Spørgsmål:Strubemikrofon med audiorør OA til Mototola TLKR T80

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Spørgsmål:Strubemikrofon med audiorør OA til Mototola TLKR T80

Indlæg af Kleth » 19. okt 2016, 08:14

Jeg have købt nogle Motorola TLKR T40 til ungerne som legetøj (billigere end legetøjs walkier) og var meget positivt overrasket over kvaliteten på dem, så da jeg fandt et tilbud på Mototola TLKR T80 købte jeg dem, primært som jagtradioer til fruen og jeg.

De headsets der følger med er lidt trælse, så jeg tænkte på om strubemikrofon var sagen?
De strubemikrofoner jeg har fundet er med audio-rør og jeg spekulerer på om et audiorør kan gå ind under høreværnene, eller om lyden bliver "klemt af"?

Det ville jo være smart, hvis der var en strubemikrofon med jackstik, så de kunne kobles med de elektroniske høreværn.
Stikket på TLKR T80 er et 2,5mm jackstik.

Det er ikke top prioritet, så jeg vil ikke ofre en formue, for så kunne jeg have købt et jagtradiosæt fra starten af.

TLKR T80 er ellers drøn smart, den kan køre dual så vi kan monitorere ungernes TKLR T40 og køre på en underfrekvens mellem de to TLKR T80 :smile:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Spørgsmål:Strubemikrofon med audiorør OA til Mototola TLKR T80

Indlæg af Bofhenator » 19. okt 2016, 11:34

Jeg kan ikke hjælpe med mikrofoner. Men jeg kan se det er pmr radioer, de sender i 430Mhz området med en halv watt. Det er for svagt og med for høj en frekvens til det er rigtig godt i tæt bevoksning. Man skal op i sendestyrke (en del) eller ned i frekvens til skov og krat. Så test dem og se hvor langt i kan komme fra hinanden i den slags terræn i skal bruge dem i, inden det er alvor.

Jeg har radioer der sender i samme frekvens område med 4 watt (jaja, bare rolig, har en sendetilladelse). I tæt skov er 1km Max. Næste projekt er radioer der også kan Vhf og så en tilladelse til en frekvens i det område også.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Spørgsmål:Strubemikrofon med audiorør OA til Mototola TLKR T80

Indlæg af Kleth » 19. okt 2016, 12:23

Tak, god info :thumbup:
Det bliver nu aldrig rigtig "alvor" med dem, mere nice-to.
Ungernes TLKR T40 rækker fint et par km fra stuen. Vi brugte TLKR T80 i vores sidste konsortie og de kunne række pænt, men netop skoven og afstand gav nogle problemer. Nu er vi oftest ikke mere end en km fra hinanden på jagt og vi vil mest bruge dem til meldinger og når der ikke er mobildækning.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar