Lerdueskydning uden medlemsskab af jagtforening?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 30. mar 2008, 15:55
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Lerdueskydning uden medlemsskab af jagtforening?

Indlæg af Centurion » 12. apr 2019, 10:00

Er der nogen, der kan oplyse om, hvor i Storkøbenhavn og omegn man kan skyde lerduer uden at være medlem af en jagtforening? (Jeg er medlem af en skytteforening.)
"In case of panic: don't panic"

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Lerdueskydning uden medlemsskab af jagtforening?

Indlæg af Ingsorsi » 12. apr 2019, 10:07

Det kan du vel ude på Selinevej. Du køber bare et dagkort

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Lerdueskydning uden medlemsskab af jagtforening?

Indlæg af Krung » 12. apr 2019, 10:19

(Nu kører jeg lige ud af nogle tangenter, så må vi se hvor mange der er relevante)
Centurion skrev:
12. apr 2019, 10:00
... uden at være medlem af en jagtforening?
Der er vist ikke krav om jagtforening særligt mange steder. De fleste tillader gæster via gæstekort, eller sågar kun med krav om du køber patroner hos dem.

Hvis det specielt er en jagtforening, du ikke vil være medlem af, så er KFK på Selinevej jo ikke en jagtforening, men en ... sportsforening?

Hvis du ikke har jagttegn og har brug instruktør for at overholde loven, så er det bare et spørgsmål om at booke en i forvejen.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Mister.30-06
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 205
Tilmeldt: 23. okt 2009, 09:24
Interesser: Riffeljagt - Buejagt
Geografisk sted: Knäred SE - København Ø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times

Re: Lerdueskydning uden medlemsskab af jagtforening?

Indlæg af Mister.30-06 » 12. apr 2019, 11:42

KFK på Selinevej har jeg selv brugt meget https://claytarget.dk/
Man betaler for et dagkort og duer, hvis du selv har patroner med.
Man kan også købe patroner der.
Hvis du melder dig ind i KFK, får man duerne billigere, og skal ikke betale for dagkort.
Det eneste det kræver er et jagttegn som skal fremvises ved køb af dagkort, ellers skal du have en instruktør på.
If it ain't broken, don't fix it

SAKO 75 .30-06 Spr
Winchester XPR .308 Win
Marlin RZ .22LR
Hausken JD224
Stalon RC

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Lerdueskydning uden medlemsskab af jagtforening?

Indlæg af PSindrup » 12. apr 2019, 13:30

Centurion skrev:
12. apr 2019, 10:00
Er der nogen, der kan oplyse om, hvor i Storkøbenhavn og omegn man kan skyde lerduer uden at være medlem af en jagtforening? (Jeg er medlem af en skytteforening.)
Som alle andre siger: KFK på Selinevej

Der kan man også, som på mange andre skydebaner, skyde uden jagttegn eller våbentilladelse. Det kræver dog blot at en af banens instruktører går runden med dig/jer.

Fedt sted, med mange forskellige baner. Specielt holder jeg meget af "de høje duer" hvor kastemaskinerne står i en 8-10 meters højde og sender spidsduer højt over hovedet på dig.

Peter

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 30. mar 2008, 15:55
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Lerdueskydning uden medlemsskab af jagtforening?

Indlæg af Centurion » 12. apr 2019, 14:04

Krung skrev:
12. apr 2019, 10:19
.....
Der er vist ikke krav om jagtforening særligt mange steder. De fleste tillader gæster via gæstekort, eller sågar kun med krav om du køber patroner hos dem.

Hvis det specielt er en jagtforening, du ikke vil være medlem af, så er KFK på Selinevej jo ikke en jagtforening, men en ... sportsforening?

Hvis du ikke har jagttegn og har brug instruktør for at overholde loven, så er det bare et spørgsmål om at booke en i forvejen.
Takker. For mig er der bare lidt langt til Selinevej, så jeg håbede på at finde noget lidt længere mod nordvest.
Årsagen er, at den jagtforening, på hvis bane jeg ofte har købt gæstekort og duer, fremover kræver indmeldelse i foreningen, hvis man kommer som gæst mere end tre gange. Jeg har ingen større interesse i hagljagt og slet ikke i jægerforbundet, så derfor....
Senest rettet af Centurion 12. apr 2019, 14:17, rettet i alt 1 gang.
"In case of panic: don't panic"

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Lerdueskydning uden medlemsskab af jagtforening?

Indlæg af Aratan » 12. apr 2019, 14:12

Tror ikke Hagested-Gislinge forlanger noget?
12/76
.308
6,55x55
.22lr

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Lerdueskydning uden medlemsskab af jagtforening?

Indlæg af PSindrup » 12. apr 2019, 14:19

Centurion skrev:
12. apr 2019, 14:04
Krung skrev:
12. apr 2019, 10:19
.....
Der er vist ikke krav om jagtforening særligt mange steder. De fleste tillader gæster via gæstekort, eller sågar kun med krav om du køber patroner hos dem.

Hvis det specielt er en jagtforening, du ikke vil være medlem af, så er KFK på Selinevej jo ikke en jagtforening, men en ... sportsforening?

Hvis du ikke har jagttegn og har brug instruktør for at overholde loven, så er det bare et spørgsmål om at booke en i forvejen.
Takker. For mig er der bare lidt langt til Selinevej, så jeg håbede på at finde noget lidt længere mod nordvest.
Den var du altså selv om. :grimasse:
Du spurgte selv om en skydebane i Storkøbenhavn, og Selinevej er da, i den grad, Storkøbenhavn og omegn. :giggle: :twisted:

Peter

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Lerdueskydning uden medlemsskab af jagtforening?

Indlæg af HR » 12. apr 2019, 15:45

Centurion skrev:
12. apr 2019, 14:04
Krung skrev:
12. apr 2019, 10:19
.....
Der er vist ikke krav om jagtforening særligt mange steder. De fleste tillader gæster via gæstekort, eller sågar kun med krav om du køber patroner hos dem.

Hvis det specielt er en jagtforening, du ikke vil være medlem af, så er KFK på Selinevej jo ikke en jagtforening, men en ... sportsforening?

Hvis du ikke har jagttegn og har brug instruktør for at overholde loven, så er det bare et spørgsmål om at booke en i forvejen.
Takker. For mig er der bare lidt langt til Selinevej, så jeg håbede på at finde noget lidt længere mod nordvest.
Årsagen er, at den jagtforening, på hvis bane jeg ofte har købt gæstekort og duer, fremover kræver indmeldelse i foreningen, hvis man kommer som gæst mere end tre gange. Jeg har ingen større interesse i hagljagt og slet ikke i jægerforbundet, så derfor....
Tja, de har en klub og de holder udgifterne nede ved at hjælpes ad med det praktiske. Hvis man ikke vil være med i hulen, så er man vel ude :???:
Men du kan stadig gå ind på forbundets hjemmeside og søge efter andre baner. Så kan du også specificere hvilke discipliner du er interesseret i.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Besvar