Misbrug af min mail og navn på auktionsside!!! mine odds?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Misbrug af min mail og navn på auktionsside!!! mine odds

Indlæg af Sierra13 » 4. maj 2013, 21:30

Lotus skrev:
Morten273 skrev:Nu vil jeg have "renset" den PC! hvad hedder det? omformatere? (alt slettes og man har en "frisk" PC)
Den skyldige computernørd haj skal nok findes i din omgangskreds.
Jeg har ikke hørt om 'hackere' der bruger offerets computer til noget så harmløst som internetauktioner.
Ville det ellers ikke være meget smart at kunne købe en masse i en andens navn?

Hvis det er en i omgangskredsen ønsker jeg næsten dårligt at vide det, for jeg har ikke nået at få skudt 308'eren ind endnu! da skydebanen har været proppet kontra den tid jeg havde mulighed for at komme! så menneskelige mål er acceptabelt!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Misbrug af min mail og navn på auktionsside!!! mine odds

Indlæg af Bofhenator » 4. maj 2013, 22:01

Morten273 skrev:
Lotus skrev:
Morten273 skrev:Nu vil jeg have "renset" den PC! hvad hedder det? omformatere? (alt slettes og man har en "frisk" PC)
Den skyldige computernørd haj skal nok findes i din omgangskreds.
Jeg har ikke hørt om 'hackere' der bruger offerets computer til noget så harmløst som internetauktioner.
Ville det ellers ikke være meget smart at kunne købe en masse i en andens navn?
Når varen skal leveres er det ret åbenlyst hvem der er skurken. Medmindre naturligvis, det "bare" er chikane.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Lyhne
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 401
Tilmeldt: 22. jul 2008, 17:06
Interesser: Jagt, Sportsskydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times

Re: Misbrug af min mail og navn på auktionsside!!! mine odds

Indlæg af Lyhne » 9. maj 2013, 08:21

Ohke skrev:Sygate blev opkøbt af Symantec for mange år siden ( 2005), så Sygate Personal firewall ville jeg holde mig fra...
Symantec aka Norton har også altid lavet dårlige koder på deres programmer, så det er svært at fjerne rester af deres programmer igen.

Så heller bruge denne er også er helt gratis og meget bedre den dem der kan købes for penge.
COMODO Internet Security her kan man også selv vælge, om man vil have deres AntiVirus med eller ej.
http://www.comodo.com/home/internet-sec ... curity.php
Microsoft Security Essentials v.4.2 AntiVirus er dog bedre, da den bruger mindst systemressourcer af alle, plus den er gratis.
http://www.microsoft.com/da-dk/download ... px?id=5201
CCleaner ( Crap Cleaner ) og Malwarebytes Anti-Malware er to gode at have liggende på PC også, hvis uheldet er ude, plus til at rense med.
Revo Uninstaller Pro eller Free, er den bedste til at rense og fjerne gamle programmer med, da den også renser i Systemdatabasen, på en god og sikker måde.
http://www.revouninstaller.com/revo_uni ... nload.html

Men Windows Firewall i XP er ikke meget værd, da den ikke spærrer indefra og ud af PC'en, den virker kun som en Routers Firewall.
Win. 7 er så en meget bedre Firewall. Vista duer ikke og heller ikke som styresystem.

Evt. så brug denne side til at indstille og optimere din PC med, den virker til alle slags Windows.
http://www.ohke.dk/61821444

Og så husk at lave din Login kode om på dine E-Mail bokse du evt. har, så der også er lukket der, hvis du er blevet hacket.
Mvh. Ohke
Microsoft Security Essentials har endnu engang dumpet en test, så hold dig lang fra den. Eneste gang jeg har haft virus på min egen PC er da jeg brugte det skrammel. Min arbejds PC med samme skod produkt og er jævnligt ramt.

Personligt bruger jeg Avast som typisk er bedst placerede gratis antivirus. Har aldrig fået virus med den, og jeg holder mig ikke fra de skumle sider....

Men generelt brug din omtanke, de fleste virus, phishing og hacking angreb starter med at DU SELV trykker på ok i en dialog boks, eller link/fil i email.

Både win7 og win8 er meget sikrere end win xp, især h is du ikke slår UAC fra
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Misbrug af min mail og navn på auktionsside!!! mine odds

Indlæg af Sort » 12. maj 2013, 08:34

Microsoft kommer aldrig til at levere en god virusbeskyttelse.
Ikke fordi MS er dårlige til at lave programmer, men fordi det første man tjekker om man kan snyde jo naturligvis er det mest grundlæggende på markedet.
Hvis man har lavet en "virus" der ikke kan snyde windows indbyggede beskyttelse, får man virkeligt svært ved at udbrede skidtet. Lige efter den indbyggede sikkerhed, kommer så gratis udviddelser fra MS, derefter igen gratis eksterne løsninger og sidst på toppen af det hele kommer så købte/overvågede løsninger.

Jeg har selv gode erfaringer med AVG. Den laver meget lidt bøvl og jeg har ikke haft virus i årevis.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 4. nov 2010, 00:04
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 6 times
Been thanked: 121 times

Re: Misbrug af min mail og navn på auktionsside!!! mine odds

Indlæg af Gråskæg » 12. maj 2013, 14:47

Jeg har været udsat for, at mit VISA-kort er blevet misbrugt via Nettet. Banken dækkede tabet, og da jeg talte med deres IT-folk, så sagde han, at en mulighed for misbrug er, hvis man handler på Nettet og så forhandlerens PC bliver hacket, så får de slemme fyre adgang til ens oplysninger. Men det er jo klart, at når man kan købe et hacker-program til 10 dollars, så er risikoen der konstant.

Mr Viking
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27. maj 2013, 14:50
Interesser: Knive, softguns
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 4 times

Re: Misbrug af min mail og navn på auktionsside!!! mine odds

Indlæg af Mr Viking » 4. jun 2013, 15:42

Download eventuelt programmet malwarebytes... god til at finde og fjerne det meste snask du kan få på din computer.
angående windows 8 vil jeg anbefale windows 7 istedet (tro mig... jeg bruger lidt for meget tid på at spille computer... og er måske lidt en nørd/haj... jeg ka bedst li windows 7 da det har CMD :thumbup: )
og sidst men ikke mindst - skaf noget ordenligt antivirus... bruger selv kaspersky men overvejer at anskaffe bitdefender (skulle være noget af det bedste derude i øjeblikket)

PS: Aldrig download ting fra hjemmesider som hedder noget underligt... og hvis nogen erstatter et s med et z i et hjemmeside navn betyder det ofte også at det er noget du ikke skal bruge medmindre du stoler på hjemmesiden... og det er godt ikke at stole på så meget. (hvis der er z istedet for s... betyder det i mit hoved at hjemmesiden er "skummel"
Mvh. Sebastian

Besvar