S&W 22A genladnings problem

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Filuren
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 321
Tilmeldt: 27. jun 2008, 12:50
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 30 times

S&W 22A genladnings problem

Indlæg af Filuren » 4. jun 2018, 15:35

Hej

Min S&W 22A er begyndt at drille, når jeg skyder bliver det tomme hylster godt nok trukket ud af kammeret men det bliver ikke smidt væk inden slæden kommer tilbage så hylsteret kommer til at sidde i klemme. Det sker ca. ved hvert 5. skud.

Jeg kan se at den nederste kant på udtrækker kloen er knap så skarp som den øverste kant, kan det være det som giver fejlen ?

Andre forslag er velkomne posting.php?mode=post&f=14#

PFT

Peter

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: S&W 22A genladnings problem

Indlæg af Fast Fumble » 4. jun 2018, 15:50

Filuren skrev:
4. jun 2018, 15:35
Min S&W 22A er begyndt at drille, når jeg skyder bliver det tomme hylster godt nok trukket ud af kammeret men det bliver ikke smidt væk inden slæden kommer tilbage så hylsteret kommer til at sidde i klemme. Det sker ca. ved hvert 5. skud.
Jeg kan se at den nederste kant på udtrækker kloen er knap så skarp som den øverste kant, kan det være det som giver fejlen ?
Det er normalt på mange pistoler at nederste kant på udtrækker kloen er rundere end den øverste. Dette for at sikre at hylstret let og problemløst glider op på plads i kloen. Jeg kan ikke lige huske om 22A ser sådan ud, men det ville undre mig om det var det, der var årsagen til problemet.

Prøv at cycle pistolen langsomt med fx dummy rounds, for at se om du kan lure hvorfor den taber dem. Meningen er at det tomme hylster skal blive siddende i kloen (blive i breechface) indtil det rammer udkasteren. Kan udtrækkeren ikke holde hylstret, men det falder af, så vil de tomme hylstre let kunne fanges i ejection port'en. Nogle gange skyldes det en slap extractor, andre gange er det feed lips på magasinet der er blevet for åbne, så næste patron rammer det tomme hylster - og det kan skyldes mange andre ting også.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Filuren
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 321
Tilmeldt: 27. jun 2008, 12:50
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 30 times

Re: S&W 22A genladnings problem

Indlæg af Filuren » 4. jun 2018, 19:31

Hej

Tror du har ret med feed lips, har justeret lidt på det ene magasin så må jeg se på onsdag om det gør en forskel, tak for hjælpen

mvh

Peter

Besvar