Drilling skyder for lavt

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Jakobtune
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. aug 2016, 09:43
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland

Drilling skyder for lavt

Indlæg af Jakobtune » 30. apr 2018, 21:17

Hej
Jeg har købt mig en fin gammel Krieghoff Neptun Primus. Planen er at bruge de åbne sigtemidler, så den bliver holdt så simpel og "haglgeværsagtig" som mulig.

Drillingen er udstyret med et klapvisir, der hæves når slagmekanismen til kuglen spændes. Både korn og kærv er helt faste og kan ikke justeres.

Det var derfor lidt spændende at tage på skydebanen første gang. Til min overraskelse samlede den skudene rigtigt godt. En 3-skuds serie på 100 m holdt sig inden for 30 mm, hvilket var noget bedre end jeg havde troet og håbet. Til gengæld sad skudene 30 cm for lavt.

Jeg kan ikke rigtigt se anden udvej, end at begynde at teste en masse forskellig ammunition (eller den fabriksammunition der nu findes i 7x57r).

Er der nogle kloge folk der har andre gode idéer?

Slettet bruger

Re: Drilling skyder for lavt

Indlæg af Slettet bruger » 30. apr 2018, 22:46

En Drilling med faste sigtemidler er ikke beregnet til skydning på 100 meter - nærmere 40.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Drilling skyder for lavt

Indlæg af Bobo » 30. apr 2018, 22:59

Slettet bruger skrev:
30. apr 2018, 22:46
En Drilling med faste sigtemidler er ikke beregnet til skydning på 100 meter - nærmere 40.
Men man kan vel godt indskyde den til 100?
evt. file forreste sigte ned eller lign. ?

og 7x57r er meget ens uanset hvilket mærke man vælger er min erfaring :smile:
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Drilling skyder for lavt

Indlæg af Great Dane » 1. maj 2018, 20:46

Mange især ældre trillinger har elendig korn og kærv, og hvis man kan finde på at skyde noget der bevæger sig, kan det være en fordel med et ringside med hvidt omkring, eller et stort V hak, jeg ville klart se på andre muligheder end originalen.
Mvh Great Dane

Besvar