En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Stilleben
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 15. aug 2016, 20:34
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 53 times
Been thanked: 13 times

En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Stilleben » 14. jul 2021, 11:30

Jeg går efterhånden ikke så meget på jagt mere. Men vil gerne til at skyde mere på bane. Op til 5-600 meter.
Jeg har kigget på mange forskellige rifler. Både de helt “taktiske” som nogle nok vil vrænge på næsen af til jagt. Men også hybrid rifler som har et ben i begge lejre, så som Bergara B14 HMR.
Pt. overvejer jeg en Schultz og Larsen Classic, med en 19mm tyk match pibe og 20-22” i kaliber .308. Så har jeg et klassisk skæfte. Og så vil jeg tilkøbe et skæfte med vertikalt greb og med lidt flere justeringsmuligheder.
Men hvordan er kvaliteten på S&L i dag? Har hørt rygter om at kvaliteten er begyndt at halte. Men er det korrekt?
Har prøvet en ældre S&L. Og den var jeg ret imponeret over.
Har en VX5 HD 2-10x42 med kliktårn. Kan den gå an til 5-600 meter hyggeskydning? Er godt klar over jeg ikke kan se hullerne i skiven. :biggrin:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af C-X » 14. jul 2021, 11:41

Det skulle fint kunne gøre det. Hvis min 20" M700 .308 Winchester, i gummistøvleskæfte kan, så kan den også. Derefter vil du nok blive noget udfordret.

Har du prøvet noget med mere lodret eller pistolgreb? Synes det er en gamechanger, mht. ergonomi.

Hvad har du nu, og hvorfor ikke 2 rifler?

Min opfattelse af S&L er, og den er min:

De gamle var håndtilpassede, og det fungerede pr. skyder, men er meget dyre at få stumper til, da de også skal håndtilpasses. Det kan have sin charme, eller være skide irriterende.

De nye kan ikke rigtig noget, som f.eks. Sako/Tikka mv. kan gøre lige så godt, eller bedre. Designmæssigt finder jeg dem kedelige og de mere taktisk orienterede er direkte pinlige. Til gengæld burde stumper nu kunne byttes rundt, da de er fremstillet efter moderne metoder.

Generelt har der været problemer med deres håndtering af garantisager og reklamationer.

S&L laver fine piber. Det er nok det eneste jeg ville begære derfra.

Med din Leupold har du 70 MOA, hvilket er 35 på hver side af midten, og du skal bruge cirka 20 MOA til 600 meter, så det går nok.
En rail eller montage med 20 MOA indbygget er nok at foretrække.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Stilleben
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 15. aug 2016, 20:34
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 53 times
Been thanked: 13 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Stilleben » 14. jul 2021, 12:09

Det lyder godt.
Det er trækker ved S&L er nok mest den “romantiske” tanke om at det er dansk. Og så syntes jeg den jeg i sin tid prøvede, var rigtig lækker. Og når vi taler om en klassisk riffel i træskæfte, syntes jeg udseende er spot on. Deres “taktiske” er der ikke så meget ved.

Har prøvet vertikalgreb. For mig hjælper det en del. Og så et bredere greb, så spiller det.

En lidt dyrere løsning her og nu, tænker jeg kunne være Sako S20 precision. Og så med 2 stage trigger. Det kan jeg bedst med. Min nuværende riffel er en meget kort Tikka T3 lite i 308. Men aftrækket har jeg aldrig vænnet mig helt til. Ikke at det er dårligt. Er bare bedre til 2 stage.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af C-X » 14. jul 2021, 12:28

Du skal nok ikke forvente samme lækkerhed i følelsen af en ny S&L, som en gammel.

Jeg har kun set få, uafhængige, reviews af Sako S20, men erindrer et, der havde særdeles skuffende resultater. Ved ikke om det er symptomatisk for modellen, den ser ellers spændende ud.

Vil du gerne skyde meget på bane, så behold da din lette .308'er til jagt, og suppler den med en 6,5x55 dedikeret til formålet. Du kan her sagtens klare dig med en mindre lysstærk optik, i en lavere prisklasse, da det jo ikke er liv eller død det handler om.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Kortmentyk » 14. jul 2021, 12:30

Jeg har en Steel action i 308 win. som jeg bruger til både jagt og bane. Den er født med picatinnyrail og er nem at skifte kikkert på. Jeg har en natkikkert, en banekikkert, en til jagt og et rødpunkt til den og det fungerer super. Den har et dejligt kraftigt skæfte, der falder godt til mig, men jeg overvejer også at købe et baneskæfte da jeg efterhånden er begyndt at skyde en del feltskydning. Den er født med 19mm pibe, justerbart aftræk og picatinnyrail. Der kan tilkøbes sportsskæfte og 10 skuds magasin.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af C-X » 14. jul 2021, 12:36

.308 Winchester er bare ikke det kaliber der vindes feltskydninger, PRS eller LR skydninger med, og det er der mange grunde til. Jeg vil dog nødigt mangle en i skabet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2788
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 446 times
Been thanked: 486 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Krung » 14. jul 2021, 12:41

Jeg ved ikke hvornår det skulle være gået galt for S&L, men min Classic er 6 år gammel og jeg synes den slår alt andet på lækkerhed i samme prisklasse. Fatbolt, finish, træ. Lige bortset fra aftrækket som jeg har poleret lidt, så er der intet at komme efter. Min 243 pibe rammer fint og min 30-06 rammer fint.

Men den er jo lidt kedelig og klassisk.

Så splejsede min bror og jeg til et MDT chassis til den og nu er den så taticool som vi kunne ønske. Det koster dog det samme som en ny S&L Classic. Men nuttet er den da:
gaan.jpg
gaan.jpg (72.13 KiB) Vist 4015 gange
Eneste problem lige nu er at det er en tynd jagtpibe.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Flugteren » 14. jul 2021, 13:32

Jeg kan nu heller ikke se problemet i S&L. Jeg har en 6.5x55 Classic-DL i ret træskæfte fra 2016, som er en laser på skydebanen, selv med den relativt tynde jagtpibe. Det føles næsten som snyd.

Jeg kan bedre lide udseendet på den end på Victory, som har et Monte Carlo-skæfte. Finish er der heller ikke noget galt med på min S&L, alt er i orden (også invendigt). Låsen glider som en varm kniv gennem smør. Tikka virker meget masseproduceret, og den er efterhånden standard-jagtriflen i USA, så det er også lidt en riffel "alle har" - og hvem gider det? :giggle:

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2788
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 446 times
Been thanked: 486 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Krung » 14. jul 2021, 13:56

Flugteren skrev:
14. jul 2021, 13:32
Jeg kan bedre lide udseendet på den end på Victory, som har et Monte Carlo-skæfte. Finish er der heller ikke noget galt med på min S&L, alt er i orden (også invendigt). Låsen glider som en varm kniv gennem smør.
Jeg har helt samme mening omkring udseendet. Classic er bare meget pænere end Victory. Jeg synes Victory låsen ser ud som om det har ligget for længe i tromlepolereren.

Selv om jeg er S&L fanboi, så må jeg indrømme at S&L har haft en lidt dansk tilgang til kundepleje.

Måske OP også overveje en Sauer 200 STR, hvis man da kan få Sauer 202 jagtpiber til at passe. Så kan man lægge den i et GRS skæfte.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Kortmentyk » 14. jul 2021, 15:01

C-X skrev:
14. jul 2021, 12:36
.308 Winchester er bare ikke det kaliber der vindes feltskydninger, PRS eller LR skydninger med, og det er der mange grunde til. Jeg vil dog nødigt mangle en i skabet.
Det må jeg jo desværre give dig ret i :wall: :cry:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Flugteren » 14. jul 2021, 16:22

Kortmentyk skrev:
14. jul 2021, 15:01
C-X skrev:
14. jul 2021, 12:36
.308 Winchester er bare ikke det kaliber der vindes feltskydninger, PRS eller LR skydninger med, og det er der mange grunde til. Jeg vil dog nødigt mangle en i skabet.
Det må jeg jo desværre give dig ret i :wall: :cry:
Man kan jo så omvendt glæde sig over alle de kvaliter, .308 Win bringer i spil: Kæmpe udvalg af fabriksammo, nogenlunde rimelige priser og god præstation i selv kortere løb.

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Ninjakebab » 14. jul 2021, 16:49

Det der også taler for Bergara B14 HMR er at den deler footprint med M700; altså er der enormt marked for dimser til opgradering/udbedring/customisering.
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

ABjerre
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. jan 2016, 15:04
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 38 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af ABjerre » 15. jul 2021, 11:36

Krung skrev:
14. jul 2021, 13:56
Måske OP også overveje en Sauer 200 STR, hvis man da kan få Sauer 202 jagtpiber til at passe. Så kan man lægge den i et GRS skæfte.
Jeg er selv lykkelig ejer af en Sauer 202 (.308W da den er fantastisk til jagt og i øvrigt helt fin til bane, uanset hvad andre tosser siger) - den er fantastisk præcis og ikke synderligt tung. Det eneste jeg har at udsætte på den er, at da den er udgået af produktion er det nærmest umuligt at finde et match-skæfte til den. KKC laver et og der er nogle ukrainere, der har lavet et chassis, så helt umuligt er det dog ikke.

Skulle jeg have én eneste riffel resten af livet ville det dog være:

Sauer 200STR med stållås,
550mm Lothar Walther pibe kamret i .308W (alternativt 6.5x55)
Picatinny rail,
GRS Bifrost skæfte

Det er måske at omgå reglerne for "en eneste riffel", men det giver i øvrigt muligheden for at have en kort pibe til jagt og en lang, fed pibe til banebrug...
12/76 .17HMR .22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2788
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 446 times
Been thanked: 486 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Krung » 15. jul 2021, 11:40

ABjerre skrev:
15. jul 2021, 11:36
Skulle jeg have én eneste riffel resten af livet ville det dog være:

Sauer 200STR med stållås,
550mm Lothar Walther pibe kamret i .308W (alternativt 6.5x55)
Picatinny rail,
GRS Bifrost skæfte
Jeg ville vælge et Vision chassis til den. 12 500 kr ... Det er sgu lige før jeg ikke ved om jeg helst ville have en S&L i MDT eller en Sauer 200 STR i Vision ...
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Tig
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 287
Tilmeldt: 23. nov 2020, 09:19
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Tig » 15. jul 2021, 11:58

jeg har valgt 2 rifler, en midland 308 med swarovski 2,5 -15 x 56 til jagt og en tikke x tac 308 med zeiss 4,3-35 x60 til konkurrence .det synes jeg er et godt valg for at undgå en to i en løsning, der tit er nem og billigere men måske ikke perfekt til nogen af opgaverne

Stilleben
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 15. aug 2016, 20:34
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 53 times
Been thanked: 13 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Stilleben » 15. jul 2021, 20:49

Jeg kan godt se jeg ikke får alt jeg ønsker i een riffel. Har besluttet mig for at beholde min korte Tikka T3 lite med et VX5 HD 2-10x42 kikkert. Og så tænker jeg at melde mig ind i PRS Danmark og håbe jeg i starten kan bruge min nuværende riffel, mens jeg bliver klogere på hvad mit behov er til skud på lange hold. Så kan jeg også gå all in på en langdistance riffel uden at tænke på vægt og hvor håndterbar den er på jagt. :smile:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9705
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Bofhenator » 15. jul 2021, 21:07

Stilleben skrev:
15. jul 2021, 20:49
Jeg kan godt se jeg ikke får alt jeg ønsker i een riffel. Har besluttet mig for at beholde min korte Tikka T3 lite med et VX5 HD 2-10x42 kikkert. Og så tænker jeg at melde mig ind i PRS Danmark og håbe jeg i starten kan bruge min nuværende riffel, mens jeg bliver klogere på hvad mit behov er til skud på lange hold. Så kan jeg også gå all in på en langdistance riffel uden at tænke på vægt og hvor håndterbar den er på jagt. :smile:
Det er heller ikke umuligt du kan få lov at pille-rode-rage på alle de andres og se hvad der gør det for dig :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Stilleben
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 15. aug 2016, 20:34
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 53 times
Been thanked: 13 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Stilleben » 15. jul 2021, 22:52

Det ville jo ikke være tosset. I det hele taget er det bare fedt at se det live og tale med folk omkring det, fremfor Google og YouTube. :smile:

Bygork
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 430
Tilmeldt: 23. dec 2012, 20:15
Interesser: Jagt, våben, historie
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 25 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Bygork » 16. jul 2021, 10:34

Jeg har en S&L classic dl i 308w og en hel del andre rifler også. Men S&L er bare mest den velskydende, super præcis.

Det fungerer bare og låsen kører supergodt, ikke noget plastik eller raslelyde. Når jeg har stået med Sako, Tikka eller andet. Så har jeg bare følt at der var en del mere lækkerier over min S&L.

Fremragende præcision og balance :-) Der er helt sikkert mange andre gode rifler, også. Men S&L er nu helt OK. Der er i øvrigt en Facebook gruppe for S&L entusiaster 😎

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2032
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 338 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Tangloppen » 16. jul 2021, 17:04

C-X skrev:
14. jul 2021, 11:41
Designmæssigt finder jeg dem kedelige og de mere taktisk orienterede er direkte pinlige.
Hvilke, S&L eller Sako/Tikka ? :inspect:
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af C-X » 16. jul 2021, 17:27

Tangloppen skrev:
16. jul 2021, 17:04
C-X skrev:
14. jul 2021, 11:41
Designmæssigt finder jeg dem kedelige og de mere taktisk orienterede er direkte pinlige.
Hvilke, S&L eller Sako/Tikka ? :inspect:
S&L, men hvis man er til det meget klassiske, så fair nok, det gør de udmærket. Jeg ville ikke bruge en masse penge på flot træ, hvis jeg alligevel ville vælge et chassis efterfølgende, andre må selvfølgelig gøre som de lyster, med deres penge.
Og jo, det hænder jeg også er til flot træ.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2032
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 338 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Tangloppen » 16. jul 2021, 17:49

Pyh, var lige bange for at CTR’en i skabet nu var at betragte som pinlig. :fun:

Gad nu godt have en S&L Tactical, omend jeg syntes kalibervalget virker lidt, æhm, fesent (jaja, helligbrøde).

Som jeg ser det er S&L den klassiske jagtriffel for dem der er ved at brække sig over pralrøvene med deres Blaser der ikke kan ramme en ladeport på 100m.
For dem som vil have noget godt dansk til sommerbukken.

Når jeg rammer de 50 år ender jeg sikkert med at eje en S&L. Sådan en går hånd i hånd med en stoppet pibe og en godt vapset labrador der er fodret på såvs og kartowler.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af Flugteren » 16. jul 2021, 17:52

Tangloppen skrev:
16. jul 2021, 17:49
Pyh, var lige bange for at CTR’en i skabet nu var at betragte som pinlig. :fun:

Gad nu godt have en S&L Tactical, omend jeg syntes kalibervalget virker lidt, æhm, fesent (jaja, helligbrøde).

Som jeg ser det er S&L den klassiske jagtriffel for dem der er ved at brække sig over pralrøvene med deres Blaser der ikke kan ramme en ladeport på 100m.
For dem som vil have noget godt dansk til sommerbukken.

Når jeg rammer de 50 år ender jeg sikkert med at eje en S&L. Sådan en går hånd i hånd med en stoppet pibe og en godt vapset labrador der er fodret på såvs og kartowler.
Nu behøver S&L jo ikke at være for de midaldrende. Jeg er nogenlunde mellem 20 og 25 og skyder med blandt andet S&L. :twisted:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af C-X » 16. jul 2021, 17:54

Vi er enige. :razz:

Jeg mener ikke at S&L er låååård, det er bare ikke pakken for mig.

CTR er pt den riffel jeg vurderer alle andre rifler op imod, da den kan det meste, og endda ret godt, til en fornuftig pris og med en gennemgående god kvalitet. Og så er den, for mig, det helt rigtige mix af Tactical og Practical.

"Desværre" er min M700 lidt for meget af det samme, til at jeg farer ud og køber en CTR. Lige pt, i hvert fald.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: En “do it all” riffel (Bane og jagt)

Indlæg af C-X » 16. jul 2021, 17:55

Flugteren skrev:
16. jul 2021, 17:52
Tangloppen skrev:
16. jul 2021, 17:49
Pyh, var lige bange for at CTR’en i skabet nu var at betragte som pinlig. :fun:

Gad nu godt have en S&L Tactical, omend jeg syntes kalibervalget virker lidt, æhm, fesent (jaja, helligbrøde).

Som jeg ser det er S&L den klassiske jagtriffel for dem der er ved at brække sig over pralrøvene med deres Blaser der ikke kan ramme en ladeport på 100m.
For dem som vil have noget godt dansk til sommerbukken.

Når jeg rammer de 50 år ender jeg sikkert med at eje en S&L. Sådan en går hånd i hånd med en stoppet pibe og en godt vapset labrador der er fodret på såvs og kartowler.
Nu behøver S&L jo ikke at være for de midaldrende. Jeg er nogenlunde mellem 20 og 25 og skyder med blandt andet S&L. :twisted:
Ingen kommentarer... :giggle:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar