Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug

Indlæg af ReneKJ » 25. maj 2016, 13:27

MichaelMejer skrev:
Det er nu som sådan ikke den automatiske 'du skal have taget pladerne forseelse, haps' der er noget galt med, de mobile nummerpladescannere gemmer ikke data, men det gør de stationære og det er der problemet ligger for mig...
Jeg har heller ikke noget imod den automatiske genkendelse af eftersøgte biler.
Men selv de mobile scanner kan uploade til centralt hold hvis man ønsker det. Så vidt jeg har forstået bliver de allerede gemt i 24 timer som standard, med mulighed for at udvide det hvis man har lyst.

Og de stationære er vist endnu værre, men jeg læser lidt forskellige information rundt omkring så jeg er ikke helt sikker.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug

Indlæg af HappyNanoq » 25. maj 2016, 13:57

Jeg kommenterer såmænd også kun på den kørende enhed, og dermed den mobile platform som åbenbart arbejder hurtigt nok online - til at den når at bippe når en nummerplade scannes, så de kan springe ud og flå pladerne af køretøjet.
Men selvfølgelig, når nogen snyder systemet for penge - så kan man godt lave noget som virker.

Hvis bare andre af politiets systemer virkede lige så glidende - tja, dokumentstyringssystemet, og håndteringen af tilladelser springer frem i tankerne, hvor borgerne også forventer at få noget UD af transaktionen... ja så er det åbenbart en anden historie.


Vi arbejder selv med en form for udvikling af custom Drift Vedligehold, og med mobile platforme til arbejdsordrer m.v. - jeg håber på at det bliver bare halvt så effektivt som nummerpladescannerne.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug

Indlæg af K_Nielsen » 26. maj 2016, 20:24

HappyNanoq skrev: Men.... kan ikke rigtig se om nummerpladerne på den Mercedes er behørigt skruet fast.?!?
Hvis du ser ordentlig efter, kan man se den hvide afdækning af bolten ved 4 tallet, der skal nok sidde en i den anden side også :blink:
Nr-plade.jpg
Nr-plade.jpg (13.39 KiB) Vist 11943 gange
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug

Indlæg af HappyNanoq » 26. maj 2016, 21:07

Kunne bare ikke se om det var et hak som nummerpladen havde fået, og dermed ændrede lysforholdet/lysreflektionen... havde godt set den lille plet, men syntes den sad mærkeligt.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
BoPe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. dec 2008, 12:01
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 100 times
Been thanked: 85 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug

Indlæg af BoPe » 28. maj 2016, 09:04

Åh ja, og mens vi nu er ved den lovbefalede påskruning af nummerplader:
1) De kan jo fjernes næsten lige så let som ikke påskruede, af både politi og kriminelle.
2) Men skruerne og hætterne gør det nemt at se, om loven er overholdt og,
3) der er nu en ekstra bøde mulighed og dermed indtægt til Staten.
4) Tilgengæld er lovens oprindelige begrundelse - at det skulle være svært at stjæle nummerplader - ikke opfyldt.

Sådan kan det gå.

Brugeravatar
NSander
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 975
Tilmeldt: 23. feb 2005, 20:18
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 151 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug

Indlæg af NSander » 25. jul 2017, 00:06

http://jyllands-posten.dk/indland/polit ... emme-data/

Politiet erkender de ikke kan administrere det, (som forventet), men mener alligevel det er ok, nu hvor det måske teknisk set er lovligt. "jamen hvis man intet har at skjule" :puke:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug

Indlæg af ReneKJ » 25. jul 2017, 00:29

NSander skrev:http://jyllands-posten.dk/indland/polit ... emme-data/

Politiet erkender de ikke kan administrere det, (som forventet), men mener alligevel det er ok, nu hvor det måske teknisk set er lovligt. "jamen hvis man intet har at skjule" :puke:
De er ellers allerede på vej ned af glidebanen i stor stil, men det kan vel ikke komme bag på nogen
i en ny bekendtgørelse lægger Justitsministeriet op til at udvide anvendelsen.
Dermed skal skannerne også kunne bruges til for eksempel at tjekke, om danske og udenlandske lastbilchauffører kører efter reglerne.
Avisen nævner også, at politiet vil kunne tjekke nummerplader som led i sin udlændingekontrol og til eftersøgninger "af humanitære grunde". Det kan for eksempel være i eftersøgningen af demente eller selvmordstruede personer.
http://www.bt.dk/politik/brugen-af-numm ... es-markant

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug

Indlæg af Lycon » 16. aug 2018, 11:50

ReneKJ skrev:
25. jul 2017, 00:29
NSander skrev:http://jyllands-posten.dk/indland/polit ... emme-data/

Politiet erkender de ikke kan administrere det, (som forventet), men mener alligevel det er ok, nu hvor det måske teknisk set er lovligt. "jamen hvis man intet har at skjule" :puke:
De er ellers allerede på vej ned af glidebanen i stor stil, men det kan vel ikke komme bag på nogen
i en ny bekendtgørelse lægger Justitsministeriet op til at udvide anvendelsen.
Dermed skal skannerne også kunne bruges til for eksempel at tjekke, om danske og udenlandske lastbilchauffører kører efter reglerne.
Avisen nævner også, at politiet vil kunne tjekke nummerplader som led i sin udlændingekontrol og til eftersøgninger "af humanitære grunde". Det kan for eksempel være i eftersøgningen af demente eller selvmordstruede personer.
http://www.bt.dk/politik/brugen-af-numm ... es-markant
Og det anvendes allerede i USA mod socialt bedrageri:
Nu fanger nummerpladescannere også sociale bedragere
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug

Indlæg af Wildlife » 16. aug 2018, 12:53

Lycon skrev:
16. aug 2018, 11:50
ReneKJ skrev:
25. jul 2017, 00:29
NSander skrev:http://jyllands-posten.dk/indland/polit ... emme-data/

Politiet erkender de ikke kan administrere det, (som forventet), men mener alligevel det er ok, nu hvor det måske teknisk set er lovligt. "jamen hvis man intet har at skjule" :puke:
De er ellers allerede på vej ned af glidebanen i stor stil, men det kan vel ikke komme bag på nogen
i en ny bekendtgørelse lægger Justitsministeriet op til at udvide anvendelsen.
Dermed skal skannerne også kunne bruges til for eksempel at tjekke, om danske og udenlandske lastbilchauffører kører efter reglerne.
Avisen nævner også, at politiet vil kunne tjekke nummerplader som led i sin udlændingekontrol og til eftersøgninger "af humanitære grunde". Det kan for eksempel være i eftersøgningen af demente eller selvmordstruede personer.
http://www.bt.dk/politik/brugen-af-numm ... es-markant
Og det anvendes allerede i USA mod socialt bedrageri:
Nu fanger nummerpladescannere også sociale bedragere
Det ved vi teknisk set heller ikke om det anvendes til i Danmark - ANPG er jo undtaget aktindsigt, så de oplyser jo ikke noget om hvem de har videregivet oplysninger til..
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af Lycon » 26. nov 2020, 05:53

Som forudset udvider de nu brugen:
Nye kameraer virker: Bøder til gamle biler
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af Greyberd63 » 26. nov 2020, 08:07

Lycon skrev:
26. nov 2020, 05:53
Som forudset udvider de nu brugen:
Nye kameraer virker: Bøder til gamle biler
Rigtig fin måde at bruge systemet på, de gamle biler forurenere mere, hvilket især er et problem i større byer.
Og når folk ikke kan finde ud af at overholde reglerne, så må det jo koste en bøde.

I min grønne ungdom, har jeg boet i større byer, i gamle lejligheder, jeg kunne tørre lettere klæbrigt sort snask af mine vindues karme, dagligt.

Fin løsning at man ikke må benytte disse biler i byerne, men godt må på landet, på landet gør de meget mindre skade.

Alternativet ville være totalforbud, mod disse biler.

https://www.sst.dk/da/viden/miljoe/milj ... forurening

Mvh
Grey

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af FrederikF » 26. nov 2020, 08:35

Ændrede nummerplade farven, så nu forurener bilen ikke længere.
:freak:

Brugeravatar
NSander
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 975
Tilmeldt: 23. feb 2005, 20:18
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 151 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af NSander » 26. nov 2020, 13:01

Lycon skrev:
26. nov 2020, 05:53
Som forudset udvider de nu brugen:
Nye kameraer virker: Bøder til gamle biler
49% er "Vilde med" de nye intelligente trafikkameraer. Så er det svært at stille noget op

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af FrederikF » 26. nov 2020, 20:14

Ja, det er ekstremt. Andelen af “dumme danskere” er ikke meget forskellig fra ditto amerikanere.
Undskyld jeg lyder nedladende, men at bedømme “glidecremen” positivt mens man knapper op og bøjer sig forover for overmagten det er for mig ufatteligt.

Brugeravatar
NSander
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 975
Tilmeldt: 23. feb 2005, 20:18
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 151 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af NSander » 27. nov 2020, 13:53

FrederikF skrev:
26. nov 2020, 20:14
Ja, det er ekstremt. Andelen af “dumme danskere” er ikke meget forskellig fra ditto amerikanere.
Undskyld jeg lyder nedladende, men at bedømme “glidecremen” positivt mens man knapper op og bøjer sig forover for overmagten det er for mig ufatteligt.
Jeg ved ikke om jeg tror danskerne er dumme, desværre vil jeg næsten sige. Så var man lovligt undskyldt.
Jeg tror nærmere folk er naive, i mangel af bedre ord. Folk har en ubegrundet autoritetstro, fordi de er er født i den lille-bitte tidsperiode, i det meget meget afgrænsede geografiske område, i hele verdenshistorien, hvor der både er fred i landet, i vores del af verden, og man samtidig ikke har en stat som umiddelbart vil en det ondt.

Og det tog altså ikke ret lang tid før paraderne faldt. Og jeg tror da heller ikke vi har alverden at være bange for lige nu, jeg tror ikke at nogen af vores politikere, uanset fløj, har decideret onde hensigter. Jeg tror mange af dem vil kunne gøre stor uoprettelig skade, hvis de fik muligheden, men jeg tror ikke de ville gøre det i ond mening, men ud fra egen bedste overbevisning om hvad der var bedst for Danmark, Miljøet, Klimaet eller whatever.

Men det jeg ser som det aller farligste, er at man tror verden nødvendigvis vil blive ved med at være som den er nu. Erfaringer fra andre steder i verden, viser at vi stort set aldrig er meget mere end en strømafbrydelse, et kraftigt regnskyl eller en politisk skandale fra en borgerkrig. Vores politiske billede kan ændre sig på ingen tid. Og vi har virkelig sat røven i klaskehøjde, ved at indrette det perfekte samfund til at kontrollere borgerne 100% det eneste vi mangler er lidt ond vilje.
Man kan ikke sammenligne 1-1, men hvis man forestillede sig at vi fik en ny 9. april, så ville det hele være overstået, før nogen overhovedet fattede det var begyndt.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af Kalthoff » 27. nov 2020, 15:44

Uanset om en minister eller embedsmand har gode eller onde hensigter, uanset om der handles ud fra selviske eller altruistiske motiver, så har offentligt formynderi en dårlig historik.

Regeringen, embedsmændene og myndighederne i Danmark har netop leveret et skrækeksempel med deres nedlukning af minkerhvervet.

Det er sagt mange gange, her er en af de mere elegante formuleringer:


youtu.be/xhYJS80MgYA

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af FrederikF » 27. nov 2020, 20:36

Man kan ikke sammenligne 1-1, men hvis man forestillede sig at vi fik en ny 9. april, så ville det hele være overstået, før nogen overhovedet fattede det var begyndt.
Jeps
En ren gentagelse (og ja jeg ved der var kampe, min KCs far stod ved maskingeværet på livgardens kaserne - det fyldte hams liv mellem bajerne de næste 50 år. Så jeg ced at nogen tog en for holdet.
Senest rettet af Lycon 27. nov 2020, 23:46, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er sat i quote tags.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af ReneKJ » 28. nov 2020, 09:03

NSander skrev:
27. nov 2020, 13:53
FrederikF skrev:
26. nov 2020, 20:14
Ja, det er ekstremt. Andelen af “dumme danskere” er ikke meget forskellig fra ditto amerikanere.
Undskyld jeg lyder nedladende, men at bedømme “glidecremen” positivt mens man knapper op og bøjer sig forover for overmagten det er for mig ufatteligt.
Jeg ved ikke om jeg tror danskerne er dumme, desværre vil jeg næsten sige. Så var man lovligt undskyldt.
Jeg tror nærmere folk er naive, i mangel af bedre ord. Folk har en ubegrundet autoritetstro, fordi de er er født i den lille-bitte tidsperiode, i det meget meget afgrænsede geografiske område, i hele verdenshistorien, hvor der både er fred i landet, i vores del af verden, og man samtidig ikke har en stat som umiddelbart vil en det ondt.
Vil vil ikke vores kat noget ondt, men vi fik ham stadigvæk kastreret.
Bare stof til eftertanke om forholdet mellem personlige interesser og statens interesser. :blink:

Min mening ( som jeg muligvis har luftet nogle få enkelte gange før ) er at staten i stigende grad umyndiggør borgerne og opfører sig som børneforældre i stedet for folkevalgte repræsentanter.
Øget kontrol med "børnene" passer perfekt ind i den tankegang. Overvågning, beskyttelse mod "forkert" information, administration af vores penge osv.
Typisk indført med rimeligt-lydende argumenter, men hver gang bliver vi skubbet længere ind på børneværelset.

Nu syntes jeg ikke det fremgår af artiklen at det er politiets system der står for overvågningen, så det kan sagtens være et helt selvstændigt system.
Men ellers så er det gået fra at overvågen en liste af eftersøgte nummerplader, til nu også at have en liste af potentielle lovovertrædere.
Som tidligere så lyder de enkelte udvidelser af systemet harmløse og logiske, men stille og roligt så ender vi med et system der registrere og logger alle billisters færden.
For vores eget bedste, naturligvis. Ligesom med min kat.

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af Slettes3 » 28. nov 2020, 09:12

Ronald Reagan ville havde hadet en Søren Pind og lignende typer.

Det sjove er at Søren Pinds ynglings person er Ronald Reagan.....men nok ikke den anden vej.

Reagan ønskede folk skulle være frie og kunne være uafhængige...Søren Pind(og langt de fleste politikere i dk) ønsker at gøre befolkningen så afhængig og opbundet i systemet som muligt.

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af Marius » 28. nov 2020, 09:48

Og om et par år... når tilpas mange i befolkningen har installeret kørekortapp, så kan man kræve at mobilen skal være tændt under kørsel, så roadpricing bliver billigere at implementere.*
Naturligvis overvåger man så kun dem der kører for stærkt eller parkerer ulovligt.

*De der ikke vil appen kan få installeret roadpricing udstyr i bilen med væsentligt højere omkostninger og besvær.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af Greyberd63 » 28. nov 2020, 10:26

Marius skrev:
28. nov 2020, 09:48
Og om et par år... når tilpas mange i befolkningen har installeret kørekortapp, så kan man kræve at mobilen skal være tændt under kørsel, så roadpricing bliver billigere at implementere.*
Naturligvis overvåger man så kun dem der kører for stærkt eller parkerer ulovligt.

*De der ikke vil appen kan få installeret roadpricing udstyr i bilen med væsentligt højere omkostninger og besvær.
Super god ide, det vil gøre road pricing nemt og billigt, at indføre

Mvh
Grey

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af The Mad Viking » 28. nov 2020, 12:08

Greyberd63 skrev:
28. nov 2020, 10:26
Marius skrev:
28. nov 2020, 09:48
Og om et par år... når tilpas mange i befolkningen har installeret kørekortapp, så kan man kræve at mobilen skal være tændt under kørsel, så roadpricing bliver billigere at implementere.*
Naturligvis overvåger man så kun dem der kører for stærkt eller parkerer ulovligt.

*De der ikke vil appen kan få installeret roadpricing udstyr i bilen med væsentligt højere omkostninger og besvær.
Super god ide, det vil gøre road pricing nemt og billigt, at indføre

Mvh
Grey
Jeg har i princippet ikke noget imod roadpricing. (Men det har jeg jo så alligevel...)

Men det skal være uden overvågning af, hvor jeg kører (Ja, jeg har masser at skjule, lukker døren når jeg skider, og det rager generelt bare ikke dem, hvor jeg befinder mig :blink: ), og hvis vi indfører roadpricing, så fjerner vi alle registreringsafgifter. Ligesom i ALLE!

Jeg skal kunne have 100 gamle biler holdende, som jeg kan vælge og vrage imellem, uden at de koster mig noget at have stående, kun når jeg kører i dem.

Det skal ikke koste mig en krone mere end det gør nu.
Men jeg har en ganske sikker overbevisning om at det bare bliver læsset oven på de udgifter vi har i forvejen.
Kald mig kynisk og mistroisk, I er ikke de første, og heller ikke de sidste. :biggrin:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af Kalthoff » 28. nov 2020, 12:50

Marius skrev:
28. nov 2020, 09:48
Og om et par år... når tilpas mange i befolkningen har installeret kørekortapp, så kan man kræve at mobilen skal være tændt under kørsel, så roadpricing bliver billigere at implementere.*
Og når jagttegnet kommer på mobiltelefon, så kan det let kontrolleres om vi transporterer vores jagtvåben den direkte vej imellem det registrerede opbevaringssted og jagtterrænet/skydebanen/våbensmeden.

Ønsket om at overvåge undersåtterne er stærkt i visse embedsmandskredse.

Villigheden til at lade sig overvåge er stærk i store dele af befolkningen.

Det er sørgeligt.

:cry:

Thors24
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 478
Tilmeldt: 17. maj 2013, 13:48
Interesser: jagt og natur
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 608 times
Been thanked: 165 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af Thors24 » 28. nov 2020, 13:14

Løsning må så være at have 2 mobiltelefoner. En til det daglige, og en til kørekort, jagttegn, sygesikring mm. Den kan så værer slukket når den ikke er påkrævet.

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Nu tages Søren Pinds overvågningsnet i brug (nummerplade scanner)

Indlæg af Slettes3 » 28. nov 2020, 15:16

Kalthoff skrev:
28. nov 2020, 12:50


Villigheden til at lade sig overvåge er stærk i store dele af befolkningen.

Det er sørgeligt.

:cry:
Man kan jo spørge hvilke partier de stemmer på?..så får man nok en ide om hvilken verden de ønsker.

Besvar