Installation af gas/carrier key?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Installation af gas/carrier key?

Indlæg af Topcat » 4. jul 2020, 23:08

Min gas key er blevet bøjet da min BCG røg på gulvet ( :cry: ). Jeg prøver at få den rettet op, men tænker at jeg kan blive nødt til at montere en ny.

Er der nogen herinde der har prøvet det? Hvilken sealer brugte I? Stakede I skruerne eller spændte dem med moment (eller begge)?
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

APE74
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13. dec 2017, 17:07
Interesser: Sportskydning
Geografisk sted: PA- USA
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Installation af gas/carrier key?

Indlæg af APE74 » 8. jul 2020, 15:10

surt... - minder mig om at jeg skal passe paa, naar jeg skifter mellem min 22 og 5.56 BCG paa banen (er beton gulv)

kiggede lige paa min BCG , ser ud til at min er Staked - tror at det er normalt at goere..
er et hav af videoer paa youtube om hvordan man skifter den
Vedhæftede filer
IMG_2851.JPG

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Installation af gas/carrier key?

Indlæg af Topcat » 8. jul 2020, 15:35

Ja de fleste staker vist, men kan også se nogen beskrive at det egentlig er nok at spænde med moment. Tænker det er lidt samme snak om man vil pinne sin gas block.

Jeg kan ikkee rigtigt finde ud af hvilken sealer man skal bruge, de referencer jeg kan finde til Permatex kan svjv ikke købes herhjemme.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Installation af gas/carrier key?

Indlæg af Raptor357 » 8. jul 2020, 17:33

Topcat skrev:
8. jul 2020, 15:35
Ja de fleste staker vist, men kan også se nogen beskrive at det egentlig er nok at spænde med moment. Tænker det er lidt samme snak om man vil pinne sin gas block.

Jeg kan ikkee rigtigt finde ud af hvilken sealer man skal bruge, de referencer jeg kan finde til Permatex kan svjv ikke købes herhjemme.
Send en PB med de specs den skal overholde, så ser jeg om jeg har noget. Vedhæft også gerne et billede af anlægs fladerne.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Installation af gas/carrier key?

Indlæg af Topcat » 24. jul 2020, 11:39

Nå, til opfølgning skruede jeg bare key’en fast til BCG’en uden at seale, stacke eller på anden måde sikre skruerne. De er spændt med håndmoment. Der var ikke problemer i at få skyderen til at cykle, men jeg synes måske at BCG’en bliver lidt mere beskidt end normalt, så måske der slipper lidt krudtgas ud omkring key’en. I så fald kan det nok også tænkes at man kan optimere gasflowet lidt hvis der bliver tætnet.

Skruerne har ikke rykket sig det mindste, men med små 100 skud er det for tidligt at konkludere noget.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Besvar