Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Badaka » 13. jan 2021, 23:09

Det eneste jeg syntes at finde her i landet er Magtech cowboy loads.

Findes der slet ikke andet her til lands?

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Bofhenator » 13. jan 2021, 23:33

Nope :-\

Jeg har i hvert fald ikke fundet andre.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Kelle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1014
Tilmeldt: 20. nov 2006, 07:35
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 211 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Kelle » 14. jan 2021, 07:41

Huntershouse havde nogle cowboy loads på et tidspunkt... Ellers ved jeg at zeromike får nogle ret friske nogle snart 😊
Hader ordet kompromis og alt hvad det indebære

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Bofhenator » 14. jan 2021, 07:44

Kelle skrev:
14. jan 2021, 07:41
Huntershouse havde nogle cowboy loads på et tidspunkt... Ellers ved jeg at zeromike får nogle ret friske nogle snart 😊
Fabriksladninger eller deres eget hjemmerul?

Jeg snakkede med dem sidst på året (2020) og der havde de vist en plan om selv at lade .44Spc, men de havde fået alt for få hylstre hjem.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Gunslinger » 14. jan 2021, 08:22

Korrekt. Vi arbejder på at udvide vores sortiment med .44 Special. Vi har udviklet 2 ladninger: en +P med en 200gr Campro kugle (Power Factor 236) og en lidt mere tilforladelig ladning med en 300gr Ares kugle (Power Factor 189).

Udfordringen er at afskudte .44 Special hylstre ikke er til at opdrive, så det eneste tilgængelige hylster er fabriksnye Starline. Starline er ubetinget det bedste hylster til genladning, men med en udsalgspris på 2,80/stk gør det det selvfølgelig til en dyr patron. Så hvis din ambition er at fodre din .44 Special revolver med billig fodder, skal du købe Magtech's cowboy action loads - men pas på du ikke falder i søvn :smile:. Grundet hylsterets høje pris, påtænker vi at lave en ordning, hvor vi giver 1kr. for hvert hylster kunderne afleverer tilbage.

Vores Starline leverandør har pt udsolgt, men det er lykkedes mig at opstøve 800 stk fra en anden forhandler, venter bare på importtilladelsen. Jeg regner med at vi kan tilbyde ammunitionen inden for 6-8 uger.

Mvh
Zero Mike Armory

Freja
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 813
Tilmeldt: 22. apr 2005, 23:49
Interesser: Danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 107 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Freja » 14. jan 2021, 08:44

Kan da godt hjælpe😀
250 gr Keith SWC.
Vedhæftede filer
2302864A-F848-4570-947E-3FA3B51D7DAC.jpeg

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Greyberd63 » 14. jan 2021, 09:12

Gunslinger skrev:
14. jan 2021, 08:22
Korrekt. Vi arbejder på at udvide vores sortiment med .44 special. Vi har udviklet 2 ladninger: en +P med en 200gr Campro kugle (Power Factor 236) og en lidt mere tilforladelig ladning med en 300gr Ares kugle (Power Factor 189).

Udfordringen er at afskudte .44 Special hylstre ikke er til at opdrive, så det eneste tilgængelige hylster er fabriksnye Starline. Starline er ubetinget det bedste hylster til genladning, men med en udsalgspris på 2,80/stk gør det det selvfølgelig til en dyr patron. Så hvis din ambition er at fodre din .44 Special revolver med billig fodder, skal du købe Magtech's cowboy action loads - men pas på du ikke falder i søvn :smile:. Grundet hylsterets høje pris, påtænker vi at lave en ordning, hvor vi giver 1kr. for hvert hylster kunderne afleverer tilbage.

Vores Starline leverandør har pt udsolgt, men det er lykkedes mig at opstøve 800 stk fra en anden forhandler, venter bare på importtilladelsen. Jeg regner med at vi kan tilbyde ammunitionen inden for 6-8 uger.

Mvh
Zero Mike Armory
Super tiltag :DancingBanana:

Ved ikke om det ville være nemmere/billigere at få dem direkte fra Starline.

En Nordmand havde på et tidspunkt et projekt kørende med at skaffe 45 cowboy hylstre hjem, direkte fra Starline, private kan ikke købe direkte fra Starline.
Men han havde våbenhandel, så det gik.

Hvad med .45 Colt, syntes at dem jeg kender der skyder .45 Colt, klager over samme problemer med at skaffe dem, i andet end cowboy ladninger.
Måske kunne der være lidt forretning i dem også.

Mvh
Grey

Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Badaka » 14. jan 2021, 10:20

Det virker som om at .44 Special har lidt en opblomstring igen.

Det er også en dejlig bønne i min Marlin 1894

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Gunslinger » 14. jan 2021, 12:03

Greyberd63 skrev:
14. jan 2021, 09:12
Gunslinger skrev:
14. jan 2021, 08:22
Korrekt. Vi arbejder på at udvide vores sortiment med .44 Special. Vi har udviklet 2 ladninger: en +P med en 200gr Campro kugle (Power Factor 236) og en lidt mere tilforladelig ladning med en 300gr Ares kugle (Power Factor 189).

Udfordringen er at afskudte .44 Special hylstre ikke er til at opdrive, så det eneste tilgængelige hylster er fabriksnye Starline. Starline er ubetinget det bedste hylster til genladning, men med en udsalgspris på 2,80/stk gør det det selvfølgelig til en dyr patron. Så hvis din ambition er at fodre din .44 Special revolver med billig fodder, skal du købe Magtech's cowboy action loads - men pas på du ikke falder i søvn :smile:. Grundet hylsterets høje pris, påtænker vi at lave en ordning, hvor vi giver 1kr. for hvert hylster kunderne afleverer tilbage.

Vores Starline leverandør har pt udsolgt, men det er lykkedes mig at opstøve 800 stk fra en anden forhandler, venter bare på importtilladelsen. Jeg regner med at vi kan tilbyde ammunitionen inden for 6-8 uger.

Mvh
Zero Mike Armory
Super tiltag :DancingBanana:

Ved ikke om det ville være nemmere/billigere at få dem direkte fra Starline.

En Nordmand havde på et tidspunkt et projekt kørende med at skaffe .45 cowboy hylstre hjem, direkte fra Starline, private kan ikke købe direkte fra Starline.
Men han havde våbenhandel, så det gik.

Hvad med .45 Colt, syntes at dem jeg kender der skyder .45 Colt, klager over samme problemer med at skaffe dem, i andet end cowboy ladninger.
Måske kunne der være lidt forretning i dem også.

Mvh
Grey
Vi kan sagtens købe direkte ved Starline, også til en billigere pris end vi giver hos den tyske importør. Fragt, papir arbejde og andet bøvl der er forbundet med at få hylstre ud af USA gør, at det kun giver mening ved større mængder. Jeg ser ikke lige at markedet i DK er moden til 15.000 hylstre i .44 Special :blink:

.45 Colt er den næste på vores liste, ud fra samme betragtning som gør sig gældende ved .44 Special: Der findes intet interessant ammunition at købe. Udfordringerne med hylstre er selvfølgelig de samme. Der er ikke den store forretning i denne type ammunition, for at være ærlig. Det handler mere om at tilbyde en fed patron til de revolvere vi forhandler. Og måske for at ændre mindsettet hos dem der tænker: "Jeg gider ikke have en .44/.45 revolver fordi jeg ikke gider at lade, og det ammunition der er tilgængeligt er der ikke noget spræl i".

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Greyberd63 » 14. jan 2021, 12:29

Stor respekt for at i gør det. :DancingBanana: :DancingBanana: :DancingBanana:
Det er jo p.t ikke noget stort marked.

Mvh
Grey

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Nogen der har set 44 special ammunition på hyllerne?

Indlæg af High Standard » 14. jan 2021, 12:40

Hej,

Super dejligt at man vil kunne få nogle "rigtige" patroner i .44 special. Kan man forudbestille?

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Gunslinger » 14. jan 2021, 13:50

Ja, det kan du godt.

Det er nemmeste hvis du skriver en mail til shop@zeromike.dk og i emnefeltet skriver "Forudbestilling af .44 Special ammunition", så kommer du i en "særlig" email mappe vi har med diverse forudbestillinger. :thumbup:

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af High Standard » 14. jan 2021, 14:02

Det lyder fornemt, jeg sender med det samme.

Tak for hjælpen :biggrin:

Hilsen

High Standard

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Bjarne41 » 14. jan 2021, 14:36

Jeg har tidligere købt fabriksladet .44 + .45 LC ammo hos Skyttebutikken da det var den billigste måde at få hylstre på
..... bor heller ikke så langt borte fra butikken :blink:

Brugeravatar
Kar 98
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1102
Tilmeldt: 26. mar 2004, 22:18
Interesser: Samler våben , jagt , Ammo , s
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 137 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Kar 98 » 14. jan 2021, 21:15

Tomme hylstre og fyldte flasker gør mig glad

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Bofhenator » 14. jan 2021, 21:50

Jep, det er lige nøjagtig de magtech cowboy loads der bliver nævnt i det oprindelige indlæg og som kun er noget værd fordi man ender med et tomt hylster efter man har trykket på aftrækkeren.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af High Standard » 15. jan 2021, 07:35

Hej,
Jeg har lige bestilt hos Zeromike - det blev de "almindelige" med en 300 gr Aares kugle. Nu må vi se hvad der sker og hvordan de er i forhold til cowboy loads som er det eneste jeg har haft adgang til indtil nu - min Freedom Arms og jeg glæder os :blink:

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Gunslinger » 15. jan 2021, 08:20

High Standard skrev:
15. jan 2021, 07:35
Hej,
Jeg har lige bestilt hos Zeromike - det blev de "almindelige" med en 300 gr Aares kugle. Nu må vi se hvad der sker og hvordan de er i forhold til cowboy loads som er det eneste jeg har haft adgang til indtil nu - min Freedom Arms og jeg glæder os :blink:

Hilsen

High Standard
En Freedom Arms i .44 Special? Er det en ombygget med forringer i?

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Gunslinger » 15. jan 2021, 08:37

Bofhenator skrev:
14. jan 2021, 21:50
Jep, det er lige nøjagtig de magtech cowboy loads der bliver nævnt i det oprindelige indlæg og som kun er noget værd fordi man ender med et tomt hylster efter man har trykket på aftrækkeren.
Rigtigt, det er den billigste måde at få et tomt hylster på. Man skal dog tage ind i sine overvejelser hvilken kvalitet dette hylster er.
Jeg havde for nylig en forespørgsel fra udlandet, der ville kræve at jeg baserede min kalkule på nye hylstre. Så jeg kontaktede Starline for et quote på 1 million stk 9mm hylstre, og erfarede til min overraskelse at der ikke var super meget rabat at hente, kontra deres "Industrial pricing" på 25.000 stk.
Her er hans svar:
The trouble is - we are not a high speed OEM manufacture. Most are looking for a case that works very well for loaded ammo and a single shot and that it is. We make ours for the home reloading market, so thicker case heads, top material, and being able to reload them many times is a top priority for us.

We do not compete well on price - there are far too many people making high speed 9mm in the world that can sell it cheaper than we can make it for.

In a normal year when we have 1-2 million in inventory all the time - we can usually sharpen that price a little for that kind of volume, but not by much. We still make all our brass on cup and draw presses for the sake of quality - but they are just more expensive to make that way.
Interessant information, der passer godt overens med mine erfaringer. Da jeg i mine unge dage jagtede det store boom, havde jeg en Freedom Arms M83 i .357 som en fodrede med Starline hylstre. Disse kunne holde til væsentlig flere genladninger end CBC (Magtech) hylstre kunne. Vi har en sponsorskytte på holdet, der har været på jagt i Afrika med sin .44 Special. Under ladeudviklingen erfarede han det samme, nemlig at Starline hylstrene har en væsentlig længere holdbarhed. Jeg kender en svensk IPSC revolver skytte der skyder med .38 Short Colt. Han får 35 genladninger på et Starline hylster. Dette er selvfølgelig betinget af, at man ikke strækker messingen unødigt ved at skyde ladninger med højere tryk og ikke benytter overdrevet flaring og crimp.

Her en tour hos Starline fabrikken:
https://www.youtube.com/watch?v=74ssMmD_tXE&t=8s

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af High Standard » 15. jan 2021, 10:23

Hej Gunslinger,

Min Freedom Arms er en M97 lavet fra frabrikken i .44 Special, jeg købte den som ny for nogle år siden. Super revolver, men uvist af hvilken grund, har jeg haft noget svært ved at omstille mig til den fra min S&W 686. Jeg rammer ikke specielt godt med min Freedom Arms, hvilket helt klart er skyttefejl, da grejet er i top, så jeg har tænkt mig for alvor at få gjort en indsats med den, når banerne igen åbner :smile:

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Bofhenator » 15. jan 2021, 10:35

Gunslinger skrev:
15. jan 2021, 08:37
Bofhenator skrev:
14. jan 2021, 21:50
Jep, det er lige nøjagtig de magtech cowboy loads der bliver nævnt i det oprindelige indlæg og som kun er noget værd fordi man ender med et tomt hylster efter man har trykket på aftrækkeren.
Rigtigt, det er den billigste måde at få et tomt hylster på. Man skal dog tage ind i sine overvejelser hvilken kvalitet dette hylster er.
Jeg havde for nylig en forespørgsel fra udlandet, der ville kræve at jeg baserede min kalkule på nye hylstre. Så jeg kontaktede Starline for et quote på 1 million stk 9mm hylstre, og erfarede til min overraskelse at der ikke var super meget rabat at hente, kontra deres "Industrial pricing" på 25.000 stk.
Her er hans svar:
The trouble is - we are not a high speed OEM manufacture. Most are looking for a case that works very well for loaded ammo and a single shot and that it is. We make ours for the home reloading market, so thicker case heads, top material, and being able to reload them many times is a top priority for us.

We do not compete well on price - there are far too many people making high speed 9mm in the world that can sell it cheaper than we can make it for.

In a normal year when we have 1-2 million in inventory all the time - we can usually sharpen that price a little for that kind of volume, but not by much. We still make all our brass on cup and draw presses for the sake of quality - but they are just more expensive to make that way.
Interessant information, der passer godt overens med mine erfaringer. Da jeg i mine unge dage jagtede det store boom, havde jeg en Freedom Arms M83 i .357 som en fodrede med Starline hylstre. Disse kunne holde til væsentlig flere genladninger end CBC (Magtech) hylstre kunne. Vi har en sponsorskytte på holdet, der har været på jagt i Afrika med sin .44 Special. Under ladeudviklingen erfarede han det samme, nemlig at Starline hylstrene har en væsentlig længere holdbarhed. Jeg kender en svensk IPSC revolver skytte der skyder med .38 Short Colt. Han får 35 genladninger på et Starline hylster. Dette er selvfølgelig betinget af, at man ikke strækker messingen unødigt ved at skyde ladninger med højere tryk og ikke benytter overdrevet flaring og crimp.

Her en tour hos Starline fabrikken:
https://www.youtube.com/watch?v=74ssMmD_tXE&t=8s
Jeg køber Starline (til .44Spc og .45/70gov) og bruger dem til det meste, CBC hylstrene fra .44Spc cowboyloads bliver brugt til ladninger til skydning hvor der er stor risiko for jeg ikke gider samle hyltrene op ;-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Greyberd63 » 15. jan 2021, 12:28

Jeg køber Starline til min riffel i .44-40, de er lidt tyndere i godset i halsen, så giver bedre feed i en bøjlespænder.
Købte også starline til min .45-70, dengang jeg havde en sådan.
Tænker at jeg også vil købe starline til min 629 i .44 Sp.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Gunslinger » 16. jan 2021, 21:23

High Standard skrev:
15. jan 2021, 10:23
Hej Gunslinger,

Min Freedom Arms er en M97 lavet fra frabrikken i .44 Special, jeg købte den som ny for nogle år siden. Super revolver, men uvist af hvilken grund, har jeg haft noget svært ved at omstille mig til den fra min S&W 686. Jeg rammer ikke specielt godt med min Freedom Arms, hvilket helt klart er skyttefejl, da grejet er i top, så jeg har tænkt mig for alvor at få gjort en indsats med den, når banerne igen åbner :smile:

Hilsen

High Standard
Freedom Arms revolvere er line bored og da din er lavet originalt i .44 Special ikke ikke fuske fra .44 Mag, vil den sikkert kunne skyde 1/2" grupper på 50m med den rigtige ammunition, det har jeg set flere Freedom Arms revolvere gøre.

En DA og en SA revolver vil altid kræve omstilling, de er ret forskellige.

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Cpt » 16. jan 2021, 22:09

Mht .45LC så har jeg lykkedes med at finde noget fabriks ammo der ikke er cowboy load, det er vist en jagt ladning til fx bøjlespænder:
https://skytteudstyr.dk/sellier-bellot/ ... ition.html

Jeg har dog ikke nået at prøve dem i min Vaquero endnu pga. corona nedlukningen..

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Nogen der har set .44 Special ammunition på hyllerne?

Indlæg af Bjarne41 » 16. jan 2021, 23:00

Starline hylstre i nikkel er også nemme at gøre rene hvis man skyder sortkrudt.
Jeg har også brugt dem med røgsvag krudt

Besvar