Spørgsmål om hvordan "personlig besked" fungerer:

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Spørgsmål om hvordan "personlig besked" fungerer:

Indlæg af Refraktorius » 17. dec 2010, 15:32

PB-systemet virker ganske fint, men der er et par detaljer der til tider undrer folk:

Jeg har sendt en PB, men den bliver bare liggende i min udbakke!
Når man sender en PB, ryger den over i "udbakken". Der bliver den liggende indtil modtageren åbner den. Når han gør det, flytter den over i "sendte beskeder".
Indtil modtageren har åbnet beskeden kan man selv åbne den fra udbakken og rette eller slette i den.
Inde i min PB'indbakke står der i toppen "En privat besked er blevet fjernet på grund af filtre for private beskeder." Jeg er lidt i tvivl om hvad det er for en besked og om det er alvorligt.
Hvis indbakken er fuld, så sletter den din ældste besked i stakken for at få plads til den nye.
(Så indeholder en PB vigtig information, så flyt den til gemte beskeder før den slettes ved at rykke bagud af køen!)
Der er ikke plads til ret mange beskeder. Hvorfor det?
Når vi laver back-up af forummet, så ryger PB'erne med. Så det er en måde at holde datamængden lidt nede.
Hvor privat er en "privat besked"
PB'er er ikke krypteret. Hverken når de sendes eller når de ligger i ens mapper.
Umiddelbart kræves der et password for at læse dem, men det kan også gøres uden, eksempelvis fra en back-up af forummet.
Følsomme oplysninger bør man derfor holde på krypteret mail, skype eller lignende.
Jeg vil sende en besked, men bliver mødt af følgende text:
Vi beklager, men du kan ikke bruge denne mulighed. For at anvende den skal du være tilmeldt og deltage mere aktivt.
Hvor aktiv skal man være for at kunne benytte denne feature ?
Man skal have 1 godkendt indlæg (nye brugeres første indlæg skal godkendes af en moderator) før man kan bruge PB-systemet.
Det har desværre vist sig nødvendigt for at undgå spammere.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar