Tuning af 9mm - hvordan?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Rularo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 22. okt 2018, 16:30
Interesser: Pistol
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Tuning af 9mm - hvordan?

Indlæg af Rularo » 18. maj 2019, 12:28

Jeg har lige købt en Jericho 941 F for noget tid siden og jeg overvejer stærkt at tune den. Men jeg ville helst undgå at der blev filet materiale af de forskellige dele. Ville det hjælpe at skifte aftrækker fjederen til en lettere en?
Senest rettet af Lycon 18. maj 2019, 15:56, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinjen er ændret til at afspejle indlæggets indhold.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Tuning af 9mm

Indlæg af Grendel » 18. maj 2019, 15:45

Aftrækker fjeder og hovedfjeder er nogle som med fordel kan skiftes til lettere af slagsen til reducering af aftræk, måske kan du bruge fjedere fra Tanfoglio?
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: Tuning af 9mm - hvordan?

Indlæg af RKN » 18. maj 2019, 22:20

Du skal såmænd heller ikke file materiale af. Du kan med fordel, polere alle anlægs flader, så de er spejl blank. Det giver et meget renere aftræk. Et aftræk kan godt gå tungt, men rent, hvis alle flader er poleret.

Har 4 pund aftræk , på min glock 17, men det føles bare så lækkert. Altså så lækkert, som en striker fire, nu kan føles :grimasse:
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Rularo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 22. okt 2018, 16:30
Interesser: Pistol
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Re: Tuning af 9mm

Indlæg af Rularo » 19. maj 2019, 06:58

Grendel skrev:
18. maj 2019, 15:45
Aftrækker fjeder og hovedfjeder er nogle som med fordel kan skiftes til lettere af slagsen til reducering af aftræk, måske kan du bruge fjedere fra Tanfoglio?
Ja jeg ved den passer dele med tanfoglio (alle undtagen Hammer fjeder)

Så vil jeg prøve at få fat i en aftrækker fjeder først og se hvad det kan gøre😁

Rularo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 22. okt 2018, 16:30
Interesser: Pistol
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Re: Tuning af 9mm - hvordan?

Indlæg af Rularo » 19. maj 2019, 07:00

RKN skrev:
18. maj 2019, 22:20
Du skal såmænd heller ikke file materiale af. Du kan med fordel, polere alle anlægs flader, så de er spejl blank. Det giver et meget renere aftræk. Et aftræk kan godt gå tungt, men rent, hvis alle flader er poleret.

Har 4 pund aftræk , på min glock 17, men det føles bare så lækkert. Altså så lækkert, som en striker fire, nu kan føles :grimasse:
Så godt en video igår med en der havde polerede forskellige dele inde i en CZ 75 (den minder og Jericho). Det kan godt være jeg spørger halv dumt nu, men hvad bruger i til at polere tingene med? 😁

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Tuning af 9mm - hvordan?

Indlæg af Ras.Killing » 19. maj 2019, 10:13

Det afhænger lidt af hvad du specifikt polere. En dremmel med en lille bomulds/poler rulle plejer at være mit weapon of choice, dog kun til de større kontaktflader.

Skal du ind og pille ved f.eks sear, hammer og vinkler, så hedder det en india stone, tålmodighed og nøjagtighed! Man kan hurtigt fucke mere op her en man gavner. Generelt er det ikke noget jeg vil anbefale nogen selv at lege med, med mindre man er klar på at skulle købe nye stumper :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Rularo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 22. okt 2018, 16:30
Interesser: Pistol
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Re: Tuning af 9mm - hvordan?

Indlæg af Rularo » 21. maj 2019, 20:36

Ras.Killing skrev:
19. maj 2019, 10:13
Det afhænger lidt af hvad du specifikt polere. En dremmel med en lille bomulds/poler rulle plejer at være mit weapon of choice, dog kun til de større kontaktflader.

Skal du ind og pille ved f.eks sear, hammer og vinkler, så hedder det en india stone, tålmodighed og nøjagtighed! Man kan hurtigt fucke mere op her en man gavner. Generelt er det ikke noget jeg vil anbefale nogen selv at lege med, med mindre man er klar på at skulle købe nye stumper :biggrin:
Jeg ville slet ikke begynde at arbejde på vinkler, men se hvor den har kontaktflade ridser også evt polere de overflader op:)) hvad for noget pudsemiddel bruger du?

Besvar