Jeg har tidligere spurgt, men jeg prøver igen:
Er der nogen, der kan forklare mig, eventuelt vise et billede af, hvordan et halvautohaglgevær kan plomberes ved at lave et T-snit i magasinrøret?
Jeg er i tvivl om hvordan snittet skal lægges og om noget skal bøjes.
Plombering af halvauto med T-snit i magasinrør
- Krung
- This member is
- Indlæg: 2789
- Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
- Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
- Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 486 times
Plombering af halvauto med T-snit i magasinrør
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.
-
- Silver Member
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 22. jan 2009, 18:53
- Interesser: riffeljagt
- Geografisk sted: 2100
- Has thanked: 465 times
- Been thanked: 26 times
Re: Plombering af halvauto med T-snit i magasinrør
Jeg havde engang en japansk halvauto, med to vinkelrette slidser på magasinrøret, altså 90 grader på løbslinjen som så var trykket ind, så der var en lille læbe, som magasinproppen stoppes på. Har den ikke mere så jeg kan ikke tag et billede, var det det du mente,? Mvh
- Krung
- This member is
- Indlæg: 2789
- Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
- Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
- Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 486 times
Re: Plombering af halvauto med T-snit i magasinrør
Ja, det er sådan noget jeg er ude efter! Jeg har bare kun hørt om et T-snit, men jeg kan have misforstået noget allerede der.Johannes skrev: ↑19. jan 2022, 10:17Jeg havde engang en japansk halvauto, med to vinkelrette slidser på magasinrøret, altså 90 grader på løbslinjen som så var trykket ind, så der var en lille læbe, som magasinproppen stoppes på. Har den ikke mere så jeg kan ikke tag et billede, var det det du mente,? Mvh
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.
-
- Silver Member
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 22. jan 2009, 18:53
- Interesser: riffeljagt
- Geografisk sted: 2100
- Has thanked: 465 times
- Been thanked: 26 times
Re: Plombering af halvauto med T-snit i magasinrør
Mener magasinrøret var alu, det var en ktm tror jeg stemplet med vapenringe, vist den samme som weatherby centurion, måske kan Google hjælp, de slidser fungerede perfekt, i min beretta er det en plastprop inden i magasinet, det fungerer også perfekt. Den kan ikke fjernes ude værktøj pga en fjeder som skal rykke ind inden man kan skrue gevindendestykket af, men man kan gøre det og rense med en rensestok.,når der er kommet vand derind, det er jo et problem hbis der var slidser i, Mvh
-
- Bronze Member
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 12. mar 2011, 08:37
- Interesser: Jagt og våben
- Geografisk sted: Østhimmerland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Plombering af halvauto med T-snit i magasinrør
Præcis - Sav et kort spor på tværs af magasinrøret (3-5mm????) med en nedstryger på begge sider af røret overfor hinanden og giv derefter sporene et klask med en kørner så de bukker ind i magasinrøret og stopper magasinproppen. Det gjorde jeg med min Winchester 1400 og det ligner præcis det der var lavet oprindeligt fra fabrikken - så nu kan der kun være en bønne i magasinet og ikke 2...Johannes skrev: ↑19. jan 2022, 10:17Jeg havde engang en japansk halvauto, med to vinkelrette slidser på magasinrøret, altså 90 grader på løbslinjen som så var trykket ind, så der var en lille læbe, som magasinproppen stoppes på. Har den ikke mere så jeg kan ikke tag et billede, var det det du mente,? Mvh
Mvh/Lars
-
- Gold Member
- Indlæg: 669
- Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
- Interesser: Ammunition
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 109 times
Re: Plombering af halvauto med T-snit i magasinrør
Hvad gik der galt med bare at proppe en pind ind i magasinrøret?
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"