Fabarm genladnings problem

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Baikal
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. feb 2021, 20:27
Interesser: Jagt med hagl og riffel
Geografisk sted: Sønderjylland

Fabarm genladnings problem

Indlæg af Baikal » 16. sep 2021, 21:58

Var i dag ude at løsne de f'ørste skud med helt ny Fabarm L4S halvautomat. Sælger og brochurer lover at denne halvautomat kan genlade med alt, incl 24g trap patroner. Geværet ville absolut ikke genlade med 24g trap, men det gik væsentlig bedre da den fik 28g trap - dog ikke uden kiksere.
Andre der har erfaringer med Fabarm L4S?

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 452 times
Been thanked: 909 times

Re: Fabarm genladnings problem

Indlæg af Raptor357 » 16. sep 2021, 22:54

Jeg kender ikke den eksakte model, men det er meget normalt at et haglgevær skal slides lidt til inden det bliver godt.
Har den manuel eller automatisk regulering af gastryk? Såfremt den er gas genladt.

Jeg går ud fra at du adskilte, rensede og smurte den inden den blev taget i brug. Ellers så gør det nu, konserverings olie og fedt skal helt væk.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Baikal
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. feb 2021, 20:27
Interesser: Jagt med hagl og riffel
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Fabarm genladnings problem

Indlæg af Baikal » 2. okt 2021, 14:16

Raptor 357
Du har helt ret. Jeg adskilte, rensede og smurte geværet, og genlader den også 24g. Jeg syntes ellers alt gik let op og i, og selvfølgelig var den da smurt ab fabrik - men nu kører den - dejligt :thumbup:

Besvar