Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Epae » 20. aug 2020, 13:43

Ja, så lykkedes det endeligt - fik lokket firmaet til at der skal skydes lerduer på vores firma-event-weekend.
Det tog lidt tid at få flokken overtalt til at det kunne være sjovt også for folk som IKKE har prøvet det før.

Men, nu fik jeg så et spørgsmål fra chefen: "skal der være nogle præmier?".

Da jeg selv vil have en ret stor fordel ifht alle de andre, tænker jeg at der skulle være nogle præmie-kriterier som ikke bare er "hvem der har ramt flest duer", men jeg fandt hurtigt ud af at jeg mangler lidt ideer til hvad man ellers kunne give præmie for?

Så jeg tænker at de hjælpsomme folk her på NVF kunne skyde ind med lidt forslag så også de folk der aldrig har skudt før kunne kvalificere sig til en plastik-pokal med noget sjovt på, som man så kan snakke om til middagen bagefter samt have stående som et 'badge of honour/disgrace' på skrivebordet efterfølgende :giggle:
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af KenP » 20. aug 2020, 13:55

Uden at vide hvor meget i skal skyde...

Dårligste skytte (altså ramt færrest på flest skud)
Færrest brugte skud (uagtet om man ikke har trykket af eller ikke ramt)
Ramt hver 4 due (kunne også være hver 10)
Fast learner -> starter med at misse alt til at ramme f.eks. over 50% på de sidste 10 duer.

Nogle lidt tosset eksempler, men som giver lidt andre præmie muligheder.

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Epae » 20. aug 2020, 13:55

KenP skrev:
20. aug 2020, 13:55
Uden at vide hvor meget i skal skyde...

Dårligste skytte (altså ramt færrest på flest skud)
Færrest brugte skud (uagtet om man ikke har trykket af eller ikke ramt)
Ramt hver 4 due (kunne også være hver 10)
Fast learner -> starter med at misse alt til at ramme f.eks. over 50% på de sidste 10 duer.

Nogle lidt tosset eksempler, men som giver lidt andre præmie muligheder.
Vi skal skyde 25 skud :)
Gode ideer allerede!
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af HR » 20. aug 2020, 18:03

Læg 5% sorte duer i maskinerne og sæt en præmie på at ramme dem. Eller pulverduer hvis i har dem. Du kan også lave det omvendt, at der er præmie i ikke at ramme de sorte. Det kan give en god griner når de urutinerede ikke når at se farven, skyder to skud forbi og får præmien.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Epae » 20. aug 2020, 23:31

HR skrev:
20. aug 2020, 18:03
Læg 5% sorte duer i maskinerne og sæt en præmie på at ramme dem. Eller pulverduer hvis i har dem. Du kan også lave det omvendt, at der er præmie i ikke at ramme de sorte. Det kan give en god griner når de urutinerede ikke når at se farven, skyder to skud forbi og får præmien.
HR
Yup, men da det ikke overhovedet er et sted jeg plejer at skyde (det er ovre i det mørke jylland - Vamdrup tror jeg - jeg skyder normalt i Kbh) så er det ikke lige noget jeg har nogen kontrol over :)
Ville meget gerne have sat pulverduer i maskinerne til formålet hvis det var muligt.
Ellers en god ide :)
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af HappyNanoq » 21. aug 2020, 01:16

Pokaler er lidt uhøjtidelige, syntes jeg efterhånden.

Et Mads Stage kaffekrus med jagtmotiv, eller et håndslebet jagtmotiv i et shotglas/drikkeglas kunne være et ok alternativ og være en brugsgenstand oveni.


Ellers lyder ideerne med duerne også fine, dog de allermest urutinerede/skræmte... vil nok finde sorte/orange/pulverduer m.v lidt kompliceret og hæmmes deraf.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Hansen-Martin
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 561
Tilmeldt: 29. jan 2012, 20:26
Interesser: Jagt, Renovering af våben
Geografisk sted: skærbæk
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Hansen-Martin » 21. aug 2020, 10:23

i vamdrup har de 4 sporting baner hvor i du også skyder side duer og trap.
Nogen af banerne har hvide, blå og grønne duer i blandt tror ikke de bruger pulver duer :)

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Epae » 21. aug 2020, 11:48

Hansen-Martin skrev:
21. aug 2020, 10:23
i vamdrup har de 4 sporting baner hvor i du også skyder side duer og trap.
Nogen af banerne har hvide, blå og grønne duer i blandt tror ikke de bruger pulver duer :)
men det kræver nok at man får instruktørerne med på det fordi vi kan ikke rigtig vide hvad der kommer ud jo :P
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Hansen-Martin
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 561
Tilmeldt: 29. jan 2012, 20:26
Interesser: Jagt, Renovering af våben
Geografisk sted: skærbæk
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Hansen-Martin » 21. aug 2020, 12:32

Wengel skrev:
21. aug 2020, 11:48
Hansen-Martin skrev:
21. aug 2020, 10:23
i vamdrup har de 4 sporting baner hvor i du også skyder side duer og trap.
Nogen af banerne har hvide, blå og grønne duer i blandt tror ikke de bruger pulver duer :)
men det kræver nok at man får instruktørerne med på det fordi vi kan ikke rigtig vide hvad der kommer ud jo :P
det er selve sporting banen der er forskellige farver duer altså fx. G kan være hvid, men så man han trykke duerne manuelt ud så kan han vælge at der kommer fx en G :smile:

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Epae » 21. aug 2020, 12:54

Hansen-Martin skrev:
21. aug 2020, 12:32
Wengel skrev:
21. aug 2020, 11:48
Hansen-Martin skrev:
21. aug 2020, 10:23
i vamdrup har de 4 sporting baner hvor i du også skyder side duer og trap.
Nogen af banerne har hvide, blå og grønne duer i blandt tror ikke de bruger pulver duer :)
men det kræver nok at man får instruktørerne med på det fordi vi kan ikke rigtig vide hvad der kommer ud jo :P
det er selve sporting banen der er forskellige farver duer altså fx. G kan være hvid, men så man han trykke duerne manuelt ud så kan han vælge at der kommer fx en G :smile:
Jeps jeg er helt med. men det er svært at planlægge en præmie omkring når folk samtidig har meget forskellige evner. Tænker at flere personer her skal ha' de helt nemme duer for at have en chance for at ramme men ja, vi må se.

Den person der smider flest patronhylstre på jorden fordi de bliver overrasket over ejectoren kan man vel også give en præmie :P
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Hansen-Martin
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 561
Tilmeldt: 29. jan 2012, 20:26
Interesser: Jagt, Renovering af våben
Geografisk sted: skærbæk
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Hansen-Martin » 21. aug 2020, 12:59

Wengel skrev:
21. aug 2020, 12:54
Hansen-Martin skrev:
21. aug 2020, 12:32
Wengel skrev:
21. aug 2020, 11:48
Hansen-Martin skrev:
21. aug 2020, 10:23
i vamdrup har de 4 sporting baner hvor i du også skyder side duer og trap.
Nogen af banerne har hvide, blå og grønne duer i blandt tror ikke de bruger pulver duer :)
men det kræver nok at man får instruktørerne med på det fordi vi kan ikke rigtig vide hvad der kommer ud jo :P
det er selve sporting banen der er forskellige farver duer altså fx. G kan være hvid, men så man han trykke duerne manuelt ud så kan han vælge at der kommer fx en G :smile:
Jeps jeg er helt med. men det er svært at planlægge en præmie omkring når folk samtidig har meget forskellige evner. Tænker at flere personer her skal ha' de helt nemme duer for at have en chance for at ramme men ja, vi må se.

Den person der smider flest patronhylstre på jorden fordi de bliver overrasket over ejectoren kan man vel også give en præmie :P
altså hvis du er den eneste der har prøvet det før kan du vel holde dig ude af konkurrencen, og så lave en mande og dame række samt en dagens dårligste skytte?

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Epae » 21. aug 2020, 13:08

Hansen-Martin skrev:
21. aug 2020, 12:59
Wengel skrev:
21. aug 2020, 12:54
Hansen-Martin skrev:
21. aug 2020, 12:32
Wengel skrev:
21. aug 2020, 11:48
Hansen-Martin skrev:
21. aug 2020, 10:23
i vamdrup har de 4 sporting baner hvor i du også skyder side duer og trap.
Nogen af banerne har hvide, blå og grønne duer i blandt tror ikke de bruger pulver duer :)
men det kræver nok at man får instruktørerne med på det fordi vi kan ikke rigtig vide hvad der kommer ud jo :P
det er selve sporting banen der er forskellige farver duer altså fx. G kan være hvid, men så man han trykke duerne manuelt ud så kan han vælge at der kommer fx en G :smile:
Jeps jeg er helt med. men det er svært at planlægge en præmie omkring når folk samtidig har meget forskellige evner. Tænker at flere personer her skal ha' de helt nemme duer for at have en chance for at ramme men ja, vi må se.

Den person der smider flest patronhylstre på jorden fordi de bliver overrasket over ejectoren kan man vel også give en præmie :P
altså hvis du er den eneste der har prøvet det før kan du vel holde dig ude af konkurrencen, og så lave en mande og dame række samt en dagens dårligste skytte?
Jeps, jeg er slet ikke medregnet mht konkurrence-delen da jeg falder udenfor kategori.
Min tanke var også som du skriver at opdele folk efter hvem der har prøvet det før osv. tror vi bliver 3 hold (17 personer så 3 hold virker logisk for mig).
En damerække, en herre række og en sælger række lyder som en ide.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af HR » 21. aug 2020, 14:45

Wengel skrev:
20. aug 2020, 23:31
HR skrev:
20. aug 2020, 18:03
Læg 5% sorte duer i maskinerne og sæt en præmie på at ramme dem. Eller pulverduer hvis i har dem. Du kan også lave det omvendt, at der er præmie i ikke at ramme de sorte. Det kan give en god griner når de urutinerede ikke når at se farven, skyder to skud forbi og får præmien.
HR
Yup, men da det ikke overhovedet er et sted jeg plejer at skyde (det er ovre i det mørke jylland - Vamdrup tror jeg - jeg skyder normalt i Kbh) så er det ikke lige noget jeg har nogen kontrol over :)
Ville meget gerne have sat pulverduer i maskinerne til formålet hvis det var muligt.
Ellers en god ide :)
Har du lejet banen eller skal i skyde sammen med de daglige skytter? Første option er klart den bedste. Det tager kun få minutter at blande "bonusduer" i maskinerne, så i forbindelse med at man lejer banen kan jeg ikke forestille mig at det skulle være et problem. Det kan nok aftales med den baneansvarlige på forhånd hvis i selv har pulverduerne med. Specielt i jylland :giggle:.

Hvis i ikke har lejet banen men kommer i den almindelige åbningstid, så ring lige og snak med dem på forhånd. Det kan godt være et problem med en flok skide københavnere der kommer og besætter banen. Specielt i jylland :giggle:. :rolf: :rolf: :rolf:

En løsning på det med niveau kunne være at skyde i to runder. Første runde skyder i til 6 enkelte bagduer for at ranke skytterne. I kan så lave jævnbyrdige hold eller i kan skyde med handicap.
Helt nye skytter: 6 enkeltduer på hver station.
Har prøvet det før: enkelt, enkelt, dublet, enkelt, enkelt.
Lidt mere øvelse: enkelt, dublet, enkelt, dublet.
Skråsikre: dublet,dublet,dublet.

/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Epae » 21. aug 2020, 15:15

HR skrev:
21. aug 2020, 14:45
Wengel skrev:
20. aug 2020, 23:31
HR skrev:
20. aug 2020, 18:03
Læg 5% sorte duer i maskinerne og sæt en præmie på at ramme dem. Eller pulverduer hvis i har dem. Du kan også lave det omvendt, at der er præmie i ikke at ramme de sorte. Det kan give en god griner når de urutinerede ikke når at se farven, skyder to skud forbi og får præmien.
HR
Yup, men da det ikke overhovedet er et sted jeg plejer at skyde (det er ovre i det mørke jylland - Vamdrup tror jeg - jeg skyder normalt i Kbh) så er det ikke lige noget jeg har nogen kontrol over :)
Ville meget gerne have sat pulverduer i maskinerne til formålet hvis det var muligt.
Ellers en god ide :)
Har du lejet banen eller skal i skyde sammen med de daglige skytter? Første option er klart den bedste. Det tager kun få minutter at blande "bonusduer" i maskinerne, så i forbindelse med at man lejer banen kan jeg ikke forestille mig at det skulle være et problem. Det kan nok aftales med den baneansvarlige på forhånd hvis i selv har pulverduerne med. Specielt i jylland :giggle:.

Hvis i ikke har lejet banen men kommer i den almindelige åbningstid, så ring lige og snak med dem på forhånd. Det kan godt være et problem med en flok skide københavnere der kommer og besætter banen. Specielt i jylland :giggle:. :rolf: :rolf: :rolf:

En løsning på det med niveau kunne være at skyde i to runder. Første runde skyder i til 6 enkelte bagduer for at ranke skytterne. I kan så lave jævnbyrdige hold eller i kan skyde med handicap.
Helt nye skytter: 6 enkeltduer på hver station.
Har prøvet det før: enkelt, enkelt, dublet, enkelt, enkelt.
Lidt mere øvelse: enkelt, dublet, enkelt, dublet.
Skråsikre: dublet,dublet,dublet.

/HR
Ja... fisk? :blink:
Jeg aner desværre ikke mere end at det er dette her der skal skydes:
https://vamdrupjagt-flugtskydning.dk/firmaskydning/

Det er mig der har foreslået flugtskydning som en firmating, men er ikke selv involveret i at arrangere noget som helst af det (det har vi en der altid gør og vi andre skal ikke blande os...!).
Eneste spørgsmål jeg fik var mht de præmier og hvordan man uddeler dem.

Jeg går bare ud fra at det nok foregår nogenlunde som når der er firma-events hos KFK.
De fleste af de folk der deltager er faktisk jyder og enkelte fra Norge, så det er vist ganske acceptabelt derovre på fastlandet :mrgreen: Det er kun mig og et par enkelte fra kontoret som er fra hovedstaden så mon ikke vi bliver accepteret hvis vi forsøger at holde munden lukket? :mrgreen:
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Lange
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 399
Tilmeldt: 7. feb 2008, 23:39
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Lange » 24. aug 2020, 22:45

Lad vær med og gøre det mere kompliceret end nødvendigt, del ranglisten op i det antal præmier der er, lav eventuelt et par sjove måske den største afbrænder, det største talent eller noget helt tredje. Jeg afholder en del arrangementer for den forening jeg er i og når skydning er i gang er det vigtigste at folk har det sjovt.
Det jeg synes virker er at forsøge og holde overblikket over hvor mange duer de har skud individuelt og forsøge at få lidt konkurrence imellem jævnbyrdige

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 141
Tilmeldt: 30. nov 2014, 01:03
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 166 times
Been thanked: 33 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af 70er drengen » 25. aug 2020, 07:28

“Dagens trickskud”

Så kan du selv bestemme om præmien går til ham der ved et tilfælde rammer en due på 40 meters afstand, eller til ham der kommer til at skyde lige ned i jorden foran sig.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af PSindrup » 25. aug 2020, 09:10

Hvis I skal være mange, så lav en "shoot out" med de tre skytter der har skudt flest duer i indledende runde

Peter

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Epae » 25. aug 2020, 09:31

PSindrup skrev:
25. aug 2020, 09:10
Hvis I skal være mange, så lav en "shoot out" med de tre skytter der har skudt flest duer i indledende runde

Peter
Ser ud til at chefen har fundet nogle helt alternative og 100% arbitære mål - aner ikke helt hvad de skal være.
Men ja, det er svært med indledende runder osv når vi står 3 hold med 25 skud hver og det er det.

Men har i hvert fald fået igennem at det vil være smartest at opdele folk efter evner, så det også vil være lidt sjovere for dem der aldrig har prøvet det.
Men 35cm høje og tude-grimme pokaler bliver leveret i dag. Tror næsten jeg er glad for at jeg ikke skal ha' sådan en stående på mit skrivebord de næste par år :giggle:
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Refraktorius » 25. aug 2020, 09:37

Ved arrangementer hvor folk allerede er "ude hvor de ikke har været før" og nogen formodentligt er ret nervøse, der skal man IMHO ikke lave nogen form for udstilling af "dårlig" eller "fejl".

Det øger presset og dermed også chancen for dårlige oplevelser eller uheld. De er pressede nok i forvejen.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af PSindrup » 25. aug 2020, 10:42

Refraktorius skrev:
25. aug 2020, 09:37
Ved arrangementer hvor folk allerede er "ude hvor de ikke har været før" og nogen formodentligt er ret nervøse, der skal man IMHO ikke lave nogen form for udstilling af "dårlig" eller "fejl".

Det øger presset og dermed også chancen for dårlige oplevelser eller uheld. De er pressede nok i forvejen.
Enig! :thumbup:

Jeg har selv svævefløjet i en del år, og selv om det ikke kan sammenlignes, så skal en gæstestart gøres til en så fin oplevelse som muligt.
Ikke det modsatte.

Men vinderen fra de tre grupper kunne jo sagtens sættes sammen til et shoot out, hvis tiden og instruktøren tillader det.

Peter

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Aratan » 25. aug 2020, 11:36

Wengel skrev:
25. aug 2020, 09:31

Men 35cm høje og tude-grimme pokaler bliver leveret i dag. Tror næsten jeg er glad for at jeg ikke skal ha' sådan en stående på mit skrivebord de næste par år :giggle:
Her i hytten bruger vi til tider hjemmelavede 3D printede pokaler, det bliver de ikke kønnere af...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Epae » 25. aug 2020, 11:54

Aratan skrev:
25. aug 2020, 11:36
Wengel skrev:
25. aug 2020, 09:31

Men 35cm høje og tude-grimme pokaler bliver leveret i dag. Tror næsten jeg er glad for at jeg ikke skal ha' sådan en stående på mit skrivebord de næste par år :giggle:
Her i hytten bruger vi til tider hjemmelavede 3D printede pokaler, det bliver de ikke kønnere af...
Hehe men hele ideen er jo også at vinderne skal have noget stående fremme som man ikke vil se på, som en hævn eller badge of shame.
Jeg skal i hvert fald nok gøre mit for at jeg ikke vinder en af dem der er blevet købt!
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 141
Tilmeldt: 30. nov 2014, 01:03
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 166 times
Been thanked: 33 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af 70er drengen » 25. aug 2020, 15:44

Refraktorius skrev:
25. aug 2020, 09:37
Ved arrangementer hvor folk allerede er "ude hvor de ikke har været før" og nogen formodentligt er ret nervøse, der skal man IMHO ikke lave nogen form for udstilling af "dårlig" eller "fejl".

Det øger presset og dermed også chancen for dårlige oplevelser eller uheld. De er pressede nok i forvejen.
Det kommer vist an på firmaet og hvilke type medarbejdere man arbejder sammen med. I mit firma bliver der givet fuld gas med at minde hinanden om præstationer i konkurrencer og det synes alle er sjovt.

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Epae » 25. aug 2020, 15:54

70er drengen skrev:
25. aug 2020, 15:44
Refraktorius skrev:
25. aug 2020, 09:37
Ved arrangementer hvor folk allerede er "ude hvor de ikke har været før" og nogen formodentligt er ret nervøse, der skal man IMHO ikke lave nogen form for udstilling af "dårlig" eller "fejl".

Det øger presset og dermed også chancen for dårlige oplevelser eller uheld. De er pressede nok i forvejen.
Det kommer vist an på firmaet og hvilke type medarbejdere man arbejder sammen med. I mit firma bliver der givet fuld gas med at minde hinanden om præstationer i konkurrencer og det synes alle er sjovt.
Alle her kender heldigvis hinanden ret godt gennem mange år og det er velkendt at man driller hinanden med den slags. Der bliver også givet fuld gas internt og alle er med til det.
Pt hænger der memes og alle mulige dybt åndsvage 'recognitions' fra både chefer og medarbejdere på vores skærme og de skiftes ud ret ofte afhængigt af om nogen har sagt eller gjort noget dumt. Så der trædes ekstra i det. Men da alle er med på at sådan er normen her er der heller ingen der har problemer med det.
Det kræver en vis humor og at man er lidt tykhudet at arbejde her :)
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Lerdueskydning med Firmaet - præmie-ideer søges!

Indlæg af Refraktorius » 26. aug 2020, 16:24

Det er vist det man kalder et fremragende fællesskab.







Indtil man til (næsten) alles overraskelse pludseligt får strakspåbud af arbejdstilsynet og skal betale erstatning til en eller flere medarbejdere.
:???:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar