Remington..

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Slettet bruger

Remington..

Indlæg af Slettet bruger » 21. jul 2007, 16:10

Hvor pokker får jeg fat i en Remington rolling block lås bygget til central tænding.?? vil ha en lille handy riffel i kaliber. 10mm+ bygget i en moderne kaliber..

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Remington..

Indlæg af Great Dane » 21. jul 2007, 18:06

Skriv til http://www.arsenalet.com" target="_blank" target="_blank og klag din nød, husk at nøje specificere at du vil have en der er ændret til jagtbrug og kun i kaliber 8x58R, da denne er trykprøvet til røgsvag og billigst. Jeg ved at Jens har adskillige på lager, og at han leverer rifler til Hatting fra Århus der er medlem her på forummet og bøssemager. Han kan nemt ompibe den til et andet og spændende kaliber.
Mvh Great Dane

Marion Morrison
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 53
Tilmeldt: 4. sep 2006, 16:15
Geografisk sted: Isla Bonita

Re: Remington..

Indlæg af Marion Morrison » 21. jul 2007, 19:25

Du er faktisk så heldig at Remington igen fremstiller dem, og at det er lagervare hos Skov i Bording.
Så hvis du skynder dig kan du ha´den om et par dage, men jeg tror ikke der er mange i landet.


.45 forever
Marion Morrison

Slettet bruger

Re: Remington..

Indlæg af Slettet bruger » 22. jul 2007, 04:58

Mange tak for det.! vil kontakte Skov imorgen mandag og se om de vil sælge en lås til mig.

Marion Morrison
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 53
Tilmeldt: 4. sep 2006, 16:15
Geografisk sted: Isla Bonita

Re: Remington..

Indlæg af Marion Morrison » 22. jul 2007, 10:41

Der er måske noget jeg har misforstået , det er ikke låse Remington har genoptaget produktionen af men færdige rifler!!!
Mvh.
Marion Morrison

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Remington..

Indlæg af Tony Rosgaard » 22. jul 2007, 11:36

Er det hele baskylen du søger eller bare blokkene?
Jeg samler på M67ér og har en del gamle stående, så jeg kan måske hjælpe.
Jeg har ombygget en del vrag, så de igen bliver repressentable og skudbare.(Se billede af 2 Grønlandske kajakvrag og det færdige resultat.)
Jeg har for sjov lavet et par med hydraulikrør i Cal. 38 special, som skyder udemærket med rundkugler.(klipper en cigeretpakke på 25m)
Lad mig høre hvad du mangler og hvilke kaliber du har tænkt dig at lave våbnet i.
Vedhæftede filer
RB01.jpg
RB01.jpg (33.13 KiB) Vist 12039 gange
RB02.jpg
RB02.jpg (10.42 KiB) Vist 12037 gange
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Remington..

Indlæg af Tony Rosgaard » 22. jul 2007, 11:47

Lige et lille fif. Det kan faktisk lade sig gøre at lægge en "God" kaliber i et "Dødt" løb som løbsliner og det er til at betale sig fra.
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Remington..

Indlæg af Refraktorius » 22. jul 2007, 13:20

Uha! Nu frister du!

Jeg har længe drømt om en "glatløbet rolling block fuglebøsse" i enten .38(hagl) eller DK remington(hagl).
Lille nem enkeltskudssag der ville være ideel til indledende haglskydning sammen med ungerne.
(Hvad ville sådan en kajakbøsse stå i?)
{*\-/*}
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Remington..

Indlæg af Tony Rosgaard » 22. jul 2007, 14:01

Da jeg jo er samler har jeg altid svært ved at skille mig af med tingene :-) Men hvis du selv kan finde et "gammelt jern" skal jeg nok lave den klar med en 38. rørliner (Den tager både kugle og hagl.)
En anden mulighed er en indsats til en gammel 12ér (Se billede) den tager også begge dele og kan bruges i alt hvor hul igennem og en slagstift i enden. Altså en gammel hane 12ér til et par hunrede kroner, et par "klodser" og ungerne er igang. det skyder rigtig godt og kan sagtens sætte skudene i en pistolskive på 25m (Med alm. projektil laver den dog "Nøglehuller")
Men lad os se hvad vi kan finde på til dig.
Vedhæftede filer
12-38.jpg
12-38.jpg (36 KiB) Vist 11967 gange
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Slettet bruger

Re: Remington..

Indlæg af Slettet bruger » 24. jul 2007, 01:31

Lyder godt Tony.! jeg søger 1 komplet lås (muligvis 2.) Skæftet laver jeg selv og løbet bestiller jeg nok hjem igennem N.P.Nielsen hvis ikke andre alternativer dukker op. Hvad angår kaliber er jeg måske kommet lidt på herrens mark. Ville oprindeligt bruge 45-70 govt. Men kunne nu godt tænke mig et Europæisk Kaliber istedet. foreslag modtages gerne. Men hvad kan sådan en gammel skyder holde til af røgsvagt krudt.?
ville på et tidspunkt gerne tage den med på natjagt efter gris, hvis det engang blev muligt.

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Remington..

Indlæg af Tony Rosgaard » 24. jul 2007, 13:57

Hej Obelix
En komplet ”Kasse” i rimelig stand ligger vel fra 600,- og op. Jeg ved godt at der ofte sælges hele rifler til små penge, men det er min erfaring at man hurtig bruger det sparrede på fjedre, skruer Osv. og jeg vil derfor ikke anbefale denne fremgangsmetode (Med mindre du har adgang til et godt reservedelslager.) Kassen på billedet er en US model med tydelige stempler og i fin mekanisk stand, uden slør i pins, med gode stramme fjedre og uden ”Modificering” af hanen. Det er ofte et problem at våben der har været brugt civilt er ”Tunet” i aftrækket og det er desværre ikke alle der ved hvad de laver. Jeg forlanger 750,- for den, men kan godt finde en billigere i stand derefter.
Med hensyn til hvad en ”Block” kan holde til må jeg være dig svar skyldig. Jeg har desværre set mange der er sprunget i luften, dog mest fordi at man har forsøgt sig med røgsvage ladninger i original kaliberen eller fordi man har kammeret den til 45/70, som jo ikke er en konisk patron og derfor giver ekspansionsmulighed. Jeg har selv en original 8mm røgsvag (Samme ammo som M89) og der er rimelig skub i sådan en, så blokken kan altså holde til en del.

Mvh. Tony
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Remington..

Indlæg af Great Dane » 24. jul 2007, 17:04

Tony...Jeg leder efter billeder eller gerne hele låse der er sprængt, er det noget du kan hjælpe med, da jeg nødigt vil slagte mine egne?
Mvh Great Dane

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Remington..

Indlæg af HappyNanoq » 24. jul 2007, 17:18

Var der ikke noget skriven om at de gamle Rolling Block rifler ikke var så gode til den gamle Krag Jørgensen-kaliber - eller var det en forskel på Amerikansk producerede RB'ere og Danskproducerede RB'ere som der var det springende punkt.?!?

Altså, de patroner der blev fremstillet af Otterup patronfabrik som var benævnt M/1908 havde for højt tryk - og at det kun var bolt-action Krag Jørgensen'erne som burde skyde med disse.?!?

Hvorom alting er, så er 8x58RD, 8x58R.. det er jo en dejlig kaliber. =o)


Har sendt en bunke tomme hylstre over til en kammerat i USA, som har en Remington RB til at ligge, i netop cal 8x58RD - nu er han ikke selv kommet i gang med at genlade til den, men andre der har samme kaliber i RB er udemærket tilfreds med den, når de ellers kan skaffe eller lave hylstre.


Syntes selv det kunne være underholdende at have en RB i cal 410 haglgevær eksempelvis. Så hvis boksen ikke koster mere end dét, så er det da klart noget jeg vil overveje. =o)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Remington..

Indlæg af Great Dane » 24. jul 2007, 17:34

Kig lige på min tidligere postering...

De svenske rullelåse er de eneste der er trykprøvet til røgsvagt, og er generelt laaaaaangt stærkere.

De er foretrukket af diverse branchefolk til ombygninger. Personligt har jeg set rulleblokke i så eksotiske kalibre som 7X57R og 375 Win alle baseret på svenske rulleblokke i 8X58R
Mvh Great Dane

Brugeravatar
Hønsetyv
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 13. jun 2007, 20:22
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 302 times

Re: Remington..

Indlæg af Hønsetyv » 24. jul 2007, 19:21

Svenskerne afhærdede/anløb låsen hvorefter den blev hærdet igen. Hammer/blok udskiftet til nogle der var fremstillet af stærkere stål og endelig blev stifterne udskiftet med nogle der igen var fremstillet af moderne stål som blev hærdet.

Maxtryk for 8x58RD er beskedne 2600 bar, men en 45-70 kan levere en reel lussing ved det tryk og f.eks. en 400 grains kugle.
Skal der mere skrald på så er et længere 45 hylster måske sagen? Over 7kj mundingsenergi er muligt med ca. 105 grains Norma 204 i en 3 1/4" 450 Nitro Express og et kammertryk der ikke overstiger 2600 bar!

Slettet bruger

Re: Remington..

Indlæg af Slettet bruger » 24. jul 2007, 21:20

Jamen så er det jo en Svensk lås jeg skal have fat i.! Er det noget du har på lager Tony,? for så er jeg meget interesseret..

375win i en rollingblock.. Godt man har en bred skulder og lidt r.. at stå imod med så. <+:

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Remington..

Indlæg af Tony Rosgaard » 25. jul 2007, 15:34

Jeg kan desværre ikke hjælpe med Svenske låse. Jeg er kun til US/Danske Remingtonér, men søg i køb/salg forumet. Mon ikke der er en Svensker der læser det.

Jeg kan oplyse at der faktisk findes RB i mange spændende glatløbede kaliber, så det er ikke altid nødvendig, selv at bygge dem.

Til great Dane: Her er lige et hurtig billede af en "Nedbrudt" RB. Hvis du skal bruge flere/bedre billeder, så send mig lige en PB med din egen Email så vi ikke balaster forumet unødig.

Til jer andre "RB-tosser" så lægger jeg også lige et par RB bøger op i forumét
Vedhæftede filer
Sp block.jpg
Sp block.jpg (30.77 KiB) Vist 11543 gange
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Remington..

Indlæg af Great Dane » 25. jul 2007, 16:19

Tony...Kig lige nederst i hver af mine posteringer i min autosignatur ;-)
Mvh Great Dane

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Remington..

Indlæg af Tony Rosgaard » 25. jul 2007, 16:25

Ja det er sgu meget godt, men du skulle skrive om du manglede flere billeder, jeg skal vel ikke bare "Spambombe" dig.

(Du ved godt at folk der dummer sig har det med at fare op, Jeg havde da ikke set det der står med småt i bundet.:-)

Nå skal du bruge flere eller hvá
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Remington..

Indlæg af Great Dane » 25. jul 2007, 18:55

Du kan da godt forsøge at knække nakken på min postkasse, men jeg tror du render sur i det inden den dør :cool:

Ja tak, jeg vil meget gerne modtage billeder af rulleblokke der er sprængte, samt alle mulige andre rifler ;.;<
Mvh Great Dane

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Remington..

Indlæg af Tony Rosgaard » 25. jul 2007, 19:35

Hæ Hæ. Jeg sprænger ingen postkasser, jeg kører stadig på modem (56k) opload af eét billede i fornuftig kvalitet tager Ca. 3 kopper kaffe. Jeg prøver lige at se hvad jeg kan finde også sender jeg fra arbejde (Der har vi et større modem)
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Besvar