Ny indkøbt riffel skadet da jeg modtog den

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Mrbirk
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 24 times

Ny indkøbt riffel skadet da jeg modtog den

Indlæg af Mrbirk » 10. jul 2023, 23:59

Har lige modtaget min riffel fra våbenhandleren der er tale om en sprit ny ruger prescision rimfire i Od Grøn da jeg pakker den ud opdager jeg en del skrammer og hakker i malingen er det bare mig der er hysterisk eller er det noget i vil påtale ? Mvh
Vedhæftede filer
20230705_114158.jpg
20230705_114158.jpg
20230705_113417.jpg
20230705_114158.jpg
Senest rettet af Mrbirk 11. jul 2023, 13:20, rettet i alt 1 gang.

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 1203 times

Re: Ny indkøbt riffel

Indlæg af T-REX » 11. jul 2023, 01:44

Hvis den er købt som fabriksny, så skal den retur

Enten for at blive fikset, eller have et afslag i prisen
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 700 times
Been thanked: 2545 times

Indlæg af C-X » 11. jul 2023, 06:21

Der er selvfølgelig ærgeligt, og tager lige toppen af glæden ved en ny skyder. Noget må være gået galt under håndteringen, et eller andet sted i processen. Der er næppe nogen, der vil påtage sig det ansvar, da det er muligt at skubbe ansvaret rundt på de andre led i kæden.
Det er dog en overflade, der let ridses, så ved brug får du tilsvarende mærker.

Jeg ville overveje bare at komme i gang med at bruge den. Du har sikkert ventet længe nok.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 53 times
Been thanked: 200 times

Indlæg af FBN » 11. jul 2023, 06:34

Jeg ville henvende mig til forhandler.

I en pæn venlig tone, og forelægge sagen, helst ved fremmøde.
Og se om vi ikke kunne blive enige om et afslag eller måske
noget tilbehør/amu, det giver nok lidt mere valuta.
MVH Frank.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 553 times
Been thanked: 357 times

Indlæg af Caspian1911 » 11. jul 2023, 06:55

Mrbirk skrev:
10. jul 2023, 23:59
Har lige modtaget min riffel fra våbenhandleren der er tale om en sprit ny ruger prescision rimfire i Od Grøn da jeg pakker den ud opdager jeg en del skrammer og hakker i malingen er det bare mig der er hysterisk eller er det noget i vil påtale ? Mvh
Jeg skal bede dig om at rette din overskrift så den lever op til kravene i regelsættet.

viewtopic.php?f=53&t=91721

Der er ingen, der udfra din overskrift kan se, hvad du vil med dit indlæg.

Du bedes rette dette ved førstkommende login.
Så slipper du for at din tråd bliver låst eller slettet
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 936 times
Been thanked: 1308 times

Indlæg af Ras.Killing » 11. jul 2023, 07:14

Den bør ikke se sådan ud hvis den er købt sprit ny.

Men... Når først den har været med på jagt, skydebanen osv. et par gange, så vil den se sådan ud alligevel.

Jeg ville forsøge at få en afslag i prisen - enten kontant eller i form af noget ammunition el. lign.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 11. jul 2023, 11:07

C-X skrev:
11. jul 2023, 06:21
Noget må være gået galt under håndteringen, et eller andet sted i processen. Der er næppe nogen, der vil påtage sig det ansvar, da det er muligt at skubbe ansvaret rundt på de andre led i kæden.
Det hak der er i handguard på billde 3, det ser ud til at være malet over. Ergo er hakket kommet før den er blevet malet, og dermed et sted i produktionen.

Den er ret nem at placere ansvaret på :smile:

Så det er mere om man vil vente på at få det udbedret.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 11. jul 2023, 11:13

Auch... Du har ret. Det havde mine trætte øjne ikke set :inspect:

Man bør også lige afstemme forventningerne og gøre sig klart, at forhandlerens fortjeneste kan være ret minimal, og tilbyder han at bytte varen, står man selv med omkostningerne til en ny tilladelse.
Man kan også fremføre argumentet om, at køber burde have set de tydelige skader (altså dem der ikke er malet over!), ved afhentningen af varen.

Måske Ruger vil sende en ny handguard? Den løsning ville jeg vælge og være tilfreds med. Der er færrest omkostninger, for de øvrige parter, og det vil være mest rimeligt.

Bemærk at der kan være mere eller mindre grader af bøvl, alt efter om den er kommet gennem den danske importør, ZMA, eller om den er parallelimporteret.

Samtidig er det til at komme i gang med at lege med det samme. Og det ér sjovt legetøj! Jeg er super glad for min egen, som er i samme flotte farve :numberone:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Mrbirk
Bronze Member
Bronze Member

Re: Ny indkøbt riffel skadet da jeg modtog den

Indlæg af Mrbirk » 11. jul 2023, 13:30

Det er for mig lidt svært at opdage disse skader ved afhentning når den er købt på en dansk hjemmeside og sendt til mig med dansk våbentransport.

Jeg er ikke ude på at hænge sælger ud på nogen måde men vil tage kontakt til dem og høre syntes det er lidt for dårligt med det store hak der er malet over og selvfølgelig de øvrige mærker, Det tager bare toppen af glæden ved at have købt en helt ny riffel.

Omvendt så ved forhandlerene osse at det er de færreste der har lyst til at vente 5 måneder på PAC samt at betale for en ny tilladelse så mon jeg realt får noget ud at af påtale de skader 🤔

Mrbirk
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Mrbirk » 11. jul 2023, 13:34

FBN skrev:
11. jul 2023, 06:34
Jeg ville henvende mig til forhandler.

I en pæn venlig tone, og forelægge sagen, helst ved fremmøde.
Og se om vi ikke kunne blive enige om et afslag eller måske
noget tilbehør/amu, det giver nok lidt mere valuta.
Har desværre ikke mulighed for at møde op da forhandler ligger i den anden ende af landet

Mrbirk
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Mrbirk » 11. jul 2023, 13:35

C-X skrev:
11. jul 2023, 11:13
Auch... Du har ret. Det havde mine trætte øjne ikke set :inspect:

Man bør også lige afstemme forventningerne og gøre sig klart, at forhandlerens fortjeneste kan være ret minimal, og tilbyder han at bytte varen, står man selv med omkostningerne til en ny tilladelse.
Man kan også fremføre argumentet om, at køber burde have set de tydelige skader (altså dem der ikke er malet over!), ved afhentningen af varen.

Måske Ruger vil sende en ny handguard? Den løsning ville jeg vælge og være tilfreds med. Der er færrest omkostninger, for de øvrige parter, og det vil være mest rimeligt.

Bemærk at der kan være mere eller mindre grader af bøvl, alt efter om den er kommet gennem den danske importør, ZMA, eller om den er parallelimporteret.

Samtidig er det til at komme i gang med at lege med det samme. Og det ér sjovt legetøj! Jeg er super glad for min egen, som er i samme flotte farve :numberone:
Det er for mig lidt svært at opdage disse skader ved afhentning når den er købt på en dansk hjemmeside og sendt til mig med dansk våbentransport.

Jeg er ikke ude på at hænge sælger ud på nogen måde men vil tage kontakt til dem og høre syntes det er lidt for dårligt med det store hak der er malet over og selvfølgelig de øvrige mærker, Det tager bare toppen af glæden ved at have købt en helt ny riffel.

Omvendt så ved forhandlerene osse at det er de færreste der har lyst til at vente 5 måneder på PAC samt at betale for en ny tilladelse så mon jeg realt får noget ud at af påtale de skader 🤔

Mrbirk
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Mrbirk » 11. jul 2023, 13:36

Caspian1911 skrev:
11. jul 2023, 06:55
Mrbirk skrev:
Jeg skal bede dig om at rette din overskrift så den lever op til kravene i regelsættet.

Jeg er ikke lige så vant til den her side er det bedre med den nye overskrift ?

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 608 times

Indlæg af Flugteren » 11. jul 2023, 13:48

I så fald har du jo ret til at returnere varen indenfor 14 dage, såfremt den ikke lever op til forventningerne. Det er éns ret som forbruger ved fjernkøb. Du står derfor alle kortene på hånden. Jeg ville absolut klage over at modtage en riffel i den tilstand, når det endda er tydeligt, at der er opstået skrammer før og efter bemaling/cerakoting.

Det svarer til, at man bestiller en spritny mobil på nettet og så modtager et eksemplar, der har ridser og mærker på sig, og som tydeligvis ikke skulle have forladt fabrikken/forhandleren i den tilstand.

Når det så er sagt, så betaler det sig at være lidt imødekommende og forstående. Du kan jo eventuelt foreslå, som andre også har sagt, at forhandleren beder Ruger om at fremsende en ny handguard. Du kan også lade forhandleren vende tilbage med en løsning, og så kan du tage den derfra.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 553 times
Been thanked: 357 times

Indlæg af Caspian1911 » 11. jul 2023, 13:52

Mrbirk skrev:
11. jul 2023, 13:36
Caspian1911 skrev:
11. jul 2023, 06:55
Mrbirk skrev:

Jeg er ikke lige så vant til den her side er det bedre med den nye overskrift ?
Yes, det er meget bedre.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 11. jul 2023, 14:08

Flugteren skrev:
11. jul 2023, 13:48
I så fald har du jo ret til at returnere varen indenfor 14 dage, såfremt den ikke lever op til forventningerne. Det er éns ret som forbruger ved fjernkøb. Du står derfor alle kortene på hånden.
Det ved jeg ikke om jeg er enig med dig i - det med alle kortene på hånden.

Der er ingen tvivl om, at trådstarter er i sin gode ret til at lade handlen gå retur.

Men returneres den så har trådstarter allerede:
- ventet 3-4 måneder forgæves på sagsbehandling.
- betalt 1085kr. for en tilladelse.
- betalt for 2x våbentransport (det er hurtigt 500kr. pr. gang)

Med andre ord, så er der et betydeligt økonomisk tab forbundet med at returnere den.

Trådstarter kan så også vælge at benytte sig af sin reklamationsret... Men her afhænger det virkelig af hvor serviceminded forhandleren er.

Forhandleren kan vælge enten selv at tage fejlen på sig, eller sende det videre til Ruger. Sidstnævnte er meget tidskrævende. Her kunne man nok slippe afsted med kun at sende handguarden afsted, men det tager stadig tid.

En flink forhandler ville måske bytte handguarden fra en anden riffel (såfremt man har flere på lager), og så sende den beskadigede afsted til Ruger. Alternativt selv udbedre fejlen, eller give et afslag i prisen. Disse løsninger er bare ikke noget man har krav på - så det handler udelukkende om serviceniveauet hos den pågældende forhandler

Make Fyn fin again!

Mrbirk
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Mrbirk » 11. jul 2023, 14:15

Flugteren skrev:
I så fald har du jo ret til at returnere varen indenfor 14 dage, såfremt den ikke lever op til forventningerne. Det er éns ret som forbruger ved fjernkøb. Du står derfor alle kortene på hånden. Jeg ville absolut klage over at modtage en riffel i den tilstand, når det endda er tydeligt, at der er opstået skrammer før og efter bemaling/cerakoting.

Det svarer til, at man bestiller en spritny mobil på nettet og så modtager et eksemplar, der har ridser og mærker på sig, og som tydeligvis ikke skulle have forladt fabrikken/forhandleren i den tilstand.

Når det så er sagt, så betaler det sig at være lidt imødekommende og forstående. Du kan jo eventuelt foreslå, som andre også har sagt, at forhandleren beder Ruger om at fremsende en ny handguard. Du kan også lade forhandleren vende tilbage med en løsning, og så kan du tage den derfra.
Har kontaktet forhandler så må vi høre hvad de siger

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 11. jul 2023, 14:18

Enig, lige på våbenområdet, der er der "andre vilkår".

De "farvede" RPRR er som regel ikke lagervarer, så der kan let gå meget lang tid. Det kan man nok bedre leve med, hvis man bare venter på en ny handguard.

I det held taget er det lidt mere et lotteri, når man køber våben fremstillet i Fjernvesten. Små defekter bør man selv kunne identificere og udbedre, samt regne en time med hos en bøssemager, oven i prisen. Selv om fabrikanten har et godt omdømme, i hjemlandet, så kan de have svært ved, at udøve deres ellers gode garanti i DK, pga eksport og import problematikker.

Har man købt en Sauer eller Tikka, så er det nok lidt lettere, at få udbedret fejl. Desværre ser vi sågar en dansk producent, der har et horribelt ry, for ikke at leve op til en anstændig garanti, på deres rifler.

Mrbirk
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Mrbirk » 11. jul 2023, 14:24

Ras.Killing skrev:
11. jul 2023, 14:08
Flugteren skrev:
I så fald har du jo ret til at returnere varen indenfor 14 dage, såfremt den ikke lever op til forventningerne. Det er éns ret som forbruger ved fjernkøb. Du står derfor alle kortene på hånden.

Der er ingen tvivl om, at trådstarter er i sin gode ret til at lade handlen gå retur.

Men returneres den så har trådstarter allerede:
- ventet 3-4 måneder forgæves på sagsbehandling.
- betalt 1085kr. for en tilladelse.
- betalt for 2x våbentransport (det er hurtigt 500kr. pr. gang)

Med andre ord, så er der et betydeligt økonomisk tab forbundet med at returnere den.

Trådstarter kan så også vælge at benytte sig af sin reklamationsret... Men her afhænger det virkelig af hvor serviceminded forhandleren er.

Forhandleren kan vælge enten selv at tage fejlen på sig, eller sende det videre til Ruger. Sidstnævnte er meget tidskrævende. Her kunne man nok slippe afsted med kun at sende handguarden afsted, men det tager stadig tid.

En flink forhandler ville måske bytte handguarden fra en anden riffel (såfremt man har flere på lager), og så sende den beskadigede afsted til Ruger. Alternativt selv udbedre fejlen, eller give et afslag i prisen. Disse løsninger er bare ikke noget man har krav på - så det handler udelukkende om serviceniveauet hos den pågældende forhandler
Det er lige præcis det må ærgeligt talt indrømme at jeg syntes ikke jeg står så godt stillet har ventet 5 måneder på tilladelsen og skal jeg sende handguarden afsted står jeg med en riffel jeg ikke kan bruge i hvem ved hvor langtid ? Det er lidt pest eller kolera men kompenceres på et eller anden vis syntes jeg er rimeligt når der er så mange hakker og os fra selve produktionen

Mrbirk
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Mrbirk » 11. jul 2023, 14:27

Det er jo egentligt lidt pisse ærgeligt for den tager sig meget godt ud på afstand 😅
Vedhæftede filer
20230705_120912.jpg

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 11. jul 2023, 14:27

Narh, jeg tænker ikke de er interesserede i, at få en beskadiget handguard retur. Hvis de er rimelige, så får du nok blot en ny, uden ekstra ugly på.

Mrbirk
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Mrbirk » 11. jul 2023, 14:39

C-X skrev:
11. jul 2023, 14:27
Narh, jeg tænker ikke de er interesserede i, at få en beskadiget handguard retur. Hvis de er rimelige, så får du nok blot en ny, uden ekstra ugly på.
Nej det kan du have ret i men nu tænkte jeg de kunne finde på det så alle der havde fået et lille hak i benyttet sig af den taktik men det er jo tydligt det bla er sket under produktionen så der er ikke så meget at rafle om

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 608 times

Indlæg af Flugteren » 11. jul 2023, 14:45

Ras.Killing skrev:
Flugteren skrev:

Det er jo også derfor, jeg nævner sidst i mit indlæg, at selvom OP har ret til at returnere våbnet uden kny fra forhandlerens side af, så kommer der som oftest en god (bedre) løsning ud af, at man henvender sig til forhandleren uden bulder og brag (i hvert fald ikke med det første :giggle: ), pointerer problematikken og fremlægger et forslag, der er til at leve med for én selv og forhandleren.

Hvem ved, måske får OP en klækkelig rabat på en dæmper, noget gratis kvalitetsammunition eller en anden løsning, som ikke indebærer, at OP skal sende riflen retur til reparation/ombytning og med den ventetid og de omkostninger, det måtte medføre. :blink:

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 11. jul 2023, 14:47

De skyder udmærket med CCI Standard Velocity og SK Rifle Match :sniper:

Bare så du har lidt at glæde dig til :razz:

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 11. jul 2023, 14:49

Flugteren skrev:
11. jul 2023, 14:45
Ras.Killing skrev:
Flugteren skrev:

Det er jo også derfor, jeg nævner sidst i mit indlæg, at selvom OP har ret til at returnere våbnet uden kny fra forhandlerens side af, så kommer der som oftest en god (bedre) løsning ud af, at man henvender sig til forhandleren uden bulder og brag (i hvert fald ikke med det første :giggle: ), pointerer problematikken og fremlægger et forslag, der er til at leve med for én selv og forhandleren.

Hvem ved, måske får OP en klækkelig rabat på en dæmper, noget gratis kvalitetsammunition eller en anden løsning, som ikke indebærer, at OP skal sende riflen retur til reparation/ombytning og med den ventetid og de omkostninger, det måtte medføre. :blink:
Jeg tror desværre du har for høje forventninger, til hvad forhandleren har af fortjeneste på sådan en skyder.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 276 times
Been thanked: 1025 times

Indlæg af Langenge » 11. jul 2023, 15:09

Det er selvfølgelig træls for dig, at du synes, det er træls.
Meeeeeen jeg tror bare jeg ville tage en tudekiks og komme videre :smile:
Det er en lækker skyder :razz:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar