Er der nogen som kan forklare mig MRR løb er og hvad det dækker over.

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Stræde
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. sep 2020, 23:08
Interesser: Rifler
Geografisk sted: Midtjylland

Er der nogen som kan forklare mig MRR løb er og hvad det dækker over.

Indlæg af Stræde » 7. sep 2020, 23:16

Hej er der nogen som kan forklare mig MRR løb er og hvad det dækker over. Jeg ser at Nordhunt har lavet en fin riffel med syntetisk skæft og MRR præsisions løb mvh Stræde
Senest rettet af Stræde 8. sep 2020, 12:09, rettet i alt 1 gang.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3358
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: MRR LØB

Indlæg af Flugteren » 7. sep 2020, 23:57

Stræde skrev:
7. sep 2020, 23:16
Hej er der nogen som kan forklare mig MRR løb er og hvad det dækker over mvh Stræde
Velkommen til NVF.

En god idé er at tilføje lidt flere detaljer til dit spørgsmål, inden du poster. For eksempel måtte jeg selv Google "MMR-barrel", og efter fem sek på Google havde jeg (og dermed formentlig også du selv) fundet ud af følgende:

Det er åbenbart producenten Sabatti, som laver en speciel type riffelgang (Multi Radial Rifling), som anvender forskellig radius i løbet (formentlig en slags taper-style) for at lade projektilet klemme ind mod riffelgangen (som minder lidt om polygonrifling).

Du kan læse mere om det på Sabattis egen hjemmeside https://www.sabatti.it/en/mrr-system-rifle-barrels/

TFB har en mere "lægmandsorienteret" forklaring på riffelgangen her: https://www.thefirearmblog.com/blog/201 ... l-rifling/

Stræde
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. sep 2020, 23:08
Interesser: Rifler
Geografisk sted: Midtjylland

Re: MRR LØB

Indlæg af Stræde » 8. sep 2020, 12:11

Har det noget med præcisionen at gøre i skudbilledet

Stræde
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. sep 2020, 23:08
Interesser: Rifler
Geografisk sted: Midtjylland

Re: MRR LØB

Indlæg af Stræde » 8. sep 2020, 12:26

Mange tak. Mvh Stræde

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3358
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: MRR LØB

Indlæg af Flugteren » 8. sep 2020, 14:56

Stræde skrev:
8. sep 2020, 12:11
Har det noget med præcisionen at gøre i skudbilledet
I det store hele tror jeg ikke, at piberne er mere præcise end så mange andre piber. Det kan hurtigt blive marketingsnak og brøkdele af forbedringer, som ingen almindelig forbruger nogensinde vil kunne udnytte.

Schultz & Larsen laver faktisk deres piber med en lille indsnævring ved kronen på løbet, så projektilet forlader piben så stabilt som muligt, og de er vist ikke de eneste, som gør det.

Besvar