Bedste ammunition til Tikka T3 30-06 Spr

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Bedste ammunition til Tikka T3 30-06 Spr

Indlæg af SuneHJ » 22. okt 2020, 14:04

Hej

Jeg går i disse dage og venter på tilladesen til en ny (brugt) Tikka T3 Stainless Varmint i kaliber 30-06. Mit primære brug vil være målskydning, da jeg er dækket ind jagtmæssigt med andre rifler.
Mit spørgsmål er hvilket fabrikat af træningsammunition jeg skal vælge. Riflen har et 50 cm løb. Jeg har allerede købt et MDT ESS chassis til den https://mdttac.com/eu_en/, så jeg går all-in og håber, at jeg kan komme ned på <1 MOA. Derfor gider jeg ikke spilde tid og penge på dårlig ammunition.
Jeg har i min .308 Win haft god erfaring med både Norma og Lapua, med projektilvægt fra 150gr og op til ca. 185gr - jeg har dog aldrig rigtig brugt den til præcisions skydning (det er en AR10). Men til ren træning ud til måske 600 m i Ulfborg, hvad virker så bedst? Jeg kan måske overtale en til at lave nogle patroner til mig, så jeg kan få noget der fungerer. Lige nu er det nok mest projektilvægt og fabrikat jeg tænker på.
Any thoughts and ideas? :help:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Bedste ammunition til Tikka T3 30-06 Spr

Indlæg af Kleth » 22. okt 2020, 15:49

Min Parker Hale Safari .30.06Spr med 50cm pibe er vældig glad for AMA og 150gr Norma Jagtmatch.
Når jeg har ladt .30.06Spr til bl.a. Sako Finnbear og Parker Hale har jeg absolut fået de bedste resultater med 165-170gr projektiler; bl.a. Nosler 168gr CC, Sierra 168gr MK og det afhænger i høj grad af riflen.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar