Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Zundapp » 16. apr 2017, 15:58

Jeg er jo igang med en større roden sammen med ny PC og teknik installation og har i den sammenhæng nogen tanker jeg håber at nogen kan svare på..

Lige nu har jeg 80/5 Mbit uden sikkerhedspakke men med yousee musik..

Jeg skal have fundet en form for sikkerhed og overvejer også at finde en bedre musiktjeneste hvis muligt..

Waoo Fiber kan jeg få 100/100 Mbit incl sikkerhedspakke for 299 kr/md, Hvor yousee løsningen vil koste 258kr/md incl sikkerhed..

Men har ingen anelse om waoo sikkerhed hvor yousee bruger F-secure.. Waoo giver så mulighed for at leje 100 GB lagerplads for 39kr/md. Måske relevant til de data/billeder jeg gerne vil passe på og som for nuværende bare er på en ekstern harddisk..

Streaming der kigger jeg på Tidal Hi-fi men er ikke klar over om jeg umiddelbart kan bruge det udenom ccb/telenor som tilsyneladende sidder på det herhjemme? Telenor kan kun levere 10/1 Mbit på min adresse og cbb ca. 10-30 Mbit download og det er jeg bange for giver lange løg :mad:

Kabler til router og evt router skal også skiftes så der er input velkomne. Og evt ideer angående streaming er også meget velkomne! Tanken er en Nad C368 eller lignende men skal jo have et signal til den :smile: Evt et MDC USB indstiksmodul eller noget bluesound / sonos ??
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Kleth » 16. apr 2017, 20:01

Med et rent blik på sikkerhedspakkerne, så ville jeg vælge f-Secure over "Chili Family Pack".

Er både Waoo og TDC/Yousee symmetriske fiberløsninger?

Jeg ville dele behovene op, alle sikkerhedspakker og Remote storage er nul og niks værd hvis basis-produktet fejler eller er utilstrækkeligt. Afhængigt af bindingsperiode kunne du f.eks. Starte ned at prøve TDC/Yousee. Storage er ret nemt at tilkøbe fra utallige forskellige udbydere OneDrive, Google Drive, Dropboks, Amazon AWS m.fl.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Zundapp » 16. apr 2017, 21:27

Yousee løsningen er kabel.. Har haft den løsning/udbyder i 5år og man får den hastighed man betaler for men servicen er skod og jeg døjer i perioder meget med deres musik tjeneste som forøvrigt kun fungerer med Firefox.. Giver 229 kr/md for den løsning men den stiger til 258 kr/md hvis jeg vil bruges deres f-secure..

Ved Waoo er sikkerhed en integreret del af pakken med 100/100 fiber til 299 kr/md..

Min nuværende yousee løsning er "fin nok" og hvis jeg nøjes med bredbånd til 229 kr/md og så kan finde en anden løsning med sikkerhed og musik streaming..

Ser umiddelbart ud til jeg kan købe Tidal tjenesten direkte til 199 kr/md uafhængig af system og net udbyder?

Så mangler jeg bare en sikkerheds løsning som meget gerne måtte kunne bruges til både PC og mobil telefon?
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Kleth » 16. apr 2017, 21:35

Jeg skiftede min Yousaw kabel-tv internet forbindelse ud med Hiper og det har været glimrende til 199kr/md.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Zundapp » 16. apr 2017, 21:48

Hiper kan kun levere 15/1 via telefonstik på min adresse :cry:

Og som sagt Telenor og cbb leverer ca samme hastighed her...

Bor i en boligforening hvor jeg er så "fantastisk heldig" at være påduttet Yousee tv via huslejen så kan ikke købe en samlet pakke et andet sted :wall:
Never mind the dog - Beware of the owner..

Flagg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 145
Tilmeldt: 19. dec 2005, 21:24
Interesser: 4.5 mm. Plinking.
Geografisk sted: Vestjylland
Geografisk sted: Vestjylland
Been thanked: 34 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Flagg » 17. apr 2017, 03:36

Du skal i hvert fald holde dig væk fra "Chili Security". Det er bare Bit-Defender til overpris, og firmaet har et meget dårligt ry.

Ex: https://www.hardwareonline.dk/traad.asp ... tid=862212
http://forum.komputer.dk/forum/sikkerhe ... -security/

At de har fået møvet sig ind hos WAOO, må skyldes rigeligt med våde varer, da indkøberen skrev under....

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Zundapp » 17. apr 2017, 09:38

Ja det lyder ikke imponerende :puke:

Desværre "følger den med" i pakken fra Waoo så man kommer til at betale for den om man vil eller ej :wall:

Jeg er jo nok stavnsbundet til Yousee hvis jeg skal have en løsning hvor der er rimelig hul igennem..

Så må jeg nok smile og se glad ud og enten betale de 29 kr/md for F-secure eller finde en løsning jeg selv styrer.. Gerne noget der også dækker mobiltelefonen.. Jeg søger videre..
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Bofhenator » 17. apr 2017, 09:52

Zundapp skrev:Ja det lyder ikke imponerende :puke:

Desværre "følger den med" i pakken fra Waoo så man kommer til at betale for den om man vil eller ej :wall:

Jeg er jo nok stavnsbundet til Yousee hvis jeg skal have en løsning hvor der er rimelig hul igennem..

Så må jeg nok smile og se glad ud og enten betale de 29 kr/md for F-secure eller finde en løsning jeg selv styrer.. Gerne noget der også dækker mobiltelefonen.. Jeg søger videre..
Er det ikke en mulighed med fiber? Det har været alle pengene værd her i huset. 1000/1000 til en fornuftig pris og så betaler jeg kun for internet, hvis jeg har brug for en sikkerheds pakke, cloud-storage eller stramning tjenester, så køber jeg dem selv ved siden af.

Der var trukket fiber helt ind i hytten, så omkostningerne ved etablering var til at overse. Men alt efter hvor man handler kan man jo få lov til selv at grave kablet ned. Det hjælper en del på prisen.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Kleth » 17. apr 2017, 10:05

Vi har fiber lagt ind i huset og det er også lagt i vejen, men der er ingen der videreudvikler det eller udbyder noget på det, så vi hænger p.t. på kobber dvs COAX og telefonkabel, derfor har vi to forbindelser; hhv en 55/15 ADSL og en 100/25 kabel-tv, fra to forskellige udbydere.

Jeg har nu fundet ud af at køre de to forbindelser sammen over en router, ikke at det giver 155/40, men det giver god pålidelighed og en mere jævn båndbredde.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Thors24
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 478
Tilmeldt: 17. maj 2013, 13:48
Interesser: jagt og natur
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 608 times
Been thanked: 165 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Thors24 » 17. apr 2017, 10:47

I min optik er det grundydelsen der tæller. Hvad "Toni Bonde" så finder på at smide oven i er, for mig, sekundært/ligegyldigt. Det er bare med til at forplumre overblikket.
Hvis du skal give 199/md for Tidal direkte ved Tidal, kan du sagten finde et teleabonement inkluderet Tidal billigere. Der er jo ingen der siger man skal telefonere også.

Vi bor også på landet uden ordentligt hul i kobberet, så vores løsning er et dataabonnement, en god antenne og en god 4grouter. Det giver et anstændigt internet.
Firewall og internetsikkerhed er købt ved siden af.
Lager i skyen er også købt ved siden af, selvom jeg bruger en service hvor der er en tilsvarende mulighed. Men det forsvinder jo hvis jeg en dag ikke længere har brug for den pågældende service.
Telefoni er inkl. Tidal, men ikke valgt pga. Tidal.
Jeg siger ikke at det er den rigtige løsning for alle, men det er det for os.
Min pointe er bare at jeg vælger den service jeg skal bruge, udfra behov og ikke hvad udbyderne slører deres tilbud med at ekstra services.

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Zundapp » 17. apr 2017, 17:32

Der er så vidt jeg kan snuse op kun mulighed for fiber gennem Waoo eller Coax via Yousee her på matriklen..

Jeg HADER at "få noget gratis med" for intet i denne verden er gratis så det er bare en anden måde man betaler det på.. OG jeg HADER endnu mere at købe en vare hvor jeg kun skal bruge en del af det jeg reelt betaler for..

Men jeg kommer til at bide i det sure æble hvis jeg vil have en fornuftig hastighed. Yousee med "gratis" musiktjeneste eller Waoo med "gratis" sikkerhedspakke.. Og Yousee vinder ved at være 80 kr billigere pr måned..

Jeg har godt set at man kan få Tidal via mobiltelefon abonnement men det er lige så dyrt som at købe det direkte, plus at min Mobiltelefon løsning samtidig bliver dyrere/dårligere.. :wall:

Nå men på den anden side så er det jo forår så jeg pudser næsen :cry: og lærer at leve med det.. :doublefuck:
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Kleth » 17. apr 2017, 17:58

Zundapp skrev: Jeg HADER at "få noget gratis med" for intet i denne verden er gratis så det er bare en anden måde man betaler det på.. OG jeg HADER endnu mere at købe en vare hvor jeg kun skal bruge en del af det jeg reelt betaler for..
Mit gæt er at forretningsmodellen med "gratis" er mersalg dvs at de kan kontakte dig eller at du skal bruge flere penge på indhold e.lig.
Hvis det reelt er gratis, så ring til dem og sig at du gerne vil modtage deres gratis services eller produkter, ellers er det vel reelt set ikke gratis.

Jeg ser altid på "Hva koster'n?" og ikke på "gratis" eller "du sparer" og så køber jeg det som jeg vil have eller det jeg kan nøjes med separat. Jeg har ingen sikkerhedspakker, på telefonerne brugernes AVG gratis og på PC'erne bruger jeg F-Prot' gratis Linux antivirusscanner.

En anden årsag til at jeg ikke blander produkter/services er at hvis jeg vil skifte udbyder, så har jeg pludseligt en forfærdelig masse afhængigheder.
Og hvis der f.eks. er services som ikke koster noget at anvende som f.eks. Musiktjenester så hvorfor ikke bruge det? Det binder mig ikke tættere til udbyderen eller gør det sværere at skifte væk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Zundapp » 17. apr 2017, 18:42

Vi er sådan set enige, og jeg foretrækker også at holde det adskilt. Yousee musik er fint når det virker men kvaliteten er mmmmmja fin nok til nogen ting..

Jeg ville bare foretrække det var et muligt tilvalg.

Antivirusprogram kan jeg godt se fordelen i at hente ved udbyder hvis det virker men der er nok også andre fordele ved selv at vælge..
Never mind the dog - Beware of the owner..

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af DB89 » 17. apr 2017, 21:17

Jeg har en 300/60 forbindelse fra Yousee, som heldigvis er firmabetalt. På de private computere har jeg i efterhånden nogle år kørt med gratis version af Avast og Superantispyware og i Chrome med ABP og WOT plugin. Data backup kører primært med en Synology NAS herhjemme og en anden, der er placeret ved familie i en anden by, hvor de af og til synkroniserer op. Engang når jeg tager mig sammen, bliver billeder osv. kopieret over på en ekstern harddisk, som bliver gemt på arbejdet. Til hurtig backup af billeder på telefonen bruger jeg Dropbox.

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Zundapp » 20. apr 2017, 14:35

Jeg har lige omkring 90/6 på min youseeforbindelse og så nøjes jeg lige indtil videre med yousee musik som kvalitetsmæssigt er som spotify m.m.

Til 229 kr/md kan det ikke gøres billigere. Og kan købe Tidal HiFi direkte til 199 kr/md hvis jeg får de lyster.. Og har fået et 3 måneders prøve abonnement på Bullguard..

MEN hvordan får man bedst mulige signal fra routeren? Tænker på placering ved TV-stik eller lige ved PC'en? Der er ca. 4 meter imellem..Og hvor meget er der vundet ved gode kabler og evt hvilke??
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Kleth » 20. apr 2017, 14:45

Zundapp skrev:MEN hvordan får man bedst mulige signal fra routeren?
Tænker på placering ved TV-stik eller lige ved PC'en?
Der er ca. 4 meter imellem..Og hvor meget er der vundet ved gode kabler og evt hvilke??
Signal? WIFI eller over kabel? Hvis det er kabel, så giver kortere signalveje bedre forbindelse med færre table pakker.
Hvorfor TV-stik?
Det er vigtigere at kablet er skærmet end at det er "high-grade" og at der er "jord" på PC'en kabinet. Jo længere kabler des vigtigere kablets kvalitet, men langt det meste kabel er godt nok :razz:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Zundapp » 20. apr 2017, 14:47

Får signalet ind via coax/tv. Stationær kører kabel..

Tænker mere hvad side af routeren der er mest kritisk med støj/signal, deraf placering..
Never mind the dog - Beware of the owner..

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af ReneKJ » 20. apr 2017, 15:06

Zundapp skrev: MEN hvordan får man bedst mulige signal fra routeren? Tænker på placering ved TV-stik eller lige ved PC'en? Der er ca. 4 meter imellem..Og hvor meget er der vundet ved gode kabler og evt hvilke??
Hvad tænker du på, kablet kontra trådløst, eller hvor routeren skal stå?

Jeg vil mene at hvis routeren også er dit modem, så er det en fordel at have den så tæt på telefon/fiber-stikket som muligt.
Men hvis routeren er sluttet til modem via ethernet så kan jeg ikke se at det gør nogen forskel om der er 4 meter kabel fra modem til router, eller 4m kabel fra router til PC.
Jeg plejer at stille det sådan op at Routeren står et fornuftigt sted til at trække kabler til hvad der nu ellers skal kables, og samtidigt ikke får blokeret wifi-signalet.

Angående kabelkvalitet, så er det jo et digitalt signal og ethernet er beregnet til væsentligt større afstande end 4 meter.
Jeg bruger helt almindelige Cat5e kabler og har aldrig haft problemer.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Kleth » 20. apr 2017, 15:31

ReneKJ skrev:Jeg vil mene at hvis routeren også er dit modem, så er det en fordel at have den så tæt på telefon/fiber-stikket som muligt.
Men hvis routeren er sluttet til modem via ethernet så kan jeg ikke se at det gør nogen forskel om der er 4 meter kabel fra modem til router, eller 4m kabel fra router til PC.
Jeg plejer at stille det sådan op at Routeren står et fornuftigt sted til at trække kabler til hvad der nu ellers skal kables
Jeg har lige lavet øvelsen med at flytte mit kabelmodem/router midt ind i huset og det har intet betydet for signalet modemmet modtager, og alt mit er skærmet, jordet og skruet sammen med F-connectors. Jeg ville ikke sende det signal gennem en tvivlsom installation som evt har gamle skille og samle filtre og ikke skærmede dåser.

Jeg er rørende enig i at det ikke betyder noget om der er 4m CAT5e på den ene eller den anden side. Skærmet kabel er mindre modtagelig over for cross-talk især hvis det er jordet i den ene ende.

Min holdning er også at routeren bør have den mest centrale placering ud fra WIFI-dækning og hvor det netop er mest hensigtsmæssigt at trække kabler til og fra (i mit hus er det to forskellige steder).

Ved at sætte routeren sammen med en masse anden elektronik er der også en risiko for gensidig støj der for routeren kan resultere i et dårligt signal/støj forhold med dårlig båndbredde som resultat.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Zundapp » 20. apr 2017, 15:34

Router/modem er yousee 3 stk for en femmer kvalitet . Wifi kan nå alle steder i hytten lige meget hvor det står. Men den nye stationære får kabel og ville bare vide hvad side af Router/modem der var mest støjfølsom. Cat/lan vs coax forsyning?

Signal mæssigt er der ikke noget at hente på så kort et stykke men støj vil jeg gerne undvære..
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Bredbånd og sikkerhedspakker og streaming..

Indlæg af Kleth » 20. apr 2017, 15:42

Hvis du bruger ordentligt 50 Ohms COAX og skruer det hele sammen med F-connectors vil det være så godt som tabsfrit. Ellers er du bedre tjent med CAT5
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar