Hvilke formstøbte aktive ørepropper ?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
JakeD6
Newbie
Newbie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 3. feb 2018, 23:40
Interesser: Langdistance
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Hvilke formstøbte aktive ørepropper ?

Indlæg af JakeD6 » 11. feb 2020, 17:38

Efter at have brugt en kombination af passive ørepropper og aktive høreværn, har jeg besluttet mig for at investere i et sæt formstøbte aktive ørepropper, som jeg kan benytte sammen med aktive kophøreværn. Det bør give den bedste lydbeskyttelse samt god mulighed for at kommunikere med omverdenen.

Jeg havde besluttet mig for Siemens Secure Ear, der ser ud til at have en masse gode funktioner; lang drifttid (230 timer), god lydbeskyttelse (35 dB), og generelt tilfredse kunder. Desuden læste jeg, at man for en relativ lav pris (500 kr.) kan få lavet en ny støbning, hvor elektronikken blot flyttes over. Prisen på 4000-4500 kr. er naturligvis ret høj, men hvis det virkelig er den bedste kombination af kvalitet og funktionalitet, er det rimelig acceptabelt.

Desværre erfarer jeg nu, at produktionen af Secure Ear er stoppet.
Siemens audio divisionen, der nu hedder Sivantos, er skiftet til at sælge høreværn fra producenten Hörluchs, der har to modeller; HA Active Pro 10 og HA Active Pro 312.

På trods af at prisen er lidt højere end Secure Ear, oplever jeg at begge modeller fra Hörluchs har væsentlig dårligere specifikationer end Secure Ear.
Så nu er jeg meget i tvivl om, hvilken af de tilbageværende modeller på markedet, jeg i stedet skal kigge på.

Phonak har jeg diskvalificeret på forhånd, da "halssmykket" ganske enkelt virker for besværligt, og som et dårligt design.
Audiovox' Soundscope Pro-Tect iHunt oplyser stort set ingen informationer, og jeg kan ikke finde erfaringer og information om drifttid, lydbeskyttelsesniveau, pris, m.m. Det virker lidt underligt, at en producent ikke lægger alle fakta på bordet.

Er der nogle der sidder med viden og erfaringer med modeller, der kan hamle op med Secure Ear ?

Det produkt jeg søger, skal kunne matche Secure Ear, og til samme pris eller lavere:

Siemens Secure Ear:
- Batteri: "312"
- Størrelse: Lille
- Placering: Øregang
- Drifttid: 230 timer
- Lydbeskyttelse: 35 dB
- Ny støbning: Ja
- Telespole: Ja ("T" model)
- Pris: 4000 kr. (Standard) / 4500 kr. (Telespole)

Active Pro (10/312):
- Batteri: "10" / "312"
- Størrelse: Lille / Stor
- Placering: Øregang / Ydre øre
- Drifttid: 60 / 120 timer
- Lydbeskyttelse: 27 dB / 27 dB
- Ny støbning: ?
- Telespole: Nej / Ja
- Pris: 4975 kr. / ?

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 841
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 473 times
Been thanked: 217 times

Re: Hvilke formstøbte aktive ørepropper ?

Indlæg af The Mad Viking » 11. feb 2020, 18:54

Jeg har kigget lidt på dem her: https://www.skytteudstyr.com/shop/produ ... hunter?tm= (Eller en af de andre modeller)

De koster godt nok lidt, men elektronikken kan flyttes med over i en ny støbning.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Olsen71
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 31. mar 2006, 15:18
Geografisk sted: Lolland
Been thanked: 11 times

Re: Hvilke formstøbte aktive ørepropper ?

Indlæg af Olsen71 » 11. feb 2020, 20:38

Når du først har stået på jagt og skal skifte batteri, i et af de små dimser, så ville du ønske du havde valgt Phonak :razz:

Når du har tabt en af de små dimser flere gange i en mudret skovbund, så ville du ønske du havde valgt phonak :razz:

Det klodsede halssmykke er noget af det nemmeste at ha med at gøre, og så taber du aldrig høre dimsen, da den hænger i snoren :razz:

Om det så er moderne eller ej, ved jeg ikke, men det slår de andre med flere længder :numberone:

Held og lykke
2 skud i samme hul er tit held, 3 er nok fordi man bruger Olsens skydestok...

Bæverjagt....... Det blir man bidt af

Besvar