Spiral flute af lås/pibe

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
nicolaiml
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. maj 2021, 16:56
Interesser: Jagt / Langdistance skydning
Geografisk sted: Billum

Spiral flute af lås/pibe

Indlæg af nicolaiml » 26. maj 2021, 17:09

Goddag de herrer.
jeg har søgt lidt rundt omkring og haft kontakt til en enkelt våbensmed der ikke kunne hjælpe mig, Så derfor ville jeg høre om der var nogle herinde der har fået deres lås og pibe spiral fluted og hvor man kan få det lavet.

jeg er klar over nogle folks holdninger til hvad det gør ved stivheden af løbet og at det er noget grasværk at rengøre.

Håber der er nogle der kan hjælpe derude.

Mvh

Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 489
Tilmeldt: 23. feb 2010, 14:16
Interesser: ww2 våben, M89, hjemmeladning
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 40 times
Been thanked: 65 times

Re: Spiral flute af lås/pibe

Indlæg af Theredmist » 26. maj 2021, 21:46

Ethvert lille maskinværksted med en CNC fræser med c-akse skulle snildt kunne klare den opgave.... Min drejebænk kan desværre ikke tage emner under ca 5 tons... 😜
"If guns are outlawed, only the government will have guns. Only the police, the secret police, the military, only the government --and a few outlaws. I intend to be among the outlaws."

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11097
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Spiral flute af lås/pibe

Indlæg af C-X » 26. maj 2021, 21:49

Måske værd at nævne fabrikat og model?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

nicolaiml
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. maj 2021, 16:56
Interesser: Jagt / Langdistance skydning
Geografisk sted: Billum

Re: Spiral flute af lås/pibe

Indlæg af nicolaiml » 27. maj 2021, 18:06

C-X skrev:
26. maj 2021, 21:49
Måske værd at nævne fabrikat og model?
Det er en Tikka T3x CTR i .308 win

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11097
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Spiral flute af lås/pibe

Indlæg af C-X » 27. maj 2021, 18:24

Ja, altså, det er jo din riffel... Du skal bare lige vide, at det reducerer evt. gensalgsværdi til meget nær nul, ud over hvad løsdele kan indbringe.

Det var vist mest noget man gjorde i for en 10-20 år siden, så man kunne få lavet en custom bull barrel M700 til en ordentlig syg sniper, og så blev det gentaget på gamle skytteforeningsvåben, der alligevel kunne købes til lidt over skrotpræmie.

Jeg kender godt kløen, når man ønsker et særligt visuelt udtryk. Kunne du ikke afreagere på noget mindre... lækkert? :oops:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2032
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 338 times

Re: Spiral flute af lås/pibe

Indlæg af Tangloppen » 27. maj 2021, 19:40

For at sige det pænt:
Skid hul i smagsdommeriet - det er din riffel, og hvis du har en drøm om at få den spiralfluted, så skal du da have det!
Lad de gamle sure mænd stå og mugge i krogen på skydebanen, med deres S&L bøsser med en eller anden fesen T-Hansen kikkert på. Gejl løs, kååstååm var mit ordsprog i sin tid.
Det er din hobby, og glæd dig over de ting du gør.

Og snakken om at gensalgsværdien falder skal du på ingen måde bryde dit hoved med - for man sælger sgu da ikke sine våben! :rock:


Og så glæder jeg mig til at se resultatet. Mener AH Larsen roder i den slags arbejde… :smile: :razz:
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 17. jul 2011, 09:14
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 130 times
Been thanked: 160 times

Re: Spiral flute af lås/pibe

Indlæg af Depecheyawl » 27. maj 2021, 20:41

Tangloppen skrev:
27. maj 2021, 19:40
For at sige det pænt:
Skid hul i smagsdommeriet - det er din riffel, og hvis du har en drøm om at få den spiralfluted, så skal du da have det!
Lad de gamle sure mænd stå og mugge i krogen på skydebanen, med deres S&L bøsser med en eller anden fesen T-Hansen kikkert på. Gejl løs, kååstååm var mit ordsprog i sin tid.
Det er din hobby, og glæd dig over de ting du gør.

Og snakken om at gensalgsværdien falder skal du på ingen måde bryde dit hoved med - for man sælger sgu da ikke sine våben! :rock:


Og så glæder jeg mig til at se resultatet. Mener AH Larsen roder i den slags arbejde… :smile: :razz:
Amen brother :bowdown:
Til helvede med normer og hvad andre synes. Fyr den af!! Sjovt som nogle prøver at stop-fodre deres smag ned i halsen på andre. Hvis jeg hører mere om hvor fantastisk en A-tec dæmper er og hvor fedt det er at have en S&L når spørgsmålet handler om noget helt andet…. :DancingBanana:

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Spiral flute af lås/pibe

Indlæg af Sierra13 » 28. maj 2021, 08:44

C-X har fat i en god overvejelse.
Har TS ikke tænkt over det, kan operationen koste dyrt hvis man går bare lidt op i TCO

Er man ligeglad, så bare full send.
Statistisk set er jeg sikker på der er flere rifler der når at have flere ejere, end der er rifler der aldrig bliver solgt.

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Re: Spiral flute af lås/pibe

Indlæg af PeptoBizmo » 28. maj 2021, 09:30

Sierra13 skrev:
28. maj 2021, 08:44
C-X har fat i en god overvejelse.
Har TS ikke tænkt over det, kan operationen koste dyrt hvis man går bare lidt op i TCO
Med de Rigbymauserske briller på, så er det en lidt teoretisk overvejelse.
Det er en stangvare der står i, under normale forhold, endeløse baner hos forhandlere.
Og den repræsenterer heller ikke nogen enorm værdi i indkøb.
Så bare giv los fyrbøder, og lav alt det du vil. :smile:
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Besvar