Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af LapuaMagnum » 19. sep 2018, 14:41

Er det kun SIGs rifler der bliver produceret i USA, eller bliver pistoler også produceret derovre? Det er lidt trist da det startede som Schweizisk og blev tysk og nu kommet til USA, hvilket som regel ikke fordrer bedre kvalitet.
Er der slet ikke andre herinde der har de samme problemer?
Er der mulighed for at det kan være piben og ikke resten af pistol enhederne?

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Oscar123 » 19. sep 2018, 18:17

Har her sidst på eftermiddagen talt med forhandleren og jeg er blevet en del klogere…

Jf. forhandleren er der intet i vejen med pistolen..! Han havde prøveskudt pistolen med to fulde magasiner (med to forskellige ammo typer) og det havde virket helt som det skulle. Han havde endda sendt en video til mig med skydningen så jeg selv kunne se det.

Han gav intet for min forklaring om at problemet kunne vises (genskabes) når man førte slæden frem behersket, idet ”dette ikke var den rigtige måde at benytte en strikerfire pistol på”. Der skal slæden slippes som ”slingshot”. Dette var jeg for så vidt enig i – men ved at føre slæden frem behersket kunne man tydeligt mærke den unaturlige friktion lige før endestop. Men det ville han ikke høre på.

Den eneste forklaring han kunne finde på problemet var, at det enten var ammunitionen, der var noget galt med (næppe..!) eller skytten – dvs. mig. Det kunne være, at jeg holdt for løst på pistolen eller holdt for højt på den så en finger eller lign rørte ved slæden og derved bremsede den.

Den læring vil jeg naturligvis tage til mig (det er altid i orden at lære nyt). Nu har jeg også kun 41 års erfaring som pistolskytte (en del år på ganske højt niveau) og jeg har vel kun skudt omkring 100.000 skud – så der er stadig plads til ny læring. :???:

Der har også fundet anden nyttig læring sted. Mage til mistænkeliggørende, arrogant og belærende behandling har jeg ikke oplevet i nyere tid – og det har lært mig, at jeg ikke sætter mine ben mere i pågældende butik. Dette er faktisk rigtig sørgeligt, idet jeg altid godt har kunnet lide butikken og har handlet ved dem og fået serviceret mine våben ved dem siden dengang de var små og lå på en anden lokalitet. Men denne behandling er blot ikke i orden. :thumbdown:

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af LapuaMagnum » 19. sep 2018, 18:35

Det var da en kedelig historie du lægger for dagen.

Hvis importøren er Zero mike, kunne du måske lade dem kigge på den da det må være dem som skal stå for en evt. returpistol så du kan blive glad igen, ikke for at jeg skal pålægge dem et ansvar som de måske ikke har, men det er vel værd at forsøge. Hvis ikke pistolen virker nogenlunde fornuftigt fra starten af og det ikke bliver bedre med flere skud igennem så er det jo åbenlyst en fejl efter min mening.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Raptor357 » 19. sep 2018, 21:53

Prøv at få en til at filme din skydning/filme pistolen.
Man ser ting som man ikke selv er klar over at man gør.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Bofhenator » 19. sep 2018, 22:06

Raptor357 skrev:
19. sep 2018, 21:53
Prøv at få en til at filme din skydning/filme pistolen.
Man ser ting som man ikke selv er klar over at man gør.
Jeg skyder ofte med Oscar. Det er ikke skyttefejl.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Raptor357 » 19. sep 2018, 22:15

Bofhenator skrev:
19. sep 2018, 22:06
Raptor357 skrev:
19. sep 2018, 21:53
Prøv at få en til at filme din skydning/filme pistolen.
Man ser ting som man ikke selv er klar over at man gør.
Jeg skyder ofte med Oscar. Det er ikke skyttefejl.
Film hans pistol, gerne når den fejler, måske får i en aha oplevelse, måske giver det ikke noget. Hvad er det værste der kan ske?
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Bofhenator » 19. sep 2018, 23:04

Raptor357 skrev:
19. sep 2018, 22:15
Bofhenator skrev:
19. sep 2018, 22:06
Raptor357 skrev:
19. sep 2018, 21:53
Prøv at få en til at filme din skydning/filme pistolen.
Man ser ting som man ikke selv er klar over at man gør.
Jeg skyder ofte med Oscar. Det er ikke skyttefejl.
Film hans pistol, gerne når den fejler, måske får i en aha oplevelse, måske giver det ikke noget. Hvad er det værste der kan ske?
Jeg tænker ikke der kan ske noget "værst". Min pointe var ikke det ikke skulle gøres, det kan være det kan vise hvad der får pistolen til at fejle. Men med det jeg har set i de år jeg har set Oscar skyde, kommer det ikke til at vise skyttefejl.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Raptor357 » 19. sep 2018, 23:12

Det er jo også pistolens fejl der er interessant. Om ikke andet er det dokumentation på en fejl.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Oscar123 » 20. sep 2018, 15:13

Man kan altid uddrage læring af en videooptagelse af ens skydning – men i denne situation mener jeg ikke at det vil være så relevant, idet der er tale om et indre problem i pistolen.

Man kan ved behersket fremføring af slæden med tom pistol (som naturligvis ikke er den måde man opererer på når man skal skyde..) mærke den øgede friktion og at slæden ”skurer” og bremser op de sidste par millimeter før den ville være nået frem i forreste position. Det er den ”ekstra” slitage i denne forbindelse, som jeg er bekymret for. Langt de fleste skud går som de skal sandsynligvis fordi energiudladningen og rekylen er kraftig nok til at overkomme friktionen – men i nogle tilfælde er det alligevel ikke nok og slæden standser et par millimeter før forreste position.

Flere brugere på nettet - som åbenbart ikke er bekymret for slitagen - taler om at dette løser sig efter ”et passende antal skud” men det er her, hvor jeg ikke er enig i at det er acceptabelt.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af RKN » 20. sep 2018, 18:37

Det er sku en useriøs forhandler , som giver sådan en melding tilbage. Håber du får løst problemet.
Jeg havde nok tabt fatningen ( verbalt ) ved at modtage sådan et arrogant svar. :evil:
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af 10-22 » 20. sep 2018, 21:34

Nu er det en standart hyldevare du har købt, og ikke en special lavet fra en bøssemager.
Hvor man inden bestillingen ligesom er blevet enig om hvad man kan forvente.
Så den burde bare virker, det ville jeg i hvertfald forvente hvis det var mig som havde købt en.
Kan du ikke skrive til Sig i EU og forklare dit problem, og henvise til de ændring som Sig US har udført på andre som har klaget over det samme problem.
10-22

Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Nielshm » 21. sep 2018, 06:25

Kunne en bøssemager ikke i løbet af meget kort tid helt præcist pege på hvad problemet skyldes?
En uvildig fagpersons udtalelser må veje tungere end brugerens som bare er ude på at brokke sig og ikke kan betjene våbnet korrekt - set med forhandlerens briller.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Bofhenator » 21. sep 2018, 08:10

Som handlende kan man naturligvis selv vælge (inden for lovens rammer) hvordan man behandler sine kunder. Dog kan det have konsekvenser for om folk kommer igen.

Jeg har oplevet samme ringe behandling og tager ligesom Oscar mine indkøb andre steder hen for fremtiden. Samtiddig er jeg formand for en skytteforening der har lagt en god del af vores ammunitionsindkøb i den forretning, det kommer næppe til at ske mere.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Oscar123 » 21. sep 2018, 08:25

Nielshm skrev:
21. sep 2018, 06:25
Kunne en bøssemager ikke i løbet af meget kort tid helt præcist pege på hvad problemet skyldes?
En uvildig fagpersons udtalelser må veje tungere end brugerens som bare er ude på at brokke sig og ikke kan betjene våbnet korrekt - set med forhandlerens briller.
For en forhandler må kværulantiske og besværlige kunder naturligvis være ”pain-in-the-a…”. Sådan ser jeg nu ikke mig selv i denne situation, idet fejlen er ganske tydelig og kan genskabes. Dertil kommer, at det synes at være et kendt problem med en del P320 out there som følge af meget stramme (for stramme) tolerancer. I flere af disse situationer har SIG løst problemerne med en polering (”honing”) af pistolen. Præcis hvor dette gøres i pistolen er jeg dog ikke klar over.

Hvad angår denne forhandler har jeg ikke længere kontakt med ham og jeg kommer ikke længere i hans forretning. En ting er hans undladelse af at leve op til sit ansvar som sælger men det udslagsgivende var hans opførsel overfor mig. Jeg er ikke specielt tyndhudet og kan skam godt tage en del flak – men dette var ganske enkelt ikke i orden.

Jeg må derfor finde en anden måde at løse problemet på og det vil givet involvere en god bøssemager med forstand på de dele. Det vil så koste mig lidt men det er jeg villig til at betale, idet jeg stadig er ganske interesseret i pistolen og er ”forelsket” i dens teknik.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Raptor357 » 21. sep 2018, 13:33

Jeg havde afleveret den tilbage og købt en ny fungerende andetsteds.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Oscar123 » 21. sep 2018, 19:14

Raptor357 skrev:
21. sep 2018, 13:33
Jeg havde afleveret den tilbage og købt en ny fungerende andetsteds.
Med en seriøs og ansvarsbevist forhandler havde det naturligvis været en god løsning. Men dette var desværre ikke situationen her.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Raptor357 » 21. sep 2018, 19:37

Det er helt ufatteligt.
Hvad var købsvilkårene ? Købt som beset gælder ikke for forhandlere der handler med private kunder.
Man må reklamere over varen, forhandleren har så typisk 2 forsøg på at fikse fejlen. 3 gang er det igen typisk en tilbage levering.
Du kan jo påvise fejlen og har mulighed for at klage til forbruger klagenævnet (det kunne være sjovt).

Men jeg er så både idiot og en stædig strid børste når jeg først er trigget.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Ras.Killing » 21. sep 2018, 20:12

Som jeg forstår det, så mener forhandleren jo netop ikke at der er en fejl på pistolen.

Jeg ved ikke hvordan købeloven er skruet sammen når køber og forhandler er uenige om at et produkt er defekt eller har fejl.

Skal man tage forhandlerens ord for gode varer, så er den testet og fundet i orden.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Slettet bruger

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Slettet bruger » 21. sep 2018, 23:33

Ras.Killing skrev:
21. sep 2018, 20:12
Som jeg forstår det, så mener forhandleren jo netop ikke at der er en fejl på pistolen.

Jeg ved ikke hvordan købeloven er skruet sammen når køber og forhandler er uenige om at et produkt er defekt eller har fejl.

Skal man tage forhandlerens ord for gode varer, så er den testet og fundet i orden.
Ja du skal have en uvildig og faglig kompetent person til at bevidne at produktet har en fejl og at denne fejl ikke bliver fikset ved henvendelse til forhandleren. med det i hånden så er det bare at køre en forbruger klagenævn sag når alle 3 reperation forsøg er brugr. 1 forsøg er talt. Nu mangler vi bare 2 og 3 forsøg. Eller en afvisning af at undersøge pistolen fra Forhandlerens side.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Ras.Killing » 22. sep 2018, 00:15

Slettet bruger skrev:
21. sep 2018, 23:33
så er det bare at køre en forbruger klagenævn sag når alle 3 reperation forsøg er brugr. 1 forsøg er talt. Nu mangler vi bare 2 og 3 forsøg.
1. forsøg... tjaaaaa :???:

Det kræver vel i første omgang at sælger acceptere der er en fejl? Det eneste forhandleren har konstateret på nuværende tidspunkt er at pistolen ''fungerer''. Det er vel først et forsøg når han reelt har udbedret noget?

JEG ville henvende mig til importøren. Ikke at de skal stilles til ansvar for noget, men de burde om nogen kunne fungere som faglig person, så det kan blive slået fast om pistolen fejler noget eller ej.

Jeg går ud fra at Oscar123 taler sandt, men man bør jo stadig se sagen fra to sider. Pistolen kan jo rent faktisk godt have fungeret i forhandlerens hænder.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Slettet bruger

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Slettet bruger » 22. sep 2018, 08:23

Ras.Killing skrev:
22. sep 2018, 00:15

JEG ville henvende mig til importøren. Ikke at de skal stilles til ansvar for noget, men de burde om nogen kunne fungere som faglig person, så det kan blive slået fast om pistolen fejler noget eller ej.

Jeg går ud fra at Oscar123 taler sandt, men man bør jo stadig se sagen fra to sider. Pistolen kan jo rent faktisk godt have fungeret i forhandlerens hænder.
Bed forhandleren sende den til importøren.

Når køber har beskrevet fejlen grundigt og sikkert også vist problemet i butikken så godt han kan uden at bruge live ammo;
Så er forhandlerens inkompetence ikke en undskyldning for at der ikke allerede er brugt 1. Forsøg. Så må han sende den til nogen der er klogere.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Ras.Killing » 22. sep 2018, 10:56

Slettet bruger skrev:
22. sep 2018, 08:23
Ras.Killing skrev:
22. sep 2018, 00:15

JEG ville henvende mig til importøren. Ikke at de skal stilles til ansvar for noget, men de burde om nogen kunne fungere som faglig person, så det kan blive slået fast om pistolen fejler noget eller ej.

Jeg går ud fra at Oscar123 taler sandt, men man bør jo stadig se sagen fra to sider. Pistolen kan jo rent faktisk godt have fungeret i forhandlerens hænder.
Bed forhandleren sende den til importøren.

Når køber har beskrevet fejlen grundigt og sikkert også vist problemet i butikken så godt han kan uden at bruge live ammo;
Så er forhandlerens inkompetence ikke en undskyldning for at der ikke allerede er brugt 1. Forsøg. Så må han sende den til nogen der er klogere.
Igen.. det kræver jo at forhandler er enig i at der er et problem :razz:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Oscar123 » 22. sep 2018, 20:00

Ras.Killing skrev:
22. sep 2018, 10:56
Igen.. det kræver jo at forhandler er enig i at der er et problem :razz:
Ras.Killing er spot on. :thumbup:

Forhandleren har i dette tilfælde selv undersøgt pistolen og har skudt et antal prøveskud med den (to fulde magasiner). Da han ikke oplevede problemer ”dømte” han den derfor i orden og ville ikke gøre mere ved det.

At man så under fejlfinding kan mærke den forhøjede friktion og ”skurende” fornemmelse lige før slæden når sin forreste position var han sådan set ligeglad med. Denne friktion er så høj, at slæden stopper ved ”behersket fremføring” (under fejlfindning med tom pistol). Når slæden slippes som ”slingshot” (som det sker under skydning) sker det normalt ikke. Dog har jeg som tidligere beskrevet oplevet at antal episoder under skydning, hvor slæden ikke er kørt helt frem af sig selv – men sådanne situationer så forhandleren ikke under hans test af våbnet.

Mit problem er denne ”ekstra” friktion og opbremsning, som virker helt unaturlig, og som jeg ikke har set lignende på nogen pistoler i mit efterhånden meget lange skytteliv. Jeg kender nok til mekanik til at vide, at sådan friktion ikke er naturlig og nødvendigvis må give en betydelig højere grad af slitage end forudset fra fabrikkens side, og jeg er her især bekymret for slitagen af de fire tappe samt de korresponderende indvendige spor i slæden.

Uanset om pistolen vitterlig er i orden eller defekt (som jeg hævder) så var forhandlerens behandling af mig så kritisabel og diskvalificerende at jeg ikke ønsker at have noget som helst med ham at gøre mere :thumbdown:. Jeg må så selv sørge for at få pistolen bragt i orden på anden vis – og bære den udgift, der måtte være ved det.

Selvom nogen måske kunne få et andet indtryk så er jeg faktisk stadig rigtig glad for pistolen og synes at den er ”lækker” samt teknisk utrolig smart. Jeg vil derfor bestemt ikke fraråde folk at anskaffe en sådan Sig Sauer P320 X-Five. Mit råd til kommende købere er dog at gå pistolen grundigt efter og herunder mærke særligt efter hvorledes slæden opfører sig. Slæden vil sandsynligvis ”smække” på plads når man slipper den som slingshot – men det er når man fører den frem behersket at man skal mærke efter ”unaturlig” friktion samt være obs på om den glider helt på plads af sig selv. Gør den ikke det bør man finde et andet eksemplar.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af Oscar123 » 9. okt 2018, 17:43

En foreløbig status på historien er at pistolen er afleveret ved importøren, som har indvilget i at undersøge den og om nødvendigt sende den en tur omkring Tyskland.

Det, som jeg oplevede som ”friktion”, kunne evt. være slagfjederen, der modvirker rekylfjederen de sidste par millimeter før slæden er helt fremme. Hvis dette er tilfældet er der et reelt problem, idet der i så fald er næsten balance mellem de to fjedre. Derved vil pistolen, hvis den stikkes i et hylster, meget nemt kunne blive skubbet de få millimeter bagud, hvorved man vil få en ”miss-fire” når man efterfølgende trykker af. Er derfor ganske spændt på hvad importøren finder ud af…

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: Problemer med ny Sig Sauer P320 X-Five

Indlæg af RKN » 2. dec 2018, 11:02

Noget nyt ??
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Låst