Hvilket CZ75 polymer lårhylster har jeg her?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Hvilket CZ75 polymer lårhylster har jeg her?

Indlæg af Elbæk » 28. jan 2019, 22:45

CZHylster001.jpg
CZHylster002.jpg

Jeg har for nyligt erhvervet mig en brugt CZ75 SP-01 Shadow, med den fulgte dette formstøbte lårhylster. Det er forsynet med en låsbar thumb release og må som sådan været et level II hylster(?).

Udover "CZ RH" (RH står for "right hand" formoder jeg) er hylster og monteringsbeslag udelukkende mærket med datokoder; 7. måned 2008 og 4. måned 2009

Hylsteret er foret med er blødt materiale som beskytter pistolens finish, samme materiale går igen bagpå lårpladen.

Hylsteret er monteret på lårpladen med et quick release system som effektueres vha. en trykknap på hylsterets forside. Det er nødvendigt at trykke knappen ind både for at afmontere og montere hylsteret.

Hele sættet fremstår som værende kvalitet - og jeg kunne egentlig godt tænke mig at bruge det. Men, jeg ér bare ikke stor nok fan af 90'er SWAT film til at et lårhylster tiltaler mig. Derfor kunne jeg godt tænke mig at anskaffe mig et kompatibelt bæltebeslag til hylsteret. I den forbindelse har jeg to spørgsmål:

1. Hvem har fremstillet hylsteret og hvilken model er det?

2. Hvad hedder quick release systemet og hvor kan man evt. købe tilbehør til det?

Ok, det var vel egentlig teknisk set fire spørgsmål.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hvilket CZ75 polymer lårhylster har jeg her?

Indlæg af Elbæk » 1. feb 2019, 23:16

Det overrasker mig at der slet ikke er nogen som kender hverken hylster eller quick release system.

I mellemtiden har jeg hygget mig lidt med at sætte hylsteret op til brug:

CZHylster003.jpg

Tasmanian Tiger TT Equipment Belt MK II Set (kraftigt webbing bælte med Cobra spænde og velcro inderbælte, sidder enormt stabilt og komfortabelt)
3x Tasmanian TT Sgl Pi Mag Pouch MCL L (den ene kommer til at bære en Olight M1X Striker)
Leatherman Large Molle Sheath (til et Leatherman Wave Plus, black edition)
Alle pouches er sat op med 2x Tasmanian Tiger TT police Molle Adapter (og en tredje er blevet modificeret til at fungere som "lyddæmper" mellem bælte og hylsterets velco rem)

Uden at have prøvet set-uppet med vægt i (jeg venter stadig på tilladelse til pistolen), så fungerer det umiddelbart rigtig godt.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hvilket CZ75 polymer lårhylster har jeg her?

Indlæg af Elbæk » 9. feb 2019, 16:34

Da der tilsyneladende ikke er nogen, nogetsteds, som kender fabrikat på hverken hylster eller quick release, kan jeg ikke rigtig komme videre med at finde alternativ monterings hardware til det.

Derfor har jeg skrevet lidt frem og tilbage med Rasmus fra danishkydex.dk - og har bestilt en custom adapter så quick releasen kan monteres på en Bladetech DD/OS mid ride hanger. Jeg glæder mig til at se - og vise - resultatet af det projekt.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Hvilket CZ75 polymer lårhylster har jeg her?

Indlæg af Bofhenator » 9. feb 2019, 16:54

Elbæk skrev:
9. feb 2019, 16:34
Da der tilsyneladende ikke er nogen, nogetsteds, som kender fabrikat på hverken hylster eller quick release, kan jeg ikke rigtig komme videre med at finde alternativ monterings hardware til det.

Derfor har jeg skrevet lidt frem og tilbage med Rasmus fra danishkydex.dk - og har bestilt en custom adapter så quick releasen kan monteres på en Bladetech DD/OS mid ride hanger. Jeg glæder mig til at se - og vise - resultatet af det projekt.
Danishkydex leverer også service i absolut topklasse!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hvilket CZ75 polymer lårhylster har jeg her?

Indlæg af Elbæk » 9. feb 2019, 16:58

Bofhenator skrev:
9. feb 2019, 16:54
Elbæk skrev:
9. feb 2019, 16:34
Da der tilsyneladende ikke er nogen, nogetsteds, som kender fabrikat på hverken hylster eller quick release, kan jeg ikke rigtig komme videre med at finde alternativ monterings hardware til det.

Derfor har jeg skrevet lidt frem og tilbage med Rasmus fra danishkydex.dk - og har bestilt en custom adapter så quick releasen kan monteres på en Bladetech DD/OS mid ride hanger. Jeg glæder mig til at se - og vise - resultatet af det projekt.
Danishkydex leverer også service i absolut topklasse!
Jeg har i hvert fald hørt rigtig meget godt om firmaet.

Jeg skal, på et senere tidspunkt når jeg har erfaringer at basere præferencer på, have bestilt et komplet rig hos dem - det her projekt får lov til at være "generalprøve".
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Hvilket CZ75 polymer lårhylster har jeg her?

Indlæg af Bofhenator » 9. feb 2019, 17:25

Elbæk skrev:
9. feb 2019, 16:58
Bofhenator skrev:
9. feb 2019, 16:54
Elbæk skrev:
9. feb 2019, 16:34
Da der tilsyneladende ikke er nogen, nogetsteds, som kender fabrikat på hverken hylster eller quick release, kan jeg ikke rigtig komme videre med at finde alternativ monterings hardware til det.

Derfor har jeg skrevet lidt frem og tilbage med Rasmus fra danishkydex.dk - og har bestilt en custom adapter så quick releasen kan monteres på en Bladetech DD/OS mid ride hanger. Jeg glæder mig til at se - og vise - resultatet af det projekt.
Danishkydex leverer også service i absolut topklasse!
Jeg har i hvert fald hørt rigtig meget godt om firmaet.

Jeg skal, på et senere tidspunkt når jeg har erfaringer at basere præferencer på, have bestilt et komplet rig hos dem - det her projekt får lov til at være "generalprøve".
Jeg har to hylstre og en håndfuld forskellige monteringsløsninger fra dem, ud over stumperne i den grad lever op til priserne, så er servicen for at finde den rigtige løsning noget af det rareste og mest proaktive jeg har oplevet længe.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hvilket CZ75 polymer lårhylster har jeg her?

Indlæg af Elbæk » 13. feb 2019, 18:18

De første billeder af de færdige projekt - sendt af Rasmus her tidligere i dag;

52146442_1966143836816458_4022721168921329664_n.jpg
52513874_323195121657618_4974998908313796608_n.jpg

Det er rigtig lækkert ud, jeg glæder mig til at se det med fingrene.

Rasmus modtog pakken kl. 0851 i dag.
Kl. 1538 modtog jeg et opkald fra Rasmus med et opklarende spørgsmål
Kl. 1604 modtog jeg ovenstående billeder - og besked om at pakken ryger af sted i morgen

Er jeg imponeret? Ja, det tror jeg godt jeg svagt kan antyde at jeg er :numberone:

Ligeså imponerede er det at jeg ikke har betalt stort mere end prisen for DD/OS hangeren for projektet.

Det er sådan man laver faste kunder - vi har allerede talt løst om næste projekt :biggrin:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hvilket CZ75 polymer lårhylster har jeg her?

Indlæg af Elbæk » 15. feb 2019, 22:10

Pakken stod og ventede på mig da jeg kom hjem fra arbejde her til aften - en dejlig ting at komme hjem til efter en 11+ timers arbejdsdag med massive computerproblemer :badpc:

Hylsteret er nu blevet inspiceret, monteret i det intenderede bælte - og den obligatoriske poseren foran spejlet er (til sømandens store morskab) foretaget. Jeg kan konkludere følgende:

1. Hylsteret får altså stadig min røv til at se tyk ud... Eller også er det min røv som får min røv til at se tyk ud? Sømanden nægter at kommentere på det, men sukker højlydt og ruller med øjnene.

2. Det er altså bare helt og aldeles iorden arbejde! Man kan ikke se at hylsteret ikke er skabt sådan, modifikationen er enkel men gennemtænkt, virker absolut bomb proof og får hylsteret og DD/OS hangeren til at "smelte sammen" på en æstetisk og funktionelt tiltalende måde. Alt dette, samtidig med at modifikationen er absolut reversibel, skulle jeg en dag få lyst til at re-enacte politiskolen og bruge lårpladen.
Det bliver en stor :thumbup: herfra - og det bliver bestemt ikke sidste gang jeg skal have lavet noget hos Danishkydex.dk

Så er det bare at se hvornår SKV får lavet min tilladelse, så der også kan komme noget fyld i hylsteret - og så er jeg i princippet klar til at prøve kræfter med IPSC :twoguns:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvilket CZ75 polymer lårhylster har jeg her?

Indlæg af Ras.Killing » 15. feb 2019, 22:42

Elbæk skrev:
15. feb 2019, 22:10
...og så er jeg i princippet klar til at prøve kræfter med IPSC :twoguns:
Jeg skulle lige til at sige det :biggrin: det er altså bestemt en oplevelse man ikke skal snyde sig selv for!
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hvilket CZ75 polymer lårhylster har jeg her?

Indlæg af Elbæk » 15. feb 2019, 22:54

Ras.Killing skrev:
15. feb 2019, 22:42
Elbæk skrev:
15. feb 2019, 22:10
...og så er jeg i princippet klar til at prøve kræfter med IPSC :twoguns:
Jeg skulle lige til at sige det :biggrin: det er altså bestemt en oplevelse man ikke skal snyde sig selv for!
Nej, det har længe ligget mig på sinde.

Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg er rutineret nok skytte med grov (jeg har altid primært været salonskytte), men det må vise sig. Om ikke andet så vil det være et incitament til at blive det.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvilket CZ75 polymer lårhylster har jeg her?

Indlæg af Ras.Killing » 15. feb 2019, 23:30

Elbæk skrev:
15. feb 2019, 22:54
Ras.Killing skrev:
15. feb 2019, 22:42
Elbæk skrev:
15. feb 2019, 22:10
...og så er jeg i princippet klar til at prøve kræfter med IPSC :twoguns:
Jeg skulle lige til at sige det :biggrin: det er altså bestemt en oplevelse man ikke skal snyde sig selv for!
Nej, det har længe ligget mig på sinde.

Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg er rutineret nok skytte med grov (jeg har altid primært været salonskytte), men det må vise sig. Om ikke andet så vil det være et incitament til at blive det.
Vigtigst af alt er våbenhåndtering! Men den del tænker jeg der er styr på :thumbup: herefter vil jeg sige, at det bestemt er en fordel, hvis man kan holde hovedparten af sine skud omkring den sorte skive på 25m.

Det med at løbe rundt og være så hurtig som mulig, det kan komme sidenhen - og nogen går slet ikke så højt op i den del af skydningen. Der er mange som er med, bare fordi det er sjovt.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar