Hvor kræsne er polygonpiber i 45.ACP?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Hvor kræsne er polygonpiber i 45.ACP?

Indlæg af Ras.Killing » 23. mar 2023, 09:59

Jeg ved at polygonpiber ikke bryder sin om bløde projektiler - i hvert fald når vi snakker 9x19. Det skal gerne være coated eller helst FMJ.

Er en 45.ACP lige så kræsen med polygonpibe? Her tænker jeg primært ifht. at trykke og hastigheden er en del lavere end på 9x19.

Erfaringer søges :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 285 times
Been thanked: 248 times

Re: Hvor kræsne er polygonpiber i 45.ACP?

Indlæg af Radis » 23. mar 2023, 22:01

Jeg har skudt coatede HN projektiler i forskellige HK 45auto pistoler.
De skød godt i dem.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Hvor kræsne er polygonpiber i 45.ACP?

Indlæg af Raptor357 » 23. mar 2023, 22:43

Ras.Killing skrev:
23. mar 2023, 09:59
Jeg ved at polygonpiber ikke bryder sin om bløde projektiler - i hvert fald når vi snakker 9x19. Det skal gerne være coated eller helst FMJ.

Er en 45.ACP lige så kræsen med polygonpibe? Her tænker jeg primært ifht. at trykke og hastigheden er en del lavere end på 9x19.

Erfaringer søges :biggrin:
Jeg TROR det er en Glock ting. Jeg har også skudt lidt med HK, og de åd mine patroner helt fint. det var HN HP HS 124 eller 125gr i .356, faktisk så skød en Glock 34 jeg lånte på et tidspunkt også ok med mine patroner ladet med ovenstående HN projektiler, den var ikke fremragende, men det var også en Glock.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hvor kræsne er polygonpiber i 45.ACP?

Indlæg af Fast Fumble » 24. mar 2023, 09:53

Raptor357 skrev:
23. mar 2023, 22:43
Ras.Killing skrev:
23. mar 2023, 09:59
Jeg ved at polygonpiber ikke bryder sin om bløde projektiler - i hvert fald når vi snakker 9x19. Det skal gerne være coated eller helst FMJ.

Er en 45.ACP lige så kræsen med polygonpibe? Her tænker jeg primært ifht. at trykke og hastigheden er en del lavere end på 9x19.

Erfaringer søges :biggrin:
Jeg TROR det er en Glock ting. Jeg har også skudt lidt med HK, og de åd mine patroner helt fint. det var HN HP HS 124 eller 125gr i .356, faktisk så skød en Glock 34 jeg lånte på et tidspunkt også ok med mine patroner ladet med ovenstående HN projektiler, den var ikke fremragende, men det var også en Glock.
Det er i hvert fald ikke KUN en Glock ting, men der er nok forskelle fra pistol til pistol.
Jeg havde en H&K med polygon pibe. Den kunne kun skyde måske 30 skud med rent bly, før den begyndte at sprede meget. Men jeg havde aldrig proiblemer med coatede projektiler. Jeg skød meget med H&N kobber coatede dengang, prøvede desværre ikke polymer-coatede.
Men generelt har jeg kun hørt at polygon piber har problemer med rent bly -. og altså ikke coated, uanset hvor blødt det er.
Men måske flere kan byde ind med erfaringer?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Hvor kræsne er polygonpiber i 45.ACP?

Indlæg af Grendel » 24. mar 2023, 10:25

Min 9mm Peters Stahl PSP med hans polygon pibe skød som en drøm med blyprojektiler :smile:

Aabo custom(Jørn) brugte den meget i hans 1911 platforme og min bror har en af disse, hvor han har skudt rigtig mange bly projektiler af i ..

Jeg tænker mere, det handler om indvendig størrelse på polygon piben end piben i sig selv .. men den kommer jo tit op og er svær at aflive denne "myte" :biggrin:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Besvar