DSF skydning hvis en forening kun er medlem af Unionen?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

DSF skydning hvis en forening kun er medlem af Unionen?

Indlæg af Topcat » 23. nov 2020, 13:37

Min nuværende skytteforening er medlem af DSU og DGI, men ikke DSF. Er det korrekt forstået at foreningen ydermere skal indmeldes i DSF for at skyde f.eks. kombipistol?

Er det generelt tilladt at træne dicipliner på en forenings skydebaner, som ikke kan skydes under de forbund som foreningen er medlem af?
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: DSF skydning hvis en forening kun er medlem af Unionen?

Indlæg af Mapzter » 23. nov 2020, 13:45

Topcat skrev:
23. nov 2020, 13:37
Min nuværende skytteforening er medlem af DSU og DGI, men ikke DSF. Er det korrekt forstået at foreningen ydermere skal indmeldes i DSF for at skyde f.eks. kombipistol?
Ja, hvis I vil afholde eller deltage i konkurrencer i DSF's discipliner, så skal foreningen meldes ind i DSF. Når foreningen er medlem af et andet forbund under Unionen, så er det ikke specielt dyrt, mener det er omkring 900 kr per år. Hvis nogen medlemmer har interesse i at komme til at skyde Steel Challenge eller IPSC, så skal de også være medlem af en forening, som er medlem af DSF, så det kan måske trække et par medlemmer til, eller fastholde nogen.
Topcat skrev:
23. nov 2020, 13:37
Er det generelt tilladt at træne dicipliner på en forenings skydebaner, som ikke kan skydes under de forbund som foreningen er medlem af?
Jeg kan ikke se hvem der skulle stoppe jer, bare I holder jer indenfor banegodkendelsen.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: DSF skydning hvis en forening kun er medlem af Unionen?

Indlæg af CO » 23. nov 2020, 14:02

Det skal også lige siges, at man kan være medlem af Skyttenionen direkte gennem DSF, så man kan spare medlemsskabet af f. eks. Jyllands Skytteforbund, hvis man kun skal skyde DSF skydninger.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: DSF skydning hvis en forening kun er medlem af Unionen?

Indlæg af Greyberd63 » 23. nov 2020, 14:05

Mapzter skrev:
23. nov 2020, 13:45
Topcat skrev:
23. nov 2020, 13:37
Min nuværende skytteforening er medlem af DSU og DGI, men ikke DSF. Er det korrekt forstået at foreningen ydermere skal indmeldes i DSF for at skyde f.eks. kombipistol?
Ja, hvis I vil afholde eller deltage i konkurrencer i DSF's discipliner, så skal foreningen meldes ind i DSF. Når foreningen er medlem af et andet forbund under Unionen, så er det ikke specielt dyrt, mener det er omkring 900 kr per år. Hvis nogen medlemmer har interesse i at komme til at skyde Steel Challenge eller IPSC, så skal de også være medlem af en forening, som er medlem af DSF, så det kan måske trække et par medlemmer til, eller fastholde nogen.
Topcat skrev:
23. nov 2020, 13:37
Er det generelt tilladt at træne dicipliner på en forenings skydebaner, som ikke kan skydes under de forbund som foreningen er medlem af?
Jeg kan ikke se hvem der skulle stoppe jer, bare I holder jer indenfor banegodkendelsen.
Mapzter, nu må du rette mig, hvis jeg skriver noget forkert.

Men hvis et medlem ønsker en riffel, så er udvalgt meget ringe, hvis ens klub kun er medlem af Unionen og DGI.
Hvis klubben også er medlem af DSF, så er der et meget større udvalg, pga. DSF's noget mere spændende riffel programmer.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: DSF skydning hvis en forening kun er medlem af Unionen?

Indlæg af Topcat » 23. nov 2020, 16:39

Mapzter skrev:
23. nov 2020, 13:45

Ja, hvis I vil afholde eller deltage i konkurrencer i DSF's discipliner, så skal foreningen meldes ind i DSF. Når foreningen er medlem af et andet forbund under Unionen, så er det ikke specielt dyrt, mener det er omkring 900 kr per år.
Ja det er en ubetydelig omkostning, men jeg var ikke helt sikker på om det var nok at være medlem af Unionen.
Mapzter skrev:
23. nov 2020, 13:45
Hvis nogen medlemmer har interesse i at komme til at skyde Steel Challenge eller IPSC, så skal de også være medlem af en forening, som er medlem af DSF, så det kan måske trække et par medlemmer til, eller fastholde nogen.
OK, jeg troede faktisk at det var nok at have DSF licens...?
Mapzter skrev:
23. nov 2020, 13:45
Jeg kan ikke se hvem der skulle stoppe jer, bare I holder jer indenfor banegodkendelsen.
Nu er jeg lidt usikker, men jeg mener at der på banegodkendelsen står noget ala at banen må benyttes til de skydedicipliner der skydes under Unionen/DGI.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: DSF skydning hvis en forening kun er medlem af Unionen?

Indlæg af Mapzter » 23. nov 2020, 17:20

Topcat skrev:
23. nov 2020, 16:39
Mapzter skrev:
23. nov 2020, 13:45
Hvis nogen medlemmer har interesse i at komme til at skyde Steel Challenge eller IPSC, så skal de også være medlem af en forening, som er medlem af DSF, så det kan måske trække et par medlemmer til, eller fastholde nogen.
OK, jeg troede faktisk at det var nok at have DSF licens...?
Du skal være medlem af en forening under DSF for at kunne have licens. I praksis håndhæves det nok kun ifm. at man søger om at komme på licenskursus.

Topcat skrev:
23. nov 2020, 16:39
Mapzter skrev:
23. nov 2020, 13:45
Jeg kan ikke se hvem der skulle stoppe jer, bare I holder jer indenfor banegodkendelsen.
Nu er jeg lidt usikker, men jeg mener at der på banegodkendelsen står noget ala at banen må benyttes til de skydedicipliner der skydes under Unionen/DGI.
Der står nok noget ala dette:
Screenshot 2020-11-23 at 17.16.30.png
DSF's discipliner er godkendt af Dansk Skytte Union: http://skytteunion.dk/wp-content/upload ... ammer-.pdf
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: DSF skydning hvis en forening kun er medlem af Unionen?

Indlæg af Mapzter » 23. nov 2020, 20:06

Greyberd63 skrev:
23. nov 2020, 14:05
Men hvis et medlem ønsker en riffel, så er udvalgt meget ringe, hvis ens klub kun er medlem af Unionen og DGI.
Hvis klubben også er medlem af DSF, så er der et meget større udvalg, pga. DSF's noget mere spændende riffel programmer.
Ja, der er lidt flere muligheder der.
:offtopic:
Desværre er der ikke super meget gang i DSF's riffelprogrammer p.t.

Set fra min stol ser det ud som om den spændende skydning med riffel sker med rifler som er registreret til jagt.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: DSF skydning hvis en forening kun er medlem af Unionen?

Indlæg af Epae » 23. nov 2020, 20:12

Mapzter skrev:
23. nov 2020, 20:06
Set fra min stol ser det ud som om den spændende skydning med riffel sker med rifler som er registreret til jagt.
Var faktisk den originale grund til at jeg tog jagttegnet - et skridt jeg på ingen måde har fortrudt!
Blev anbefalet af klubben at tage jagttegnet da det bare åbnede op for meget mere. Lidt synd men så åbnede det samtidig op for en helt ny verden (jagt).
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: DSF skydning hvis en forening kun er medlem af Unionen?

Indlæg af Greyberd63 » 23. nov 2020, 20:32

Mapzter skrev:
23. nov 2020, 20:06
Greyberd63 skrev:
23. nov 2020, 14:05
Men hvis et medlem ønsker en riffel, så er udvalgt meget ringe, hvis ens klub kun er medlem af Unionen og DGI.
Hvis klubben også er medlem af DSF, så er der et meget større udvalg, pga. DSF's noget mere spændende riffel programmer.
Ja, der er lidt flere muligheder der.
:offtopic:
Desværre er der ikke super meget gang i DSF's riffelprogrammer p.t.

Set fra min stol ser det ud som om den spændende skydning med riffel sker med rifler som er registreret til jagt.
Så længe programmerne er der, har man jo mulighed, for at købe noget, der ikke er klassiks DGI rifler, jeg syntes at det er rart at man ikke behøver jagt tegn, for at få noget med bipod/scope m.m.
Så mon ikke på et tidspunkt at der kommer lidt mere gang i skydningerne også.

Mvh
Grey

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 214 times

Re: DSF skydning hvis en forening kun er medlem af Unionen?

Indlæg af FBN » 23. nov 2020, 23:16

Greyberd63 skrev:
23. nov 2020, 20:32
Mapzter skrev:
23. nov 2020, 20:06
Greyberd63 skrev:
23. nov 2020, 14:05
Men hvis et medlem ønsker en riffel, så er udvalgt meget ringe, hvis ens klub kun er medlem af Unionen og DGI.
Hvis klubben også er medlem af DSF, så er der et meget større udvalg, pga. DSF's noget mere spændende riffel programmer.
Ja, der er lidt flere muligheder der.
:offtopic:
Desværre er der ikke super meget gang i DSF's riffelprogrammer p.t.

Set fra min stol ser det ud som om den spændende skydning med riffel sker med rifler som er registreret til jagt.
Så længe programmerne er der, har man jo mulighed, for at købe noget, der ikke er klassiks DGI rifler, jeg syntes at det er rart at man ikke behøver jagt tegn, for at få noget med bipod/scope m.m.
Så mon ikke på et tidspunkt at der kommer lidt mere gang i skydningerne også.

Mvh
Grey
Jeg er faktisk oprigtig bange for at riffel skydning
På bane bliver mere sjælden, når de skarpere miljø
krav skal over holdes, tror flere klubber for nogle
udfordringer bl.a. vedr økonomien i det.
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Besvar