Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Sort » 26. mar 2015, 17:42

"Samtidig siger han, at teknologien i de senere år har ændret sig, således at man nu nemmere kan holde øje med netbrugernes adfærd f.eks. via statusopdateringer på Facebook."

Hvis noget ikke har ændret sig, så er det da den lallende inkompetence på rettighedshaver siden. Ok i teorien kan der eksistere mennesker der spammer så meget på FB at de nævner film de har set. Men medmindre folk direkte skriver at de har set en piratkopi, hjælper det da ikke noget.

Ok i teorien kunne man spore en popcorn brugers IP og så finde samtidig trafik til FB med samme IP. Men så er vi da vist helt ovre i den afdeling der kræver en dommerkendelse eller hvad?
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3610
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 568 times
Been thanked: 1056 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Agamemnon » 26. mar 2015, 18:48

Lycon skrev:
Wildlife skrev:
Bøder kan kun det offentlige udstede.
Ikke engang dét.
Bøder kan kun gives ved dom. :shame:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af K_Nielsen » 26. mar 2015, 18:50

Agamemnon skrev:
Lycon skrev:
Wildlife skrev:
Bøder kan kun det offentlige udstede.
Ikke engang dét.
Bøder kan kun gives ved dom. :shame:
En anden sag er "bødeforlæg" :blink:
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af The Yeti » 26. mar 2015, 19:01

En tur forbi www.ipleak.net kan være en ganske lærerig oplevelse. Der skal ikke mange andre informationer til før man er fundet. Selvsagt kan man besøge siden via fx torbrowser, men så bliver billedet jo en noget andet end det en App som PopcornTime viser - for de fleste... Billedet kan dog relativt enkelt ændret og det er mit indtryk at en del vælger at sikre sig anonymitet på Internettet via forskellige services som iPredator, PIA og ligende. Jeg har ikke erfaringer med sådanne tjenester, men kunne godt tænke mig at hører om andre har - vil det være highjacking af tråden at efterspørge sådan info?

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Sort » 26. mar 2015, 19:32

Jeg har da været forbi hidemyass og et par proxy'er men det er sjældent jeg laver noget mere skummelt end at google DNS er rigeligt.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1538
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Wildlife » 26. mar 2015, 19:46

Agamemnon skrev:
Lycon skrev:
Wildlife skrev:
Bøder kan kun det offentlige udstede.
Ikke engang dét.
Bøder kan kun gives ved dom. :shame:
Så en fartbøde under 30% overskridelse kan ikke gives til ejeren af bilen uden dom? :giggle:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Sort » 26. mar 2015, 20:58

Wildlife skrev:Så en fartbøde under 30% overskridelse kan ikke gives til ejeren af bilen uden dom? :giggle:
Man kan godt få et bødeforlæg, men man kan så også indklage det for retten hvis man vil.

Bøden er som sådan en sigtelse og hvis man betaler erkender man sig skyldig og springer derved retten over.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1538
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Wildlife » 26. mar 2015, 22:43

Sort skrev:
Wildlife skrev:Så en fartbøde under 30% overskridelse kan ikke gives til ejeren af bilen uden dom? :giggle:
Man kan godt få et bødeforlæg, men man kan så også indklage det for retten hvis man vil.

Bøden er som sådan en sigtelse og hvis man betaler erkender man sig skyldig og springer derved retten over.
https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... dsmaaling/

Med det objektive ansvar vil jeg gerne se dem der ikke hænger på bøden i en retsal..
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Sort » 27. mar 2015, 00:57

Wildlife skrev:https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... dsmaaling/

Med det objektive ansvar vil jeg gerne se dem der ikke hænger på bøden i en retsal..
Før det første er der jo nok en væsentlig del af billederne hvor det faktisk er ejeren der kører bilen, om ikke andet vedkommendes kone. Den slipper man sgu ikke lige ud af hverken før eller efter objektivt ansvar.

Så skal det i hvertfald hænge på målingens nøjagtighed, feks en helt urealistisk måling på 200kmt midt i tæt trafik i byzone etc.

Men realistisk set er der jo nok en rigtigt god del af de udstedte bøder der skyldes at folk rent faktisk har kørt for stærkt.

Problemet kan måske være målinger i sving eller henover en ujævn flade på bilen, rent teoretisk hvis målingen påbegyndes i toppen af min forrude og afsluttes på min køler, så er der jo lagt et par meter til hvor langt jeg er nået frem henover måletiden og dermed registreret en højere hastighed. Ligeledes bilder jeg mig ind at der kunne være en forskel i om man målte fra indersiden eller ydersiden af et sving, men der er jeg ikke så skråsikker.

Hvorom alting er, så vil det aldrig blive nemt at slippe udenom en bøde for 5kmt for meget og hvem ville også gide at forsøge under normale omstændigheder, udover for at forhale og fordyre processen.

De lidt større bøder hvor der er mere på spil, tror jeg lævner lidt mere plads til feks at kontrollere udstyr, vejrforhold etc. Men dybest set skal man nok bare lade være med at køre for stærkt forbi sådan en mobil varmestue for spildte skattekroner.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af The Yeti » 27. mar 2015, 07:15

Sort skrev:
Wildlife skrev:https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... dsmaaling/

Med det objektive ansvar vil jeg gerne se dem der ikke hænger på bøden i en retsal..
Før det første er der jo nok en væsentlig del af billederne hvor det faktisk er ejeren der kører bilen, om ikke andet vedkommendes kone. Den slipper man sgu ikke lige ud af hverken før eller efter objektivt ansvar.

Så skal det i hvertfald hænge på målingens nøjagtighed, feks en helt urealistisk måling på 200kmt midt i tæt trafik i byzone etc.

Men realistisk set er der jo nok en rigtigt god del af de udstedte bøder der skyldes at folk rent faktisk har kørt for stærkt.

Problemet kan måske være målinger i sving eller henover en ujævn flade på bilen, rent teoretisk hvis målingen påbegyndes i toppen af min forrude og afsluttes på min køler, så er der jo lagt et par meter til hvor langt jeg er nået frem henover måletiden og dermed registreret en højere hastighed. Ligeledes bilder jeg mig ind at der kunne være en forskel i om man målte fra indersiden eller ydersiden af et sving, men der er jeg ikke så skråsikker.

Hvorom alting er, så vil det aldrig blive nemt at slippe udenom en bøde for 5kmt for meget og hvem ville også gide at forsøge under normale omstændigheder, udover for at forhale og fordyre processen.

De lidt større bøder hvor der er mere på spil, tror jeg lævner lidt mere plads til feks at kontrollere udstyr, vejrforhold etc. Men dybest set skal man nok bare lade være med at køre for stærkt forbi sådan en mobil varmestue for spildte skattekroner.
Problemer med den nye fotoregel er de tilfælde hvor billedet ikke vil kunne holde i en retssag. Her vil der være mange der nu "bliver dømt" med de nuværende regler hvor de efter de gamle regler ikke ville fordi man ville have opgivet sagen. Der pilles derfor alvorligt ved reglen om, at man er uskyldig med mindre det kan bevises, at man er skyldig.

Her med PopcornTime er det problem der jo ikke. Hvis man ikke vil betale dummebøden kan man jo bare nægte. Så skal filmbranchen slæbe en i retten og der bevise at man er en skurk. Er man en skurk og det kan bevises bliver det selvsagt meget dyrt ikke at ville stå ved det i første omgang da man ender med også at skulle dække omkostningerne til advokater.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Sort » 28. mar 2015, 00:15

Grunden til at man har ændret reglerne med de fotofælder er jo den traditionelle hilsen folk havde tillagt sig til suspekte køretøjer i vejsiden.
Altså flad hånd eller noget med strakt langefinger imellem fører og fjendtligt køretøj. Et eller andet sted kan jeg jo godt se problemet, altså jeg synes det er spild af betjente når nu man kunne bruge halvtrænede chimpanser og vi faktisk mangler betjentene eller evt chimpanserne til rigtigt politiarbejde.

Men hvis nu ambitionen er styr på trafikken for mindst mulige pris, ja så kan det ikke fungere at alle slipper udenom ved at give kameraet fingeren.

Jeg er så helt uenig i priorieteringen og et sted ikke glad ved skredet i retssikkerhed. Men helt ærligt, hvor mange brugere har folks biler når det kommer til stykket? og hvor svært kan det være at identificere vedkommende (for bilejeren) langemand eller ej.

Hvis nu nogen skyder en eller anden med dit gevær og du ikke kan komme med en anden gerningsmand end dig selv, så hænger du sgu også med røven i vandskorpen, mindst til du kommer med et virkeligt godt alibi.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
NNielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 231
Tilmeldt: 15. nov 2007, 01:25
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Mariagerfjord
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af NNielsen » 28. mar 2015, 01:10

Det mest stupide og provokerende i den originale BT-artikel, er dog denne ordbæ af et udsagn:

»Det er sådan set nøjagtigt det samme som, hvis du gik ind i Bilka og tog varer ned af hylden uden at betale for dem.«

Er det? Er det, Ronnie Fridthjof? Er det virkelig nøjagtigt det samme? Præcist hvor mange filmeksemplarer mister du og dine venner, som I ikke længere er i stand til at sælge til andre?
Krafthelvede...
/Nielsen - der aldrig har tid til at skyde længere.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Sort » 28. mar 2015, 03:05

Såsa NNielsen. De såkaldte rettighedshaver har deres helt egen forestillingsverden om hvad deres produkter skal koste og hvor længe kunderne skal vente på varen.

Virkeligheden vil før eller siden indhente filmbranchen og så vil vi se tjenester ala spotify, whimp osv som tilbyder film i fuld kvalitet til markant lavere priser, branchen er bare ikke rigtigt blevet mør endnu og klynger sig stadig til gamle vrangforestillinger.

Der hvor øjebæen tager lidt fejl er at der burde stå. "det svarer til at du går ind i bilka og ser en vare du først må købe om 4 måneder stå på hylden. Du ville gerne betale noget for varen nu hvis du kunne få den, men ved kassen får du besked på at betale 10 gange den relle værdi og så vente til bilka synes du må få varen, der i øvrigt er ringere kvalitet end den sortbørsen tilbyder dig mere eller mindre gratis ude på gaden"

Fair nok "gratis" er svært at underbyde. Men "lovligt" har også en værdi. Kunsten er at pris og tidssætte lovligt så gratis-nu ikke virker helt så fristende.

Det komiske er at filmen "dallas buyers club" handler om folk der lider af AIDS/HIV og derfor opretter en (ulovlig) klub for at skaffe forskellig medicin der ellers ikke er direkte tilgængeligt, hvilket så fører til at den onde stat og retssystem forfølger klubben. Men anaogien preller helt af på den gamle forkalkede maskine.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Irminsûl
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 409
Tilmeldt: 1. apr 2009, 13:05
Interesser: Våben og natur
Geografisk sted: Nordsjælland.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Irminsûl » 28. mar 2015, 12:37

Mere interessant. Hvor mange DANSKE film er der overhovedet på Popcorntime på nuværende tidspunkt? hele argumentet med den danske filmbranche er da ret svagt.
Please help me represent gun owners/shooters as 99% of us ARE: just regular folks who enjoy guns instead of golf.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Sort » 28. mar 2015, 15:18

Irminsûl skrev:Mere interessant. Hvor mange DANSKE film er der overhovedet på Popcorntime på nuværende tidspunkt? hele argumentet med den danske filmbranche er da ret svagt.
Jeg skal ikke kunne svare for popcorn time, men thepiratebay giver 27 sider med 20-25 links pr side (søgning "dansk" i video kategorien). Hvor mange der så er dubletter, falske eller døde torrents, kan jeg ikke lige vurdere, jeg tænkte ikke jeg ville fejre forsøg på retsforfølgelse ved at deltage i pirateriet.

Men danske film har om muligt endnu kortere realistisk ventetid end internationale film. En dansk film henvender sig jo typisk til danmark og en tidstendens der er gældende lige omkring når filmen udkommer. Et år eller mere efter hvor film typisk kommer på DVD, er både jokes og tidskommentar ofte helt forældede.
Når dansk film så samtidigt er oppe imod store internationale titler i biograferne, tja hvis folk ser 3-4 biograf film årligt og valget er imellem endnu en relativt billigt produceret dansk film og så ringenes herre, avatar, hunger games osv.

Tja hvis man ikke kan underbyde, kan man nok slet ikke byde. Men det ved den danske filmbrancher jo også godt, det er derfor alle pengene kommer fra statastøtte etc og biografindtægterne faktisk kun udgør en mindre bonus. Men det springer branchen sjovt nok lidt let henover, nu hvor der måske kan hentes flere penge (end dansk film nogensinde har tjent på ærlig vis) ind via "antipirateri".
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Colt AR15
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 5. jan 2008, 18:31
Interesser: Jagt Pistolskydning
Geografisk sted: Mors
Has thanked: 1 time

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Colt AR15 » 30. mar 2015, 16:16

Netop Sort og derfor skulle Ronnie nok holde sig til at producere sine statsstøttede skodfilm. Det er der helt sikkert flere penge i end at få en advokat til at sende dummebøder ud.



Sort skrev:
Irminsûl skrev:Mere interessant. Hvor mange DANSKE film er der overhovedet på Popcorntime på nuværende tidspunkt? hele argumentet med den danske filmbranche er da ret svagt.
Jeg skal ikke kunne svare for popcorn time, men thepiratebay giver 27 sider med 20-25 links pr side (søgning "dansk" i video kategorien). Hvor mange der så er dubletter, falske eller døde torrents, kan jeg ikke lige vurdere, jeg tænkte ikke jeg ville fejre forsøg på retsforfølgelse ved at deltage i pirateriet.

Men danske film har om muligt endnu kortere realistisk ventetid end internationale film. En dansk film henvender sig jo typisk til danmark og en tidstendens der er gældende lige omkring når filmen udkommer. Et år eller mere efter hvor film typisk kommer på DVD, er både jokes og tidskommentar ofte helt forældede.
Når dansk film så samtidigt er oppe imod store internationale titler i biograferne, tja hvis folk ser 3-4 biograf film årligt og valget er imellem endnu en relativt billigt produceret dansk film og så ringenes herre, avatar, hunger games osv.

Tja hvis man ikke kan underbyde, kan man nok slet ikke byde. Men det ved den danske filmbrancher jo også godt, det er derfor alle pengene kommer fra statastøtte etc og biografindtægterne faktisk kun udgør en mindre bonus. Men det springer branchen sjovt nok lidt let henover, nu hvor der måske kan hentes flere penge (end dansk film nogensinde har tjent på ærlig vis) ind via "antipirateri".

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Sort » 30. mar 2015, 18:37

Colt AR15 skrev:Netop Sort og derfor skulle Ronnie nok holde sig til at producere sine statsstøttede skodfilm. Det er der helt sikkert flere penge i end at få en advokat til at sende dummebøder ud.
Nogle gange hopper rettighedshavere med på vognen, helt skævt ifht den egentlig problemstilling. Se feks Metallica/Lars Ulrich hidse sig op over napster i sin tid.
Manden havde jo tjent sine millioner og det i øvrigt i høj via en flerårig world tour som næppe led noget tab pga piratkopiering, tvært imod.

I teorien var det da rigtigt nok at nye kunstnere fik det svært fordi deres materiale blev kopieret, men så igen skal man godt nok sælge mange plader før den procentdel feks sony udbetaler pr album bliver til penge.

Så i virkeligheden var det selve pladeindustrien og dens helt uhyrlige ågerpriser der led den egentlige skade dengang (ikke at det er en legitimering af pirateri).

Ronnie som udtaler sig her er jo købt til opgaven, givetvis ligesom Lars Ulrich i sin tid var det. Ronnie er så jurist af en art, men egentligt bare et ansigt for den danske filmindustri. Men fordi dansk ikke er det store verdenssprog, er der bare ikke rigtigt penge i at lave danske film eller kopiere dem for den sags skyld. Det har branchen bare glemt et øjeblik i hysteriet over ulovlig kopiering.

De her rettighedsadvokater er jo frem for alt dygtige til at bilde deres egne arbejdsgivere ind at der er formuer at hente og snedigt nok er Ronnie jo ikke direkta ansat af en instruktør eller skuespiller. Ronnie er ansat af en antipiratgruppe af en art som så igen sælger sine ydelser til filmbranchens organisationer. Så i sidste ende er der ingen der kan se at Ronnie ikke kradser penge hjem fra pirater til at dække sin egen løn.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Vasquez
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 92
Tilmeldt: 20. dec 2012, 19:12
Interesser: Våben & bueskydning/jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Vasquez » 23. sep 2015, 20:11

Man beder selv om det hvis man ser popcorntime uden at være på vpn.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af ReneKJ » 23. sep 2015, 20:58

Det ville være fint hvis en af de her sager endte i retten, sådan at man een gang for alle kunne få afgjort hvad der er et rimeligt erstatningskrav.
Flere tusinde i erstatning for at have set en film lyder tosset, men det der gør det lidt kompliceret er at folk i P2P netværk også er med til at distribuere filmen videre til andre.
Så hvad nu hvis der er 100 der har hentet filmen fra din PC, skylder du så 100 x filmens pris?

Eller hvad med de folk der rent faktisk har downloadet hundredvis af film, er det urimeligt at de bliver afkrævet filmenes pris i erstatning? Det bliver hurtigt et meget stort beløb.

Brugeravatar
Syrah
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 6. jul 2011, 02:05
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Syrah » 23. sep 2015, 23:29

Her er 4 gode råd så du slipper for alle disse bekymringer vedr. ophavsret og IP!!!
Disse råd skal ses som en hjælp så du ikke uforvarende pludselig står med et absurd krav om at skulle betale en mia. eller mere for noget du ikke vidste var forgået på dit hjemmenetværk. Disse gode råd fordre du har en trådløs (wifi) router tilsluttet til din Internetudbyder (ISP) men hvem har ikke det i dag.
Hvis du aktivt ønsker at bryde opretshavsloven og downloade/streame mediafiler og apps, så skal du bruge et par råd mere, men dem får du ikke her i mit indlæg.

1. Åbn dit trådløse netværk (Altså slå wifi sikkerhed fra. Husk at beskytte dine egne enheder med "lokal" firewall) eller opret et "ikke sikret" "gæstenetværk" i din trådløse router, det kan de fleste nye modeller!

2. Luk aldrig uinviterede slipsedyr ind i din bolig, med mindre de har politi og en dommerkendelse med!

3. Benægt, benægt, benægt, benægt, benægt, benægt og benægt

4. Hvis du sigtes for ulovlig download, så benyt din grundlovssikrede ret og lad være at udtale dig overhovedet. (Det vil helt sikkert skade dig hvis du gør det alligevel, også selvom du ikke tror du har gjort noget ulovligt).

Landsretten har talt: http://www.langsted.dk/artikler/JP_16.01.2009.pdf
/S

Edit: Link tilføjet her til interessant podcast "POPCORNTIME I HYPNOLAND" http://www.radio24syv.dk/programmer/afl ... e-35-2015/

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af ReneKJ » 24. sep 2015, 07:05

Syrah skrev: 1. Åbn dit trådløse netværk (Altså slå wifi sikkerhed fra. Husk at beskytte dine egne enheder med "lokal" firewall) eller opret et "ikke sikret" "gæstenetværk" i din trådløse router, det kan de fleste nye modeller!
Og et eller andet lyssky sted på nettet er der en guide til børneporno/hackerangreb/mordtrusler der begynder med
1. Find et åbent trådløst netværk.

Bevares, sandsynligheden er nok ikke så stor. Til gengæld er det også nogle lidt mere ihærdige folk man kommer i kontakt med hvis det går galt.

Her er en simpel guide:
A) Vent til lortet er tilgængeligt på Netflix eller er på tilbud i Bilka.
B) Hvis du absolut skal downloade, så lad være med at benytte en klient der gør dig til meddistributør. Uden at være advokat, så tror jeg det gør en kraftig forskel i hvor meget erstatning du kan blive afkrævet.

VPN osv. burde egenligt være standard hvis ikke man vil have al sin trafik tygget igennem "For det fælles bedste". Personligt har jeg dog været for doven til at gøre noget ved det.

Brugeravatar
Syrah
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 6. jul 2011, 02:05
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Syrah » 24. sep 2015, 08:29

ReneKJ skrev: Og et eller andet lyssky sted på nettet er der en guide til børneporno/hackerangreb/mordtrusler der begynder med
1. Find et åbent trådløst netværk.
Jeg ville sætte pris på hvis vores myndigheder gik efter at stoppe sådanne vejledninger du lister, frem for at støtte en industri som har sovet i timen og ikke fulgt med tiden. Alle undersøgelser viser at folk gerne vil betale hvis det lader sig gøre!
Jeg kan ikke tro at det lovgrundlag man har anvendt for at få ISP til at udleverer de pågældendes IP adresser er lovligt men det vil fremtiden vise.
/S

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af ReneKJ » 24. sep 2015, 09:52

Syrah skrev: Jeg ville sætte pris på hvis vores myndigheder gik efter at stoppe sådanne vejledninger du lister, frem for at støtte en industri som har sovet i timen og ikke fulgt med tiden. Alle undersøgelser viser at folk gerne vil betale hvis det lader sig gøre!
Jeg kan ikke tro at det lovgrundlag man har anvendt for at få ISP til at udleverer de pågældendes IP adresser er lovligt men det vil fremtiden vise.
/S
Er du egenligt helt sikker på at du vil have myndighederne til at administrere hvilken information der findes på nettet?
Det er jo netop det der har ført til den helt igennem tåbelige sag mod dem der havde lagt en popcorn guide op.
Plus den IT-vittighed som hedder Børnepornofilteret.

Brugeravatar
NSander
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 975
Tilmeldt: 23. feb 2005, 20:18
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 151 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af NSander » 24. sep 2015, 10:08

Anti-pirateri reklame fra 1972 :)

http://i.imgur.com/IH3ulrd.jpg

Brugeravatar
Syrah
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 6. jul 2011, 02:05
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Filmbranchen pudser advokater på Popcorn-brugere

Indlæg af Syrah » 24. sep 2015, 10:25

ReneK skrev:Er du egenligt helt sikker på at du vil have myndighederne til at administrere hvilken information der findes på nettet?
Nej!
/S

Besvar