Udskifte sigte på revolver vs beholde originalt

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Udskifte sigte på revolver vs beholde originalt

Indlæg af Celia » 8. okt 2018, 13:56

Jeg har en meget fin og velholdt manurhin 32.revolver.
Jeg har altid tænkt at jeg ville have en revolver med fiber sigte, det er ikke noget der findes så det skal laves.

Det betyder at det originale sigte jo "ødelægges" og så kommer min tanke, skal den have lov til at stå originalt når den nu er så fin?
Eller skal jeg få den ændret så jeg optimere min skydeglæde, men måske begår helligbrøde.

Den bruges til 15m 25m og terræn.

Jeg er klar over at det er en personlig mening, men jeg vil gerne høre jeres tanker. :thumbup:
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Udskifte sigte på revolver vs beholde originalt

Indlæg af Fast Fumble » 8. okt 2018, 16:12

Celia skrev:
8. okt 2018, 13:56
Jeg har en meget fin og velholdt manurhin 32.revolver.
Jeg har altid tænkt at jeg ville have en revolver med fiber sigte, det er ikke noget der findes så det skal laves.

Det betyder at det originale sigte jo "ødelægges" og så kommer min tanke, skal den have lov til at stå originalt når den nu er så fin?
Eller skal jeg få den ændret så jeg optimere min skydeglæde, men måske begår helligbrøde.

Den bruges til 15m 25m og terræn.

Jeg er klar over at det er en personlig mening, men jeg vil gerne høre jeres tanker. :thumbup:
For mig er en skyder at sammenligne med en hammer.
Hvis den er fantastisk god til at slå søm i, gør det mig ikke noget den ser lidt sjusket ud. Men ... Den skal SATEME være god til at slå søm i!
Jeg kan derfor ikke rådgive dig om æstetik.

Til præcision som 15m og 25m bruger jeg en revolver med almindelig sort korn, men skal der lidt tempo på (Steel Challenge) så foretrækker jeg en rød fiber til at hjælpe med at finde sigtet hurtigt. Da jeg første gang ville have sådan noget på min revolver, kunne jeg ikke lige finde et i handlen, så jeg lavede et selv.

Billede

Snittet med en Dremel, og boret med samme, os så ellers indkøbt fiberstump monteret. Virkede rigtig godt!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Udskifte sigte på revolver vs beholde originalt

Indlæg af Grendel » 8. okt 2018, 16:35

Celia skrev:
8. okt 2018, 13:56
Jeg har en meget fin og velholdt manurhin 32.revolver.
Jeg har altid tænkt at jeg ville have en revolver med fiber sigte, det er ikke noget der findes så det skal laves.

Det betyder at det originale sigte jo "ødelægges" og så kommer min tanke, skal den have lov til at stå originalt når den nu er så fin?
Eller skal jeg få den ændret så jeg optimere min skydeglæde, men måske begår helligbrøde.

Den bruges til 15m 25m og terræn.

Jeg er klar over at det er en personlig mening, men jeg vil gerne høre jeres tanker. :thumbup:
Det er min tanke at til 15m,25m og terræn skyder man lidt sig selv i foden med fiber optik da et sort korn er det optimale til disse disipliner. Jeg ville prøve et par omgange med en lånt våben med fiber optik inden jeg ændrede forsigtet på en Manurhin revolver :smile:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Besvar