Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Lycon » 1. nov 2017, 17:48

Jeg har ikke brug for at høre fra alle dem der viger fra sociale medier som var det det ondeste af verden.
Jeg vil gerne høre fra dem der bruger programmet, og om hvordan de bruger det - hvad kan det bruges til?

Jeg er med på at det kan bruges som Fæcesbook (FB), fortælle venner og bekendte om sine hyppige toiletbesøg, hvad man spiser, hvor og hvornår, men derudover, er der et større potentiale i Instagram frem for FB?

https://www.instagram.com/SOE4045/
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af C-X » 1. nov 2017, 18:01

Elbæk er da vist flittig bruger.

Kommer der billeder af Lycon i kompromitterende outfits og guns?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Saze
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 555
Tilmeldt: 13. feb 2010, 00:59
Interesser: Jagt, Lang distance skydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 100 times
Been thanked: 130 times

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Saze » 1. nov 2017, 19:43

Lycon skrev:Jeg har ikke brug for at høre fra alle dem der viger fra sociale medier som var det det ondeste af verden.
Jeg vil gerne høre fra dem der bruger programmet, og om hvordan de bruger det - hvad kan det bruges til?

Jeg er med på at det kan bruges som Fæcesbook, fortælle venner og bekendte om sine hyppige toiletbesøg, hvad man spiser hvor og hvornår, men derudover, er der et større potentiale i Instragram frem for FB?
Ja bestemt, det kan bruges i rigtig høj grad til at søge inspiration. Jeg bruger det ikke så meget til at så på "Mine venner" men rigtig meget på emner som interesserer mig. Den har en rigtig god algoritme som optimeres ud fra de ting man kigger på og "liker". Rystende god faktisk. Det er fra bruger/modtager siden.

Lidt ud fra det samme som ovenstående kan man som afsender ramme målgruppen meget specifikt. Ligeledes har brug af hashtag stor betydning for hvem man rammer. For at vedligeholde interessen er det en god idé at lave opslag en gang om dagen osv...

Lidt afhængig hvad du mener med potentiale, kan jeg svare mere specifikt på tricks til "afsendere"...
Living to enjoy life!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Bofhenator » 1. nov 2017, 23:00

Jeg bruger det til at kigge med hos folk med interesser jeg finder spændende, der bliver postet en del flotte jagt og våbenbilledet. Blandt andet også historiske våben. Og så følge en mellemstor håndfuld venner og bekendte der er dygtige til at fange et fedt motiv med et telefon kamera.

Mine egne sølle forsøg på indhold får et sympati - like i ny og næ, men mit primære sigte er at se fede ting andre har lavet.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Lycon » 2. nov 2017, 02:56

Bofheator skrev:Ja bestemt, det kan bruges i rigtig høj grad til at søge inspiration
Bofhenator skrev:Jeg bruger det til at kigge med hos folk med interesser jeg finder spændende, der bliver postet en del flotte jagt og våbenbilledet.
Jeg forstår det er et fremragende medie at hente inspiration fra. Man bliver også helt i godt humør af de mange fremragende billeder der postes, og jeg får helt lyst til selv at forsøge mig. Hvis I iøvrigt kan anbefale nogle seværdige Instagram (IG) profiler, så nævn dem gerne her i tråden.
Saze skrev:Lidt afhængig hvad du mener med potentiale, kan jeg svare mere specifikt på tricks til "afsendere"...
Vi er forfærdelig træt af Facebook (FB) og alt hvad det står for, og vi søger derfor et medie som afløser for FB, men hvor vi fortsat kan poste updates ved nedbrud, og andre driftsmæssige udfordringer. Jeg tænker herfor på om IG kan anvendes til dette formål?

En anden ting er så hvor mange brugere vi kan nå ud til gennem IG versus FB? Det er min fornemmelse at FB er væsentligt mere udbredt, og målet er jo at nå ud til så mange som mulig. Hvis vi opretter en IG konto kan brugere der i forvejen har programmet jo bare vælge at følge os, men hvor mange er det reelt? Kan man tilgå IG, og læse opslag hvis man ikke har en konto? Er det muligt, er problemet jo ikke så stort da brugerne så blot skal informeres om at gå på IG og søge på NVF.
Saze skrev:Ligeledes har brug af hashtag stor betydning for hvem man rammer.
Kan du forklare det nærmere? Jeg forstår at man udvælger en række ord hvis betydning refererer til indholdet i opslaget, og indsætter et hashtag # foran disse. Men hvordan har det betydning for hvilken målgruppe man rammer? Hashtag-ord er vel passive og leder kun brugere der søger på ordet frem til opslaget, eller har jeg helt misforstået konceptet?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af ReneKJ » 2. nov 2017, 06:02

Hvis der er til status opdateringer osv så var Twitter måske mere velegnet?

Det kan tilgås via en almindelig webbrowser uden at man er logget ind, som f.eks
https://mobile.twitter.com/rigspoliti?lang=da

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Lycon » 2. nov 2017, 06:25

ReneKJ skrev:Hvis der er til status opdateringer osv så var Twitter måske mere velegnet?

Det kan tilgås via en almindelig webbrowser uden at man er logget ind, som f.eks
https://mobile.twitter.com/rigspoliti?lang=da
Det viser lige præcis min totale mangel på viden og forstand udi de sociale medier. :oops:
Det er jo en fremragende ide og temmelig sikkert løsning du kom med der René. :numberone:
Jeg vender den lige i Mod gruppen.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Bofhenator » 2. nov 2017, 07:25

Helt enig med René. Men det bør jo ikke afholde folk med evner udi våben og fotografi fra at oprette en Instagram profil og poste en masse fede billeder ;-)

Ud over profiler som feks guns_through_history og lignende. Så kan det betale sig at søge på feks #historicalweapons og se hvad der dukker op.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 49 times
Been thanked: 162 times

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Kristian_J » 2. nov 2017, 09:59

Jeg bruger instagram til at følge interesser som finskytter i udlandet, motorcykel byggere osv... man få et billede og lidt tekst. Det passer godt til MTV generationen.

Det er lidt som Twitter, men alligevel lidt mindre personligt, selv hvis man følger kendisser eller lignende. Twitter er mere tekst fokuseret, instagram er billede fokuseret og facebook er "del dit liv" fokuseret.

Men det ene udelukker jo ikke det andet.

Jeg tror man kan gøre så hvis du deler et opslag på det ene medie, så deler det automatisk opslaget på de andre.
... assistance from a distance!

Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Falco Subniger » 2. nov 2017, 20:15

Lycon skrev:Vi er forfærdelig træt af Facebook (FB) og alt hvad det står for, og vi søger derfor et medie som afløser for FB, men hvor vi fortsat kan poste updates ved nedbrud, og andre driftsmæssige udfordringer. Jeg tænker herfor på om IG kan anvendes til dette formål?
Facebook ejer og driver Instagram, så du burde kunne logge ind på Instagram med Facebook profilen. Umiddelbart vil jeg gætte på, der ligger en mulighed for at flette de to universer sammen (jeg er ikke selv bruger).

https://en.wikipedia.org/wiki/Instagram

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Lycon » 3. nov 2017, 10:36

ReneKJ skrev:Hvis der er til status opdateringer osv så var Twitter måske mere velegnet?

Det kan tilgås via en almindelig webbrowser uden at man er logget ind, som f.eks
https://mobile.twitter.com/rigspoliti?lang=da
NVF er nu på Twitter og vi anbefaler at de af jer der har en Twitter Konto, at I Følger os.

140 tegn er maksimum antal karakterer der kan skrives i et opslag, og det er lige til den smalle side. En opblødning er dog på vej da Twitter nu, blandt udvalgte personer, tester om 280 tegn kan gå an. Forhåbentlig bliver det snart en mulighed for os alle.

https://mobile.twitter.com/Vabenforum
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Bofhenator » 3. nov 2017, 11:02

Lycon skrev:
ReneKJ skrev:Hvis der er til status opdateringer osv så var Twitter måske mere velegnet?

Det kan tilgås via en almindelig webbrowser uden at man er logget ind, som f.eks
https://mobile.twitter.com/rigspoliti?lang=da
NVF er nu på Twitter og vi anbefaler at de af jer der har en Twitter Konto, at I Følger os.

140 tegn er maksimum antal karakterer der kan skrives i et opslag, og det er lige til den smalle side. En opblødning er dog på vej da Twitter nu, blandt udvalgte personer, tester om 280 tegn kan gå an. Forhåbentlig bliver det snart en mulighed for os alle.

https://mobile.twitter.com/Vabenforum
Har ikke haft en twitterprofil før, men det må så være nu :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Kleth » 3. nov 2017, 11:04

Lycon skrev:NVF er nu på Twitter og vi anbefaler at de af jer der har en Twitter Konto, at I Følger os.
Jeg måtte lige recover min Twitter konto :giggle: Den har ikke været så nyttig før nu.
Er der en dybere mening med at baggrunden er et minefelt? :giggle:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Langenge » 3. nov 2017, 11:46

Glimrende tiltag, at få det flyttet fra Facebook til Twitter.
Og det dejlige er, at man altså ikke behøver et login eller en konto hos Twitter, for at læse opslag.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Lycon » 3. nov 2017, 12:02

Kleth skrev:Er der en dybere mening med at baggrunden er et minefelt? :giggle:
Nej det er der ikke, jeg syntes bare det er et skide godt billede på mange måder. Vi lægger gerne noget jagt- eller jagtvåbenrelateret op, når vi lige er faldet på plads. :razz:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Kleth » 3. nov 2017, 12:05

Lycon skrev:
Kleth skrev:Er der en dybere mening med at baggrunden er et minefelt? :giggle:
Nej det er der ikke, jeg syntes bare det er et skide godt billede på mange måder. Vi lægger gerne noget jagt- eller jagtvåbenrelateret op, når vi lige er faldet på plads. :razz:
Billedet er godt komponeret og meget stemningsfuldt :thumbup: det skal ikke skiftes for min skyld :oops:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Har du Instagram, og hvordan bruger du det?

Indlæg af Bofhenator » 31. dec 2017, 10:07

Jeg faldt over ham her på instagram, han tager godt nok nogle fede billeder:
https://www.instagram.com/the_made_of_steel_machine/
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar