Problemer med udtrækker Remington 870

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Doole
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 260
Tilmeldt: 6. apr 2015, 21:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Faxe
Has thanked: 56 times
Been thanked: 55 times

Problemer med udtrækker Remington 870

Indlæg af Doole » 7. mar 2018, 20:59

Jeg er gået i hård træning til næste sæsons havjagt. Jeg skyder udelukkende lerduer for at øge miner chancer for træf
når jeg er på jagt. Jeg har derfor også valgt at skyde med det våben jeg bruger på jagt.

Jeg skyder med min Remington 870 super-magnum. Jeg har dog oplevet en del gange på banen at den ikke altid trækker det tomme hylster med ud, syntes ikke jeg oplever det med jagtammo. Men der skyder jeg så heller ikke 100 skud på et par timer.

På banen skyder jeg med Gamebore competition, de har en ret lav kappe. Kan det være det der gør at udtrækkeren ikke får rigtig fat ?

Er der andre der har oplevet lignende ? eller er der noget jeg kan gøre for at "fixe" det.

Eller skal jeg bare acceptere at den er lavet til patroner med lidt mere knald i :)

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Problemer med udtrækker Remington 870

Indlæg af HR » 7. mar 2018, 22:05

... det har ikke noget at gøre med hvor meget knald der er i. Nogle patroner har mindre rand end andre, måske er det der problemet med de pågældende patroner. Jeg havde det samme issue med en elev med en miruko med slidt udtrækker i lørdags. Den smuttede hen over randens på hans egne patroner mens dem jeg havde i lommerne virkede fint. Et andet kendt problem med hvisse årgange af 870ere er værktøjsmærker i kamret som gør udtrækning unødvendigt svært. Måske er din kandidat til en kammerpolering? Min egen 870er har vel skudt et par tusind skud med forskellige flugtskydningspatroner og den har aldrig haft problemer med udtrækning. Så det er ikke noget du bare skal akseptere.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Problemer med udtrækker Remington 870

Indlæg af Raptor357 » 7. mar 2018, 22:10

det korte svar er ja. det skyldes formentligt den lave kappe.
Jeg har dog aldrig oplevet det med min Winchester SX3, men det skulle være en generel ting for alle halvautomater at slatne patroner med lav krave kan drille.
Men det kunne måske hjælpe at polere kammeret, så der ikke er så meget modstand.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Doole
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 260
Tilmeldt: 6. apr 2015, 21:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Faxe
Has thanked: 56 times
Been thanked: 55 times

Re: Problemer med udtrækker Remington 870

Indlæg af Doole » 7. mar 2018, 22:20

HR skrev:... det har ikke noget at gøre med hvor meget knald der er i. Nogle patroner har mindre rand end andre, måske er det der problemet med de pågældende patroner. Jeg havde det samme issue med en elev med en miruko med slidt udtrækker i lørdags. Den smuttede hen over randens på hans egne patroner mens dem jeg havde i lommerne virkede fint. Et andet kendt problem med hvisse årgange af 870ere er værktøjsmærker i kamret som gør udtrækning unødvendigt svært. Måske er din kandidat til en kammerpolering? Min egen 870er har vel skudt et par tusind skud med forskellige flugtskydningspatroner og den har aldrig haft problemer med udtrækning. Så det er ikke noget du bare skal akseptere.
HR
jeg er klar over at der ikke er en direkte sammenhæng med mængden af "knald" i patronen. Men syntes nu kun det er på flugtskydningspatroner med lille ladning at man ser den helt korte kappe :)

Doole
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 260
Tilmeldt: 6. apr 2015, 21:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Faxe
Has thanked: 56 times
Been thanked: 55 times

Re: Problemer med udtrækker Remington 870

Indlæg af Doole » 7. mar 2018, 22:24

Raptor357 skrev:det korte svar er ja. det skyldes formentligt den lave kappe.
Jeg har dog aldrig oplevet det med min Winchester SX3, men det skulle være en generel ting for alle halvautomater at slatne patroner med lav krave kan drille.
Men det kunne måske hjælpe at polere kammeret, så der ikke er så meget modstand.
Min er en pump og ikke halv auto, så tænker ikke at det burde betyde det store om det er slatne bønner, udover at de billige flugtskydningspatroner som regel er med lav kappe. Jeg prøver et andet mærke og ser om problemet forsætter, hvis det gør kan jeg måske overveje polering

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Problemer med udtrækker Remington 870

Indlæg af Rulab » 7. mar 2018, 23:32

Patroner kan sagtens have indflydelse på det, men det grundliggende problem er en slidt/sløv udtrækker(mit bud i hvert fald). En sund udtrækker vil have så hårdt fat i hylsteret at randen vil være rykket delvist i stykker hvis den bandt i kammeret.
Jeg har selv haft held med at slibe en udtrækker med et par strøg med en diamantfil, godt nok på en Akkar, men udtrækker er af samme type.

Patronerne kan dog godt have indflydelse alligevel, jeg har et par kasser Gamebore Hunting steel jagtpatroner, hvor randen er så tyk at et af mine jagtgeværer ikke kan lukkes over to patroner uden vold. Sådan en rand kan også give udtrækkeren problemer. Hvis et andet mærke flugtskydningspatroner giver samme problemer, er dette hurtigt udelukket.


Jeg har selv skudt flere tusinde patroner af samme Gamebore som du nævner i flere forskellige geværer(o/u, s/s og halvautomat), men har aldrig haft problemer med dem i noget våben mht. udtræk, kun at de er for svage til de fleste halvautomater.

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Problemer med udtrækker Remington 870

Indlæg af HR » 7. mar 2018, 23:57

@ doole

Længden på kappen er ligegyldig på patroner med plastikhylstre. De gør lige så meget for patronen som sølvpapiret gør for guldøllet. Men diameteren og formen på randen varierer en del mellem patronmærker. Jeg tror faktisk at det var den samme gamebore jeg havde problemer med i weekenden. Den havde en mindre rand end mine patroner og overgangen fra kappe til rand var mere rund. Prøv at sammenligne tanden på dine patroner med nogle andre.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Problemer med udtrækker Remington 870

Indlæg af Krung » 8. mar 2018, 07:20

Jeg mener jeg polerede kammeret på min 870. En passende filtskive og så en dremel.

Det kan måske betale sig at skifte udtrækkeren. De amerikanere der er bange for spøgelser om natten, snakker meget om at få en udtrækker, som ikke er stemplet ud. Du burde kunne skaffe en rimeligt nemt. Jeg ved dog ikke om det vil gøre nogen forskel.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Besvar