Justere bagerste sigte på Hämmerli SP20 ?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 18. dec 2017, 14:45
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 38 times
Been thanked: 51 times

Justere bagerste sigte på Hämmerli SP20 ?

Indlæg af SBO » 15. maj 2018, 17:19

Jeg har en ældre Hämmerli SP20 .22 som jeg skyder godt med og er glad for.
Dog er jeg blevet opmærksom på at det bagerste sigte er skuet HELT i bund for at den rammer ca. 40mm over hvor jeg sigter, det undrer mig, for den kan skrues rigtig mange klik op. Jeg har haft adskilt både korn og kærv for at se om der var noget der var fejlmonteret, men der er intet der tyder på fejl eller mangler jf. manualen.
Jeg ved man kan få kornet i tre forskellige højder, måske mit er den laveste model.

Er det mit sigte (mig/øjet) der er problemet eller er en SP20 bare sådan ?
Senest rettet af Refraktorius 16. maj 2018, 08:10, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: "?" i overskrift så det kan ses at det er et spørgsmål, ikke at du vil fortælle hvordan man gør.

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 901
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Justere bagerste sigte på Hämmerli SP20

Indlæg af Bemoni1 » 15. maj 2018, 22:15

Har du tjekket om dit bundstykke er ved at revne? Det er desværre en meget almindelig sygdom på SP 20 og når det sker, så kiler det sommetider piben.
En anden ting, som kan udløse det, er hvis pibestykket ( hele den forreste del ), ikke er spændt korrekt op.

Er det noget som er dukket op pludseligt, eller har det været sådan hele tiden? Man kunne førhen få et sigtekorn, som var et par numre højere og det hjælper på problemet, forudsat, at bundstykket er i orden og piben er spændt korrekt op.

Brugeren Mindstorm lavede et par korn til mig, i sin tid, men det er vist længe siden han har været aktiv herinde.
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

Besvar