Hvilke skytteforeninger (Grovpistol) vil I anbefale i det Storkøbenhavnske område?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Huller I Skiven
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 18. apr 2011, 20:30
Interesser: Grov Pistol / Revolver
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 27 times
Been thanked: 5 times

Hvilke skytteforeninger (Grovpistol) vil I anbefale i det Storkøbenhavnske område?

Indlæg af Huller I Skiven » 6. sep 2018, 14:43

Måske er det midtlivskrisen der har sat ind, men jeg har en begyndende nagende følelse af at jeg efter mange år i samme skytteforening lidt nord for København mangler noget.

Jeg skyder grovpistol på 25m, og har absolut ingen intentioner om at være konkurrenceskytte men kan mærke at det jeg har ikke længere er nok – Og da klubben udelukkende tilbyder 25m baner er jeg begyndt at overveje hvilke alternativer jeg har.

Jeg arbejder lidt med nedenstående muligheder, men er åben for andre input fra jer kloge hoveder :NVFrules:
• Det går over - Accepter tingenes tilstand, og arbejd på at blive en endnu bedre skytte
• Udskift pistolen (CZ75 TS) med en ny, og lær at blive god på den også
• Find en ny klub, med nye input og andre skydeprogrammer

Jeg er klar over at det er en lettere udefinerbar følelse jeg beder om jeres input til, men I plejer jo at kunne leverer på selv det mest umulige oplæg :thumbup:

Så som overskriften siger: Hvilke skytteforeninger ville I anbefale mig at undersøge i det Storkøbenhavnske område? Og hvorfor?
Huller I Skiven :Agents:

Brugeravatar
Thyk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. dec 2016, 13:27
Interesser: Finpistol, Grovpistol, Jagt
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 44 times
Been thanked: 27 times

Re: Hvilke skytteforeninger (Grovpistol) vil I anbefale i det Storkøbenhavnske område?

Indlæg af Thyk » 6. sep 2018, 16:59

Du kan kigge lidt på YouTube på følgende discipliner, om se hvilke der tiltaler dig:
- Tjenestepistol
- Falling targets
- Steel Challenge
- IPSC

I de 3 første står man stille og skyder. I IPSC skal man ud og løbe lidt også ;)

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Hvilke skytteforeninger (Grovpistol) vil I anbefale i det Storkøbenhavnske område?

Indlæg af Rixen » 6. sep 2018, 17:04

Du kunne prøve at deltage i noget terrænskydning. Det er ret sjovt.

Brugeravatar
Huller I Skiven
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 18. apr 2011, 20:30
Interesser: Grov Pistol / Revolver
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 27 times
Been thanked: 5 times

Re: Hvilke skytteforeninger (Grovpistol) vil I anbefale i det Storkøbenhavnske område?

Indlæg af Huller I Skiven » 6. sep 2018, 18:04

Tænker ikke jeg er klar til at kaste den nødvendige tid efter IPSC for øjeblikket, og Terræn ser jeg som supplement til den øvrige træning.

Hvor er der mulighed for Steel Challenge og Falling Target i Storkøbenhavn ? Kunne sagtens være det friske indspark jeg har brug for!
Senest rettet af Huller I Skiven 6. sep 2018, 18:23, rettet i alt 1 gang.
Huller I Skiven :Agents:

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Hvilke skytteforeninger (Grovpistol) vil I anbefale i det Storkøbenhavnske område?

Indlæg af T-REX » 6. sep 2018, 18:04

Jeg kan helt klart, som ovenfor, anbefale terrænskydning.

Hvis der ikke er nogen i din klub, der vil tage dig med, så bare meld dig til og gør opmærksom på, at du er begynder.
Du skal nok få MASSER af hjælp, på dagen.

Hvis du har tid, og arrangøren tillader det, så se, om du ikke kan gå terrænpistol, både med en .22'er og din grovpistol.

Da jeg skød pistolterræn, der var der ofte sekundskydning, som et ekstra tilbud. Dette er OGSÅ skægt. (og udfordrende)
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Hvilke skytteforeninger (Grovpistol) vil I anbefale i det Storkøbenhavnske område?

Indlæg af T-REX » 6. sep 2018, 19:35

Skyttelauget i Kgs. Lyngby er, så vidt jeg husker, dem der startede sekundskydning, for pistol, i Danmark.

http://skyttelaugetlyngby.dk

De er måske et godt bud, på ny/alternativ klub, hvis de har ledige pladser.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Besvar