Politiet får nok snart flere beføjelser..

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Politiet får nok snart flere beføjelser..

Indlæg af Timber » 27. sep 2020, 22:13

Se bort fra det med at "bryde smittekæder".. Se bort fra at nu skal det gå ud over unge der bare vil holde fest...

Men læs hvad der står mellem linjerne... Politiet skal have flere beføjelser, naturligvis kun for at stoppe dette uvæsen...Det er jo for vores egen sikkerheds skyld, nu de unge ikke kan vise rette samfundssund... :modbat:

Eller noget, må man vel hellere sige... For NÅR, jeg gider ikke skrive hvis, politiet så får flere beføjelser, hvad gør man så når dette er over. Ruller dem tilbage?? Næppe.. Lur mig at dette vil blive brugt til rigtig mange andre "belejlige situationer", og aldrig bliver fjernet igen...

Jeg gætter i hvert fald på mere tilladelse til overvågning, jvf. dette citat..
Ifølge politiet var piratfesten annonceret på Facebook. Det er ifølge TV 2s oplysninger en gængs måde at arrangere piratfester på. Politiet må endnu ikke infiltrere lukkede fora, når der er tale om bødesager, og derfor beder politiet om hjælp:
Og det er kun et spørgsmål om tid..
Konservative og Dansk Folkeparti oplyser til TV 2, at man er klar til at se på området, og at man er ”villig til at strække sig langt”. Blandt andet ved at give øgede beføjelser til politiet, så de kan opspore festerne.
Det er muligt det bare er mig, men jeg synes vi efterhånden lever i en politi/overvågningsstat der egentlig hører til længere syd eller øst på...

Og hvis nogen siger, det gør vi da ikke, hvorfor bruger i så VPN, torbrowser, og krypterede mails, og hvad det hedder alt sammen.. Altså, jeg mener, hvis i ikke har noget at skjule?? :smile:

https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-09- ... ingsforbud
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Politiet får nok snart flere beføjelser..

Indlæg af Langenge » 27. sep 2020, 22:28

Timber skrev:
27. sep 2020, 22:13
.......
, hvorfor bruger i så VPN, torbrowser, og krypterede mails, og hvad det hedder alt sammen.. Altså, jeg mener, hvis i ikke har noget at skjule?? :smile
.....
Fordi vi ved, at det løb er kørt for længe siden.....
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Politiet får nok snart flere beføjelser..

Indlæg af Timber » 27. sep 2020, 22:39

Langenge skrev:
27. sep 2020, 22:28
Timber skrev:
27. sep 2020, 22:13
.......
, hvorfor bruger i så VPN, torbrowser, og krypterede mails, og hvad det hedder alt sammen.. Altså, jeg mener, hvis i ikke har noget at skjule?? :smile
.....
Fordi vi ved, at det løb er kørt for længe siden.....
Jo ja, du har sgu nok desværre ret... Håber dælme folk snart vågner op og begynder at stille spørgsmålstegn til alt det her gøgl efterhånden...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Politiet får nok snart flere beføjelser..

Indlæg af Flugteren » 27. sep 2020, 22:41

Step aside or be arrested, citizen!

:cry:

PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Politiet får nok snart flere beføjelser..

Indlæg af PBP » 27. sep 2020, 22:58

Jeg bruger ikke VPN, tor, krypterede mails eller lignende. Og jeg håber politiet for øgede beføjelser (og budgetter) på nogle punkter. Vi kunne i hvert fald godt bruge noget øget patruljering i mit lokalområde :-)

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Politiet får nok snart flere beføjelser..

Indlæg af Timber » 27. sep 2020, 23:05

PBP skrev:
27. sep 2020, 22:58
Jeg bruger ikke VPN, tor, krypterede mails eller lignende. Og jeg håber politiet for øgede beføjelser (og budgetter) på nogle punkter. Vi kunne i hvert fald godt bruge noget øget patruljering i mit lokalområde :-)
Omend vi nok alle er lidt småkriminelle hernede på Møn(I hvert fald ifølge vores lokale FB-side), så har jeg bestemt heller ikke noget imod mere synligt politi..

Det er mere når de bliver usynlige... Jeg vædder gerne en jordbærtærte på de ikke kan styre sig hvis de får lov til at overvåge mere f.eks at kunne infiltrere lukkede FB-sider selvom det kun drejer sig om bødestraffe.. Lige den er om noget en glidebane, for så kan hvad som helst jo bruges som undskyldning for at udstede en bødestraf...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Politiet får nok snart flere beføjelser..

Indlæg af Krung » 28. sep 2020, 05:26

PBP skrev:
27. sep 2020, 22:58
Jeg bruger ikke VPN, tor, krypterede mails eller lignende. Og jeg håber politiet for øgede beføjelser (og budgetter) på nogle punkter. Vi kunne i hvert fald godt bruge noget øget patruljering i mit lokalområde :-)
Der er stor forskel på flere beføjelser og flere ressourcer.

Jeg tror alle her på siden ønsker politiet får flere ressourcer, så vi ikke behøver at skide med åben dør eller bo i glashuse, for at en stjålen cykel kan finde sin rette ejer igen.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Politiet får nok snart flere beføjelser..

Indlæg af ReneKJ » 28. sep 2020, 06:51

Timber skrev:
27. sep 2020, 23:05
PBP skrev:
27. sep 2020, 22:58
Jeg bruger ikke VPN, tor, krypterede mails eller lignende. Og jeg håber politiet for øgede beføjelser (og budgetter) på nogle punkter. Vi kunne i hvert fald godt bruge noget øget patruljering i mit lokalområde :-)
Omend vi nok alle er lidt småkriminelle hernede på Møn(I hvert fald ifølge vores lokale FB-side), så har jeg bestemt heller ikke noget imod mere synligt politi..

Det er mere når de bliver usynlige... Jeg vædder gerne en jordbærtærte på de ikke kan styre sig hvis de får lov til at overvåge mere f.eks at kunne infiltrere lukkede FB-sider selvom det kun drejer sig om bødestraffe.. Lige den er om noget en glidebane, for så kan hvad som helst jo bruges som undskyldning for at udstede en bødestraf...
Hvordan ved de hvike facebookgrupper der er suspekte før de infiltrere dem?
Man kunne frygte at svaret er at de vil overvåge dem alle.

Brugeravatar
Jensen1973
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 16. dec 2013, 17:02
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Tolne
Has thanked: 231 times
Been thanked: 10 times

Re: Politiet får nok snart flere beføjelser..

Indlæg af Jensen1973 » 28. sep 2020, 12:10

Hvordan ved de hvike facebookgrupper der er suspekte før de infiltrere dem?
Man kunne frygte at svaret er at de vil overvåge dem alle.
Mon ikke bare de kan spørge Facebook om hjælp til overvågning. Jeg fik en advarsel om et "krænkende" opslag jeg havde slået op som info i vores lukkede og "hemmelige" gruppe for medlemmer af foreningen. Det svært ulovlige opslag lød noget i retning af

"åben for salg af skiver og ammo fra 19-19.30"

Men de andre administratorer fik dog en beroligende besked om at det krænkende opslag var fjernet..
Trying is the first step towards failure.
H.J. Simpson

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Politiet får nok snart flere beføjelser..

Indlæg af Timber » 28. sep 2020, 21:54

ReneKJ skrev:
28. sep 2020, 06:51
Timber skrev:
27. sep 2020, 23:05
PBP skrev:
27. sep 2020, 22:58
Jeg bruger ikke VPN, tor, krypterede mails eller lignende. Og jeg håber politiet for øgede beføjelser (og budgetter) på nogle punkter. Vi kunne i hvert fald godt bruge noget øget patruljering i mit lokalområde :-)
Omend vi nok alle er lidt småkriminelle hernede på Møn(I hvert fald ifølge vores lokale FB-side), så har jeg bestemt heller ikke noget imod mere synligt politi..

Det er mere når de bliver usynlige... Jeg vædder gerne en jordbærtærte på de ikke kan styre sig hvis de får lov til at overvåge mere f.eks at kunne infiltrere lukkede FB-sider selvom det kun drejer sig om bødestraffe.. Lige den er om noget en glidebane, for så kan hvad som helst jo bruges som undskyldning for at udstede en bødestraf...
Hvordan ved de hvike facebookgrupper der er suspekte før de infiltrere dem?
Man kunne frygte at svaret er at de vil overvåge dem alle.
Lige det kunne jeg også frygte.. "nu man lige er i gang"...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Besvar