Ny pistol ødelagt

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 148
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Nielshm » 8. okt 2018, 09:58

Det ser dælme vildt ud det er.
Løbet er nærmest udvidet til 10 mm. i mundingen, og hvis der havde siddet et projektil fast, så kan jeg næsten ikke forstille mig at det ikke ville springe/flække.
Kan projektilets kappe være krænget af på en eller anden måde, og nærmest har fungeret som en høvl i løbets yderste del?

Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Celia » 8. okt 2018, 10:05

Så har vi været forbi forhandler, det ser ud til at det netop er et projektil der ikke havde forladt løbet og den efterfølgende patron sprang.

Det er ret sjældent det sker med købt ammunition så bare uheldigt at det sker her.

Det tre første skud gik helt normalt, så det må være bygget lidt op blev de enige om.

De kigger på den og så håber vi at det kan klares med et løb skifte.
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Ras.Killing » 8. okt 2018, 11:39

Ja når det er så langt fremme i piben den er gal (at dømme efter frontsigte på billedet) så kan det næsten kun være et projektil der har siddet i løbet. Fejlen ville ikke opstå så langt fremme hvis det havde været en overladning ell. lign.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 148
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Nielshm » 8. okt 2018, 18:28

Hvad ender det så med økonomisk? Er det forhandleren som æder udgiften?
Husk nu at sådan en Shadow 2 skal fungere fuldstændig gnidningsfrit i samtlige funktioner, det mindste som der kan mærkes en anelse slæb, modstand eller slør, så er der flere ting som er skæve.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14299
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Lycon » 8. okt 2018, 19:12

Nielshm skrev:
8. okt 2018, 18:28
Hvad ender det så med økonomisk? Er det forhandleren som æder udgiften?
Husk nu at sådan en Shadow 2 skal fungere fuldstændig gnidningsfrit i samtlige funktioner, det mindste som der kan mærkes en anelse slæb, modstand eller slør, så er der flere ting som er skæve.
Enig og havde det været en automobil var den blevet erklæret totalskadet.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1390
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af F U B A R » 8. okt 2018, 19:44

Ny skyder uden beregning incl SKV afgift
Lad jer ikke spise af med pibeskift idet den skyder bliver man ikke helt glad for
Samt tillid til
Har makker med en noget dyrere 45 acp skyder som oplevede samme situation
7 mån ventetid med det crap der følger med
Som nyt bytte til Nyt!
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Celia » 8. okt 2018, 20:45

Forhandler mener at det er en skyttefejl. At han skulle have mærket at sluddet før gik anderledes.
Dog er den så ny og vi har jo købt ammunition samme sted, så forretningen æder den uden problem.

Nu må vi se hvor stor skaden er når den bliver skilt ad. Men pt står vi godt og forretningen var villig til at tage den over garantien lige med det samme.
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Ras.Killing » 8. okt 2018, 20:58

Celia skrev:
8. okt 2018, 20:45
Forhandler mener at det er en skyttefejl. At han skulle have mærket at sluddet før gik anderledes.
Dog er den så ny og vi har jo købt ammunition samme sted, så forretningen æder den uden problem.

Nu må vi se hvor stor skaden er når den bliver skilt ad. Men pt står vi godt og forretningen var villig til at tage den over garantien lige med det samme.
Jeg vil for en gang skyld være tilbøjelig til at give forhandleren ret. Man bør kunne mærke en squib, og et våben er ikke bygget til at kunne modstå de kræfter der slippes løs når to projektiler banker sammen i piben... det er 100% en brugerfejl, og om våbnet er nyt eller 10 år gammelt gør ikke det store i den sammenhæng.

Omvendt er det selvfølgelig også en fejl på ammunitionen... Men lur mig om ikke Geco har skrevet sig ud af den et eller andet sted, ved at skrive på pakken ell. lign. at man skal være opmærksom på om ammunitionen opføre sig korrekt? Under alle omstændigheder tror jeg ikke det er nok til at kræve våbnet erstattet ved forhandleren.

Hvis forhandleren skifter piben uden beregning, og får pistolen til at virke igen, så tror jeg faktisk det er en løsning man skal være ret tilfreds med! :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af CQB » 8. okt 2018, 21:02

Celia skrev:
8. okt 2018, 20:45
Forhandler mener at det er en skyttefejl. At han skulle have mærket at sluddet før gik anderledes.
Dog er den så ny og vi har jo købt ammunition samme sted, så forretningen æder den uden problem.

Nu må vi se hvor stor skaden er når den bliver skilt ad. Men pt står vi godt og forretningen var villig til at tage den over garantien lige med det samme.
Jeg troede endeligt den var svær at lave reklamation på, det er jo klart ammunitionen det er galt med, mon forhandleren kan få Geco til at betale ?

Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 148
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Nielshm » 8. okt 2018, 21:16

Den der med brugerfejl synes jeg er svær. Især i en situation med terrænskydning, hvor der er 5 mand på række som larmer samtidigt. En skyder som Shadow 2 er meget god til at dæmpe rekylen, hvilket kun gør det sværere at føle om noget ikke er rigtigt.

Hvordan er man stillet forsikringsmæssigt, hvis man laver skader på andre og sig selv? Burde man så også have stoppet i tide ved at fornemme at noget er galt?

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Ras.Killing » 8. okt 2018, 21:23

Nielshm skrev:
8. okt 2018, 21:16
Den der med brugerfejl synes jeg er svær. Især i en situation med terrænskydning, hvor der er 5 mand på række som larmer samtidigt. En skyder som Shadow 2 er meget god til at dæmpe rekylen, hvilket kun gør det sværere at føle om noget ikke er rigtigt.

Hvordan er man stillet forsikringsmæssigt, hvis man laver skader på andre og sig selv? Burde man så også have stoppet i tide ved at fornemme at noget er galt?
Der vil jeg mene du til enhver tid er dækket af forsikringen via dit medlemsskab.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Ras.Killing » 8. okt 2018, 21:26

CQB skrev:
8. okt 2018, 21:02
...Det er jo klart ammunitionen det er galt med, mon forhandleren kan få Geco til at betale ?
Som sagt, jeg er ret sikker på at Geco (og alle andre fabrikanter) har skrevet et eller andet sted, at man skal stoppe skydningen omgående, hvis man bemærke noget unormalt med ammunitionen.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af CQB » 8. okt 2018, 21:32

Ras.Killing skrev:
8. okt 2018, 21:26
CQB skrev:
8. okt 2018, 21:02
...Det er jo klart ammunitionen det er galt med, mon forhandleren kan få Geco til at betale ?
Som sagt, jeg er ret sikker på at Geco (og alle andre fabrikanter) har skrevet et eller andet sted, at man skal stoppe skydningen omgående, hvis man bemærke noget unormalt med ammunitionen.
Det har de garanteret, jeg synes det er utrolig god service hvis forhandler vil erstatte skaden, det er bedre service end jeg har oplevet med forhandlerer

Slettet bruger

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Slettet bruger » 8. okt 2018, 21:50

CQB skrev:
8. okt 2018, 21:32
Ras.Killing skrev:
8. okt 2018, 21:26
CQB skrev:
8. okt 2018, 21:02
...Det er jo klart ammunitionen det er galt med, mon forhandleren kan få Geco til at betale ?
Som sagt, jeg er ret sikker på at Geco (og alle andre fabrikanter) har skrevet et eller andet sted, at man skal stoppe skydningen omgående, hvis man bemærke noget unormalt med ammunitionen.
Det har de garanteret, jeg synes det er utrolig god service hvis forhandler vil erstatte skaden, det er bedre service end jeg har oplevet med forhandlerer
Jeg vil da gerne vide hvilken forhandler det er så man kan købe sine våben der for det er god service!

Det er svært ved terræn skydning at lægge mærke til vil jeg også mene. Har dog aldrig til dags dato prøvet en dårlig ladning hvor kuglen ikke kom ud jeg har prøvet 2 gange at mærke at det har forkert det der den slog ikke rigtigt men ved undersøgelse ikke fundet noget i løbet. 1 gang til terræn hvor det så kostede nogle point at jeg ikke skød resten af.
Men hellere det end noget siger forkert og for meget bang.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7536
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 449 times
Been thanked: 902 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Raptor357 » 8. okt 2018, 22:25

Jeg er i den anden boldgade, har man købt skyder og ammunition samme sted og man oplever et uheld som dette, så skal det slet ikke være et problem at få en bytter.
Har skyderen sagt bang nok til at genlade, kan man også trykke på knappen.
Hvem har ikke stået højt koncentreret og skudt tom og trykket på knappen med åben slæde?
Er man helt koncentreret om sigte og aftræk så hører og føler man (jeg og flere jeg kender) næppe et unormalt skud. :neutral: :zombie:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Ras.Killing » 8. okt 2018, 23:21

Raptor357 skrev:
8. okt 2018, 22:25
Jeg er i den anden boldgade, har man købt skyder og ammunition samme sted og man oplever et uheld som dette, så skal det slet ikke være et problem at få en bytter.
Skyderen har ikke fejlet, så lad os holde den ude af regnestykket i første omgang.

Hvis det er noget, så er det fejl på ammunitionen... og denne har forhandleren jo som sådan ikke ansvar for, andet end han sælger produktet. Det må være Geco der skal hentes erstatning ved hvis det endelig er (og det skal så nok gå igennem forhandleren).

I min optik er man ikke det mindste i tvivl når man får en squib (har selv prøvet det 4-5 gange). Det både lyder og føles markant anderledes.

At den har kunne kaste hylsteret ud undre mig faktisk lidt, når der ikke engang har været kraft nok til at kunne skubbe projektilet ud igennem piben (det klarer fænghætten alene næsten).

Men det er jo før set at en skytte ikke har ville stå ved en fuck up... kan der være taget ladegreb i mellem de to skud?
Senest rettet af Ras.Killing 9. okt 2018, 01:30, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 631 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Flugteren » 9. okt 2018, 01:03

Ras.Killing skrev:
8. okt 2018, 23:21

Skyderen har ikke fejlet, så lad os holde den ude af regnestykket i første omgang.

Hvis det er noget, så er det fejl på ammunitionen... og denne har forhandleren jo som sådan ikke ansvar for, andet end han sælger produktet. Det må være Geco der skal hentes erstatning ved hvis det endelig er (og det skal så nok gå igennem forhandleren).

I min optik er man ikke det mindste i tvivl når man får en squib (har selv prøvet det 4-5 gange). Det både lyder og føles markant anderledes.

At den har kunne kaste hylsteret ud undre mig faktisk lidt, når der ikke engang har været kraft nok til at kunne skubbe projektilet ud igennem piben (det klarer fænghætten alene næsten).

Men det er jo før set at en skytte ikke har ville stå ved en fuck up... kan da være taget ladegreb i mellem de to skud?
Jeg er sådan set ret enig. En squib opleves markant anderledes end ved normal funktion, hvor projektilet forlader våbnet. Både lyden, rekylen (der bør nærmest ikke være nogen) og funktionen af våbnet VIL være formindsket/forværret.

Denne video - faktisk er det en instruktionsvideo - viser ganske godt, hvordan en squib-load opfører sig. https://www.youtube.com/watch?v=groWrX9 ... gs=pl%2Cwn

Min teori er, at man i "kampens hede" reagerer på, at våbnet ikke vil affyre et skud, instinktivt tager ladegreb og dermed tillader det brugte hylstre at blive udkastet og en ny patron kamret, hvorpå man så tager aftræk og sprænger løbet.

Nuvel, det behøver ikke være forklaringen, men ved langt de fleste tilfælde vil en squib-load ikke give nok tryk til at lade slæden fungere efter hensigten. Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 148
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Nielshm » 9. okt 2018, 06:44

Sådan en CZ har vist serienummeret stemplet i både ramme, slæde og løb. Fabrikerer man et nyt løb med serienummer, eller bliver det bare et no name produkt, men stadig originalt fra fabrikken?

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1718 times
Been thanked: 2144 times
Kontakt:

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Bofhenator » 9. okt 2018, 07:34

Apropos ramme og slæde. Hvis rammen ikke er kommet noget til, kunne man undgå ny SKV proces ved at give den ny slæde og pibe.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8852
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 353 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Fast Fumble » 9. okt 2018, 09:31

Ras.Killing skrev:
8. okt 2018, 23:21
I min optik er man ikke det mindste i tvivl når man får en squib (har selv prøvet det 4-5 gange). Det både lyder og føles markant anderledes.

At den har kunne kaste hylsteret ud undre mig faktisk lidt, når der ikke engang har været kraft nok til at kunne skubbe projektilet ud igennem piben (det klarer fænghætten alene næsten).

Men det er jo før set at en skytte ikke har ville stå ved en fuck up... kan der være taget ladegreb i mellem de to skud?
Jeg har nu oplevet squib's hvor man godt kunne være i tvivl (som RO på en IPSC bane har man et fremragende overblik, både til hvad der reelt sker, og hvordan skytten reagerer på det). Nogle squibs cycler slæden helt fint, og det opspring der opstår, når slæden standser i endestop, kan af skytten godt opfattes som normal rekyl, så han skyder videre.
Måske situationen er lidt anderledes i en terrænskydning, men her står flere skytter på linje, så det er ikke sikkert skytten har kunnet HØRE sin squib, kunne han så heller ikke mærke den, så er der lagt op til noget grimt.

Der er også ret stor forskel på pistoler. Min Infinity kræver fx en hel del mere end en fænghætte, for at skyde et projektil ud i piben. (Okay, det betyder nok også meget i ligningen hvilken diameter det projektil er, de fås jo i både .355, .356 og .357). En fænghætte alene skyder ikke projektilet længere, end at det sidder så meget i vejen at næste patron ikke kan kamre.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af CQB » 9. okt 2018, 11:00

Ved squib kan elektronisk hæreværn redde en , jeg kunne nemt høre at nabo skytten havde en, til den sidste terrænskydning jeg var til

Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Celia » 9. okt 2018, 12:41

Min mand vil bestemt gerne stå ved sine fejl.

Han vil dog gerne undgå dette i fremtiden og er uforstående overfor hvordan det kan være sket.
Pistolen har skudt 119 skud (med samme ammo som billedet)

Skydning går således:
Skud 1 - misser
Skud 2 - misser
Skud 3 - rammer
Skud 4 - puff*
Skud 5 - bliver I magasinet

* skydning indstilles, patron hylster sidder fast og Pistolen står som billederne.
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Celia » 9. okt 2018, 13:10

Nielshm skrev:
9. okt 2018, 06:44
Sådan en CZ har vist serienummeret stemplet i både ramme, slæde og løb. Fabrikerer man et nyt løb med serienummer, eller bliver det bare et no name produkt, men stadig originalt fra fabrikken?
Forhandler ville tage fat i cz da de ikke havde piper på lager. Så jeg tænker at det bliver et originalt.
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 18. maj 2015, 11:52
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 84 times
Been thanked: 102 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af GåsPåGaffelen » 9. okt 2018, 13:20

Jeg er noget uenig i den generelle holdning om at det ikke er forhandlerens ansvar.

Når pistol er så ny OG købt samme sted og samtidigt med ammunitionen, så vil jeg forvente at forhandleren tager pistolen (og evt. resterende ammunition fra samme pakke) retur uden brok og afholder alle relevante udgifter. Jeg ville på ingen måde affinde mig med en ny pipe, da pistolen i mine øjne er skadet langt ud over hvad man kan forvente af normal brug.

Om forhandleren så vil forsøge at få det dækket af GECO (som naturligvis har produktansvar) eller med CZ er som sådan ikke så vigtigt for køber.
Senest rettet af GåsPåGaffelen 9. okt 2018, 22:25, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Ras.Killing » 9. okt 2018, 19:05

GåsPåGaffelen skrev:
9. okt 2018, 13:20
Jeg er noget uenig i den generelle holdning om at det ikke er forhandlerens ansvar.

Når pistol er så ny OG købt samme sted og samtidigt med ammunitionen, så vil jeg forvente at forhandleren tage pistolen (og evt. resterende ammunition fra samme pakke) retur uden brok og afholder alle relevante udgifter.
Jeg er ikke enig i det synspunkt. Der har jo ikke været en fejl på pistolen, den er blevet smadret i en kombination af dårlig ammunition og en uopmærksom skytte. Vi kan snakke om, at forhandleren muligvis har et ansvar på baggrund af at have solgt ammunitionen, men at pistolen var helt ny og nu smadret har ingen relevans i det sammenhæng.

Det svare lidt til at gå ned til en bilforhandler, købe en ny bil, køre i den en uges tid for herefter at køre ind i et træ... Hvor mange her ville så tænke at det var rimeligt, at forhandleren tog bilen retur og leverede en ny? Den holder bare ikke.
Celia skrev:
9. okt 2018, 12:41
Skydning går således:
Skud 1 - misser
Skud 2 - misser
Skud 3 - rammer
Skud 4 - puff*
Skud 5 - bliver I magasinet

* skydning indstilles, patron hylster sidder fast og Pistolen står som billederne.
Det hænger bare ikke rigtig sammen med, at skud nummer 4. skulle have knaldet op i et andet projektil i piben? :???:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar