Skift af skytteforening

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Tamamo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 76
Tilmeldt: 25. apr 2015, 12:52
Interesser: Jagt, våben mm.
Geografisk sted: Ikast-Brande
Has thanked: 7 times
Been thanked: 11 times

Skift af skytteforening

Indlæg af Tamamo » 9. dec 2021, 04:11

Hej NVF.

Jeg står til at skulle flytte i det nye år, hvilket vil besværliggøre skydning når min nuværende forening ligger langt væk. Derfor vil jeg gerne skifte til en forening der er tættere på mig, desværre passer kontingent perioden meget dårligt sammen, min nuværende er betalt d. 01/09, og den nye forening betales d. 01/01. Kan man være medlem af to foreninger på samme tid?

Derudover vil jeg gerne høre, hvordan det forholder sig i forhold til min SKV2. Jeg har lige fået min tilladelse hos min nuværende forening, men jeg går ud fra, at jeg skal have ændret min tilladelse til min nye forening?

Sidst, jeg vil gerne købe en ny pistol indenfor den nærmeste fremtid. Skal jeg optjene de to år igen i den nye forening eller vil min erfaring fra den gamle følge med til den nye?

Mange tak fordi du læste mine spørgsmål. :smile:

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Skift af skytteforening

Indlæg af CO » 9. dec 2021, 05:34

Du kan sagtens være medlem af to foreninger samtidig.
Du behøver ikke flytte dine SKV’er til den nye forening, så længe du stadig er medlem af den anden.
Du kan sågar have SKV i begge foreninger samtidig.

Din anciennitet følger dig, så længe du har været medlem af en forening mindst 2 år sammenhængende, og det er ligegyldig hvilken, altså du kan godt skifte forening under vejs, bare du har været medlem af mindst en forening i hele perioden.

Den nye forening vil muligvis bede dig dokumentere at det forholder sig sådan.
Personligt ringer jeg til den anden formand og spørger.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Skift af skytteforening

Indlæg af Fast Fumble » 9. dec 2021, 08:38

CO skrev:
9. dec 2021, 05:34
Du kan sagtens være medlem af to foreninger samtidig.
Du behøver ikke flytte dine SKV’er til den nye forening, så længe du stadig er medlem af den anden.
Du kan sågar have SKV i begge foreninger samtidig.

Din anciennitet følger dig, så længe du har været medlem af en forening mindst 2 år sammenhængende, og det er ligegyldig hvilken, altså du kan godt skifte forening under vejs, bare du har været medlem af mindst en forening i hele perioden.

Den nye forening vil muligvis bede dig dokumentere at det forholder sig sådan.
Personligt ringer jeg til den anden formand og spørger.
Det han sagde!

Og tag kontakt til den nye formand, for ved foreningsskift vil han sikkert gerne vide "hvad han skriver under på", altså om du laver ballade, om du overholder aktivitetskrav, om du er i restance, om din våbenbetjening er usikker og den slags ting

Vi har folk i min forening der er medlem af 4 forskellige foreninger, det er helt problemløst.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Skift af skytteforening

Indlæg af Cpt » 9. dec 2021, 08:45

Fast Fumble skrev:
9. dec 2021, 08:38
CO skrev:
9. dec 2021, 05:34
Du kan sagtens være medlem af to foreninger samtidig.
Du behøver ikke flytte dine SKV’er til den nye forening, så længe du stadig er medlem af den anden.
Du kan sågar have SKV i begge foreninger samtidig.

Din anciennitet følger dig, så længe du har været medlem af en forening mindst 2 år sammenhængende, og det er ligegyldig hvilken, altså du kan godt skifte forening under vejs, bare du har været medlem af mindst en forening i hele perioden.

Den nye forening vil muligvis bede dig dokumentere at det forholder sig sådan.
Personligt ringer jeg til den anden formand og spørger.
Det han sagde!

Og tag kontakt til den nye formand, for ved foreningsskift vil han sikkert gerne vide "hvad han skriver under på", altså om du laver ballade, om du overholder aktivitetskrav, om du er i restance, om din våbenbetjening er usikker og den slags ting

Vi har folk i min forening der er medlem af 4 forskellige foreninger, det er helt problemløst.
Ved medlemskab af flere foreninger må alle ens SKV2 våben så medbringes i alle foreningerne? Eller må man kun anvende dem i den forening de er påtegnet hos?

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Skift af skytteforening

Indlæg af Fast Fumble » 9. dec 2021, 09:49

Cpt skrev:
9. dec 2021, 08:45
Ved medlemskab af flere foreninger må alle ens SKV2 våben så medbringes i alle foreningerne? Eller må man kun anvende dem i den forening de er påtegnet hos?
Alle våben må anvendes i alle foreninger, der er ingen restriktioner - men selvfølgelig kun hvis våbnet overholder konkurrenceregler for den disciplin der skal trænes/skydes, og hvis våbnet overholder banegodkendelsen.

Ligeledes kan våben godkendt i fx SKV/Brøndby (DSU) anvendes til alle de DGI discipliner det overholder konkurrencereglerne i, og vice versa.

Hvis man har våben i flere forskellige skytteforeninger, vil man opleve at have mere end 1 SKV kort, da et SKV kort relaterer sig til en konkret skytteforening. men der kan på samme kort sagtens være våben registreret gennem både DGI og DSU.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Skift af skytteforening

Indlæg af Cpt » 9. dec 2021, 12:14

Fast Fumble skrev:
9. dec 2021, 09:49
Cpt skrev:
9. dec 2021, 08:45
Ved medlemskab af flere foreninger må alle ens SKV2 våben så medbringes i alle foreningerne? Eller må man kun anvende dem i den forening de er påtegnet hos?
Alle våben må anvendes i alle foreninger, der er ingen restriktioner - men selvfølgelig kun hvis våbnet overholder konkurrenceregler for den disciplin der skal trænes/skydes, og hvis våbnet overholder banegodkendelsen.

Ligeledes kan våben godkendt i fx SKV/Brøndby (DSU) anvendes til alle de DGI discipliner det overholder konkurrencereglerne i, og vice versa.

Hvis man har våben i flere forskellige skytteforeninger, vil man opleve at have mere end 1 SKV kort, da et SKV kort relaterer sig til en konkret skytteforening. men der kan på samme kort sagtens være våben registreret gennem både DGI og DSU.
Tak for det fyldestgørende svar :thumbup:

Besvar