Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Ravnen001
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 12. jul 2020, 08:51
Interesser: Riffel,Hagl,PRS,skydning, 22lr
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af Ravnen001 » 10. apr 2021, 16:46

På min vagt i dag, som riffel instruktør, havde jeg en mand, som skulle skyde med sin riffel for første gang. Han havde været oppe og købe riflen ved Østjysk Våbenhandel med ingen erfaring om rifler. Han er linksskytte og vil enlig bare gerne gå på lidt bukkejagt i Danmark. Han endte med at komme ud af forretningen med en billig riffel til omkring 5.000kr. Det er der som sådan intet galt i, og kan være en super god riffel. Sælgeren overbeviser ham om, at det betyder ikke noget, om han er links, så han sælger denne total uerfarne riffeljæger en riffel til højreskytter. Allrede der hopper kæden har for mig. Det kan godt fungere, men det er ikke optimalt

Riflen er en Marlin, som kan være ganske fin. Riflen var brugt, og Østjysk havde fået den i bytte på et tidspunkt. Hvad burde sådan en stor butik gøre, når de får sådan en ind? Lige tage den ind og tjekke den igennem på værkstedet. På billederne der er vedhæftet, kan man se at der er totalt stoppet til at bitte små metal spåner/metal støv. Riffelgangene er faktisk helt dækket 3-4cm ned i piben. Det var et tilfælde jeg opdagede det, men hold da op, hvor er det amatør agtigt. Sælgeren skal have 100% styr på, hvad personen sælger. Da min eftermiddag desværre var optager, kunne jeg ikke lige køre der op og snakke med dem

Den stakkels mand på omkring 55 år, måtte vente til jeg havde fået renset det helt ud. Han havde ingen ide om, hvad han stod med i hænderne eller at det var et problem, da han selvfølgelig stoler på, at en af de største forhandlere i Danmark har styr på, hvad de sælger til ham. Den der solgte ham den riffel ved østjysk, skal dælme være sikker på det han sælger . Man sælger bare ikke en riffel til en total nyjæger uden riflen er i funktionsdygtig stand. Ved jeg østjysk har været lidt hurtige tidligere til sådan noget, men det her er helt grotæsk. Amatøragtigt, har ikke andet at sige..
Vedhæftede filer
171564540_251055513419374_4228333486291391130_n.jpg
170628703_736062287088728_6351115558437700090_n.jpg
171766639_358833585450623_7417422814039394816_n.jpg
171735140_1178587025913226_770303486213906820_n.jpg
Senest rettet af Ravnen001 10. apr 2021, 17:26, rettet i alt 1 gang.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11090
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige behandling af en nyjæger

Indlæg af C-X » 10. apr 2021, 16:58

Det er fint med kritik, og står dine ord til troende, så er den også berettiget.

Jeg kan dog ikke se det særlige i, at manden er nyjæger. Der er sket en fejl, ingen tvivl, og det kunne endda være endt med en kritisk hændelse. Det er aldrig godt. Svarer lidt til, at mekanikeren glemmer at efterspænde hjulmøtrikkerne. Farligt, dumt og øv, men det sker.

På de skydebaner jeg har frekventeret, at en del af instruksen, at nye skytter på linjen tjekker piben.

Vedrørende hans råd- eller vildledning, så er det svært at vide, hvad der er sket i butikken. Manden har bestået sin jagtprøve, og må derfor have et overordnet våbenkendskab, ikke sandt?
Hvorfor har manden ikke selv bedt om et links våben, var det et spørgsmål om prisen?

Overskriften finder jeg skæv, manden er jo ikke diskrimineret eller udsat for en ringere behandling, fordi han er nyjæger, eller har jeg misforstået noget?

Tag endelig ind i butikken og snak med dem, men fremfør sagen pænere end her, ellers er det ingen gavn til.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige behandling af en nyjæger

Indlæg af Kleth » 10. apr 2021, 17:04

En forhandler burde som minimum lige sende et indkommende våben om en bøssemagere, især når de har eget værksted.
Men der ud over har jeg oplevet en del møg fra de fleste større jagtbutikker og flere små. Lidt har jeg selv direkte oplevet og andet har været med gæster på skydebanerne.

Tror du ikke at "metalspånerne" er uforbrændt krudt (og krudtslam), der har hobet sig op mod anlægget i lyddæmperen?
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Ravnen001
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 12. jul 2020, 08:51
Interesser: Riffel,Hagl,PRS,skydning, 22lr
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige behandling af en nyjæger

Indlæg af Ravnen001 » 10. apr 2021, 17:24

Beklager den dårlige "tone", men er bare så forarget over, at de kan tillade sig. Han stoler jo blindt på, at det er en professionel butik og de har styr på deres ting. Det var desværre ikke kun krudt slam, desværre. Jeg vil mene det er en dårlig service, da jægeren går ud med et våben han tror er funktionsdygtigt.
Senest rettet af Ravnen001 10. apr 2021, 17:34, rettet i alt 1 gang.

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 42 times
Been thanked: 45 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af O27 » 10. apr 2021, 17:33

Synes egentlig det er en helt saglig kritik. Jeg er 100% med OP om at enhver våbenhandler skal sælge noget der er 110% i orden med mindre det specifik sælges som et “håndværker tilbud”. Det koster dælme ikke meget for dem selv lige at få tjekket og fikset de brugte våben de sælger. Det er under al kritik om det er så er den mindste eller største forhandler så skal det bare være i orden, det er jo ikke gul og gratis. De sælger med en fin provision og det er sørgeligt de ikke har mere selvindsigt og udviser et større ansvar - trist.

Ravnen001
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 12. jul 2020, 08:51
Interesser: Riffel,Hagl,PRS,skydning, 22lr
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af Ravnen001 » 10. apr 2021, 17:36

Det kan godt være det er en unik sag, men det er bare ikke acceptabelt

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3358
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige behandling af en nyjæger

Indlæg af Flugteren » 10. apr 2021, 17:37

C-X skrev:
10. apr 2021, 16:58

Vedrørende hans råd- eller vildledning, så er det svært at vide, hvad der er sket i butikken. Manden har bestået sin jagtprøve, og må derfor have et overordnet våbenkendskab, ikke sandt?
Hvorfor har manden ikke selv bedt om et links våben, var det et spørgsmål om prisen?
Der er desværre MANGE jægere, erfarne såvel som helt nye, der slet ikke har sat sig ind i våben overhovedet. Da prøverne blev revideret i 2014 blev våben og våbenkendskab nedprioriteret, og vildtgenkendelse samt vildtbiologi opprioriteret. Jeg tog min jagtprøve i 2016, og her var der kun tre spørgsmål, som omhandlede våben.

Mange af de "erfarne" jægere, som jeg går på jagt med, er utroligt vidende om fauna og jagttider, men de kan nærmest ikke huske, hvad det er for en kaliber og riffel, de skyder med, og hvis riflen ikke kan ramme, så tænker de ikke på at gennemgå montage, fritlægning af pibe, slået skæfte eller andet, som kan få riflen til at ændre træfpunkt.

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 42 times
Been thanked: 45 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af O27 » 10. apr 2021, 17:39

Naturligvis er det en skærpende omstændighed hvis han eskplicit har forklaret at han er nyjæger, så han sælger et ansvar for ordentlig rådgivning. De er jo ikke uskadelige luftbøsser de tilfældigt langer over disken

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af Senserazer » 10. apr 2021, 18:10

Jeg er generelt tilhænger af at man henvender sig til sælgeren for redegørelse og udbedring, inden man udbasunerer.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Stoffer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 725
Tilmeldt: 22. nov 2008, 13:41
Interesser: Jagt og jagthunde
Geografisk sted: Himmerland
Has thanked: 118 times
Been thanked: 56 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af Stoffer » 10. apr 2021, 19:36

Hej,
Problemet er vel kun at køber ikke er blevet oplyst om hvad han har købt. Eller ikke evner at sætte sig ind i det.
Jeg har netop købt en riffel til mere end det dobbelte af det trådstarter omtaler, der skal foretages forbedringer i omegenen af 20 timer og 2500kr. før den kan levere det jeg ønsker. Det er foregået med åbenhed, og forståelse mellem sælger, og køber (mig) det er vel det der mangler her.
Og uden at have været tilstæde ved handlens indgåelse, kan ingen vide hvad der er foregået.

Omkring forventninger til hvad forretningen skal undersøge og udbedre på et våben til 5000kr, deler jeg ikke opfattelsen af at alt skal være som nyt, og tip top, det kan sælger ikke tjene penge på.

Men som andre skriver tal med sælger før i hænger nogen ud.

Stoffer

PS
Jeg har stået ved en våbenhandler her i det jyske, og overhørt hvordan en sælger forsøger at forklare en kunde at en let riffel i kaliber 300wm måske ikke er det oplagte valg, hvis man ønsker at skyde flere hundrede skud på banen. Kundens respons var at med den kæmpe erfaring han havde med riffelskydning, var det ikke noget problem (han var ikke 1 dag over 20).

GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 18. maj 2015, 11:52
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 84 times
Been thanked: 102 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af GåsPåGaffelen » 10. apr 2021, 20:37

Hvis det slam der, var i pibens munding, så ser jeg altså ikke det store problem i det. Et skud og det er blæst væk, det kan godt være det giver lidt præcisionsproblemer på den første serie, men farligt, det er det ikke.

Jeg synes det svare lidt til at købe en 10 år gammel bil, og så brokke sig over at der er rust på skiverne, fordi den har stået stille hos forhandleren i 14 dage.

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2149
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 593 times
Been thanked: 1035 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af HR » 10. apr 2021, 23:15

Hvis jeg køber en bil som beset i privat handel så får jeg serviceret bremserne som det første. Hvis jeg køber den hos en forhandler, så forventer jeg at bremserne er i orden. Jeg forventer også at han skal have noget for det, så selvfølgelig er den dyrere hos ham.

Et våben er 30-50% dyrere ved en forhandler end det er i privat handel. Det er prisen på at der er garanti på, og prisen på at den er checket igennem af en prof. Hvis det ikke er tilfældet, så har en forhandler ingen berettigelse.

HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige behandling af en nyjæger

Indlæg af Langenge » 10. apr 2021, 23:41

Kleth skrev:
10. apr 2021, 17:04
En forhandler burde som minimum lige sende et indkommende våben om en bøssemagere, især når de har eget værksted.
....
Så kender du ikke værkstedet/bøssemagerne hos Østjysk.....
Det havde næppe gavnet noget, at sende skyderen forbi dem. Måske tværtimod.
Men måske problemet ER, at skyderen har været forbi deres værksted.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 265 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige behandling af en nyjæger

Indlæg af Boryx » 10. apr 2021, 23:46

Langenge skrev:
10. apr 2021, 23:41
Kleth skrev:
10. apr 2021, 17:04
En forhandler burde som minimum lige sende et indkommende våben om en bøssemagere, især når de har eget værksted.
....
Så kender du ikke værkstedet/bøssemagerne hos Østjysk.....
Det havde næppe gavnet noget, at sende skyderen forbi dem. Måske tværtimod.
Men måske problemet ER, at skyderen har været forbi deres værksted.
? Jeg troede egentlig at Niels Krabbe var dygtig.....

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige behandling af en nyjæger

Indlæg af Langenge » 10. apr 2021, 23:50

Boryx skrev:
10. apr 2021, 23:46
Langenge skrev:
10. apr 2021, 23:41
Kleth skrev:
10. apr 2021, 17:04
En forhandler burde som minimum lige sende et indkommende våben om en bøssemagere, især når de har eget værksted.
....
Så kender du ikke værkstedet/bøssemagerne hos Østjysk.....
Det havde næppe gavnet noget, at sende skyderen forbi dem. Måske tværtimod.
Men måske problemet ER, at skyderen har været forbi deres værksted.
? Jeg troede egentlig at Niels Krabbe var dygtig.....
Er han kommet til Østjysk?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 265 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige behandling af en nyjæger

Indlæg af Boryx » 10. apr 2021, 23:52

Langenge skrev:
10. apr 2021, 23:50
Boryx skrev:
10. apr 2021, 23:46
Langenge skrev:
10. apr 2021, 23:41
Kleth skrev:
10. apr 2021, 17:04
En forhandler burde som minimum lige sende et indkommende våben om en bøssemagere, især når de har eget værksted.
....
Så kender du ikke værkstedet/bøssemagerne hos Østjysk.....
Det havde næppe gavnet noget, at sende skyderen forbi dem. Måske tværtimod.
Men måske problemet ER, at skyderen har været forbi deres værksted.
? Jeg troede egentlig at Niels Krabbe var dygtig.....
Er han kommet til Østjysk?
Ja....

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af Langenge » 10. apr 2021, 23:57

Ja, det kan jo så kun have højnet kvaliteten. Hvornår er det sket?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 265 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af Boryx » 11. apr 2021, 08:10

Langenge skrev:
10. apr 2021, 23:57
Ja, det kan jo så kun have højnet kvaliteten. Hvornår er det sket?
Tænker det er ved at være et halvt år - måske endda lidt mere.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af PSindrup » 11. apr 2021, 08:21

Jeg syntes at den klart største fejl fra Østjysk er at de overtaler en links-skytte til at købe en riffel der ikke er en links riffel.

Jeg var selv links-skytte indtil jeg opdagede at jeg havde højreøjedominans og besluttede mig for at "skifte skulder" da jeg skulle lære at skyde med begge øjne åbne i forbindelse med haglskydning.
Jeg ved hvor helt igennem håbløst det er at ligge med en riffel til venstre skulder og repeterer med et ladegreb der sidder på højre side af riflen. Og det uanset om man forsøger at gøre det med venstre eller højre hånd.
Det bliver man meget hurtigt meget træt af

Peter

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af Kortmentyk » 11. apr 2021, 09:10

PSindrup skrev:
11. apr 2021, 08:21
Jeg syntes at den klart største fejl fra Østjysk er at de overtaler en links-skytte til at købe en riffel der ikke er en links riffel.

Jeg var selv links-skytte indtil jeg opdagede at jeg havde højreøjedominans og besluttede mig for at "skifte skulder" da jeg skulle lære at skyde med begge øjne åbne i forbindelse med haglskydning.
Jeg ved hvor helt igennem håbløst det er at ligge med en riffel til venstre skulder og repeterer med et ladegreb der sidder på højre side af riflen. Og det uanset om man forsøger at gøre det med venstre eller højre hånd.
Det bliver man meget hurtigt meget træt af

Peter
Manden ønsker at dyrke lidt bukkejagt og der er det fint med en højreriffel. Den er ganske fin at starte med-det har jeg selv skudt med de første år da jeg startede.

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af Kortmentyk » 11. apr 2021, 09:24

Forestil jer det her scenarie--- En nyjæger kommer til våbenhandleren. Han finder en riffel han vil købe. Forhandleren anbefaler en an anden, men manden insisterer på den riffel han har fundet .....
Dagen efter kører manden på skydebanen og instruktøren udbryder "hvem fanden har prakket dig den riffel på"
Nyjægeren kan så vælge at fortælle at han selv var et kvaj eller at forhandleren var et kvaj.......

Min pointe er at man skal fare med lempe, når man kun kender den ene side af historien

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af PSindrup » 11. apr 2021, 09:37

Kortmentyk skrev:
11. apr 2021, 09:10
PSindrup skrev:
11. apr 2021, 08:21
Jeg syntes at den klart største fejl fra Østjysk er at de overtaler en links-skytte til at købe en riffel der ikke er en links riffel.

Jeg var selv links-skytte indtil jeg opdagede at jeg havde højreøjedominans og besluttede mig for at "skifte skulder" da jeg skulle lære at skyde med begge øjne åbne i forbindelse med haglskydning.
Jeg ved hvor helt igennem håbløst det er at ligge med en riffel til venstre skulder og repeterer med et ladegreb der sidder på højre side af riflen. Og det uanset om man forsøger at gøre det med venstre eller højre hånd.
Det bliver man meget hurtigt meget træt af

Peter
Manden ønsker at dyrke lidt bukkejagt og der er det fint med en højreriffel. Den er ganske fin at starte med-det har jeg selv skudt med de første år da jeg startede.
Forhåbentlig først efter et par hundrede skud eller flere på riffelbanen, og jeg siger bare at jeg ikke ville gide en riffel der var lavet "til den anden siden" end den skulder jeg skyder fra.

Nu har vi jo, som andre også har påpeget, kun hørt den ene side af historien, og det er muligt at køberen af riflen blev "advaret" om bøvlet med en højre-riffel som links-skytte, og så er det jo en helt anden historie.

Peter

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 126 times
Been thanked: 264 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af Peter » 11. apr 2021, 09:43

Kortmentyk skrev:
11. apr 2021, 09:24
Forestil jer det her scenarie--- En nyjæger kommer til våbenhandleren. Han finder en riffel han vil købe. Forhandleren anbefaler en an anden, men manden insisterer på den riffel han har fundet .....
Dagen efter kører manden på skydebanen og instruktøren udbryder "hvem fanden har prakket dig den riffel på"
Nyjægeren kan så vælge at fortælle at han selv var et kvaj eller at forhandleren var et kvaj.......

Min pointe er at man skal fare med lempe, når man kun kender den ene side af historien
Enig, og det er også værd at bemærke, at der måske har været et budget at tage hensyn til - hvis riflen har kostet 5.000 kr. og det har været kundens begrænsning, har udvalget nok ikke været så stort og visse ting har man sandsynligvis måttet give afkald på, fx. krav til links.
Men til anstandsjagt kan man som linksskytte nu fint benytte en højreriffel - selv på hjortebanen, ses linksskytter med højrerifler. Det er slet ikke sammenligneligt med skydning med haglgevær.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11090
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af C-X » 11. apr 2021, 09:48

Grundet begrænset udvalg af links rifler, er det ikke unormalt at se links skytter med en rechts. Således har det også fungerer i militæret, verden over, gennem tiderne.

Hvis budgettet ikke har været større, så undrer det mig slet ikke.

Det klamme whatever i piben skulle aldrig have forladt butikken, uanset hvem køberen var, det er jo en åbenlys fejl.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Østjysk Våbenhandels ekstremt dårlige tjek af våben inden salg

Indlæg af Kleth » 11. apr 2021, 10:12

Kortmentyk skrev:
11. apr 2021, 09:24
Min pointe er at man skal fare med lempe, når man kun kender den ene side af historien
:goodpost:
Og derfor kunne de godt lige have kigget gennem piben/evt trukket den igennem :thumbup: og det kunne være en som netop var kommet ind.
På skydebanen havde vi en skytte som harcellerede over at butikken/bøssemageren ikke havde indskudt riflen som vedkommende havde betalt for; godt nok var den på skiven men pænt langt fra sigtepunktet. Efter et par spørgsmål, fandt jeg ud af at skytten ikke var bekendt med ammunitionen riflen skulle være indskudt med, eller omfanget af indskydning. Det var dog i hvert fald ikke den 180gr jagtammo skytten skulle skyde ind med.

En anden havde købt en pakkeløsning Remington 783 med kineser-kikkert, der faldt af i tredje skydning; måske det var noget butikken ikke tjente nævneværdigt på, men det ville havde klædt dem at havde spændt efter med en momentnøgle.

Listen af klager over div. butikker og bøssemagere jeg har lagt øre til er lang og jeg har ogå oplevet en del selv. Fælles er det at det altid er "skandalerne" - De dårlige historier som kommer frem og bliver spredt/delt. Min holdning er at det som definerer en butik i forhold til kundeservice, er hvorledes de håndterer reklamationer; og det forudsætter jo at de har haft chancen. IMHO er kundeservice en investering: Måske tjener butikken ikke nævneværdigt på et salg, men er kunden tilfreds på trods af evt. kvaler kommer han tilbage igen og igen - Og nogle gange skal en kunde også erkende at man ikke også bliver kysset bag i, når det ikke er noget butikken tjener på.
Vi skal også huske at støtte virksomhederne, som generelt set er OK, selv om de måske er lidt dyrere, for ellers ender det med, at det kun er de som kører kundeservice til et minimum vi er "tvungne" til at handle med og at vi i øvrigt skal køre langt for at handle (og potentielt reklamere).
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar