Nokia 830 hvad kan man bruge den til?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 852
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 361 times
Been thanked: 68 times

Nokia 830 hvad kan man bruge den til?

Indlæg af 100Radsbar » 7. mar 2019, 09:19

Da jeg ryddede op her sidste weekend dukkede min Nokia 830 frem.
Den er stadig i perfekt stand, jeg har 2 batterier til den.

Så var det jeg tænkte, kan den stadig bruges?
Kiggede på nettet, og hvad jeg fandt frem til så kan man ikke installere Android på den. Så man hænger på at Microsoft velvilje overfor Apps, og opdateringer.

Problemet er manglende Apps m.m. og det at Microsoft mere eller mindre dumper Windows Mobile i en grusgrav et eller andet sted. :giggle:
Pudsigt nok fik den en Windows10 opdatering smidt i hovedet da den kom online.

En samler ville nok være interesseret, men den har jo et godt kamera, og en rigtig god batteri levetid. så vil på den anden side heller ikke af med den.

Jeg har også min gamle Nokia N8 liggende, som jeg heller ikke kan nænne at skille mig af med. Har jo nok lidt et hamtrings-gen :biggrin:
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: Nokia 830 hvad kan man bruge den til?

Indlæg af Langenge » 7. mar 2019, 09:43

Jeg har selv en fin Nokia med Windows 10 til at ligge i en skuffe.
Jeg har flere gange overvejet at 3D-printe et fint lille kabinet til den og bruge den som clockradio på natbordet.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11090
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Nokia 830 hvad kan man bruge den til?

Indlæg af C-X » 7. mar 2019, 12:02

Jeg bruger stadig min 930. Er virkelig pissed over, at Microsoft gav op. Jeg var med fra 800, måtte opgive den pga manglende kompatibilitet med Win 10, og nu dette. Windows er stadig det bedste styresystem til en mobil, efter min smag, men hvad hjælper det? Jeg er modstridende overfor at have Google i lommen og Apple er fuldstændigt udelukket.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: Nokia 830 hvad kan man bruge den til?

Indlæg af Langenge » 7. mar 2019, 12:16

Jeg kan ikke huske modelnummer på den jeg har, men den fik Windows 10 opdateringen.
Ja, jeg var faktisk ret begejstret for den og dens hastighed, men jeg måtte lægge den væk grundet manglen på de apps jeg ønsker, og som vel primært er min begrundelse for at have en smartphone og ikke blot en mobiltelefon:
Google maps, mobilbank, mobilepay, yousee musik, dr. m.v.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 852
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 361 times
Been thanked: 68 times

Re: Nokia 830 hvad kan man bruge den til?

Indlæg af 100Radsbar » 7. mar 2019, 13:50

Ja det var noget skidt at de vendte platformen ryggen.

Hvis de samme apps var tilgængelige på Windows mobil platformen som på Android, så ville jeg også bruge den endnu.
Jeg husker min 830 som hurtig mobil, men et rigitg godt kamera, selvom den kun har 1GB RAM. Kunne være jeg lige skulle kigge inde på Microsoft Store'en og egentlig se hvad der ligger derinde... :giggle:

Kan være at min kone skal have den, hun bruger sin Nokia 820 til at ringe fra, og sende SMS'er. Hun bruger ikke alle "Smarte" features, og apps.
Det at den har så godt et kamera er jo kun et plus.
7,62x54R Glory to the Mosin.

Deth
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 10. okt 2014, 15:20
Interesser: Knive Luftvåben Gear
Geografisk sted: Billund
Has thanked: 98 times
Been thanked: 6 times

Re: Nokia 830 hvad kan man bruge den til?

Indlæg af Deth » 17. mar 2019, 12:23

Selv som 100% æble mand må jeg indrømmer MS lavede nogle fornuftige tlf'er. Hvorfor de ikke valgte selv at tilbyde de enkle apps der manglede undre mig meget.

Besvar