Aftræksteknik, hjælp

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 155
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 20 times

Aftræksteknik, hjælp

Indlæg af Nielshm » 15. feb 2020, 19:40

Jeg døjer lidt med en problematik der driver mig lidt til vanvid. Når jeg tager pistolen op, Walther GSP, og bare sigter mod skiven kan jeg holde den vældig stille.
Men når jeg begynder at lægge pres på aftrækkeren, så begynder bevægelserne at komme. Det er svært at holde bare et nogenlunde sigtepunkt, og jo mere jeg trykker jo mere sejler sigtet.
Aftræksvægten er helt i bund på 1000 gram, så der kan ikke hentes noget.
Resultatet er selvfølgelig flere elendige skud, og det sidder ligesom i hovedet, at der er noget teknisk som bare slet ikke fungerer.
Hvordan kommer jeg lige videre?

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5161
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Aftræksteknik, hjælp

Indlæg af Ras.Killing » 15. feb 2020, 20:38

Tving dig selv til at skyde hurtigere.

Pistolen op og finde sigtebillede, og så skal skuddet gå inde for 3 sekunder, ellers ned igen og forfra.

En ting er at man begynder at ryste jo længere tid du holder den oppe (skyderen altså! :biggrin: ) noget andet er at man begynder at “overtænke” aftrækket og laver noget lort.

Op, klemme aftrækkeren, og så skal skuddet gå “ubevidst” inde for 3 sekunders tid.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: Aftræksteknik, hjælp

Indlæg af Grendel » 16. feb 2020, 00:15

Det lyder som et mentalt problem, prøv evt at skyde mod bagsiden af skiven og se om du stadig ryster på hånden. Der skal et fokus skifte til for at komme videre, du ved nok bedst selv hvor.
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 155
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 20 times

Re: Aftræksteknik, hjælp

Indlæg af Nielshm » 16. feb 2020, 19:33

Jeg spekulerer lidt på om det er Waltherens lidt spøjse design der driller mig. Jeg har ikke ret lange fingre, men aftrækkeren er ret firkantet og flad i designet. Det korte af det lange er, at jeg er slem til at trykke lidt på kanten af aftrækkeren, så måske får fingeren et tryk fra en næsten skarp kant, så dermed ufrivilligt sæter gang i små bevægelser???
Jeg har prøvet at file lidt kanter runde så trykket fordeles lidt mere, men jeg ved ikke om det gør en forskel.
Hvis ikke, så er det skæftearbejde der venter for at få hånden og fingerene lidt længere frem, så jeg kan nå længere ind omkring aftrækkeren.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5161
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Aftræksteknik, hjælp

Indlæg af Ras.Killing » 16. feb 2020, 19:52

Hvor henne placere du aftrækkeren på fingeren? Den skal gerne ligge midt på blommen.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 155
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 20 times

Re: Aftræksteknik, hjælp

Indlæg af Nielshm » 16. feb 2020, 20:48

Ras.Killing skrev:
16. feb 2020, 19:52
Hvor henne placere du aftrækkeren på fingeren? Den skal gerne ligge midt på blommen.
Det er så der det kniber lidt. Jeg kan godt, men så er det virkelig med fornemmelse af at 'strække finger'.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5161
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Aftræksteknik, hjælp

Indlæg af Ras.Killing » 16. feb 2020, 21:24

Nielshm skrev:
16. feb 2020, 20:48
Ras.Killing skrev:
16. feb 2020, 19:52
Hvor henne placere du aftrækkeren på fingeren? Den skal gerne ligge midt på blommen.
Det er så der det kniber lidt. Jeg kan godt, men så er det virkelig med fornemmelse af at 'strække finger'.
Så ville jeg starte der.

Har du ikke mod på at file, så kan man købe nogle fine greb i forskellige størrelser fra f.eks Rink :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar