Netværks stik, fremføres til værelser

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Cpt » 9. sep 2020, 12:59

Hejsa jeg har pt et utroligt simpelt setup hvor en asus RT-AC1200G+ wifi router står i et indbygget skab i min gang. Herfra er der trukket ét enkelt rj45 kabel igennem væggen og op på loftet.. dette kabel er så trukket gennem loftet (synligt) ned på min søns værelse da han gamer en del.. nu er jeg så ved at renovere begge børneværelser og i den forbindelse opføre en ny skillevæg imellem dem, jeg ville derfor gerne sætte netværksstik på begge sider af væggen, men eftersom jeg kun har ét kabel fremført fra routeren er jeg lidt ude i at sætte en switch op i forbindelse med skillevæggen, enten på loftet eller anden snedig vis..

Er der nogen oplagte løsninger til at få 2 stik ud af 1 kabel uden at jeg skal have en switch stående på det ene værelse og så føre synlige kabler ind i væggen? Findes der fx nogen switch der er egnede til et usioleret loftrum? Eller en fordeler dåse jeg kan sætte op inde i væggen?

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Langenge » 9. sep 2020, 13:42

Cpt skrev:
9. sep 2020, 12:59
....Findes der fx nogen switch der er egnede til et usioleret loftrum? Eller en fordeler dåse jeg kan sætte op inde i væggen?
Jeg har aldrig oplevet en switch, der havde et problem med at være placeret på et uisoleret loftrum.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Raptor357 » 9. sep 2020, 13:49

Træk et ekstra kabel hvis muligt, en switch gør intet godt.
Den koster penge, bliver forældet, kan gå i stykker og bruger strøm.

Er man fræk nok kan et almindeligt netværkskabel splittes ud til to kabler da man normalt kun bruger 2 ud af 4 kabel par. Men jeg vil ikke anbefale det.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Kleth » 9. sep 2020, 13:52

Du skal anvende en switch - Eller trække to kabler frem :razz: og lade routeren agere switch :smile:
Du kunne overveje at sætte en lille patchbox ved routeren og anvende CAT6 installationskabel - Eller sætte en LK dåse op med to Lexcom udtag og så have en LK dåse med Lexcom udtag i hvert rum.
Switchen vil også give dig udfordringen med at den skal strømforsynes - Med mindre at du bruger en Ubiquiti USW Flex Mini switch, men så skal du have en PoE-injecter eller en PoE-switch til at strømforsyne den.
USW Flex Mini: https://eu.store.ui.com/collections/uni ... -flex-mini

Jeg ville trække et ekstra kabel - Eller to nye CAT6STP kabler :thumbup: et direkte til hvert rum

https://www.avxperten.dk/patch-panel-ca ... goobay.asp
Lexcom 250
https://www.avxperten.dk/actassi-dataud ... mmefri.asp
https://www.avxperten.dk/actassi-montag ... 5-hvid.asp
Så er det spørgsmålet om du vil have vægdåser til ekstern montage eller indmurede.
Og der skal også anvendes en ramme til dåsen

Her er mit skab - Patchbox ses nede til højre og jeg har en ekstra LK Fuga dåse med to Lexcom udtag oppe til venstre.
IMG_4804.jpg


Og den modsatte ende i vores teknikrum
IMG_4805.jpg
En patchbox skal ofte bruge et "punch-tool" til at montere kablerne, derfor er Lexcom en simpel måde at gøre det på i begge ender, de kræver ikke noget værktøj, men det er en lidt dyrere løsning især hvis man har mange kabler.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7715
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af T-REX » 9. sep 2020, 15:16

Du kan, i teorien sætte en splitter på...

MEN: Så har du kun 4 ledninger, pr. forbindelse.
Dette er udmærket, til 10 mbit/s og 100 mbit/s, men Gigabit kræver alle 8 ledere.

En lille Gigabit switch kan løse det, hvis du ikke vil trække 2 x kabler, fra din internet router.

En lille 5 port unmanaged Gigabit switch, bruger minimal strøm, og der går nok et stykke tid(læs 5år+) før du vil skifte, til en 10GbE forbindelse....
Ex en Netgear GS105 har et forbrug, på 3,5W
denne koster mellem kr. 169 og 500, fra en leverandør, i DK.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Cpt » 10. sep 2020, 19:57

Tak for alle svarene, der bliver ikke trukket nye kabler helt til routeren da det er for omfattende og involvere at pille et indbygningsskab ned hvis det skal laves pænt.. det gamle kabel er kun cat5 og mit internet er alligevel meget langt fra gigabit hastigheder (på en god dag har vi 50mbit - det er på en kobberlinie).

Så løsningen må blive at sætte en switch på loftet og trække cat6 kabel fra stikkene i væggen.. så kan jeg jo lave kablerne lange nok til at de senere kan trækkes helt op til routeren, takker for hjælpen :smile:

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1538
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Wildlife » 18. sep 2020, 13:42

Cpt skrev:
10. sep 2020, 19:57
Tak for alle svarene, der bliver ikke trukket nye kabler helt til routeren da det er for omfattende og involvere at pille et indbygningsskab ned hvis det skal laves pænt.. det gamle kabel er kun cat5 og mit internet er alligevel meget langt fra gigabit hastigheder (på en god dag har vi 50mbit - det er på en kobberlinie).

Så løsningen må blive at sætte en switch på loftet og trække cat6 kabel fra stikkene i væggen.. så kan jeg jo lave kablerne lange nok til at de senere kan trækkes helt op til routeren, takker for hjælpen :smile:
Jeg havde i 7 år en lille HP 1 Gbit switch liggende på et uisoleret loft under et sort eternittag.

Selvom der blev rockervarmt om sommeren var switchen ligeglad.

Men lad være med at gemme den væk i en mur og sørg for at den kan få luft hele vejen rundt omkring. Min var monteret på en hylde mellem et par spær.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Cpt » 18. sep 2020, 21:44

Wildlife skrev:
18. sep 2020, 13:42
Cpt skrev:
10. sep 2020, 19:57
Tak for alle svarene, der bliver ikke trukket nye kabler helt til routeren da det er for omfattende og involvere at pille et indbygningsskab ned hvis det skal laves pænt.. det gamle kabel er kun cat5 og mit internet er alligevel meget langt fra gigabit hastigheder (på en god dag har vi 50mbit - det er på en kobberlinie).

Så løsningen må blive at sætte en switch på loftet og trække cat6 kabel fra stikkene i væggen.. så kan jeg jo lave kablerne lange nok til at de senere kan trækkes helt op til routeren, takker for hjælpen :smile:
Jeg havde i 7 år en lille HP 1 Gbit switch liggende på et uisoleret loft under et sort eternittag.

Selvom der blev rockervarmt om sommeren var switchen ligeglad.

Men lad være med at gemme den væk i en mur og sørg for at den kan få luft hele vejen rundt omkring. Min var monteret på en hylde mellem et par spær.
Ok super, jeg antog bare at frosten og varmen ville være et problem, men det er det self heller ikke for bilradioen osv..

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1538
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Wildlife » 18. sep 2020, 22:25

Tjaa, temperaturen var da udenfor dens komfortzone men den kører jo heller ikke med nogen synderlig belastning så det klarede den fint.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Kleth » 19. sep 2020, 06:49

Med den båndbredde vi taler om og hvis ikke latency er essentielt p.g.a. F.eks E-Sport så kunne du overveje at sætte et Access Point oppe på loftet i stedet, på det kabel der allerede er der.
Taler vi stationære PC’ere så vil f.eks. et Asus PCE-AC51 AC750 Wireless PCIe-kort til ~200kr være en ret let og effektiv måde at få en stationær på WIFI.

Jeg har et Ubiquiti UniFi AP AC Mesh siddende på loftet, for bl.a. at forsyne ungernes behov for hurtig internet, uanset om det er tablet, telefon, stationær eller bærbar og den er beregnet til udendørs anvendelse, hvis det er en bekymring.
Min ældste drengs gamer-PC etablerer let en 400Mbps forbindelse til gennem Asus PCE-AC51 AC750 Wireless PCIe-kort Ubiquiti UniFi AP AC Mesh og pingtiderne er bestem ikke dårlige selv om de nok ville være lidt bedre over kabel. I en OOKLA Speedtest trækker den let >200Mbps
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Cpt » 19. sep 2020, 22:11

Kleth skrev:
19. sep 2020, 06:49
Med den båndbredde vi taler om og hvis ikke latency er essentielt p.g.a. F.eks E-Sport så kunne du overveje at sætte et Access Point oppe på loftet i stedet, på det kabel der allerede er der.
Taler vi stationære PC’ere så vil f.eks. et Asus PCE-AC51 AC750 Wireless PCIe-kort til ~200kr være en ret let og effektiv måde at få en stationær på WIFI.

Jeg har et Ubiquiti UniFi AP AC Mesh siddende på loftet, for bl.a. at forsyne ungernes behov for hurtig internet, uanset om det er tablet, telefon, stationær eller bærbar og den er beregnet til udendørs anvendelse, hvis det er en bekymring.
Min ældste drengs gamer-PC etablerer let en 400Mbps forbindelse til gennem Asus PCE-AC51 AC750 Wireless PCIe-kort Ubiquiti UniFi AP AC Mesh og pingtiderne er bestem ikke dårlige selv om de nok ville være lidt bedre over kabel. I en OOKLA Speedtest trækker den let >200Mbps
Latency er alt.. da det bliver mest brugt til CS:GO :smile:

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7715
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af T-REX » 20. sep 2020, 23:44

Har du overvejet at køre netværk, via lysnettet?

Dvs. PowerLine Konvertere?

Disse fås, op til 2 gbit/s
Jeg kender dog ikke Latency, på disse.

Her er et kit, fra TP Link, med 2 adaptere, der kører op til Gigabit
https://www.av-cables.dk/powerline-netv ... -2925.html
Jeg MENER, at du kan køre mere end 2 enhedder.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Kleth » 21. sep 2020, 06:04

JRexA skrev:
20. sep 2020, 23:44
Har du overvejet at køre netværk, via lysnettet?

Dvs. PowerLine Konvertere?

Disse fås, op til 2 gbit/s
Jeg kender dog ikke Latency, på disse.

Her er et kit, fra TP Link, med 2 adaptere, der kører op til Gigabit
https://www.av-cables.dk/powerline-netv ... -2925.html
Jeg MENER, at du kan køre mere end 2 enhedder.
Latency er lavere end WIFI men højere end Ethernet.
De burde kunne køre på to enheder eller flere, men enhedernes kommunikation fungerer som en gammeldags HUB, så jo flere enheder der er på, jo langsommere vil trafikken være p.g.a. collisions/re-transmits tre enheder vil nu næppe påvirke trafikken nævneværdigt. Hastigheden vil i høj grad være afhængig af interferens samt kvaliteten af husets el-net bl.a. om enhederne er på den samme gruppe. Hvor hurtigt eller godt netværk over powerlines vil virke i ens hus er svært at forudse før det er sat til og kan testes.

Før jeg fik kablet huset med netværkskabel, anvendte jeg et PLA-sæt fra Zyxel. Det er en fortrinlig måde at få netværk ud i områder, hvor der ellers ikke umiddelbart kan trækkes netværk og hvor WIFI kan blive udfordret eks. gennem armerede betondæk og armerede mure m.v. og latency vil være en hel del lavere end WIFI gennem en repeater. Jeg havde et 200Mbps (100Mbps transmit, 100Mbps receive) sæt og på den samme gruppe kunne jeg oftest trække 80Mbps (målt som duplex) men på tværs af to grupper 14Mbps, men det er nu omkring 10år siden, så der kan være sket meget siden.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Cpt » 21. sep 2020, 13:08

JRexA skrev:
20. sep 2020, 23:44
Har du overvejet at køre netværk, via lysnettet?

Dvs. PowerLine Konvertere?

Disse fås, op til 2 gbit/s
Jeg kender dog ikke Latency, på disse.

Her er et kit, fra TP Link, med 2 adaptere, der kører op til Gigabit
https://www.av-cables.dk/powerline-netv ... -2925.html
Jeg MENER, at du kan køre mere end 2 enhedder.
Ok det er da et interessant bud, men er der nogen der har brugt dem til gaming som kan give feedback på om de er gode nok til dette formål?

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7715
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af T-REX » 21. sep 2020, 14:19

Cpt skrev:
21. sep 2020, 13:08

Ok det er da et interessant bud, men er der nogen der har brugt dem til gaming som kan give feedback på om de er gode nok til dette formål?
Her er der en, der har testet TP-Link AV2000, mod CS:GO
http://team-dignitas.net/articles/news/ ... tarter-kit

Han siger, bedre end WiFI.

Her er priserne, for AV2000 modellen, der kører 2Gbit/s på el-nettet
https://www.edbpriser.dk/produkt/tp-lin ... ne-av2000/

Du kan koble flere adaptere på, men de skal være på samme sikringsgruppe.

Der findes udstyr, der kan "bridge" mellem forskellig sikringsgrupper
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af ReneKJ » 26. sep 2020, 08:45

Kleth skrev:
21. sep 2020, 06:04
JRexA skrev:
20. sep 2020, 23:44
Har du overvejet at køre netværk, via lysnettet?

Dvs. PowerLine Konvertere?

Disse fås, op til 2 gbit/s
Jeg kender dog ikke Latency, på disse.

Her er et kit, fra TP Link, med 2 adaptere, der kører op til Gigabit
https://www.av-cables.dk/powerline-netv ... -2925.html
Jeg MENER, at du kan køre mere end 2 enhedder.
Latency er lavere end WIFI men højere end Ethernet.
De burde kunne køre på to enheder eller flere, men enhedernes kommunikation fungerer som en gammeldags HUB, så jo flere enheder der er på, jo langsommere vil trafikken være p.g.a. collisions/re-transmits tre enheder vil nu næppe påvirke trafikken nævneværdigt. Hastigheden vil i høj grad være afhængig af interferens samt kvaliteten af husets el-net bl.a. om enhederne er på den samme gruppe. Hvor hurtigt eller godt netværk over powerlines vil virke i ens hus er svært at forudse før det er sat til og kan testes.

Før jeg fik kablet huset med netværkskabel, anvendte jeg et PLA-sæt fra Zyxel. Det er en fortrinlig måde at få netværk ud i områder, hvor der ellers ikke umiddelbart kan trækkes netværk og hvor WIFI kan blive udfordret eks. gennem armerede betondæk og armerede mure m.v. og latency vil være en hel del lavere end WIFI gennem en repeater. Jeg havde et 200Mbps (100Mbps transmit, 100Mbps receive) sæt og på den samme gruppe kunne jeg oftest trække 80Mbps (målt som duplex) men på tværs af to grupper 14Mbps, men det er nu omkring 10år siden, så der kan være sket meget siden.
Jeg sidder og overvejer om Powerline konverter kunne løse et problem jeg har, men jeg kan læse at de kan "lække" uden for husets elnet sådan at f.eks en nabo vil kunne være på det samme powerline netværk.
Og så er det jeg tænker på om deres kryptering er lige så sikker som moderne WPA2 over wifi? Producentens dokumentation siger AES-128, men det er et emne der ikke er nær så veldokumenteret som WIFI-protokollerne.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Kleth » 26. sep 2020, 08:55

Ja, de “lækker” jeg tror ikke at en nabo vil have nok båndbredde til at “lytte med” uden særligt udstyr men man kan sikkert få en udmærket forbindelse fra en udendørs kontakt. Umiddelbart vil jeg mene at AES128 er utilstrækkelig for noget der går ind i det offentlige rum, men når man også skal have galvanisk Kontakt er det IMHO “godt nok” så længe at man ikke transmitterer statshemmeligheder og i så fald har man jo nok også elliptisk kryptering e.lig. på transportprotokollerne oven på.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af ReneKJ » 26. sep 2020, 09:09

Kleth skrev:
26. sep 2020, 08:55
Ja, de “lækker” jeg tror ikke at en nabo vil have nok båndbredde til at “lytte med” uden særligt udstyr men man kan sikkert få en udmærket forbindelse fra en udendørs kontakt. Umiddelbart vil jeg mene at AES128 er utilstrækkelig for noget der går ind i det offentlige rum, men når man også skal have galvanisk Kontakt er det IMHO “godt nok” så længe at man ikke transmitterer statshemmeligheder og i så fald har man jo nok også elliptisk kryptering e.lig. på transportprotokollerne oven på.
Det er ikke kun selve data der bekymre, men også det at lægge IP-adresse til andres file-sharing og det der er værre.
Måske også noget man lige skulle have i baghovedet hvis man udlejer "Værelse med internet"?

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Netværks stik, fremføres til værelser

Indlæg af Kleth » 26. sep 2020, 10:10

Når jeg sætter op, så isolerer jeg gæstenetværk m.m. så brugere ikke kan skanne mine enheder. Der er så meget dårligt opsat WIFI at jeg ikke ville bekymre mig alverden over powerline med mindre jeg boede i lejlighed eller kollegie.
Der hvor jeg finder power Line mest interessant er der hvor WIFI ikke når frem og hvor der ikke er rør i væggen til telefon/data.
Enten kan man så sætte noget mesh op, men det vil typisk lide under dårlig latency og kan være besværligt at strømforsyne eller man kan anvende power Line og så evt. bryde det ud i noget WIFI.
En Zyxel WIFI router jeg havde, kunne tage powerline som WAN over strømforsyningen det var vældigt belejligt, så kunne medieafspillere mv køre direkte på powerline og resten kunne få WIFI :biggrin:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar