Analyse af tik tok

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Analyse af tik tok

Indlæg af Bofhenator » 3. jul 2020, 10:12

De fleste herinde er nok ikke målgruppen, men måske har i unger der, hvis ikke man gider læse det hele. Tik tok suger al den data ud af din telefon den overhovedet kan og skjuler med kryptering hvor meget der bliver sendt hjem til Kina.

Det er oprindeligt et opslag på Reddit og brugeren har tradition for at vide hvad han laver.
1.jpg
1.jpg (40.87 KiB) Vist 8794 gange
2.jpg
2.jpg (57.54 KiB) Vist 8794 gange
3.jpg
3.jpg (66.05 KiB) Vist 8794 gange
4.jpg
4.jpg (98.03 KiB) Vist 8794 gange
5.jpg
5.jpg (60.96 KiB) Vist 8794 gange
6.jpg
6.jpg (117.37 KiB) Vist 8794 gange
7.jpg
7.jpg (62.59 KiB) Vist 8794 gange
8.jpg
8.jpg (83.16 KiB) Vist 8794 gange
9.jpg
9.jpg (95.86 KiB) Vist 8794 gange
10.jpg
10.jpg (63.18 KiB) Vist 8794 gange
11.jpg
11.jpg (85.38 KiB) Vist 8794 gange
12.jpg
12.jpg (93.42 KiB) Vist 8794 gange
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3578
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Agamemnon » 3. jul 2020, 10:31

Yaiks 😳
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Bofhenator » 3. jul 2020, 10:45

Agamemnon skrev:
3. jul 2020, 10:31
Yaiks 😳
Ja, se så at få den slettet igen, vi gider alligevel ikke glo på dine dansevideoer...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3578
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Agamemnon » 3. jul 2020, 10:57

Bofhenator skrev:
3. jul 2020, 10:45
Agamemnon skrev:
3. jul 2020, 10:31
Yaiks 😳
Ja, se så at få den slettet igen, vi gider alligevel ikke glo på dine dansevideoer...
Jeg har heldigvis ikke sådan noget snavs.

Og dansevideo'er slipper du ikke for.
Dem skal jeg nok få prakket dig på, ad anden vej.☝️😊
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af ReneKJ » 3. jul 2020, 12:41

Der var også for nyligt en artikel i BT om det samme, så den røg ud herhjemme.

Men jeg er egenligt forundret over at Android tillader så meget adgang, jeg troede efterhånden der var mere styr på det.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Bofhenator » 3. jul 2020, 13:02

ReneKJ skrev:
3. jul 2020, 12:41
Der var også for nyligt en artikel i BT om det samme, så den røg ud herhjemme.

Men jeg er egenligt forundret over at Android tillader så meget adgang, jeg troede efterhånden der var mere styr på det.
Android tillader ikke adgang, det gør du selv når du klikker ja til det app'en vil have adgang til.

Men der ud over var der da snak om apps der ville have adgang til sager de ikke umiddelbart havde brug for fik et flag? Men kan ikke huske detaljerne.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Werecat » 5. jul 2020, 14:08

Har du link til original artiklen? Har en niece der tiktok'er.

(Jeg har for vane at kommentere når hun sidder og ser (über crappy) videoer på tiktok "hov du har noget hjerne løbende ud af ørene")
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Bofhenator » 5. jul 2020, 15:48

Werecat skrev:
5. jul 2020, 14:08
Har du link til original artiklen? Har en niece der tiktok'er.

(Jeg har for vane at kommentere når hun sidder og ser (über crappy) videoer på tiktok "hov du har noget hjerne løbende ud af ørene")
Den er forsvundet fra reddit, men er på bored panda... Jeg ser lige om jeg kan opstøve den.

https://www.boredpanda.com/tik-tok-reve ... ollecting/
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Kode1303 » 5. jul 2020, 16:03

Hvad er egentlig faren for os som brugere? Og hvad har kineserne ud af at vide de ting om os?

Jeg synes, TikTok er fantastisk tidsfordriv. Der er rigtig mange videoer, der ikke er teenagere, der danser. Der er mange humoristiske og sjove imellem - lidt som hedengangne Vines. Jeg har ikke en konto og laver lægger ikke videoer ud ... endnu!
Make mine a carbine.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af ReneKJ » 5. jul 2020, 17:21

Kode1303 skrev:
5. jul 2020, 16:03
Hvad er egentlig faren for os som brugere? Og hvad har kineserne ud af at vide de ting om os?
Set fra mit synspukt så er det sådan set nok at kineserne selv mener at de har noget at bruge de oplysninger til.

Hvis man laver fordækt overvågning af mig så er det næppe med min bedste interesse i sigte

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Ras.Killing » 5. jul 2020, 17:30

Kode1303 skrev:
5. jul 2020, 16:03
Hvad er egentlig faren for os som brugere? Og hvad har kineserne ud af at vide de ting om os?

Jeg synes, TikTok er fantastisk tidsfordriv. Der er rigtig mange videoer, der ikke er teenagere, der danser. Der er mange humoristiske og sjove imellem - lidt som hedengangne Vines. Jeg har ikke en konto og laver lægger ikke videoer ud ... endnu!
En ting er de samler data... det kan jeg personligt godt leve med til en hvis grænse :smile:

Meeeeen... når de begynder på GPS overvågning, overvågning af netværk, mulighed for fjernkontrol osv., så kammer det over.

Jeg syntes jeg hørte et andet sted (mener det var techtopia på radio4), at app’en med de rette evner også kunne hakkes, og så er det pludselig trejdepart der har kontrol over din telefon, og mulighed for at overvåge bla. koder du intaster til netbank og andet spændende. Ekspertens råd i det program var også: slet, slet og SLET!

Den app har kun til formål at samle så meget data som muligt...
Senest rettet af Ras.Killing 5. jul 2020, 20:11, rettet i alt 2 gange.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Tangloppen » 5. jul 2020, 18:50

Læs/hør Glenn Greenwald’s “Overvåget”, hvis man er i tvivl om hvorfor den slags snagen skal stoppes.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Kleth » 13. jul 2020, 21:32

Mine unger går på internet gennem vores Pi Hole, når ungerne er aktive med spil og f.eks. Discord, så bliver op mod 97% af DNS opslag blokerede uden at det påvirker funktionaliteten af det de foretager. De anvender ikke Tik-Tok, det er explicit blokeret.
Så det må overvejende være tracking, dataopsamling og reklamer . . . .
41C85FA1-C1E4-4391-AA14-017B6FDE9CE3.jpeg
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af ReneKJ » 14. jul 2020, 08:46

Kleth skrev:
13. jul 2020, 21:32
Mine unger går på internet gennem vores Pi Hole, når ungerne er aktive med spil og f.eks. Discord, så bliver op mod 97% af DNS opslag blokerede uden at det påvirker funktionaliteten af det de foretager. De anvender ikke Tik-Tok, det er explicit blokeret.
Så det må overvejende være tracking, dataopsamling og reklamer . . . .
41C85FA1-C1E4-4391-AA14-017B6FDE9CE3.jpeg
Det er nok en stakket frist før den slags apps finder ud af at bruge en default ip adresse hvis der ikke kommer noget fornuftigt ud af dns.

Regeringens eget DNS-baserede internet filter fremhæves også mere som et eksempel på viljen til censur end som en vellykket implementation af samme.

Og så er netop mobile enheder tit væk fra det lokale wifi og hvad man har af sikkerhed der.

Så selv om det bestemt er en god ide med den slags beskyttelse så er jeg ikke sikker på at det er nok for smartphones. Jeg er bange for at de ikke skal bruge mange sekunders internetadgang for at uploade dagens data-fangst.

Jeg ved faktisk ikke hvad man kan gøre? Er det selve OS der skal have bedre sikkerhed? :???:

Det tekniske svar er nok at bruge velkendte open source applikationer, men der er bare et stærkt begeænset udvalg.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Kleth » 14. jul 2020, 17:15

ReneKJ skrev:
14. jul 2020, 08:46
Kleth skrev:
13. jul 2020, 21:32
Mine unger går på internet gennem vores Pi Hole, når ungerne er aktive med spil og f.eks. Discord, så bliver op mod 97% af DNS opslag blokerede uden at det påvirker funktionaliteten af det de foretager. De anvender ikke Tik-Tok, det er explicit blokeret.
Så det må overvejende være tracking, dataopsamling og reklamer . . . .
41C85FA1-C1E4-4391-AA14-017B6FDE9CE3.jpeg
Det er nok en stakket frist før den slags apps finder ud af at bruge en default ip adresse hvis der ikke kommer noget fornuftigt ud af dns.

Regeringens eget DNS-baserede internet filter fremhæves også mere som et eksempel på viljen til censur end som en vellykket implementation af samme.

Og så er netop mobile enheder tit væk fra det lokale wifi og hvad man har af sikkerhed der.

Så selv om det bestemt er en god ide med den slags beskyttelse så er jeg ikke sikker på at det er nok for smartphones. Jeg er bange for at de ikke skal bruge mange sekunders internetadgang for at uploade dagens data-fangst.

Jeg ved faktisk ikke hvad man kan gøre? Er det selve OS der skal have bedre sikkerhed? :???:

Det tekniske svar er nok at bruge velkendte open source applikationer, men der er bare et stærkt begeænset udvalg.
På de mobile enheder kunne man køre en OpenVPN-løsning over en cloudbaseret tjeneste der gør som Pi Hole; der er et par alternativer. F.eks Google Cloud tilbyder en always free-tier man kunne lægge sit DNS-filter på.
Open Source software (OSS) er ikke en garanti mod dataopsamling, sporing eller reklamer da det jo også afhænger af det indhold som eksekveres i økosystemet. Givet, så vil der sjældent være omfattende dataopsamling e.lig. indbygget I OSS og jeg kan se at f.eks. både Google’ Android, Microsoft Windoze og Microsoft XBOX økosystemer laver interessante DNS-opslag omend det er i væsentligt lavere omfang end div. “Gratis” spil, SOME apps og det fluff som Motorola m.fl. Embeder i deres tilpassede Android-versioner.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Kode1303 » 2. aug 2020, 11:04

Min analyse af tiktok en almindelig søndag morgen. :fun:

Ud af 100 videoer var ...

32 med humoristisk indhold
12 med indhold om ferie/oplevelser
10 med sexet dans eller posering
8 med blandet indhold udenfor kategori
6 med lifehack eller oplysning
5 med kunst/hobby
4 romantisk eller følelsesladet indhold
4 med dyr
3 med et eller andet ‘budskab’
Resten fordelt på pranks, mad, ‘Karen’/skænderi, ‘storytime’, kamerateknik, ‘familie’, videoer uden indhold og sport.

Jeg ser tiktok på app’en (ved godt, at kineserne nu ved alt om mig!), men har ikke en konto. Jeg ved ikke, hvad der afgør, hvilke film, jeg støder ind i.
Make mine a carbine.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af ReneKJ » 2. aug 2020, 11:25

Kode1303 skrev:
2. aug 2020, 11:04

Jeg ser tiktok på app’en (ved godt, at kineserne nu ved alt om mig!), men har ikke en konto. Jeg ved ikke, hvad der afgør, hvilke film, jeg støder ind i.
Det er selvfølgeligt dit eget valg.
Bare husk at med f.eks. GPS oplysningerne så vil det være relativt simpelt for tredjepart at identificere hvem det arbejder for "Forsvars-IT", og målrette eventuelle angreb mod netop dem.
Og det gælder selvfølgelig også helt almindelige industrispionage.

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Kode1303 » 2. aug 2020, 11:51

ReneKJ skrev:
2. aug 2020, 11:25
Kode1303 skrev:
2. aug 2020, 11:04

Jeg ser tiktok på app’en (ved godt, at kineserne nu ved alt om mig!), men har ikke en konto. Jeg ved ikke, hvad der afgør, hvilke film, jeg støder ind i.
Det er selvfølgeligt dit eget valg.
Bare husk at med f.eks. GPS oplysningerne så vil det være relativt simpelt for tredjepart at identificere hvem det arbejder for "Forsvars-IT", og målrette eventuelle angreb mod netop dem.
Og det gælder selvfølgelig også helt almindelige industrispionage.
Der er over 200.000 aktive brugere af tiktok i Danmark alene. Jeg har ikke hørt om nogen, der er blevet angrebet. Hvis kineserne, via tiktok, bruger min telefon til aktiviteter, der er skadelige for det danske samfund, forventer jeg, at de som sidder og holder øje med den slags tager de nødvendige skridt for at forhindre det.
Make mine a carbine.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af ReneKJ » 2. aug 2020, 12:19

Kode1303 skrev:
2. aug 2020, 11:51
ReneKJ skrev:
2. aug 2020, 11:25
Kode1303 skrev:
2. aug 2020, 11:04

Jeg ser tiktok på app’en (ved godt, at kineserne nu ved alt om mig!), men har ikke en konto. Jeg ved ikke, hvad der afgør, hvilke film, jeg støder ind i.
Det er selvfølgeligt dit eget valg.
Bare husk at med f.eks. GPS oplysningerne så vil det være relativt simpelt for tredjepart at identificere hvem det arbejder for "Forsvars-IT", og målrette eventuelle angreb mod netop dem.
Og det gælder selvfølgelig også helt almindelige industrispionage.
Der er over 200.000 aktive brugere af tiktok i Danmark alene. Jeg har ikke hørt om nogen, der er blevet angrebet. Hvis kineserne, via tiktok, bruger min telefon til aktiviteter, der er skadelige for det danske samfund, forventer jeg, at de som sidder og holder øje med den slags tager de nødvendige skridt for at forhindre det.
Staten kan (og skal) ikke holde øje med alt hvad vi foretager os på vores personlige udstyr.

Folk har stadigt et vist ansvar for at forholde sig lidt kritisk til hvad de render og installere fra det store internet.

Det vil ikke stoppe alt, men det vil stoppe rigtigt meget.
Og så kan staten fokusere på det der slipper igennem

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Kleth » 2. aug 2020, 12:33

Om man anvender TikTok eller ej er jo ens eget valg og når man gør det på et oplyst grundlag så må man jo gå ind i det med åbne øjne.
Jeg ville ikke være bange for direkte angreb mod mig; men jeg vil heller ikke bidrage til en fremmed magts Big-data & Deep Data analysis. I mit eget sikkerhedsrelaterede arbejde og personlige interesse i at forsøge at beskytte min egen families persondata mod de mest åbenlyse angrebsflader; har jeg bl.a. erfaret at profilering af store mængder data, kan anvendes til at give MEGET nøjagtige profiler af individer, som man kategoriserer mod profileringen af massen. Selv data som ikke modtages, kan anvendes som bl.a. non-events, som der kan anvendes til at komplimentere andre data :getout:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Kode1303 » 2. aug 2020, 13:07

Hvis staten vurderer, at noget har en skadelig virkning for samfundet, har de jo både ret og pligt til at regulere, hvad vi gør som privatpersoner, hvilked de jo hele tiden gør. Det ser vi jo fx med tobak, fartregulering, våbenloven osv osv. Helt tydeligt er det jo her under coronakrisen, hvor staten direkte dikterer, hvad vi må og skal. Hvis en app gør, at der sket industrispionage og der tappes hemmelige oplysninger fra forsvaret mv, er jeg da sikker på, at der bliver grebet ind.

Jeg har også læst alle overskrifterne om, at mange - primært USA, som er super uvenner med Kina - er nervøse for, hvad kineserne nu vil gøre med al den persondata fra den ca milliard tiktok-brugere. Personligt er jeg ligeglad med, om der står noget om mine internetvaner og hvornår jeg har været i Bilka i en database. Man må gerne mene, jeg er uansvarlig ved at have det sådan, men jeg vil ikke lade mit liv styre af avisoverskrifter.

Edit:
I øvrigt er datatilsynet på sagen. Jeg afventer, hvad de finder ud af, og hvilke handlinger der bliver iværksat.
Make mine a carbine.

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Rednex » 2. aug 2020, 19:23

Jeg har lidt svært ved at forstå al virakken om TikTok. Bevares, de indsamler da oplysninger med arme og ben, men de indsamler ikke umiddelbart noget som Google og Facebook ikke også indsamler.

Personligt synes jeg det er ret ulækkert hvad der foregår af dataindsamling og profilering, og jeg forsøger i et vist omfang at undgå det, men om det lige er amerikanere eller kinesere der gør det, er for mig ligegyldigt. De er lige slemme i min bog.

Big data er Big business, så jeg tror det handler mere om at amerikanerne gerne vil beholde deres forspring i indsamling og kapitalisering af data.

Hvis man bilder sig ind at det kun er det kinesiske styre der kunne finde på at spionere på os gennem de indsamlede data, så er man altså for naiv. Jeg er ikke i tvivl om at amerikanerne går mindst lige så langt, hvis ikke længere for at indsamle efterretninger på nettet. Og bare fordi man er allieret, betyder det ikke man er fredet hvad det angår.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Analyse af tik tok

Indlæg af Kleth » 2. aug 2020, 19:45

Det er yderst svært at undgå at blive sporet på nettet Og nær umuligt hvis man vil anvende en eller anden form for SOME! Jeg end ikke forsøger at undgå at blive sporet, jeg forsøger udelukkende at begrænse det og jeg synes nu der er en forskel om det er en allieret eller om det er tredjepart og der skelner jeg ikke mellem Iran, Kina, Rusland eller Indien m.fl.

Når vi gerne vil Benytte os af “gratis” services, så skal serviceudbyderne jo tjene penge på en anden måde og der kan snart ikke vises flere reklamer og så er der bedre penge i at sælge data.
Og jeg freder ikke Facebook eller Google, jeg gør hvad jeg kan for at fragmentere dataopsamlingen om mig - Dog uden at gå off-grid, gå Nokia 3220 vejen eller skifte til Tor m.v. man kan nå langt med simple midler. Nogle gange Beder jeg mine sønner afinstallere hvad de senest har installeret, hvis PIHole går helt amok i DNS-blokeringer, jeg tracker ikke hvad de laver men hvis en af deres devices uden konkurrence går øverst på 10 af blokerede adresser, skal der fjernes et eller andet :gangster: fra den device hvis den forsat skal have lov at få en ip-adresse på mit netværk.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar