Helt ny Ruger american ranch, pitting i løb??

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Randy M
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 92 times
Been thanked: 35 times

Helt ny Ruger american ranch, pitting i løb??

Indlæg af Randy M » 24. aug 2023, 02:16

Har lige tjekket min Ruger American ranch med et borescope. Den har været på skydebane én gang. Den har ikke stået uden olie i løb.

Kan det være andet end fordybninger fra rust??

For det ikke skal være løgn, så er pipen ret nasty ud over det. Den ryger tilbage til forhandleren, her er et lille udvalg af hvordan den ellers ser ud.
Vedhæftede filer
368219308_1392702967954781_7848691809368306251_n (1).jpg
368219308_1392702967954781_7848691809368306251_n (1).jpg (26.97 KiB) Vist 1075 gange
kant af krone.jpg
Ruger american.jpg
2.jpg

Gerdson39
This member is
This member is
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 109 times
Been thanked: 96 times

Re: Helt ny Ruger american ranch, pitting i løb??

Indlæg af Gerdson39 » 24. aug 2023, 04:54

Du skulle hellere komme af med denne borescope igen. Sådan noget er simpelthen ikke godt for ens trivsel. :mrgreen:
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Brugeravatar
Randy M
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Randy M » 24. aug 2023, 05:35

Gerdson39 skrev:
24. aug 2023, 04:54
Du skulle hellere komme af med denne borescope igen. Sådan noget er simpelthen ikke godt for ens trivsel. :mrgreen:
Hehe, ja jeg ved det er noget fanden har opfundet, men de pitting mærker der er alligevel for meget til jeg at jeg vil acceptere det 😳 min godt brugte Tikka er langt pænere i forhold til den helt nye ruger.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 936 times
Been thanked: 1308 times

Indlæg af Ras.Killing » 24. aug 2023, 06:44

Jeg syntes heller ikke det ser pænt ud. Tænkt sig at det skal nødvendigt med et borescope, for at kontrollere om en ny riffel er i orden.

Ved godt at Ruger'en ikke er nogen dyr riffel, men havde alligevel troet at deres kvalitetskontrol var bedre end det.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Randy M
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Randy M » 24. aug 2023, 07:21

Ras.Killing skrev:
24. aug 2023, 06:44
Jeg syntes heller ikke det ser pænt ud. Tænkt sig at det skal nødvendigt med et borescope, for at kontrollere om en ny riffel er i orden.

Ved godt at Ruger'en ikke er nogen dyr riffel, men havde alligevel troet at deres kvalitetskontrol var bedre end det.
Jeg ville faktisk godt kunne acceptere mindre "tool marks", som du selv skriver er det en billig riffel.. Men jeg er også ret overrasket over at den har fået lov til at forlade fabrikken.

Brugeravatar
RasKrog
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Skanderborg'ish
Has thanked: 50 times
Been thanked: 104 times

Indlæg af RasKrog » 24. aug 2023, 14:24

Randy M skrev:
24. aug 2023, 07:21
Ras.Killing skrev:

Jeg ville faktisk godt kunne acceptere mindre "tool marks", som du selv skriver er det en billig riffel.. Men jeg er også ret overrasket over at den har fået lov til at forlade fabrikken.
Hvordan skyder den?
Har den problemer med at samle grupperne eller ser det fornuftigt ud?

Det ser dog ikke for pænt ud med de billeder af mærkerne, du har lagt op.
.177 PCP
.22 LR
30-06 Spr.
12/76

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 700 times
Been thanked: 2545 times

Indlæg af C-X » 24. aug 2023, 14:30

Det ville også være min største bekymring. Hvis det er en shooter, så ville jeg nok bare beholde den, hvis alt andet ellers var mekanisk iorden. Og naturligvis bruge det som et godt argument for rabat på næste køb.

Hvor får man et godt, billigt bore scope til USB, så man selv kan få ødelagt sit liv? Skal naturligvis kunne gå i .22 og hvis de kan gå i .17 gør det heller ikke noget.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Randy M
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Randy M » 24. aug 2023, 19:47

RasKrog skrev:
24. aug 2023, 14:24
Randy M skrev:
Ras.Killing skrev:

Hvordan skyder den?

Den skyder ikke godt.

Brugeravatar
Randy M
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Randy M » 24. aug 2023, 19:54

C-X skrev:
24. aug 2023, 14:30
Det ville også være min største bekymring. Hvis det er en shooter, så ville jeg nok bare beholde den, hvis alt andet ellers var mekanisk iorden. Og naturligvis bruge det som et godt argument for rabat på næste køb.

Hvor får man et godt, billigt bore scope til USB, så man selv kan få ødelagt sit liv? Skal naturligvis kunne gå i .22 og hvis de kan gå i .17 gør det heller ikke noget.
På angelarms.eu har de teslong borescope til kal 22 og over. Det er kinesisk, men jeg har været rigtigt godt tilfreds med mit. Gav 917kr fragt inklusiv. Jeg valgte den med "rigid" stang, men overvejer at købe en af de bøjelige da de er længere. Jeg ville godt kunne få de billeder skarpere, men gad ikke rode mere med spejlet.

Brugeravatar
RasKrog
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Skanderborg'ish
Has thanked: 50 times
Been thanked: 104 times

Indlæg af RasKrog » 25. aug 2023, 09:29

Randy M skrev:
24. aug 2023, 19:47
RasKrog skrev:
Randy M skrev:
Ras.Killing skrev:

Hvordan skyder den?

Den skyder ikke godt.
Hvis den ikke skyder godt, så er der jo absolut grundlag for at klage. Havde den nu lavet pæne samlinger, så ville jeg nok overveje om jeg ville forfølge en udskiftning.
.177 PCP
.22 LR
30-06 Spr.
12/76

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Has thanked: 69 times
Been thanked: 608 times

Indlæg af Flugteren » 25. aug 2023, 11:28

Randy M skrev:

Den skyder ikke godt.
Så er det jo en klokkeklar reklamationssag. Selv en billig, billig nyproduceret riffel bør nu om dage kunne levere 1-2 MOA med ammunition af fornuftig kvalitet, så der er ingen undskyldning for, at den ikke skyder nogenlunde præcist, og slet ikke, at den begynder at få pitting i løbet så hurtigt.

Hvordan skyder den ikke godt? Ændres POI markant mellem en kold/varm pibe, er grupperne generelt helt i hegnet og/eller oplever du mange flyvere?

Brugeravatar
Randy M
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Randy M » 25. aug 2023, 17:55

RasKrog skrev:
25. aug 2023, 09:29
Randy M skrev:
RasKrog skrev:
Randy M skrev:
Ras.Killing skrev:

Hvordan skyder den?

Den skyder ikke godt.
Hvis den ikke skyder godt, så er der jo absolut grundlag for at klage. Havde den nu lavet pæne samlinger, så ville jeg nok overveje om jeg ville forfølge en udskiftning.
Selvom den havde skudt godt, ville jeg stadig ikke eje den med pitting i løb for at være ærlig.
Senest rettet af Randy M 25. aug 2023, 18:05, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Randy M
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Randy M » 25. aug 2023, 17:58

Flugteren skrev:
25. aug 2023, 11:28
Randy M skrev:

Den skyder ikke godt.
Så er det jo en klokkeklar reklamationssag. Selv en billig, billig nyproduceret riffel bør nu om dage kunne levere 1-2 MOA med ammunition af fornuftig kvalitet, så der er ingen undskyldning for, at den ikke skyder nogenlunde præcist, og slet ikke, at den begynder at få pitting i løbet så hurtigt.

Hvordan skyder den ikke godt? Ændres POI markant mellem en kold/varm pibe, er grupperne generelt helt i hegnet og/eller oplever du mange flyvere?
Dårlige grupper, flyere osv. Selvom den havde skudt godt havde jeg stadig ikke ville eje den med pitting i løbet. Jeg skal være efter den resten af pipens levetid for at der ikke kommer rust igen det sted. Jeg vil heller ikke udelukke, at man kan finde noget ammo den skyder godt med, men min erfaring med dårlige piper er, at de er mere end nødvendigt kræsne med ammo.

Besvar