Plader til vippe og faldmål?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Plader til vippe og faldmål?

Indlæg af 10-22 » 14. jun 2018, 20:21

Fast Fumble skrev:
14. jun 2018, 12:51
SBO skrev:
14. jun 2018, 12:35
I seneste nyhedsbrev fra mit lokale DGI:
Stålmål
DGI Skydning oplyst, at efter det nylig afholdte aktivitetsmøde er stålmål indført i DGI skydning pr. 1. oktober 2018, men husk, der må ikke skydes på stålmål endnu, da de nærmere omstændigheder skal drøftes med justitsministeriet.
Så ... Det er indført på. 1. Oktober, men man må ikke skyde på dem endnu? Så kunne man vel nærmest sige at det ikke rigtig er indført endnu...?
Det er cirka lige så konsistent som selve forslaget.

Nu bliver jeg lige en gammel sur mand et øjeblik:
Jeg er villig til at vædde på at man heller ikke pr. 1. Oktober 2019 må skyde på stålmål i DGI skydning, uanset hvor meget indført det er.
Bets anyone?
Ville sådan set gerne væde med dig, men tror jeg har bedre odds i eurojackpot.
Og hvem kunne ikke godt bruge en halv af de helt lange :biggrin:
Bagefter kunne jeg købe hele Boris plus lidt til.
Men jeg ville stadig ikke kunne skyde på stål hos DGI :???:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Plader til vippe og faldmål?

Indlæg af Ras.Killing » 19. jun 2018, 01:51

Fast Fumble skrev:
14. jun 2018, 12:51
Nu bliver jeg lige en gammel sur mand et øjeblik:
Jeg er villig til at vædde på at man heller ikke pr. 1. Oktober 2019 må skyde på stålmål i DGI skydning, uanset hvor meget indført det er.
Bets anyone?
Og sikkerhedsbriller ville i så fald jo blive et must.. jeg kan lige se alt den ballade det vil skabe :biggrin: vi har stadig skytter som brokker sig over den forbandede sikkerhedspløk :rolf: :rolf: :rolf:

Hvodan skal det ikke gå hvis man pludselig SKAL til at skyde med sikkerhedsbrille.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Plader til vippe og faldmål?

Indlæg af Fast Fumble » 19. jun 2018, 08:22

Ras.Killing skrev:
19. jun 2018, 01:51
Og sikkerhedsbriller ville i så fald jo blive et must.. jeg kan lige se alt den ballade det vil skabe :biggrin: vi har stadig skytter som brokker sig over den forbandede sikkerhedspløk :rolf: :rolf: :rolf:
Her rører du et ømt punkt, Rasmus!
Jeg bevæger mig dagligt rundt i et skyde-terræn sammen med DGI skytter, og jeg har set at det gør du lejlighedsvis også. Du og jeg går rundt med en skyder uden sikkerhedspløk, mens DGI skytterne skal have den monteret. Så går man rundt og hyggesnakker med alle DGI-pløkkene, med sin frithængende IPSC skyder i race-hylster, hvor det er diskvalifikation hvis der isættes sikkerhedspløk. Bevares, de erfarne terrænskytter har jo vænnet sig til os, og ved at det er okay, men kan ser da nogle lidt mistroiske blikke fra de uerfarne DGI-skytter ind imellem.

Til gengæld synes de at jeg er åndssvag at jeg gør rundt med sikkerhedsbriller hele tiden, men når man har vænnet sig til altid at gå med dem, gider man ikke tage dem af, bare fordi man går hen over en terræn-bane.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Besvar