Våbensmed i Sønderjylland - hvem kan anbefales

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Gerdson39
This member is
This member is
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22. maj 2021, 11:36
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 125 times
Been thanked: 110 times

Våbensmed i Sønderjylland - hvem kan anbefales

Indlæg af Gerdson39 » 30. maj 2023, 13:29

Hej
jeg har søgt lidt rundt her, men uden ægte held. bossemageren.dk lister ingen i nærheden. Findes der ellers en liste over bøssemagere i Danmark?
Jeg kunne køre til Pamhule (det er vel den der ligger tættest på for mig), og jeg har set Benzon i Esbjerg som virker at lave spændende ting.

Det drejer sig om følgende ting
1. Den nemme del: Afkortning af riffelpibe, slå gevind til lyddæmper. Jeg ejer allerede en praktisk ubrugt Nielsen Sonic 45, men kunne måske overtales til at købe en yderlig dæmper
2. Den lidt mere vanskelige del: Min Winchester Grand European har en smule slør (når man tager forskæfte af), som jeg overvejer at få lavet
3. Den indviklede opgave: Riffel fra no. 1 skal bygges om til "Scout rifle". Jeg har jo får selv lavet en montage der ligger foran låsestolen, til min Remington 660 (viewtopic.php?f=49&t=87613). Men jeg gad da godt drøfte om ikke at få en mere professionel løsning på plads denne gang. Det handler sig om en dejlig skydende BRNO ZKK 601.

I må gerne lave specifiske anbefalinger. Men at få det hele lavet et sted vil sikker spare mig køretid :smile:
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Våbensmed i Sønderjylland - hvem kan anbefales

Indlæg af Sierra13 » 30. maj 2023, 13:40

ift gevindet, så plejer der at være rigtig fin service, hvis man skal have lavet et 'ekstra' gevind til montering af ens nielsen dæmper.
Det er bare at tøffe forbi en dag du er på de kanter.

Gerdson39
This member is
This member is
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22. maj 2021, 11:36
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 125 times
Been thanked: 110 times

Re: Våbensmed i Sønderjylland - hvem kan anbefales

Indlæg af Gerdson39 » 30. maj 2023, 14:20

Sierra13 skrev:
30. maj 2023, 13:40
ift gevindet, så plejer der at være rigtig fin service, hvis man skal have lavet et 'ekstra' gevind til montering af ens nielsen dæmper.
Det er bare at tøffe forbi en dag du er på de kanter.
Hm... nå ja, de tilbyder det til en meget god pris, kan jeg se. Det ville jo ikke være en kæmpe omvej på en tur til Rind plantagen. Jeg skriver lige til dem for at høre om de også vil "save løbet over" (ellers gør jeg selv, men når de også skal dreje en krone så koster det sikkert lige en skilling mere).
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Gerdson39
This member is
This member is
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22. maj 2021, 11:36
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 125 times
Been thanked: 110 times

Re: Våbensmed i Sønderjylland - hvem kan anbefales

Indlæg af Gerdson39 » 9. jun 2023, 22:30

Jeg var forbi i Rask Mølle i eftermiddags, 1,5 timer hyggesnak, afkortet løb og tre gevind, har også købt en ny Paradox dæmper til min .243. Tak for det!
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Våbensmed i Sønderjylland - hvem kan anbefales

Indlæg af Sierra13 » 10. jun 2023, 12:27

Gerdson39 skrev:
9. jun 2023, 22:30
Jeg var forbi i Rask Mølle i eftermiddags, 1,5 timer hyggesnak, afkortet løb og tre gevind, har også købt en ny Paradox dæmper til min .243. Tak for det!
Og prisen har sikkert været fornuftigt :blink:


Jeg oplever hvertfald top service, i 'gammeldaws' stil. Derudover er både Kasper og Jørgen hyggelige, :biggrin:

Gerdson39
This member is
This member is
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22. maj 2021, 11:36
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 125 times
Been thanked: 110 times

Re: Våbensmed i Sønderjylland - hvem kan anbefales

Indlæg af Gerdson39 » 10. jun 2023, 12:57

Det var Jørgen og har bare været en stor fornøjelse!
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Besvar