GPS puls ur til træning, hvad skal jeg vælge ?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1226
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

GPS puls ur til træning, hvad skal jeg vælge ?

Indlæg af GT9 » 21. jan 2017, 18:11

Hej

Jeg har et Garmin 405 som er nogle år gammelt, og kunne trænge til en udskiftning.

Jeg bruger det til lidt løbe- og pulstræning, hvor det fint opfylder mit behov for at holde styr på løbedistance og pulsen.

Jeg gør brug af funktionen virtuel partner, hvis ikke min løbe makker er med.

Software delen på PC'en har jeg ikke være super glad for; men det gør jobbet at holde lidt styr på træningen.

Jeg er lidt træt af pulsmåleren med elestik rem, så hvis de nye modeller med pulsmåleren i uret virker kunne det være en fordel.

Er der nogle der har personlige erfaringer med et puls ur med GPS i kan anbefale ?
Norwegian Blue Parrot

Brugeravatar
Bino
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 617
Tilmeldt: 1. feb 2004, 22:07
Interesser: Flugtskydning,paintball,våben.
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: GPS puls ur til træning, hvad skal jeg vælge ?

Indlæg af Bino » 21. jan 2017, 19:41

Jeg har et Garmin forerunner 225, men det har ikke virtual partner. Man kan vist sætte et high og low pace på uret. Samtidig ligger det på et billigt prisleje, vil du have virtual partner skal du op i Garmin Fenix 3 det koster så ca dobbelt så meget. Begge ure har pulsmåler indbygget.
Ham som var med fra starten.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: GPS puls ur til træning, hvad skal jeg vælge ?

Indlæg af Raptor357 » 21. jan 2017, 23:10

polar laver gode puls ure, men deres gps er ikke helt super.
Men den jeg har sætter du en dims på skoen og så kan den fortælle dig en hel masse som en gps ikke kan.
Min er en gammel RCX5, vandtæt, virker under vand og batteriet holder et års tid. Gps er en seperat sensor som man frit placerer, så skal den ikke kæmpe med et ringe signal på håndledet.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar