Android APP til 360 graders fotografering?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Android APP til 360 graders fotografering?

Indlæg af Lycon » 29. sep 2018, 19:07

Vi kender alle den funktion på ejendomsmægler siden, hvor man kan kan klikke på et foto der tager udgangspunkt i midten af rummet. Man kan herfra så med piletaster, eller musen se rummet i 360 grader. Findes der en APP til telefonen der kan dette, og herefter generere en fil der kan ses på en PC?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Android APP til 360 graders fotografering?

Indlæg af ReneKJ » 29. sep 2018, 19:28

Lycon skrev:
29. sep 2018, 19:07
Vi kender alle den funktion på ejendomsmægler siden, hvor man kan kan klikke på et foto der tager udgangspunkt i midten af rummet. Man kan herfra så med piletaster, eller musen se rummet i 360 grader. Findes der en APP til telefonen der kan dette, og herefter generere en fil der kan ses på en PC?
Cardboard Camera, og hvis du vil se det i 3D så kan du købe en viewer til at sætte din telefon i. (Google Cardboard, deraf navnet)
Jeg ved dog ikke lige hvad du skal bruge af software på PCen, for reelt set er det bare et panorama billede.

Det er faktisk rigtigt skrapt til at skabe et sammenhængende billede.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Android APP til 360 graders fotografering?

Indlæg af Lycon » 29. sep 2018, 19:49

ReneKJ skrev:
29. sep 2018, 19:28
Lycon skrev:
29. sep 2018, 19:07
Vi kender alle den funktion på ejendomsmægler siden, hvor man kan kan klikke på et foto der tager udgangspunkt i midten af rummet. Man kan herfra så med piletaster, eller musen se rummet i 360 grader. Findes der en APP til telefonen der kan dette, og herefter generere en fil der kan ses på en PC?
Cardboard Camera, og hvis du vil se det i 3D så kan du købe en viewer til at sætte din telefon i. (Google Cardboard, deraf navnet)
Jeg ved dog ikke lige hvad du skal bruge af software på PCen, for reelt set er det bare et panorama billede.

Det er faktisk rigtigt skrapt til at skabe et sammenhængende billede.
OK tak for det, jeg prøver at hente det og se det an.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9648
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Android APP til 360 graders fotografering?

Indlæg af Bofhenator » 29. sep 2018, 21:13

Chrome kan se filen
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Android APP til 360 graders fotografering?

Indlæg af Lycon » 29. sep 2018, 21:39

Bofhenator skrev:
29. sep 2018, 21:13
Chrome kan se filen
Nu har jeg testet programmet og det kan jo det jeg eftersøger - næsten.

Umiddelbart kan jeg ikke få lov til at eksportere filen, men kun et link! Hvilket betyder at filen er uploadet til en Google server, og det har jeg ikke bedt om, ligesom jeg ikke er blevet spurgt om det. Bevares jeg har givet programmet adgang til mine medier, men det er jo forventeligt at skulle det, funktionen af programmet taget i betragtning. Jeg så dog helst at mine optagelser forblev på min telefon. Jeg ser ikke nogen grund til at Google skal snage i dem. :mad:

Anyway, når jeg klikker på linket fra en PC vises kun 180 grader, på telefonen vises fint de 360, så data er tilstede. Jeg har prøvet i både Chrome og Firefox, og det er det samme. Kan kun se fra startpunkt og 180 grader frem. Jeg havde lidt håbet på at kunne få en stand-alone fil ud af det, men det lader ikke til at være muligt.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Android APP til 360 graders fotografering?

Indlæg af ReneKJ » 29. sep 2018, 22:02

Lycon skrev:
29. sep 2018, 21:39
Bofhenator skrev:
29. sep 2018, 21:13
Chrome kan se filen
Nu har jeg testet programmet og det kan jo det jeg eftersøger - næsten.

Umiddelbart kan jeg ikke få lov til at eksportere filen, men kun et link! Hvilket betyder at filen er uploadet til en Google server, og det har jeg ikke bedt om, ligesom jeg ikke er blevet spurgt om det. Bevares jeg har givet programmet adgang til mine medier, men det er jo forventeligt at skulle det, funktionen af programmet taget i betragtning. Jeg så dog helst at mine optagelser forblev på min telefon. Jeg ser ikke nogen grund til at Google skal snage i dem. :mad:
Ja den blev jeg også lige ramt af for lidt siden da jeg ville lave en test med en af mine gamle billeder.
Det er s** ikke i orden, men man har nok accepteret det et eller andet sted i deres 6000 siders Eula.

Det er dog relativt nemt at fjerne det igen; https://support.google.com/cardboard/an ... roid&hl=en
Lycon skrev:
29. sep 2018, 21:39
Anyway, når jeg klikker på linket fra en PC vises kun 180 grader, på telefonen vises fint de 360, så data er tilstede. Jeg har prøvet i både Chrome og Firefox, og det er det samme. Kan kun se fra startpunkt og 180 grader frem. Jeg havde lidt håbet på at kunne få en stand-alone fil ud af det, men det lader ikke til at være muligt.
På min telefon ligger filerne i DCIM\CardboardCamera og kan overføres med USB lige som normale fotos. Så vidt jeg kan se er det alle 360 grader.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Android APP til 360 graders fotografering?

Indlæg af Lycon » 29. sep 2018, 22:47

ReneKJ skrev:
29. sep 2018, 22:02
Lycon skrev:
29. sep 2018, 21:39
Bofhenator skrev:
29. sep 2018, 21:13
Chrome kan se filen
Nu har jeg testet programmet og det kan jo det jeg eftersøger - næsten.

Umiddelbart kan jeg ikke få lov til at eksportere filen, men kun et link! Hvilket betyder at filen er uploadet til en Google server, og det har jeg ikke bedt om, ligesom jeg ikke er blevet spurgt om det. Bevares jeg har givet programmet adgang til mine medier, men det er jo forventeligt at skulle det, funktionen af programmet taget i betragtning. Jeg så dog helst at mine optagelser forblev på min telefon. Jeg ser ikke nogen grund til at Google skal snage i dem. :mad:
Ja den blev jeg også lige ramt af for lidt siden da jeg ville lave en test med en af mine gamle billeder.
Det er s** ikke i orden, men man har nok accepteret det et eller andet sted i deres 6000 siders Eula.

Det er dog relativt nemt at fjerne det igen; https://support.google.com/cardboard/an ... roid&hl=en
Lycon skrev:
29. sep 2018, 21:39
Anyway, når jeg klikker på linket fra en PC vises kun 180 grader, på telefonen vises fint de 360, så data er tilstede. Jeg har prøvet i både Chrome og Firefox, og det er det samme. Kan kun se fra startpunkt og 180 grader frem. Jeg havde lidt håbet på at kunne få en stand-alone fil ud af det, men det lader ikke til at være muligt.
På min telefon ligger filerne i DCIM\CardboardCamera og kan overføres med USB lige som normale fotos. Så vidt jeg kan se er det alle 360 grader.
OK tak for link. Jeg må se om jeg kan finde en fil i DCIM i morgen når tester igen.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Besvar