Terræn skydning for dummies

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Terræn skydning for dummies

Indlæg af Celia » 10. mar 2019, 20:35

Jeg har skudt bane i mange år, men stod i går og fik lov til at prøve noget der mindede om terræn på en 25m bane (kursus som stationschef)

For en som mig der i mange har har skudt bane, så var det enormt grænseoverskridende ikke at have et bord .

Så hit me, hvad er jeres bedste udstyr til terræn? (jakke. Vest, hylster, taske osv)
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Terræn skydning for dummies

Indlæg af Grendel » 10. mar 2019, 20:50

Celia skrev:
10. mar 2019, 20:35
Jeg har skudt bane i mange år, men stod i går og fik lov til at prøve noget der mindede om terræn på en 25m bane (kursus som stationschef)

For en som mig der i mange har har skudt bane, så var det enormt grænseoverskridende ikke at have et bord .

Så hit me, hvad er jeres bedste udstyr til terræn? (jakke. Vest, hylster, taske osv)
Cap med god skygge, høreværn, støvler jeg kan gå/stå mange timer og min "pistol taske" er mine bedste udstyrs valg til terræn skydning :smile:
Vedhæftede filer
gun_sleeves_bags_ced1200_deluxe_pistol_bag.jpg
gun_sleeves_bags_ced1200_deluxe_pistol_bag.jpg (40.82 KiB) Vist 5445 gange
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Terræn skydning for dummies

Indlæg af Ras.Killing » 10. mar 2019, 23:09

Jeg har præcis samme taske som på Grendels billede - og den er super :thumbup: jeg har i mange år brugt et pistolhylster af den ene eller anden slags, men synes langt bedre om den lille skuldertaske der.

Ud over det har jeg så en lille “dumb pouch” på bæltet til ammunition, magasiner osv., så er det lige ved hånden når det skal bruges... en stor æske patroner i lommen bliver man hurtigt træt af!

Og så er en lille skruetrækker og/eller lommekniv også fast inventar rundt i terrænet. Bla. til at kunne afhjælpe en genstridig funktionsfejl (hylster der sidder fast ell. lign.)
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Terræn skydning for dummies

Indlæg af Cpt » 11. mar 2019, 09:25

Ras.Killing skrev:
10. mar 2019, 23:09
Jeg har præcis samme taske som på Grendels billede - og den er super :thumbup: jeg har i mange år brugt et pistolhylster af den ene eller anden slags, men synes langt bedre om den lille skuldertaske der.

Ud over det har jeg så en lille “dumb pouch” på bæltet til ammunition, magasiner osv., så er det lige ved hånden når det skal bruges... en stor æske patroner i lommen bliver man hurtigt træt af!

Og så er en lille skruetrækker og/eller lommekniv også fast inventar rundt i terrænet. Bla. til at kunne afhjælpe en genstridig funktionsfejl (hylster der sidder fast ell. lign.)
Men er det nu et anerkendelsesværdigt formål til at have en lommekniv med? Eller risikerer man at blive taget for at have en lommekniv på et sted hvor man lovligt må bære en pistol? :wall:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Terræn skydning for dummies

Indlæg af Ras.Killing » 11. mar 2019, 16:06

Cpt skrev:
11. mar 2019, 09:25
Ras.Killing skrev:
10. mar 2019, 23:09
Jeg har præcis samme taske som på Grendels billede - og den er super :thumbup: jeg har i mange år brugt et pistolhylster af den ene eller anden slags, men synes langt bedre om den lille skuldertaske der.

Ud over det har jeg så en lille “dumb pouch” på bæltet til ammunition, magasiner osv., så er det lige ved hånden når det skal bruges... en stor æske patroner i lommen bliver man hurtigt træt af!

Og så er en lille skruetrækker og/eller lommekniv også fast inventar rundt i terrænet. Bla. til at kunne afhjælpe en genstridig funktionsfejl (hylster der sidder fast ell. lign.)
Men er det nu et anerkendelsesværdigt formål til at have en lommekniv med? Eller risikerer man at blive taget for at have en lommekniv på et sted hvor man lovligt må bære en pistol? :wall:
Alt med måde vel :biggrin:

Har du en leatherman, swizer eller en anden lille praktisk kniv med, så er der ingen der rynker på næsen over det. Er det derimod den helt store amerikanske bowie du har siddende på bælter... så kan det godt ske nogen vil betvivle formålet :rolf:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar