Applied Ballistics eller Strelok Pro?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Applied Ballistics eller Strelok Pro?

Indlæg af C-X » 24. okt 2020, 16:03

Jeg vil til og skyde noget mere, og har skiftet styresystem (Windows til Android), så jeg skal have gang i noget ballistisk beregner. Tidligere har jeg brugt den gratis Strelok, som været nogenlunde tilfredsstillende.

Applied Ballistics skulle jo være top $ og er også prissat derefter. Hvis det virker er jeg dog fint villig til at betale.

Kan de respektive programmer bruges på flere platforme (mobil, tablet og PC?) på samme licens?
Kan man gemme sine data lokalt?

Mine behov inkluderer særligt randtændt og luftgeværer, men også mere end det.

Hvad er panelets præferencer og hvorfor?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Applied Ballistics eller Strelok Pro?

Indlæg af Bofhenator » 24. okt 2020, 17:45

C-X skrev:
24. okt 2020, 16:03
Jeg vil til og skyde noget mere, og har skiftet styresystem (Windows til Android), så jeg skal have gang i noget ballistisk beregner. Tidligere har jeg brugt den gratis Strelok, som været nogenlunde tilfredsstillende.

Applied Ballistics skulle jo være top $ og er også prissat derefter. Hvis det virker er jeg dog fint villig til at betale.

Kan de respektive programmer bruges på flere platforme (mobil, tablet og PC?) på samme licens?
Kan man gemme sine data lokalt?

Mine behov inkluderer særligt randtændt og luftgeværer, men også mere end det.

Hvad er panelets præferencer og hvorfor?
Jeg kender ikke AB.

Strelok bruger jeg kun på telefon, tror ikke den kan bruges på PC, medmindre man emulere en Android telefon. Med samme Google konto kan den bruges på flere devices og den gemmer lokalt.

Jeg kan egentlig bedre lide shooter (også til Android) men udviklingen er vist gået i stå.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Applied Ballistics eller Strelok Pro?

Indlæg af Krung » 24. okt 2020, 18:14

Da jeg prøvede AB på Android tablet for nogle år siden, virkede det slet ikke og jeg fik pengene igen. Dobbelttjek at det ikke stadig er tilfældet.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Sixpack
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 172
Tilmeldt: 31. mar 2016, 20:16
Interesser: Alt der kan skyde
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Has thanked: 30 times
Been thanked: 52 times

Re: Applied Ballistics eller Strelok Pro?

Indlæg af Sixpack » 24. okt 2020, 19:56

Jeg bruger kun AB (iOS). Fungerer upåklageligt. Hvis den kører på tablet tror jeg ikke den er super brugbar iforhold til bare at have det på telefonen. Den kører ikke umiddelbart på PC, men AB sælger et seperat produkt til PC, der har en hel del avancerede features der er interessante.

Mht til rimfire, hvis det er 22LR: AB har BC værdier, og custom drag kurver for flere af de mest anvendte 22LR ladninger fra Lapua og SK - og det er vel dem de fleste bruger til Long Range 22LR. Passer ihvertfald med klik ud til 300m med Midas+ :)

Jeg kan ikke se de har hagl til luftgevær - faktisk ved jeg ikke om der er nogle der har det, men det kan luftskytterne sikkert fortælle om.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Applied Ballistics eller Strelok Pro?

Indlæg af C-X » 28. nov 2020, 22:34

Krung skrev:
24. okt 2020, 18:14
Da jeg prøvede AB på Android tablet for nogle år siden, virkede det slet ikke og jeg fik pengene igen. Dobbelttjek at det ikke stadig er tilfældet.
Her var så et råd jeg glemte at følge. Har købt lortet, der er næsten ingen trådkors at vælge mellem, i forhold til en gratis Strelok, og men kan stadig ikke uploade til cloud... :mad:

Nu skal jeg til at finde ud af hvordan jeg får pengene tilbage...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: Applied Ballistics eller Strelok Pro?

Indlæg af Ninjakebab » 4. dec 2020, 16:07

Har selv den betalte version af Strelok.

Kan bekræfte at man kan vælge alverdens hagl til luftvåben i denne. Jeg er heller ikke stødt på en type fabriksammunition til .22LR jeg ikke har kunnet finde på listen endnu - det samme gælder trådkors. Der er rigtig mange sider med ammunition og data.
Screenshot_20201204-160322.jpg
Hagl kan vælges nederst til højre når man tilføjer ny ammunition
Jeg har i hvert fald været yderst tilfreds med Strelok. Den passer også 100% med antal klik i min kikkert med præcis den .22LR ammunition jeg bruger når jeg går fra 50 meter til 100 meter f.eks. Vel at mærke uden jeg har korrigeret eller bekræftet noget data, det er udelukkende fra Strelok selv.
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Applied Ballistics eller Strelok Pro?

Indlæg af Sila0079 » 4. dec 2020, 16:54

Jeg startede med Strelok Pro, og og bruger den fortsat til luft, randtændt og centerfire. Har kun godt at sige om den. Ok connectivity med andre enheder såsom vindmålere, god detaljegrad i hvad man kan til og fravælge af variable i beregningen - f.eks. indskydningsvejr, som man ikke finder i AB..

Har også AB, koblet til min Kestrel Sportsman, og bruger nu denne, frem for Strelok, med da rifler og ladninger jeg skyder mest med.. Synes det er rart at jeg kan lade telefonen blive i lommen, og ekstra rart at have vejrstation og ballistik-computer i samme device, og ekstra ekstra rart, at min kikkert med afstandsmåler selv sender afstanden og vinkel til målet, til min kestrel. Savner kun, at den også sendte kompasretning til målet..

Synes streloks app er mere detajeret/har flere muligheder, har større kartotek og en bedre brugerflade til min smag. Bruger AB pga muligheden for connectivity til, for mig, relevante devices..
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Applied Ballistics eller Strelok Pro?

Indlæg af C-X » 4. dec 2020, 18:07

Sjovt at denne tråd lige blev genoplivet, i dag, få timer efter at jeg har købt Strelok Pro. Har kun indtastet mine skydere, men det virker som ønsket.

Ærger mig dog stadig over at jeg smed penge efter Applied Ballistics... Ufatteligt at det skal koste penge, når det er så ringe.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar