Hvilken Mac er bedst?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Gunnut » 30. jan 2012, 19:15

Jeg har kik på to bærbare Mac. den ene Air og den anden "almindelig". De er praktisk talt ens i størrelse (den fysiske størrelse). Ok Air modellen er lidt tyndere, men det betyder intet.

Jeg har ladet mig fortælle at HD'en i en Air er meget hurtigere, men ellers er den "almindelige" vel den, der byder på mest :???:

PS Jeg har streget prisen, da det ikke er en faktor jeg vil have bedømt ud fra.
Vedhæftede filer
Mac.jpg
Mac.jpg (85.12 KiB) Vist 13517 gange
MacAir.jpg
MacAir.jpg (84.48 KiB) Vist 13517 gange
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Mulrich
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 167
Tilmeldt: 31. maj 2011, 13:55
Interesser: Historiske våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Mulrich » 30. jan 2012, 19:39

Skal jeg være den store stygge her og sige: ingen. Ordene "Mac" og "bedst" (eller varianter af sidstnævnte) hører ikke hjemme i samme sætning.

Du får mere for pengene hvis du køber en PC. Eller rettere, du får noget tilsvarende eller bedre til færre penge, eller noget meget bedre til de samme penge, og uden det restriktive bras der kaldes OSX.

Og selv hvis prisen ikke er en faktor: Hvorfor købe en Macintosh? Hjælp mig til at forstå. At smide 10.000 kr. efter den MacBook Air, eller 9.000 kr. efter den MacBook Pro er galimatias. Ingen af dem er specielt kraftfulde, og hvis man endelig skal sige noget mildt positivt, så er Pro-modellen mere rimelig end den flade uden disc-drev.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Mapzter » 30. jan 2012, 20:03

Mulrich skrev:Skal jeg være den store stygge her og sige: ingen. Ordene "Mac" og "bedst" (eller varianter af sidstnævnte) hører ikke hjemme i samme sætning.

Du får mere for pengene hvis du køber en PC. Eller rettere, du får noget tilsvarende eller bedre til færre penge, eller noget meget bedre til de samme penge, og uden det restriktive bras der kaldes OSX.
Helt ærligt. Gunnut skriver netop at de to ikke skal sammenlignes ud fra pris, og så er det bedste du kan komme op med at en PC er billigere? Familien Gunnut er i forvejen Mac-brugere, så en Mac noget mere oplagt end en Windows maskine.

Og mht. MacOS X - det er synd at du ikke kan sætte pris på et fornuftigt Unix-baseret operativsystem. Jeg har brugt primært Mac og Linux hjemme og på arbejde siden '98, og jeg er glad for at slippe for det døje jeg ofte ser Windows brugere ha', på arbejde.

Nut: SSD'en i Macbook Air er ganske rigtigt hurtigere, men jeg er ikke vild med størrelsen på den. Jeg foretrækker en MacBook Pro.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Raptor357 » 30. jan 2012, 20:23

Jeg er helt enig med Mapzter.

den der air ting har en ssd harddisk. den er rasende hurtig og dyr. men bruger tæt på intet strøm.
Normalt har man ikke behov for så meget plads på en bærbar. den ældste pige har fået en samsung 900X et eller andet.
Det er en macbook air der kører windows. den er super genial til hendes skole brug.
eneste ulempe er at den manglend cd/dvd/blueray drevet. så der har jeg fusket et drev til hende på netværket hvis det absolut skal bruges.

Så den store forskel er måske hvad den skal bruges til og om man kan undvære drevet uden for hjemmets 4 væge.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af The Yeti » 30. jan 2012, 20:58

Skal du have en let hyperbærbar er det air'en du skal vælge. MacBooken har lidt mere plads og regnekræft. Men kig da også på den lille Mac Book Pro og ser om det ikke er muligt at gøre det IRL.




Det er i øvrigt helt rigtigt at man får så meget mere ved at købe en PC. Fleksibilitet, som det kun er de færreste der reelt kan bruge, og så problemer. Der er laver vira til Mac, men der har aldrig været et større udbrud. Og så er der brugerfladen der er lavet for nørder. Sårer man en sådan er den sikkert fantastisk, men for os andre er det skønt bare at slutte den nye Mac til den gamle computer, for så at vente en times tid. Så er alle data overført, og det hele er sat op og klart til brug. Før jeg blev switcher brugte jeg 70-80 pct af min tid på at holde platformen kørerende, i dag er det nærmere 2 pct. Det er en helt anden verden, og kan man leve med begrænsningerne (og det kan de fleste) så forstår man efter kort tid med Mac'en ikke hvorfor man nogensinde har brugt tid på en PC.

Og jo jeg er nok hvad man kalder en fan boy, er på min 3. Mac (en mini, en Mac Book Pro og numen iMac), 2. iPhone, iPod, har airport, airport Express og AppleTV, mus, trackpad, ekstra skærm og venter bare på at de kommer med et rigtigt fjernsyn.


Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
Froe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1059
Tilmeldt: 30. jul 2008, 17:17
Interesser: Skydning generelt - Jagt
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 84 times
Been thanked: 112 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Froe » 30. jan 2012, 21:19

Når man først har prøvet og vænnet sig til Solid State Disk system disk, så er det meget svært at gå tilbage til langsom teknologi.
Det er ikke svært at sætte fingeren på de enkelte oplevelser af hastighedsforbedring.. Jeg kan nævne de sædvanlige som ufattelig hurtig opstart, og f.eks. et 20 Mb Excel ark der åbnes på under 1 sekund.
Men man skal prøve helheden for virkelig at forstå forbedringen... ALT kører bare hurtigere (end man regner med).
Men det er jo ikke udvidet videnskab selv at skifte til SSD i en billigere maskine. Så argumentet for at betale så meget for en præinstalleret er skjult for mig.

Og Mac computere kører forresten helt fint med Win7.. Så man behøver ikke at trækkes med Mac OS :blink:
Dixi !

Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Vetten » 31. jan 2012, 00:46

Kommer helt an på hvad du skal bruge den til!

Surfe på nettet og skrive lidt tekst dokumenter som det meste, og redigere lidt billeder og måske en video en sjælden gang så er det en Air

Det ovenstående + tung billede redigering og store vider i HD så er det MB Pro

Air er begrænset til max. 4 Gb ram, Pro til 8 Gb og to nye 4 Gb klodser koster under 400 kr hvis det er aktuelt.
Du får en hurtigere processor i Pro, men det koster til gengæld lidt på batteri tiden.

Mht. solid state disk, så kan du som tidligere nævnt smide sådan en i rimelig nemt, og bruger du ikke dit disk drev, så kan du vha. en optibay sætte både ssd og alm disk i den, så den både er hurtig og har masser af plads(dette gælder selvfølgelig kun Pro).

Jeg har selv en Pro og ville vælge den igen hvis jeg skulle have ny nu.

Og glemt alt det der bliver nævnt om windåser, det kan bare ikke sammenlignes med den brugervenlighed og finish der er på en Mac!

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Gunnut » 31. jan 2012, 11:07

Mulrich skrev:Skal jeg være den store stygge her og sige: ingen. Ordene "Mac" og "bedst" (eller varianter af sidstnævnte) hører ikke hjemme i samme sætning.

Du får mere for pengene hvis du køber en PC. Eller rettere, du får noget tilsvarende eller bedre til færre penge, eller noget meget bedre til de samme penge, og uden det restriktive bras der kaldes OSX.

Og selv hvis prisen ikke er en faktor: Hvorfor købe en Macintosh? Hjælp mig til at forstå. At smide 10.000 kr. efter den MacBook Air, eller 9.000 kr. efter den MacBook Pro er galimatias. Ingen af dem er specielt kraftfulde, og hvis man endelig skal sige noget mildt positivt, så er Pro-modellen mere rimelig end den flade uden disc-drev.
Det var så et svar jeg ikke kunne bruge til det mindste :giggle:

Jeg troede det var klart at jeg vil have en af ovenstående. Jeg har brugt Mac i årevis, så jeg kender godt kvaliteten af styresystem etc. Jeg søger blot hjælp fra nogen, der ved noget om Mac, og sagligt kan anbefale den ene frem fra den anden.
Mapzter skrev:Nut: SSD'en i Macbook Air er ganske rigtigt hurtigere, men jeg er ikke vild med størrelsen på den. Jeg foretrækker en MacBook Pro.
Tak (egentlig også det fru Nut siger).
Raptor357 skrev:Jeg er helt enig med Mapzter.
Lige bortset fra du altså peger på en Air :???:
Froe skrev:Når man først har prøvet og vænnet sig til Solid State Disk system disk, så er det meget svært at gå tilbage til langsom teknologi.
Det er ikke svært at sætte fingeren på de enkelte oplevelser af hastighedsforbedring.. Jeg kan nævne de sædvanlige som ufattelig hurtig opstart, og f.eks. et 20 Mb Excel ark der åbnes på under 1 sekund.
Men man skal prøve helheden for virkelig at forstå forbedringen... ALT kører bare hurtigere (end man regner med).
Men det er jo ikke udvidet videnskab selv at skifte til SSD i en billigere maskine. Så argumentet for at betale så meget for en præinstalleret er skjult for mig.
Jooo, men come-on hvad peger du på :???: Lyder som du er til Air :???:
Vetten skrev:Jeg har selv en Pro og ville vælge den igen hvis jeg skulle have ny nu.
Så hvis vi inkluderer Fru Nut står der vel 3-2 til Pro :???:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Topcat » 31. jan 2012, 11:20

Jeg ville selv vælge Air, IMNSHO er den langt mere sexet end en MBP. Medmindre Fru Nut skal gemme meget film, musik osv. tror jeg at 128 GB er rigeligt. Fru Topcat har MBP 13" og den er også superlækker, sammenlignet med min egen Sony Vaio 16".

Det er lidt som at vælge mellem S&W M&P og Glock, begge to det ypperste teknologi inden for praktiske skydejern :blink:
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Irminsûl
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 409
Tilmeldt: 1. apr 2009, 13:05
Interesser: Våben og natur
Geografisk sted: Nordsjælland.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Irminsûl » 31. jan 2012, 13:56

Hvis Lagerplads er en faktor så koster en ekstern harddisk på 1TB kun 600kr eller deslige. så kan du tage den med når det er nødvendigt.
Please help me represent gun owners/shooters as 99% of us ARE: just regular folks who enjoy guns instead of golf.

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af The Yeti » 31. jan 2012, 15:49

128 gb rigeligt....? Alene min musiksamling vil fylde mere end halvdelen. Og når billederne så kommer med så er vi langt forbi 128. Skal film, programmer og hvad jeg ellers har med så har man forklaringen på hvorfor jeg ikke længere tænker i gb men tb (har 3,5 koblet til min og yderligere 0,8 koblet op på fruen og tv'et).

Men har man ikke så meget musik, gemmer sine billeder i jpg og ikke roder med film, så er 128 gb og en ekstern disk da en fin løsning måske sammen med en iCloud konto. Jeg vil anbefale at man mindst har en ekstern disk som timemachine får lov at brede sig på. Nemmere backup er det svært at forestille sig.





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Raptor357 » 31. jan 2012, 21:24

The Yeti skrev:128 gb rigeligt....? Alene min musiksamling vil fylde mere end halvdelen. Og når billederne så kommer med så er vi langt forbi 128. Skal film, programmer og hvad jeg ellers har med så har man forklaringen på hvorfor jeg ikke længere tænker i gb men tb (har 3,5 koblet til min og yderligere 0,8 koblet op på fruen og tv'et).

Men har man ikke så meget musik, gemmer sine billeder i jpg og ikke roder med film, så er 128 gb og en ekstern disk da en fin løsning måske sammen med en iCloud konto. Jeg vil anbefale at man mindst har en ekstern disk som timemachine får lov at brede sig på. Nemmere backup er det svært at forestille sig.





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk
128Gb er rigeligt på en bærbar,hvis den skal bruges som bærbar. det er jo ikke meningen at man skal have sine samlede værker på den. der til har man sin NAS. det er noget andet på "hoved computeren" her har jeg da selv 3Tb. og min nas ar så dobbelt størrelse så der er plads til en backup og lidt diverse.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Vetten » 31. jan 2012, 22:30

Gunnut måske du skulle fortælle hvad den skal bruges til, i stedet for at folk skal gætte hvad du har brug for af Ram, HD osv.

Brugeravatar
DK-Fire
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 147
Tilmeldt: 17. apr 2010, 22:56
Interesser: Riffel Jagt / Vildsvin
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 20 times
Been thanked: 12 times

Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af DK-Fire » 31. jan 2012, 23:04

Købte for 1år siden min første Mac og det blev til den lille Pro i 13".
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor jeg har ladet mig nøjes med windows maskiner i så mange år, når det pludselig viser sig at der findes en HELT anden verden, der hedder Mac. Jeg kommer ALDRIG til at eje en windows maskine igen og er lykkelig for at slippe for alt det bøvl, opdateringer, fejlmeddelelser, installationer osv osv osv....
Den lille 13" troede jeg ville blive for lille, men den er simpelthen perfekt og jeg er glad for at jeg ikke har den store model.... En Air ville jeg ikke engang overveje at købe, ganske enkelt pga., at jeg syntes den er for spinkel.


Sent from my iPad 2 using Tapatalk
Never kick me when I'm down, because when i get back up... You're fucked !!!

Brønden
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 29. jun 2008, 00:39
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 96 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Brønden » 31. jan 2012, 23:22

Klart den med SSD disken. Ved pladsen er mindre. Men det giver fantastisk respons på dine programmer, opstart o.s.v.
Men er det eneste du skal bruge den til - se film på vej i toget eller rejse meget med den. Så er de 500 gb selvfølgelig gode at have. Dog ikke noget man ikke kan løse med en extern 2,5" disk i tasken.

Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Vetten » 1. feb 2012, 00:21

Brønden skrev:Klart den med SSD disken. Ved pladsen er mindre. Men det giver fantastisk respons på dine programmer, opstart o.s.v.
Men er det eneste du skal bruge den til - se film på vej i toget eller rejse meget med den. Så er de 500 gb selvfølgelig gode at have. Dog ikke noget man ikke kan løse med en extern 2,5" disk i tasken.
SSD giver på opstart ja, men er det video eller billedredigering er det cpu og ram der er drivkraften!

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af The Yeti » 1. feb 2012, 13:09

Raptor357 skrev:
The Yeti skrev:128 gb rigeligt....? Alene min musiksamling vil fylde mere end halvdelen. Og når billederne så kommer med så er vi langt forbi 128. Skal film, programmer og hvad jeg ellers har med så har man forklaringen på hvorfor jeg ikke længere tænker i gb men tb (har 3,5 koblet til min og yderligere 0,8 koblet op på fruen og tv'et).

Men har man ikke så meget musik, gemmer sine billeder i jpg og ikke roder med film, så er 128 gb og en ekstern disk da en fin løsning måske sammen med en iCloud konto. Jeg vil anbefale at man mindst har en ekstern disk som timemachine får lov at brede sig på. Nemmere backup er det svært at forestille sig.





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk
128Gb er rigeligt på en bærbar,hvis den skal bruges som bærbar. det er jo ikke meningen at man skal have sine samlede værker på den. der til har man sin NAS. det er noget andet på "hoved computeren" her har jeg da selv 3Tb. og min nas ar så dobbelt størrelse så der er plads til en backup og lidt diverse.

Selvom jeg har ORB så jeg kan tilgå min musik pr distance, så tager jeg nødigt nogen steder uden at have adgang til min musik. I bilen sidder en iPod 60 gb som desværre er for lille og på længere turer er MBPen med.

Skal jeg være hybermobil som fx under en tur i vakkojan så er det min iPhone og iPad som er med. Med dem ved hånden kan man lave det meste. Jeg har lige genopdaget lydbogen, og synes at det er en fin ting at have i ørerne når man sidder der time efter time og stirre ud i natten. Mails, internet og selv GarageBand (program til ate lave musik med) fungerer også fint på iPaden. Det eneste der mangler er genladnings- og kronografsoftware. Det ville være smukt at kunne koble Beta Masteren til iPaden og så kunne analysere data på stedet. Gerne med mulighed for at lave fotoanalyse af skiven med iPhonen og så lade iPaden få resultaterne via iCloud til videre analyse.

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Gunnut » 1. feb 2012, 22:44

Vetten skrev:Gunnut måske du skulle fortælle hvad den skal bruges til, i stedet for at folk skal gætte hvad du har brug for af Ram, HD osv.
Det er umuligt at svare på :blink: men min nuværende bærbare PC har 500 GB og det er stadig nok, men jeg er for længst nået over de 128 mht hvad jeg har på nuværende bærbarer-

Og NEJ Yeti jeg skal ikke bruge den til musik. Høre praktisk talt kun musik når jeg køre i bil, eller er ude og løbe.

Men den skal bruges som min primære maskine, til alm. privat (og lidt arbejds) maskine. Jeg tror egentlig godt jeg kan nøjes med 128 og det tiltaler mig at opstart og programåbning er hurtigt på Air, men så forbandet langsom er det jo heller ikke på en Pro.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Vetten » 1. feb 2012, 23:18

Gunnut skrev: Jeg tror egentlig godt jeg kan nøjes med 128 og det tiltaler mig at opstart og programåbning er hurtigt på Air, men så forbandet langsom er det jo heller ikke på en Pro.
Nu skal du jo så også lige have med i mente at en Mac lukker du som sådan aldrig ned, den står bare på dvale. Tror jeg lukker min ned 3-4 gange på et år, og det er som regel i forbindelse med opstart efter opdatering af programmer.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Mapzter » 2. feb 2012, 00:40

Gunnut skrev:Men den skal bruges som min primære maskine, til alm. privat (og lidt arbejds) maskine. Jeg tror egentlig godt jeg kan nøjes med 128 og det tiltaler mig at opstart og programåbning er hurtigt på Air, men så forbandet langsom er det jo heller ikke på en Pro.
Du kan jo bare få leveret en Pro med SSD. Det er min f.eks.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Topcat » 2. feb 2012, 06:56

Gunnut skrev: Men den skal bruges som min primære maskine, til alm. privat (og lidt arbejds) maskine. Jeg tror egentlig godt jeg kan nøjes med 128 og det tiltaler mig at opstart og programåbning er hurtigt på Air, men så forbandet langsom er det jo heller ikke på en Pro.
Skal den flyttes rundt i, eller tages med uden for huset, eller kommer den bare til at stå på et skrivebord?
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Gunnut » 2. feb 2012, 09:01

Topcat skrev:
Gunnut skrev: Men den skal bruges som min primære maskine, til alm. privat (og lidt arbejds) maskine. Jeg tror egentlig godt jeg kan nøjes med 128 og det tiltaler mig at opstart og programåbning er hurtigt på Air, men så forbandet langsom er det jo heller ikke på en Pro.
Skal den flyttes rundt i, eller tages med uden for huset, eller kommer den bare til at stå på et skrivebord?
Den skal alt det min nuværende bærbare bruges til. Rundt i hele huset om med ud alle de gange jeg rejser.

Mapzter I hear you, men så bliver pris pludselig en faktor.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Topcat » 2. feb 2012, 09:07

Gunnut skrev: Den skal alt det min nuværende bærbare bruges til. Rundt i hele huset om med ud alle de gange jeg rejser.
Hvilke programmer bruger du typisk på din nuværende bærbare(privat/arbejde)?
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Gunnut » 2. feb 2012, 17:54

Nå never mind. Jeg sendte Fru Nut ud for at købe en Mac. Hun mente selv en Pro var bedste bud, men kom hjem med en Air :biggrin: Som hun sagde: "Jeg fornemmede du egentlig helst ville have en Air". Og JA den kostede lidt mere, men jeg tror jeg bliver happy.

Tak for indspark :blink:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Hvilken Mac er bedst?

Indlæg af Topcat » 2. feb 2012, 19:14

Godt valg :thumbup:
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Besvar