Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Greyberd63 » 10. apr 2021, 10:58

Hej alle

Ja spørgsmålet er: Hvor må man benytte mundingsbremse.

Opstået da en person prøvede at fortælle mig at vi ikke måtte benytte mundingsbremse på vores riffel skydebane.

Jeg skyder ikke selv med mundingsbremse, og vores klub har ingen regler vedrørende at det må man ikke.

Så er der nogen regler fra jærgerforbund/skytteorganisationer, der siger at det må man ikke på en skydebane.
Vores bane er via baneinstruks også godtkendt til jagt rifler.

ER det tåge snak fra denne person, eller er der noget jeg har overset

Mvh
Grey

Brugeravatar
Lotus
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 256
Tilmeldt: 16. mar 2009, 20:59
Interesser: Ting der siger bang
Geografisk sted: Syddjurs
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Lotus » 10. apr 2021, 11:21

Der er mig bekendt kun en officiel regel fra jærgerforbundet om at der ikke må anvendes mundingsbremse til riffelprøven.
Skydebaner har sandsynligvis individuelle regler mht brug af mundingsbremse.

Niels306
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13. jun 2016, 11:08
Interesser: Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: SydFyn
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Niels306 » 10. apr 2021, 11:26

Lotus skrev:
10. apr 2021, 11:21
Der er mig bekendt kun en officiel regel fra jærgerforbundet om at der ikke må anvendes mundingsbremse til riffelprøven.
Skydebaner har sandsynligvis individuelle regler mht brug af mundingsbremse.
Der må godt benyttes mundingsbremse til riffelprøven, det siger reglerne intet om. Dog vælge nogle riffelprøve sagkyndige, at lade skytterne med mundingsbremse skyde for sig selv efter de andre på holdet har skudt.
Og for det andet så er det ikke jægerforbundet der laver reglerne til prøven det er Miljøstyrelsen. Jægerforbundet facilitere og afholder dem bare :smile:

Og i forhold til det første indlæg, så tvivler jeg stærkt på at der skulle være nogle regler i banetilladelse eller milijøtilladelse der skulle forbyde mundingsbremse. Så skal det selvfølgelig være bestemt af skydebanen selv.

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Rigsby » 10. apr 2021, 12:02

Niels306 skrev:
10. apr 2021, 11:26
Lotus skrev:
10. apr 2021, 11:21
Der er mig bekendt kun en officiel regel fra jærgerforbundet om at der ikke må anvendes mundingsbremse til riffelprøven.
Skydebaner har sandsynligvis individuelle regler mht brug af mundingsbremse.
Der må godt benyttes mundingsbremse til riffelprøven, det siger reglerne intet om. Dog vælge nogle riffelprøve sagkyndige, at lade skytterne med mundingsbremse skyde for sig selv efter de andre på holdet har skudt.
Og for det andet så er det ikke jægerforbundet der laver reglerne til prøven det er Miljøstyrelsen. Jægerforbundet facilitere og afholder dem bare :smile:

Og i forhold til det første indlæg, så tvivler jeg stærkt på at der skulle være nogle regler i banetilladelse eller milijøtilladelse der skulle forbyde mundingsbremse. Så skal det selvfølgelig være bestemt af skydebanen selv.
Tjek ved det, jeg aflagde riffelprøve med mundingsbremse og blev bare bedt om at skyde til sidst.

no Problemo
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Sierra13 » 10. apr 2021, 13:19

Greyberd63 skrev:
10. apr 2021, 10:58
Hej alle

Ja spørgsmålet er: Hvor må man benytte mundingsbremse.

Opstået da en person prøvede at fortælle mig at vi ikke måtte benytte mundingsbremse på vores riffel skydebane.

Jeg skyder ikke selv med mundingsbremse, og vores klub har ingen regler vedrørende at det må man ikke.

Så er der nogen regler fra jærgerforbund/skytteorganisationer, der siger at det må man ikke på en skydebane.
Vores bane er via baneinstruks også godtkendt til jagt rifler.

ER det tåge snak fra denne person, eller er der noget jeg har overset

Mvh
Grey
Hvis det giver problemer med støjgrænserne, har jeg før set mundingsbremse forbudt. Dette var dog også på en meget kort 416 rigby.

Derudover så kan den enkelte skydebane som jeg har forstået det opsætte sine egne regler for hvad de tillader og ikke tillader. Feks bremser.

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Rigsby » 10. apr 2021, 13:42

Sierra13 skrev:
10. apr 2021, 13:19
Greyberd63 skrev:
10. apr 2021, 10:58
Hej alle

Ja spørgsmålet er: Hvor må man benytte mundingsbremse.

Opstået da en person prøvede at fortælle mig at vi ikke måtte benytte mundingsbremse på vores riffel skydebane.

Jeg skyder ikke selv med mundingsbremse, og vores klub har ingen regler vedrørende at det må man ikke.

Så er der nogen regler fra jærgerforbund/skytteorganisationer, der siger at det må man ikke på en skydebane.
Vores bane er via baneinstruks også godtkendt til jagt rifler.

ER det tåge snak fra denne person, eller er der noget jeg har overset

Mvh
Grey
Hvis det giver problemer med støjgrænserne, har jeg før set mundingsbremse forbudt. Dette var dog også på en meget kort 416 rigby.

Derudover så kan den enkelte skydebane som jeg har forstået det opsætte sine egne regler for hvad de tillader og ikke tillader. Feks bremser.
Det er måske korrekt, men så bør det stå i "Instruks for banens brug"
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Sierra13 » 10. apr 2021, 13:50

Rigsby skrev:
10. apr 2021, 13:42
Sierra13 skrev:
10. apr 2021, 13:19
Greyberd63 skrev:
10. apr 2021, 10:58
Hej alle

Ja spørgsmålet er: Hvor må man benytte mundingsbremse.

Opstået da en person prøvede at fortælle mig at vi ikke måtte benytte mundingsbremse på vores riffel skydebane.

Jeg skyder ikke selv med mundingsbremse, og vores klub har ingen regler vedrørende at det må man ikke.

Så er der nogen regler fra jærgerforbund/skytteorganisationer, der siger at det må man ikke på en skydebane.
Vores bane er via baneinstruks også godtkendt til jagt rifler.

ER det tåge snak fra denne person, eller er der noget jeg har overset

Mvh
Grey
Hvis det giver problemer med støjgrænserne, har jeg før set mundingsbremse forbudt. Dette var dog også på en meget kort 416 rigby.

Derudover så kan den enkelte skydebane som jeg har forstået det opsætte sine egne regler for hvad de tillader og ikke tillader. Feks bremser.
Det er måske korrekt, men så bør det stå i "Instruks for banens brug"
Yes selvfølgelig, hos os skyder man ikke med bremse om søndagen, medmindre skydningen er undtaget, hvor er de nogle fastsatte regler.

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af HR » 10. apr 2021, 14:05

Det kan godt være forbudt på jeres bane. Men det er ikke et generelt forbud. Vilkårene for brug af jeres bane skal være opslået synligt, så check det selv. Så er du også bedre informeret om reglerne end 99% af de kloge-åger der kommer på banen.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Kleth » 10. apr 2021, 16:53

Står det ikke i instruks for banens brug, er der ikke en godkendelsesbetingelse; betingelser kan både være sikkerheds- og miljø-mæssige. Klub eller forening kan der ud over vedtage deres egne regler og det er i så fald god stil at gøre det offentligt tilgængeligt.
Der er en hel del skydeledere/instruktører som virkeligt ikke kan lide mundingsbremser da de især i sluser og under tag kan larme og sprede fibre og røg og de skal måske leve med det en del timer på skydedage.
Personligt finder jeg.det optimalt at anvende høreværn med god passiv dæmpning, køre banens udsugning på maks, sørge for at pibe med bremse er godt ude i af døren og så stiller jeg mig gerne lige bag skytten; der er oplever jeg den mindste påvirkning af tryk og lyd.
Og så synes jeg der er væsentlig forskel på om det f.eks. er en 6,5x55, .308Win eller .30.06spr eller om det er en .300RUM :getout:

Nogen af den shaming og adhoc regler om mundingsbremser er baseret på omgangshistorier, personlige holdninger og "fordi jeg kan".
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af C-X » 10. apr 2021, 17:07

Jeg hader personligt det øgede støj- og trykniveau, som mundingsbremser fremkalder. Nogle gange er det noget man må acceptere, ved en skydning, og så er det bare sådan. Kommer der en ny skytte frem til linjen, og ingen andre skyder med bremse, så bør man nok lige informere de øvrige om foretagendet, så de kan træffe deres forholdsregler, inden de oplever et markant højere støjniveau.

Jeg har tidligere ligget og hygget mig med min skydning, da der stillede en idiot op ved siden af mig, dog længere inde i skuret med mundingen, og lavede et mag dump med en .30-06'er, med bremse. Han viste ingen hensyn. Heller ikke over hans lune hylstre væltede ned over mig. Jeg gik derfra med en gusten hovedpine. Konfronterede ham ikke, da min reaktion nok var endt i noget uhensigtsmæssigt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Rigsby » 10. apr 2021, 17:45

C-X skrev:
10. apr 2021, 17:07
Jeg hader personligt det øgede støj- og trykniveau, som mundingsbremser fremkalder. Nogle gange er det noget man må acceptere, ved en skydning, og så er det bare sådan. Kommer der en ny skytte frem til linjen, og ingen andre skyder med bremse, så bør man nok lige informere de øvrige om foretagendet, så de kan træffe deres forholdsregler, inden de oplever et markant højere støjniveau.
Hovsa, en mundingsbremse øger da ikke støjniveauet eller trykniveauet for den sags skyld, den "omplacerer" bare dem begge i den retning som den leder gassen.

Ved store (læs kraftige) kalibrer er det yderst hensigtsmæssigt at lede gassen f.eks 30 grader bagud og dermed "tvinge" riflen fremad, dette gør at sidemændene oplever det som om at de står foran riflen og modtager det fulde "blast".

Dette opleves som om at tryk- og lydniveauet øges på standpladsen, men set foran riflen, f.eks. hos dem som er naboer til skydebanen, er der ingen forskel at spore.
Sierra13 skrev:
10. apr 2021, 13:50

Yes selvfølgelig, hos os skyder man ikke med bremse om søndagen, medmindre skydningen er undtaget, hvor er de nogle fastsatte regler.
Forhåbentlig er det for at skåne skyttekammeraterne da det ikke gør et piv forskel på hvordan skydebanens støjniveau opleves fra naboerne.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af C-X » 10. apr 2021, 18:37

Ja, inde i mit hoved, er der mere støj og lufttrykket kan også mærkes. Hvad der sker fremadrettet og at summen af energien er den samme, rager mig i den sammenhæng langsomt :smile:
Derfor skrev jeg også en post om hvordan jeg oplevede det.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Greyberd63 » 10. apr 2021, 18:48

Takker for jere svar.

Det står ikke i instruksen for banens brug, og som jeg læser jeres svar, er der ingen hverken Jægerforbund/Skytter organisationer, der har et forbud mod Mundingsbremser.

Vores bane er som sagt også godkendt jeg jagtrifler udover bane rifler.

Og jeg er100 % sikker på at der ikke er lavet en klub regel om forbud.

Mvh
Grey

AHL
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 11. feb 2013, 10:30
Interesser: jagt/ våben
Geografisk sted: jylland
Geografisk sted: Harlev j
Has thanked: 31 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af AHL » 10. apr 2021, 18:59

af ren nysgerrighed hvilken bane er der tale om ?
Mvh
AHL

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Greyberd63 » 10. apr 2021, 19:17

A H Larsen skrev:
10. apr 2021, 18:59
af ren nysgerrighed hvilken bane er der tale om ?
PB sendt

Mvh
Grey

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Rigsby » 10. apr 2021, 19:48

C-X skrev:
10. apr 2021, 18:37
Ja, inde i mit hoved, er der mere støj og lufttrykket kan også mærkes. Hvad der sker fremadrettet og at summen af energien er den samme, rager mig i den sammenhæng langsomt :smile:
Derfor skrev jeg også en post om hvordan jeg oplevede det.
Ja!
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af F U B A R » 10. apr 2021, 20:32

Hellere rent skud end mundingsbremse
Hvis man ligger ved siden af altså
Køb nu den dæmper for filan
De bremser burde sættes bagerst i køen når man nu taget afsted evt mange km
Og gerne vil levere ens eget bedste uden unødlig forstyrrelse
Men nogle med små $}{^~ skal jo helst have størst bang
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Greyberd63 » 10. apr 2021, 20:37

F U B A R skrev:
10. apr 2021, 20:32
Hellere rent skud end mundingsbremse
Hvis man ligger ved siden af altså
Køb nu den dæmper for filan
De bremser burde sættes bagerst i køen når man nu taget afsted evt mange km
Og gerne vil levere ens eget bedste uden unødlig forstyrrelse
Men nogle med små $}{^~ skal jo helst have størst bang
NU bruger jeg ikke mundings bremse selv, men ønsker ikke at skulle bestemme hvad folk skal bruge.
Det ville selvfølgelig være fedt, hvis alle brugte dæmper, men det et frit land, i den henseende.

Så vil jeg hellere lave flere afskærmede afsnit, så kan mundningsbremse folket forstyrre hinande, men ikke andre :biggrin:

Mvh
Grey

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Bofhenator » 10. apr 2021, 20:54

Greyberd63 skrev:
10. apr 2021, 20:37
F U B A R skrev:
10. apr 2021, 20:32
Hellere rent skud end mundingsbremse
Hvis man ligger ved siden af altså
Køb nu den dæmper for filan
De bremser burde sættes bagerst i køen når man nu taget afsted evt mange km
Og gerne vil levere ens eget bedste uden unødlig forstyrrelse
Men nogle med små $}{^~ skal jo helst have størst bang
NU bruger jeg ikke mundings bremse selv, men ønsker ikke at skulle bestemme hvad folk skal bruge.
Det ville selvfølgelig være fedt, hvis alle brugte dæmper, men det et frit land, i den henseende.

Så vil jeg hellere lave flere afskærmede afsnit, så kan mundningsbremse folket forstyrre hinande, men ikke andre :biggrin:

Mvh
Grey
Og så handler det vel om at reglerne skal være konsistente, så man må bruge mundingsbremse eller dæmper eller halvautomatiske rifler eller rifler i plastikskæfte, uanset hvem der har vagten på banen og deres personlige holdninger?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Greyberd63 » 10. apr 2021, 21:01

Bofhenator skrev:
10. apr 2021, 20:54
Greyberd63 skrev:
10. apr 2021, 20:37
F U B A R skrev:
10. apr 2021, 20:32
Hellere rent skud end mundingsbremse
Hvis man ligger ved siden af altså
Køb nu den dæmper for filan
De bremser burde sættes bagerst i køen når man nu taget afsted evt mange km
Og gerne vil levere ens eget bedste uden unødlig forstyrrelse
Men nogle med små $}{^~ skal jo helst have størst bang
NU bruger jeg ikke mundings bremse selv, men ønsker ikke at skulle bestemme hvad folk skal bruge.
Det ville selvfølgelig være fedt, hvis alle brugte dæmper, men det et frit land, i den henseende.

Så vil jeg hellere lave flere afskærmede afsnit, så kan mundningsbremse folket forstyrre hinande, men ikke andre :biggrin:

Mvh
Grey
Og så handler det vel om at reglerne skal være konsistente, så man må bruge mundingsbremse eller dæmper eller halvautomatiske rifler eller rifler i plastikskæfte, uanset hvem der har vagten på banen og deres personlige holdninger?
Selvfølelig, alle de nævnte må benyttes på vores bane, grunden til a spurgte, var at et medlem hævded at det var forbudt, ifølge jærgerforbund/skytteorganisationer.

Hvis det var tilfældet, så va der ikke så meget at gøre, nu drejer det sig om at adskille skytterne i 2 grupper, med og uden mundingsbremse.
Da ja det støjer sgu ret meget mere for sidemanden.

Mvh
Grey

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 214 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af FBN » 10. apr 2021, 21:18

Hvis vi snakker skyde disciplin under DGI
så er det kun i jagtklasse der må bruges
lyddæmper og “ikke” mundingsbremse..
E5A84ECA-DD10-4C4D-B4C1-9AF79CF607EF.jpeg
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Greyberd63 » 10. apr 2021, 21:22

FBN skrev:
10. apr 2021, 21:18
Hvis vi snakker skyde disciplin under DGI
så er det kun i jagtklasse der må bruges
lyddæmper og “ikke” mundingsbremse..

E5A84ECA-DD10-4C4D-B4C1-9AF79CF607EF.jpeg
Vores bane instruks, siger at vi også må skyde med jagtrifler, og selvfølgelig DGI rifler.

Det med jagtrifler er noget vi selv har bedt om at få på, vores klub er forøvrigt medlem af både Unionen/DGI og DSF, hvis det skulle have nogen betydning.

Mvh
Grey

Brian88
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 245
Tilmeldt: 3. mar 2013, 11:21
Interesser: Jagt både med riffel og hagl
Geografisk sted: Midt/vestjylland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 48 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Brian88 » 10. apr 2021, 21:42

Der er forbud mod brug af mundingsbremse, ved jagtfeltskydninger afholdte efter DJ regelsæt. Måske det, der er blevet blandet sammen? :smile:

/Brian

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Greyberd63 » 10. apr 2021, 21:49

Brian88 skrev:
10. apr 2021, 21:42
Der er forbud mod brug af mundingsbremse, ved jagtfeltskydninger afholdte efter DJ regelsæt. Måske det, der er blevet blandet sammen? :smile:

/Brian
Takker, ham der brokkede sig, er faktisk jagt feltskytte, men vi afholder ikke jagtfeltskydninger hos os, så det vedkommer vel ikke os.

Mvh
Grey

Brian88
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 245
Tilmeldt: 3. mar 2013, 11:21
Interesser: Jagt både med riffel og hagl
Geografisk sted: Midt/vestjylland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 48 times

Re: Hvor må man benytte mundingsbremse ??

Indlæg af Brian88 » 10. apr 2021, 21:55

Greyberd63 skrev:
10. apr 2021, 21:49
Takker, ham der brokkede sig, er faktisk jagt feltskytte, men vi afholder ikke jagtfeltskydninger hos os, så det vedkommer vel ikke os.

Mvh
Grey
Nej, det var blot det eneste sted jeg kunne komme i tanke om et forbud mod mundingsbremser fra forbundets side :smile:

Besvar