God forening for børn med ADHD?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

God forening for børn med ADHD?

Indlæg af Celia » 27. maj 2019, 09:35

En kollega har spurgt mig om anbefalinger til en god klub for hendes nevø. Han er 11 år gammel og riffelskytte.
Det skal være en klub omkring midtsj eller københavnsområet.

Gerne en klub hvor der er noget træning, aktivitet, hold eller andet der byder ind til fællesskab, så han ikke bare kommer, skyder og går hjem igen.

Nogle anbefalinger? -jeg er voksen pistolskytte og kender ikke så meget til børneafdelingen :oops:
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7715
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: God forening for børn med ADHD?

Indlæg af T-REX » 27. maj 2019, 13:07

Hvordan det er i dag, det ved jeg ikke, men tidligere, der var der meget aktivitet, i Fløng Hedehusene
http://www.fhskytten.dk/

De manglede ofte skytter, der ville deltage i forskellige børnehold, og forældre, der ville hjælpe (køre)

Det samme gjorde sig gældende, for Sengeløse, hvor jeg skød, men så vidt jeg ved, er aktivitetsniveauet i Sengeløse minimalt. :oops: :wall:
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 546
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: God forening for børn med ADHD?

Indlæg af KenP » 27. maj 2019, 16:09

Midtsjælland, og københavnsområdet er så lidt stort ;-)

Der er 84 skytteforeninger midt og Vestsjælland... og ca. Samme mængde i Københavns området.så lidt mere præcist ville hjælpe,

Man kan sige det vigtigste er at de fortæller at det er ADHD børn... har prøvet nogle hvor jeg gik til forældrene at enten fortalte de hvad som var galt eller de gik... for de skal håndteres noget anderledes.

(Hils Flemming ;-), du kan også finde mig på arbejdsmailen :blink: )

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: God forening for børn med ADHD?

Indlæg af Raptor357 » 27. maj 2019, 19:29

DGI holdt noget kursus/informations møde om ADHD og skydning, for få år siden. tag ikke nødvendigvis en deltagelse i dette for en "godkendelse".
Afhængigt af hvem man er, så kunne man få alt fra intet til noget grundlæggende ud af det der blev holdt. der var flere personer der deltog der er hvad jeg vil kalde væk fra skærmen, ingen hjemme osv.
En af de ting jeg fik med hjem er at faste rammer er godt og skiftet mellem ude og inde sæson er noget man skal huske at tage med. ikke så meget skiftet af bane, det klarer de fleste, men det at vejret skifter på en udendørsbane kan være en ond kamel. og sådan er der flere ting.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar