Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Refraktorius » 29. aug 2018, 11:45

jeg er barn af en sløjdlærer, så jeg er ret ensidig på linolie.
:smile:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af CO » 29. aug 2018, 18:41

Nu mangler du bare at tage lakken af og give grebet olie i stedet.
(Acetone bør tage den)
Når jeg her set dit resultat, vil jeg overveje om jeg skal gøre det på min egen. :blink:
Har en magen til.
Lak er til biler, ikke til skæfter.

Hvordan skyder den for øvrigt?

Min skyder fortræffeligt med CCI Stinger, men med alt andet jeg har prøvet er det bare middelmådigt.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 29. aug 2018, 22:22

Det synes jeg da endelig du skal gøre. Jeg synes helt sikkert det har været indsatsen værd, selvom det har taget meget længere tid end jeg havde regnet med at skulle bruge. Men man skal jo aldrig klage over lidt kvalitetstid med sin skyder :smile:

Jeg synes den skyder helt eminent, men det er med forbehold for at det er den eneste revolver jeg nogensinde har skudt med. Single-action aftrækket tror jeg er noget af det bedste jeg har prøvet, selvom det ligger omkring 1400-1500 gram. Jeg skyder ikke double-action, da det er for tungt til mine kontornusser fingre.

Jeg har vist kun skudt med den 2 eller 3 gange siden jeg købte den for halvandet år siden, og jeg kan ikke huske hvad jeg skød med eller hvordan jeg har ramt. Jeg tror den kommer til at skyde CCI Standard fremover - det er billigt og går godt i min X-Esse.

Nu hvor vi har lært hinanden bedre at kende (altså mig og M17), overvejer jeg at tage den med på noget terrænskydning i næste sæson. Der tror jeg kunne være lidt sjovt.

På den anden side nænner jeg næsten ikke at tage den med på skydebanen, når jeg nu har brugt 10-12 timer på at gøre den lækker :giggle:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af ReneKJ » 30. aug 2018, 06:28

Rednex skrev:
29. aug 2018, 22:22
Jeg synes den skyder helt eminent, men det er med forbehold for at det er den eneste revolver jeg nogensinde har skudt med. Single-action aftrækket tror jeg er noget af det bedste jeg har prøvet, selvom det ligger omkring 1400-1500 gram. Jeg skyder ikke double-action, da det er for tungt til mine kontornusser fingre.
Nu er jeg også selv velsignet med kontornusser fingre, og jeg vil da anbefale at du giver DA en chance mere :smile:
Baseret på mine egne erfaringer så er det mere et spørgsmål om mental tilvænning end styrke i fingrene.

Det er selvfølgeligt individuelt, men efter at have vænnet mig til DA så gider jer ikke SA.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Grendel » 30. aug 2018, 06:47

Rednex skrev:
29. aug 2018, 10:57


Jeg har faktisk slet ikke skænket skæftet en tanke, men når jeg kigger på billederne kan jeg da godt se at det trænger til en kærlig hånd.

Hvilken slags olie bør man give sådan en? Jeg har noget mørk Shaftol, men jeg ved ikke om det er godt nok. Jeg har kun prøvet det på vores køkkenknive, men jeg synes de bliver hurtigt kedelige igen.
Behandles med samme kærlighed som resten, endeligt. Dit skæfte er helt tids originalt med "Football cut" og diamant og eftertragtet i visse kredse :smile:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 30. aug 2018, 09:34

ReneKJ skrev:
30. aug 2018, 06:28
Nu er jeg også selv velsignet med kontornusser fingre, og jeg vil da anbefale at du giver DA en chance mere :smile:
Baseret på mine egne erfaringer så er det mere et spørgsmål om mental tilvænning end styrke i fingrene.

Det er selvfølgeligt individuelt, men efter at have vænnet mig til DA så gider jer ikke SA.
Jeg tror egentlig du har ret. Har lige prøvet at tørskyde den lidt i DA, og med lidt øvelse tror jeg godt det kan lade sig gøre. Desuden vil det være en fordel at kunne skyde DA, hvis jeg skal på terrænskydning med den.

Det bunder nok i, at jeg maksimalt har skudt 500 skud med revolver henover min 10-årige “karriere” som pistolskytte, så SA er bare mest naturligt for mig.
Grendel skrev:
30. aug 2018, 06:47
Behandles med samme kærlighed som resten, endeligt. Dit skæfte er helt tids originalt med "Football cut" og diamant og eftertragtet i visse kredse :smile:
Skæftet vil helt sikkert få samme kærlighed som resten. Jeg vil undlade at prøve at slibe ridser og skrammer væk, for jeg er bange for at gøre mere skade end gavn.
Tak for yderligere info om skæftet. Jeg kan mærke at jo mere jeg lærer om den, og jo mere jeg nusser om den, desto gladere bliver jeg for den :thumbup:

Det kan altså godt gå hen og blive en ren kærlighedshistorie det her :giggle:

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 30. aug 2018, 19:44

Efter yderligere et par timers nørkleri med pickeren og rigelige mængder Bore Cleaner, er jeg endelig kommet i bund med skidtet omkring piben :rock:
IMG_20180830_121605.JPG
IMG_20180830_121705.JPG
Jeg har også gået og luret lidt på skæftet, men det er ligesom om jeg ikke helt kan få mig selv til at begynde at skrælle lakken af. Jeg tror lige jeg skal forberede mig selv mentalt på, hvordan det skal foregå. Jeg er spejlblank med sådan noget, og jeg ville ærge mig gul og grøn hvis jeg fik ødelagt det :wall:

Er der nogen der kan svare på, om det har været lakeret fra fabrikken? Det ser umiddelbart ud som om at udfræsningen der indrammer netskæringerne er lavet efter det er blevet lakeret.

Jeg kan godt lide tanken om at den står helt original. Jeg har nemlig også den originale kasse den blev leveret i fra fabrikken.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Ras.Killing » 30. aug 2018, 19:46

Arv den blev fin. Hvilket værktøj var det du brugte?

Jeg ville lade skæftet stå som det er.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 30. aug 2018, 20:03

Ras.Killing skrev:
30. aug 2018, 19:46
Arv den blev fin. Hvilket værktøj var det du brugte?
Jeg brugte denne picker fra det CED rensesæt jeg købte: https://www.cedhk.com/daa-ced-double-head-cleaning-tool. Så vidt jeg kan se er den lavet af noget stål eller lignendeHvis jeg havde gidet læse teksten i mit eget link, havde jeg set at den er lavet af rustfrit stål, så man skal lige være lidt forsigtig med den. Den har dog ingen rigtigt skarpe kanter udover spidsen.
tools_daa_ced_double_head_cleaning_tool.jpg
Picker fra CED
tools_daa_ced_double_head_cleaning_tool.jpg (3.88 KiB) Vist 6561 gange
Da tålmodigheden slap op med den sidste klump over løbet (der hvor der er allermindst plads mellem løb og ramme), gjorde jeg det man aldrig må gøre, og skiftede til denne Bacho Ergo lille flade skruetrækker, og forsigtige slag med en lille gummihammer. Skruetrækkeren har dejligt skarpe kanter, så her skal man virkelig holde tungen lige i munden for ikke at lave ridser.
Screenshot_2018-08-30 Bahco Ergo skruetrækkersæt 2LK 2PH 2PZ 6 dele.png
Bacho Ergo skruetrækker
Den sidste finpudsning blev klaret med den lille messingtandbørste der er med i rensesættet. Rensesættet er linket tidligere i tråden (købt hos Sonos).

Derudover har jeg brugt rigelige mængder af M-Pro7 Bore Cleaner til at blødgøre skidtet af flere omgange.
Senest rettet af Rednex 30. aug 2018, 20:22, rettet i alt 1 gang.

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af F U B A R » 30. aug 2018, 20:08

Til grebs skaller hvis du vil have lak af og behandle med olie er nitromors vejen frem
Husk at dække S&W logo/brikken af
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af F U B A R » 30. aug 2018, 20:11

Og hvis du havde en ultralydsrenser fra start havde du bare lagt hele skyderen i
Karret minus skallerne og ladet maskinen klare det for dig
Men hva undskyldning for at købe en anden der skal reddes :biggrin:
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 30. aug 2018, 20:17

F U B A R skrev:
30. aug 2018, 20:08
Til grebs skaller hvis du vil have lak af og behandle med olie er nitromors vejen frem
Husk at dække S&W logo/brikken af
Det var et rigtigt godt råd med af dække logoet af. Det er ikke sikkert at jeg selv havde tænkt på det :thumbup:
F U B A R skrev:
30. aug 2018, 20:11
Og hvis du havde en ultralydsrenser fra start havde du bare lagt hele skyderen i
Karret minus skallerne og ladet maskinen klare det for dig
Men hva undskyldning for at købe en anden der skal reddes :biggrin:
Nu skal du ikke komme her og fortælle mig at jeg har spildt al den tid for ingenting OG at jeg endda mangler endnu et stykke værktøj (en ultralydsrenser) :fun: Og i øvrigt skulle jeg jo bare lige have tromlen af, så jeg lige kunne give den lidt olie :neutral:

Ej, spøg til side, så er jeg faktisk glad for at have gjort det på den gammeldags manér. Jeg er ikke sikker på at jeg ville have udviklet de samme følelser for den, hvis jeg bare havde ploppet den i et kar og så var den ren.

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af F U B A R » 30. aug 2018, 21:04

Respekt for din fremgangsmåde
Osse min foretrukne men som så meget andet overhaler teknologien os!
Men fjernelse af lak HVIS man vil have olie look så accept no erstatning :biggrin:
Nitromors!
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Besvar